millainen kaupunki?

muuttoa_harkitseva

Millaista Paimiossa on asua? Onko siellä hyviä ja huonoja asuinalueita, mihin ei esim. lapsiperheen kannattaisi muuttaa? ja mitkä ne ovat?

15

812

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+11

      Hyvä provo. Motelliin majoitetaan 200 merirosvoa ja muuta koko maailman pohjasakkaa, ja olet lapsinesi muuttamassa tänne. Järki hoi äly älä jätä

      • 7

        vastaanttokeskuksia on muuallakin Suomessa, eivätkä ne ole minkäänlainen häiriötekijä missään muuallakaan. Paimiossa on muutenkin ihan mukavaa porukkaa, vastaanottokeskusta vastaan elämöivät ääliötkin on alapääkulttuurikaupunki 2011 -liikkeen pitänyt repiä muualta. Vai mikä sen pohjasakkaporukan nimi nyt olikaan.


      • 10+16
        7 kirjoitti:

        vastaanttokeskuksia on muuallakin Suomessa, eivätkä ne ole minkäänlainen häiriötekijä missään muuallakaan. Paimiossa on muutenkin ihan mukavaa porukkaa, vastaanottokeskusta vastaan elämöivät ääliötkin on alapääkulttuurikaupunki 2011 -liikkeen pitänyt repiä muualta. Vai mikä sen pohjasakkaporukan nimi nyt olikaan.

        Avaa silmäsi.


      • Tapio Arjo
        7 kirjoitti:

        vastaanttokeskuksia on muuallakin Suomessa, eivätkä ne ole minkäänlainen häiriötekijä missään muuallakaan. Paimiossa on muutenkin ihan mukavaa porukkaa, vastaanottokeskusta vastaan elämöivät ääliötkin on alapääkulttuurikaupunki 2011 -liikkeen pitänyt repiä muualta. Vai mikä sen pohjasakkaporukan nimi nyt olikaan.

        Se on Muutos 2011.

        Joko sinä valehtelet tietoisesti tai sitten olet vain tietämätön. Suomessa on 29 vastaanottokeskusta. Joka ainoa niistä on aiheuttanut ongelmia alueellaan.

        Paimio ei tule olemaan poikkeus. Ei tarvitse olla muutoslainen vastustaakseen Paimioon tulevia laittomista siirtoalaisista. Paimiossa on, onneksi, tukeva liike vastaanottokeskusta vastaan.

        Muutos 2011:ssa ei ole pohjasakkaa. Suuri osa meistä on akateemisesti koulutettuja eri alojen ammattihenkilöitä.

        Kun "suvaitsevaiselta" loppuvat argumentit, he aloittavat henkilökohtaisen panettelun ja paskanheiton.
        Se ei johda mihinkään muuhun kuin vastarinnan lisääntymiseen. Joka tietysti on hyvä asia.

        Sinä olet "suvaitsevaisten" tyylipuhdas edustaja.


      • tyylipuhdas
        Tapio Arjo kirjoitti:

        Se on Muutos 2011.

        Joko sinä valehtelet tietoisesti tai sitten olet vain tietämätön. Suomessa on 29 vastaanottokeskusta. Joka ainoa niistä on aiheuttanut ongelmia alueellaan.

        Paimio ei tule olemaan poikkeus. Ei tarvitse olla muutoslainen vastustaakseen Paimioon tulevia laittomista siirtoalaisista. Paimiossa on, onneksi, tukeva liike vastaanottokeskusta vastaan.

        Muutos 2011:ssa ei ole pohjasakkaa. Suuri osa meistä on akateemisesti koulutettuja eri alojen ammattihenkilöitä.

        Kun "suvaitsevaiselta" loppuvat argumentit, he aloittavat henkilökohtaisen panettelun ja paskanheiton.
        Se ei johda mihinkään muuhun kuin vastarinnan lisääntymiseen. Joka tietysti on hyvä asia.

        Sinä olet "suvaitsevaisten" tyylipuhdas edustaja.

        mutta tietämätön taidan tosiaan olla. Minulla ei todellakaan ole mitään tietoa mistään ongelmista mitä vastaanottokeskus millään paikkakunnalla olisi aiheuttanut kenellekään. Mikäli sinulla jotain tietoa on, voisit toki kertoa sen. Muuten tämäkin viestisi jää pelkäksi huonoksi provoksi.

        Saattaahan se olla että saat äänestäjiä pelkillä huonoilla provoillakin. Minun ääntäni et kuitenkaan saa, ellet pysty parempaan.

        Saatan olla suvaitsevaisten tyylipuhdas edustaja. Otan sen kohteliaisuutena; argumenttien loppumisesta (en ole vielä edes aloittanut), henkilökohtaisesta panettelusta saati paskanheitosta sinulla ei ole mitään näyttöä (no, mistäpä olisi). Enhän edes muistanut porukkanne nimeä. Nyt muistan, ja tiedän senkin että teikäläiset tulivat Salosta Paimioon elämöimään. Paimiolaisia vastaan minulla ei siis edelleenkään ole mitään.


    • muualta muuttanut

      kyllä lapsiperheen on aika hyvä Paimiossa asustella alueesta riippumatta - kouluja on ja päivähoitoonkin pääsee - bussit kulkee - terveyskeskuksessa ei tarvii kauheesti jonotella

      harrastuksissa löytyy..kesällä hiihtoo ja mäkihyppyä ja talvella jalkapalloo, löytyy jäähalli, uimahalli ja toistaiseksi vielä keilahalli, mutta vaikka tosiaan harrastusmahdollisuuskia riittääkin, vaatii aika paljon salapoliisin lahjoja päästä mukaan - vetäjiä on vähän, toiminta sen mukaista ja kaupunki tukee suhteellisen huonosti urheiluseurojen toimintaa

      se miten 200 maahanmuuttajaa kaupunkikuvaa muuttaa, jää nähtäväksi - tähän asti on ollu rauhallista urheilupuistoo lukuunottamatta...

      • poismuutto

        ... tähän asti on ollut tosiaan rauhallista. Mutta kohta kaikki muuttuu, eikä kaupungin johto tee mitään.
        Paimio todella joutuu koville koettelemuksille ja koville veroille.


    • näinonnäreet

      Ainut asia mistä olen paimiossa vakuuttunut on että en halua sinne koskaan muuttaa! Nämä kirjoitukset ovat sen taanneet! En voisi koskaan asuan noin ahdasimielisessä paikassa! Joku toisessa keskustelussa kirjoitti että paikalliset paimiolaiset nuoret saattavat suunnitella hotellin polttamista ettei tulisi niitä mamuja joten enpä haluisi viedä omaa perhettäni moisten verenhimoisten kuntalaisten keskelle! Pitäkää Paimionne!

      • täällä on hyvä elää

        Olen asunut täällä Paimiossa lähes 44 vuotta. Täällä on ollut hyvä asua ja uskon, että jatkossakin viihdyn täällä. Tällä keskustelupalstalla tosin annetaan Paimiosta kyllä niin nurinkurinen käsitys, etten tunnista omaa kotiseutuani. Näiden keskustelujen perusteella ei kannata muodostaa minkäänlaista käsitystä Paimiosta.


      • MörGe

      • helvetti sentään

      • noin ennenvanhaan
        helvetti sentään kirjoitti:

        että ihmisiä poltetaan ja hakataan elävältään eikä kukaan tee mitään heidän pelastamisekseen, vaikka näkevät kaiken.

        Kyllä pitäisi sentään tutkia ennen kuin hutkitaan. Ihan tulee mieleen keskiaikaiset noitavainot, vaikka elämme jo nykypäivää. Mikä voi olla noin tarttuva tauti, että elävältään pitää polttaa helvetin tulessa?


      • primitiivireaktio
        noin ennenvanhaan kirjoitti:

        Kyllä pitäisi sentään tutkia ennen kuin hutkitaan. Ihan tulee mieleen keskiaikaiset noitavainot, vaikka elämme jo nykypäivää. Mikä voi olla noin tarttuva tauti, että elävältään pitää polttaa helvetin tulessa?

        jossa kiduttamalla yritetään epäillyiltä kaivaa ulos tunnustus, mutta mitä se hyödyttäisi, kun poltetaan kuitenkin.


    • Anonyymi

      Vanha aloitus jo, mutta ajattelin silti kirjoittaa ainakin omasta kokemuksestani.
      Eli itse olen asunut jo 1,5v Paimiossa, kesällä 2022 tänne muutin.
      Ihan sillä, kun löytyi ihan tästä keskustasta edullinen/siedettävän hintainen kt-yksiö vuokralle. Neliöitä on noin 40 ja oma sauna sekä lasitettu parveke, eli tilava on ja tosiaan edullinen. Turusta samalla rahalla saa ehkä justiinsa jonkun max 25-neliöisen miniyksiön.
      Töissä käyn Kaarinassa nykyään, eli Turussa saakka ei tarvitse onneksi enää kulkea ainakaan työn takia, missä asuinkin ennen pitkään.
      Niin itse olen ainakin viihtynyt hiton hyvin. Toki on vähän hiljainen paikkakunta, ainakin Turkuun verraten, mutta tykkään että keskusta-alueellakin on rauhallista.
      Ja se, mistä tykkään, niin kaikki tarpeellinen on tässä kävelymatkan päässä.
      Kaupat, kuten Lidl, Tokmanni ym on noin 500m päässä kotoani, joten kauppaan ei tarvitse mennä autolla, vaikkakin käyn kaupassa yleensä töistä tullessani. Mutta silti. Turussakin sentäs oli Lidliin ja muihin mntävä joko autolla tai bussilla.
      Ja tietty on hyvä, kun halpakauppoina on Tokmanni ja Talouspörssi, niin niistä saa hygieniatuotteita ja vaatteita edullisesti ja Lidlistä tosiaan ruuan halvemmalla kuin muiden ketjujen kaupoista.
      Ja tässä on myös uimahalli, kirjasto ja elokuvateatteri muutaman sadan metrin päässä, eli niihinkin voi mennä kävellen. Eli paremmin täällä pärjää noiden tiimoilta kuin esim just Turun keskustassa ja asumiskulut on paljon pienemmät kuin siellä.
      Ja täkäläiset ihmiset on ainakin mulle oleet ystävällisiä.
      Juttelevat ja kaikkea, mutta eivät kuitenkaan tuppaa tai mitään tällaista.
      Tosin en ole vielä oikein ystäviä löytänyt täältä näistä "alkuasukkaista", eli sellaisia joiden kanssa voisi just käydä vaikka leffassa tai viettää aikaa lenkkipolulla/jomman kumman luona jne.
      Mutta siihen nyt vaikuttaa mun omakin luonne, eli vie oman aikansa, ennen kuin alan luottamaan tosieen niin, että esim päästäisin hänet kotiini.
      Mutta turkulaisiin verraten ero on hurja. Turkulaiset on aika pässejä, joko hiton koppavia tai sitten just todella tuppaavia. Eli pitäisi jo parin päivän tuttavuuden jälkeen suurin piirtein käydä samaan aikaan vessassakin ja samalla pytyllä vielä.
      Aika rasittavia.
      Mutta tosiaan, itse olen ainakin viihtynyt hyvin ja kaikki sujuu kivasti. Ehkä jossain vaiheessa ostan oman asunnon täältä, jos innosutn ja löytyy sopiva.
      Huonoista alueista sen verran, että Kriivari on ainakin ollut kuulemma huonoa aluetta. Tiedä sitten...

    • Anonyymi

      Paimiossa pärjää jos tottuu, meilläkin on seisovia patsaita niin kuin Turussa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4633
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe