Haluaisin köynnösruusun pihaani, miten pian se alkaa kukkimaan ja miten sitä pitäisi hoitaa.
Kestääkö sen talven yli, miten lannoitettaa, mitä ruusu kestää, mitä ei kestä.
Kuka on saanut oman köynnöksen kasvamaan todella upeaksi.
Ruusu
4
965
Vastaukset
- kerro vyöhyke
Kerro nyt taas millä vyöhykkeellä asut ? Silloin osaa paremmin vastata, koska kaikki kasvit ei kasva jokapaikassa.
- Ruusuneito 12
Asun eteläsuomessa
Ruusuneito 12 kirjoitti:
Asun eteläsuomessa
Köynnösruusu kukkii seuraavana vuonna. Kukkii edellisen vuoden versoilla. Minä olen Jyväskylän korkeudelta, ja ruusut on kestäneet ja kukkineet hyvin. Laskin edellisenä vuonna että 320 kukkaa oli yhtäaikaa. Kuvakin on tuolla sivullani. Mitään erikoista hoitoa eivät ole saaneet, kerran annoin ruusulannoitetta kesällä. Syksyllä irroitan sen ristikosta, ja lasken alas, laitan säkillisen turvetta juurelle, peitän havuilla, ja lapioin lunta päälle heti kun sitä tulee.Tänä kesänä ostin uusia, ja laitoin tuonne ruusukaaren, köynnösruusu on upea kukka, laitahan vaan sinäkin.
- kasvattaja
marja-liisa41 kirjoitti:
Köynnösruusu kukkii seuraavana vuonna. Kukkii edellisen vuoden versoilla. Minä olen Jyväskylän korkeudelta, ja ruusut on kestäneet ja kukkineet hyvin. Laskin edellisenä vuonna että 320 kukkaa oli yhtäaikaa. Kuvakin on tuolla sivullani. Mitään erikoista hoitoa eivät ole saaneet, kerran annoin ruusulannoitetta kesällä. Syksyllä irroitan sen ristikosta, ja lasken alas, laitan säkillisen turvetta juurelle, peitän havuilla, ja lapioin lunta päälle heti kun sitä tulee.Tänä kesänä ostin uusia, ja laitoin tuonne ruusukaaren, köynnösruusu on upea kukka, laitahan vaan sinäkin.
Marja-Liisa ei kertonut ruusun nimeä, mutta luulen hänen tarkoittavan Flammentanz köynnösruusua, se taitaa olla kestävin punakukkainen.
Todella kestävä köynnösruusu on valkokukkainen Pohjantähti, se kestää talven ilman peittelyitä pohjoisemmassakin.
Myös vaaleanpunainen New Dawn köynnösruusu on aika kestävä ja se kukkii samanvuoden versoilla, joten sen voi syskyllä leikata, jos haluaa, tai jos oksat kuolee talven aikana, siinä on myös hyvä tuoksu.
Tämä vuosi taisi olla oikein köynnösruusujen vuosi, ne kukkivat todella runsaasti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2672461Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."762401- 1201578
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis471478Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj641367- 1331349
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711240Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.821039Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli731019Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102999