Ristiriitaista tietoa avainkortista. Elikkäs seuraavanlaista. Tilasin avainkortin kun ei pelannut aukaisu enää kummassakaan kortissa. Niin ja toisessa ei sulkukaan. Käynnistys kylläkin molemmissa toimi. No se tuttu tarina että kortti pitää tilata ranskasta koska on autokohtainen blaaa blaaa..... Menin sitten kortin tultua koodauttamaan huoltoon korttia ja höpöttelin asentajan kanssa niitä näitä. Sanoin että on se vaan kumma kun ei voi korttia kun korttia koodata omalle autolle kuten ennen. Aina pitää tilata saakelin kalliita uusia patonkimaasta. Siihen asentaja sanoi (ohi suunsakohan?)että kyllä tän kortin voi ojelmoida mihin vaan muuhunkin lagunaan, mutta se rautainen avain kortin sisällä on vain siihen autoon mihin kortti tilattiin. Toisin sanoen ymmärsin että jos mulla olis ollu vaikka kolariauton kortti mukana niin senkin olis samalla voinut koodata omaan autoon. Eli sekö sitten siitä esiohjelmoinnista ranskassa. Olenkin ihmetellyt miks se pitää kahdessa paikassa muka ohjelmoida. Ensin ranskassa ja sitten vielä täällä huollossa. Omasta hajonneesta kortistahan sen rautasen avaimen saa vaihdettua toisen auton koodattuun korttiin tosta vaan. Taitaa olla kusetusta koko esiohjelmointi ranskiksissa.
Lagunan avainkortti
6
3256
Vastaukset
- Jormapetteri1
Riippuu aika pitkälti Lagunasi vuosimallista. Ensimmäiset avainkortit olivat pitkälti bulkkikamaa, eli niitä sai tilattua tyhjinä ennakkoon. Seuraavassa avainkorttiversiossa siirryttiinkin yksilöllisiin kortteihin varmaan turvallisuussyistä. Ei taida olla asentajasi tiedot aivan ajan tasalla...
- sissos saatana
Vuosimalli 2002 Laguna2 ja ei mikään minun asentaja vaan ihan merkkiliikkeen asentaja yhdessä eteläsuomen kaupungissa. Ja jormapetteri1 vois vähän valaista millaista turvallisuutta tuo uudistus lisäisi? Autonhan pitää olla paikalla huollossa kun kortti ohjelmoidaan. Ei sitä voi mennä rekkarin perusteella koodailemaan vaan korttihan tungetaan autoon jossa se ohjelmointi tapahtuu. Jos tälläinen esiohjelmointi nyt ylipäätään näissä korteissa on, niin veikkaampa syyksi turvallisuuden sijaan rahastusta. Saahan sitä uskotella itselleen mitä vaan jos se oloa helpottaa huollon kassalla rahoja latoessa, mutta eiköhän tuo turvallisuuteen vetoaminen ole ihan huuhaata moisesta uudistuksesta.
- ahamet ahne
sissos saatana kirjoitti:
Vuosimalli 2002 Laguna2 ja ei mikään minun asentaja vaan ihan merkkiliikkeen asentaja yhdessä eteläsuomen kaupungissa. Ja jormapetteri1 vois vähän valaista millaista turvallisuutta tuo uudistus lisäisi? Autonhan pitää olla paikalla huollossa kun kortti ohjelmoidaan. Ei sitä voi mennä rekkarin perusteella koodailemaan vaan korttihan tungetaan autoon jossa se ohjelmointi tapahtuu. Jos tälläinen esiohjelmointi nyt ylipäätään näissä korteissa on, niin veikkaampa syyksi turvallisuuden sijaan rahastusta. Saahan sitä uskotella itselleen mitä vaan jos se oloa helpottaa huollon kassalla rahoja latoessa, mutta eiköhän tuo turvallisuuteen vetoaminen ole ihan huuhaata moisesta uudistuksesta.
Kyllä minäkin olen sitä mieltä että kyse on pelkästä rahastuksesta. Renaultin rahastus varaosien hinnassakin kertoo paljon merkin tavasta toimia. Tyyppiviat joita ilmenee lähes kaikissa laguna2 ja megane2 malleissa maksatetaan asiakkaalla. Ja kaiken kukkuraksi näistä tyyppivikaisten autojen kymmenien eurojen osista pyydetään asiakkaalta satoja euroja. Melko reilua, eikö totta. Asiakkaat testaavat autot ja jos ei ne kestä niin maksakoot testauksen eli osat ja työt itse. Esimerkkinä vaikka nuo lagunan surullisen kuuluisat lasinnostimet. Selvä suunnitteluvirhe koska VAIJERI KATKEAA. En ole helvetti koskaan kuullu missään muussa auto merkissä että vaijeri katkeaisi noin kevyessä käytössä jo muutamassa vuodessa. Lasihan ei paljon paina. Käsijarrussa ymmärrän sen vaijerin katkeamisen paremmin. Mutta asiaan. Mielestäni tuon vaijerin tulisi kestää auton iän, koska sen käyttökohde ei ole erityisen raskas. Mutta mitä tekee renault, ei korvaa rikkoutumista takuun jälkeen, vaan myy asiakkaalle vaijerin siaan koko nostin paketin hintaan 500 asennus(jos edes riittää). Ja samantapaisia muita esimerkkejä riittää vaikka kuinka. Kortinlukija, avainkortit, nivelet, puslat, jouset, iskarit, pissapojat, puolat, anturit, jarrulevyt, ym ym.......
Ja kun näitä vikoja ei ole vain muutamassa autossa sadasta vaan vähintäänkin kymmenistä puhutaan.
Toivotaan että ei kenellekkään iske nuo kaikki viat samaan autoon. Se on varmaa että ilman tuonkaan listan vikoja ei pääse yksikään kuski kakkos koppa lagunallaan tai kakkos koppa meganellaan yli sataa tonnia. Ja se ei ole häävi tulos, ei todellakaan ole.
Citroen on taas paljon mainettaan parempi auto. Ei siinä tuollaisia lapsuksia ole lähi maillekkaan samaan malliin. Sen huono maine on ihan eri vuoskymmenten autoista kun rellun. Ja minulla ei ole citikkaa :) - Mies 45
ahamet ahne kirjoitti:
Kyllä minäkin olen sitä mieltä että kyse on pelkästä rahastuksesta. Renaultin rahastus varaosien hinnassakin kertoo paljon merkin tavasta toimia. Tyyppiviat joita ilmenee lähes kaikissa laguna2 ja megane2 malleissa maksatetaan asiakkaalla. Ja kaiken kukkuraksi näistä tyyppivikaisten autojen kymmenien eurojen osista pyydetään asiakkaalta satoja euroja. Melko reilua, eikö totta. Asiakkaat testaavat autot ja jos ei ne kestä niin maksakoot testauksen eli osat ja työt itse. Esimerkkinä vaikka nuo lagunan surullisen kuuluisat lasinnostimet. Selvä suunnitteluvirhe koska VAIJERI KATKEAA. En ole helvetti koskaan kuullu missään muussa auto merkissä että vaijeri katkeaisi noin kevyessä käytössä jo muutamassa vuodessa. Lasihan ei paljon paina. Käsijarrussa ymmärrän sen vaijerin katkeamisen paremmin. Mutta asiaan. Mielestäni tuon vaijerin tulisi kestää auton iän, koska sen käyttökohde ei ole erityisen raskas. Mutta mitä tekee renault, ei korvaa rikkoutumista takuun jälkeen, vaan myy asiakkaalle vaijerin siaan koko nostin paketin hintaan 500 asennus(jos edes riittää). Ja samantapaisia muita esimerkkejä riittää vaikka kuinka. Kortinlukija, avainkortit, nivelet, puslat, jouset, iskarit, pissapojat, puolat, anturit, jarrulevyt, ym ym.......
Ja kun näitä vikoja ei ole vain muutamassa autossa sadasta vaan vähintäänkin kymmenistä puhutaan.
Toivotaan että ei kenellekkään iske nuo kaikki viat samaan autoon. Se on varmaa että ilman tuonkaan listan vikoja ei pääse yksikään kuski kakkos koppa lagunallaan tai kakkos koppa meganellaan yli sataa tonnia. Ja se ei ole häävi tulos, ei todellakaan ole.
Citroen on taas paljon mainettaan parempi auto. Ei siinä tuollaisia lapsuksia ole lähi maillekkaan samaan malliin. Sen huono maine on ihan eri vuoskymmenten autoista kun rellun. Ja minulla ei ole citikkaa :)Kannattaa tiedustella avainkortin korjausta [email protected]
- siticca
ahamet ahne kirjoitti:
Kyllä minäkin olen sitä mieltä että kyse on pelkästä rahastuksesta. Renaultin rahastus varaosien hinnassakin kertoo paljon merkin tavasta toimia. Tyyppiviat joita ilmenee lähes kaikissa laguna2 ja megane2 malleissa maksatetaan asiakkaalla. Ja kaiken kukkuraksi näistä tyyppivikaisten autojen kymmenien eurojen osista pyydetään asiakkaalta satoja euroja. Melko reilua, eikö totta. Asiakkaat testaavat autot ja jos ei ne kestä niin maksakoot testauksen eli osat ja työt itse. Esimerkkinä vaikka nuo lagunan surullisen kuuluisat lasinnostimet. Selvä suunnitteluvirhe koska VAIJERI KATKEAA. En ole helvetti koskaan kuullu missään muussa auto merkissä että vaijeri katkeaisi noin kevyessä käytössä jo muutamassa vuodessa. Lasihan ei paljon paina. Käsijarrussa ymmärrän sen vaijerin katkeamisen paremmin. Mutta asiaan. Mielestäni tuon vaijerin tulisi kestää auton iän, koska sen käyttökohde ei ole erityisen raskas. Mutta mitä tekee renault, ei korvaa rikkoutumista takuun jälkeen, vaan myy asiakkaalle vaijerin siaan koko nostin paketin hintaan 500 asennus(jos edes riittää). Ja samantapaisia muita esimerkkejä riittää vaikka kuinka. Kortinlukija, avainkortit, nivelet, puslat, jouset, iskarit, pissapojat, puolat, anturit, jarrulevyt, ym ym.......
Ja kun näitä vikoja ei ole vain muutamassa autossa sadasta vaan vähintäänkin kymmenistä puhutaan.
Toivotaan että ei kenellekkään iske nuo kaikki viat samaan autoon. Se on varmaa että ilman tuonkaan listan vikoja ei pääse yksikään kuski kakkos koppa lagunallaan tai kakkos koppa meganellaan yli sataa tonnia. Ja se ei ole häävi tulos, ei todellakaan ole.
Citroen on taas paljon mainettaan parempi auto. Ei siinä tuollaisia lapsuksia ole lähi maillekkaan samaan malliin. Sen huono maine on ihan eri vuoskymmenten autoista kun rellun. Ja minulla ei ole citikkaa :)Jos sulla ei oo ole sitikkaa, niin älä sitten kehu. Mulla oli uusi c5 ja varmasti viimeinen sitikka. Nyt olen
5 vuotta ajanut laguna ll eikä ole vikoja näkynyt eikä kuulunut, kun hoitaa huollot niin kuin pitää
- PateM
http://www.lasinnostin.com/
jospa sieltä apua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1364035- 881982
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151861Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi571487Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541442Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1331385VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu991312- 741206
- 941067
- 691053