Moi!
Onkos kellään hinta-arvailuja, mitä kustantaa täällä "matalan kustannustason seuduilla" DP-E vetolaitteen huolto, jos uusintalistalla olis murrosnivel, yms kuluvia osia. Tunteja laitteella on reilu 700 ja on 4000kg:n paketissa kompressori pentan jatkona, joten lienee kohtuu kovassa käytössä. Olin kuulevinani "jurinaa" ääriasentoon käännttynä, joten olettaisin syyn olevan juuri tuon murrosnivelen?! Samalla taitaa mennä vaihtoon haitarikumit kun tuli niilläkin kolme vuotta täyteen. Jostain luin että ne kumit sais myös "bilhelvetestä", mutta mikä lienee kustannus vs. laatu verrattuna volvon originaaleihin.
Ja mielellään kokemukseen pohjautuvia kommentteja ja pysytään asialinjkalla muutenkin... Tuppaa täällä aina karkaan lapasesta nää jutustelut. :-)
DP-E huolto
3
2809
Vastaukset
- Erkki W.
Minulla oli edellisessä veneessä KAD300 ja DPG ja nyt nejläs DP vetolaite joten jotain kokemusta on. Itse olen pitänyt huolta laitteistani ja DPG toimi neljän kauden aikana moitteettomasti mutta kyllä rahaakin pantiin huoltoon, siis ihan rutiinihommiin. Kuulin veistämöltä rttä uutta omistajaa (viranomainen) ei ollut huoltotoimenpiteet ja öljynvaihdot kiinnostanut ja ajoa oli RUNSAASTI. Jossain vaiheessa vetolaitteesta alkoi kuulua ääntä ja huollossa todettiin että koko paska on vaihdettava, siis koko vetolaite. Siis huollon osavaihdot 7000e. Vaihtakaa siis niitä öljyjä ja paljekumeja. En pidä biltemaosien matlampaa hintaa riskin arvoisena. En väitä että volvon omat osat olisivat parhaita mutta ainakin ne toimivat suht koht.
- dp-e
Vetolaitetta... Öljyt vaihdettu joka syksy ja palkeet kolmen vuoden välein. Silti on "kulutus tavaraa", joten ei avaus ja tarkistus lienee mikään huonoajatus. Saapahan ajella sitten ainakin rauhallisin mielin... Mutta murrosnivelen hinta kiinnostaa edelleen. Jotain referenssiä sais varmaan tosta 290:sen hinnasta, jos jollakulla olisi siitä tietoa? Taitaa olla toi DP-E vain hieman tuoreempi painos tosta 290:stä.
- DP-A2 vetarista
itselläni hajosi palje jostain tuntemattomasta syystä ja vettä pääsi murrosniveleen ja laakereihin sekä vetolaitteeseen. vetolaite oli uudehko joten selvittiin öljynvaihdolla. Murrosnivelen ristikot jouduttiin vaihtamaan ja maksoivat 73,5 € kappale, siis kaksi kappaletta 147 ekee. vaihtotyö satasen pintaa. Paljekumi tietenkin uusittiin ja sen hinta oli 36,90. Tässä positioissa en suosittelisi bilteman kamaa. Varsinkin jos ajaa paljon. Meillä kun kertyy kesässä 120-150 tuntia ja maileja 1200 - 1600 niin kriittiset kohteet ovat väärä paikka säästää. Juuri nostin veneen ylös ja vaihde vaijeri on hieman hiertänyt paljetta joten vaihtoon menee taas keväällä. Samoin jäähdytydveden imuletkun kiinnikkeen yläosa on himan rokkoinen ja sekin ilmeisesti hiertänyt paljetta. Öljyn vaihto joka vuosi. Ainakin itse käytän synteettistä GL-5 öljyä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1575970
- 1145555
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465247Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323255- 552789
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252601- 432290
- 232090
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta131900On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na151821