Lagunan avainkortti

sissos saatana

Ristiriitaista tietoa avainkortista. Elikkäs seuraavanlaista. Tilasin avainkortin kun ei pelannut aukaisu enää kummassakaan kortissa. Niin ja toisessa ei sulkukaan. Käynnistys kylläkin molemmissa toimi. No se tuttu tarina että kortti pitää tilata ranskasta koska on autokohtainen blaaa blaaa..... Menin sitten kortin tultua koodauttamaan huoltoon korttia ja höpöttelin asentajan kanssa niitä näitä. Sanoin että on se vaan kumma kun ei voi korttia kun korttia koodata omalle autolle kuten ennen. Aina pitää tilata saakelin kalliita uusia patonkimaasta. Siihen asentaja sanoi (ohi suunsakohan?)että kyllä tän kortin voi ojelmoida mihin vaan muuhunkin lagunaan, mutta se rautainen avain kortin sisällä on vain siihen autoon mihin kortti tilattiin. Toisin sanoen ymmärsin että jos mulla olis ollu vaikka kolariauton kortti mukana niin senkin olis samalla voinut koodata omaan autoon. Eli sekö sitten siitä esiohjelmoinnista ranskassa. Olenkin ihmetellyt miks se pitää kahdessa paikassa muka ohjelmoida. Ensin ranskassa ja sitten vielä täällä huollossa. Omasta hajonneesta kortistahan sen rautasen avaimen saa vaihdettua toisen auton koodattuun korttiin tosta vaan. Taitaa olla kusetusta koko esiohjelmointi ranskiksissa.

6

3143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jormapetteri1

      Riippuu aika pitkälti Lagunasi vuosimallista. Ensimmäiset avainkortit olivat pitkälti bulkkikamaa, eli niitä sai tilattua tyhjinä ennakkoon. Seuraavassa avainkorttiversiossa siirryttiinkin yksilöllisiin kortteihin varmaan turvallisuussyistä. Ei taida olla asentajasi tiedot aivan ajan tasalla...

      • sissos saatana

        Vuosimalli 2002 Laguna2 ja ei mikään minun asentaja vaan ihan merkkiliikkeen asentaja yhdessä eteläsuomen kaupungissa. Ja jormapetteri1 vois vähän valaista millaista turvallisuutta tuo uudistus lisäisi? Autonhan pitää olla paikalla huollossa kun kortti ohjelmoidaan. Ei sitä voi mennä rekkarin perusteella koodailemaan vaan korttihan tungetaan autoon jossa se ohjelmointi tapahtuu. Jos tälläinen esiohjelmointi nyt ylipäätään näissä korteissa on, niin veikkaampa syyksi turvallisuuden sijaan rahastusta. Saahan sitä uskotella itselleen mitä vaan jos se oloa helpottaa huollon kassalla rahoja latoessa, mutta eiköhän tuo turvallisuuteen vetoaminen ole ihan huuhaata moisesta uudistuksesta.


      • ahamet ahne
        sissos saatana kirjoitti:

        Vuosimalli 2002 Laguna2 ja ei mikään minun asentaja vaan ihan merkkiliikkeen asentaja yhdessä eteläsuomen kaupungissa. Ja jormapetteri1 vois vähän valaista millaista turvallisuutta tuo uudistus lisäisi? Autonhan pitää olla paikalla huollossa kun kortti ohjelmoidaan. Ei sitä voi mennä rekkarin perusteella koodailemaan vaan korttihan tungetaan autoon jossa se ohjelmointi tapahtuu. Jos tälläinen esiohjelmointi nyt ylipäätään näissä korteissa on, niin veikkaampa syyksi turvallisuuden sijaan rahastusta. Saahan sitä uskotella itselleen mitä vaan jos se oloa helpottaa huollon kassalla rahoja latoessa, mutta eiköhän tuo turvallisuuteen vetoaminen ole ihan huuhaata moisesta uudistuksesta.

        Kyllä minäkin olen sitä mieltä että kyse on pelkästä rahastuksesta. Renaultin rahastus varaosien hinnassakin kertoo paljon merkin tavasta toimia. Tyyppiviat joita ilmenee lähes kaikissa laguna2 ja megane2 malleissa maksatetaan asiakkaalla. Ja kaiken kukkuraksi näistä tyyppivikaisten autojen kymmenien eurojen osista pyydetään asiakkaalta satoja euroja. Melko reilua, eikö totta. Asiakkaat testaavat autot ja jos ei ne kestä niin maksakoot testauksen eli osat ja työt itse. Esimerkkinä vaikka nuo lagunan surullisen kuuluisat lasinnostimet. Selvä suunnitteluvirhe koska VAIJERI KATKEAA. En ole helvetti koskaan kuullu missään muussa auto merkissä että vaijeri katkeaisi noin kevyessä käytössä jo muutamassa vuodessa. Lasihan ei paljon paina. Käsijarrussa ymmärrän sen vaijerin katkeamisen paremmin. Mutta asiaan. Mielestäni tuon vaijerin tulisi kestää auton iän, koska sen käyttökohde ei ole erityisen raskas. Mutta mitä tekee renault, ei korvaa rikkoutumista takuun jälkeen, vaan myy asiakkaalle vaijerin siaan koko nostin paketin hintaan 500 asennus(jos edes riittää). Ja samantapaisia muita esimerkkejä riittää vaikka kuinka. Kortinlukija, avainkortit, nivelet, puslat, jouset, iskarit, pissapojat, puolat, anturit, jarrulevyt, ym ym.......
        Ja kun näitä vikoja ei ole vain muutamassa autossa sadasta vaan vähintäänkin kymmenistä puhutaan.
        Toivotaan että ei kenellekkään iske nuo kaikki viat samaan autoon. Se on varmaa että ilman tuonkaan listan vikoja ei pääse yksikään kuski kakkos koppa lagunallaan tai kakkos koppa meganellaan yli sataa tonnia. Ja se ei ole häävi tulos, ei todellakaan ole.
        Citroen on taas paljon mainettaan parempi auto. Ei siinä tuollaisia lapsuksia ole lähi maillekkaan samaan malliin. Sen huono maine on ihan eri vuoskymmenten autoista kun rellun. Ja minulla ei ole citikkaa :)


      • Mies 45
        ahamet ahne kirjoitti:

        Kyllä minäkin olen sitä mieltä että kyse on pelkästä rahastuksesta. Renaultin rahastus varaosien hinnassakin kertoo paljon merkin tavasta toimia. Tyyppiviat joita ilmenee lähes kaikissa laguna2 ja megane2 malleissa maksatetaan asiakkaalla. Ja kaiken kukkuraksi näistä tyyppivikaisten autojen kymmenien eurojen osista pyydetään asiakkaalta satoja euroja. Melko reilua, eikö totta. Asiakkaat testaavat autot ja jos ei ne kestä niin maksakoot testauksen eli osat ja työt itse. Esimerkkinä vaikka nuo lagunan surullisen kuuluisat lasinnostimet. Selvä suunnitteluvirhe koska VAIJERI KATKEAA. En ole helvetti koskaan kuullu missään muussa auto merkissä että vaijeri katkeaisi noin kevyessä käytössä jo muutamassa vuodessa. Lasihan ei paljon paina. Käsijarrussa ymmärrän sen vaijerin katkeamisen paremmin. Mutta asiaan. Mielestäni tuon vaijerin tulisi kestää auton iän, koska sen käyttökohde ei ole erityisen raskas. Mutta mitä tekee renault, ei korvaa rikkoutumista takuun jälkeen, vaan myy asiakkaalle vaijerin siaan koko nostin paketin hintaan 500 asennus(jos edes riittää). Ja samantapaisia muita esimerkkejä riittää vaikka kuinka. Kortinlukija, avainkortit, nivelet, puslat, jouset, iskarit, pissapojat, puolat, anturit, jarrulevyt, ym ym.......
        Ja kun näitä vikoja ei ole vain muutamassa autossa sadasta vaan vähintäänkin kymmenistä puhutaan.
        Toivotaan että ei kenellekkään iske nuo kaikki viat samaan autoon. Se on varmaa että ilman tuonkaan listan vikoja ei pääse yksikään kuski kakkos koppa lagunallaan tai kakkos koppa meganellaan yli sataa tonnia. Ja se ei ole häävi tulos, ei todellakaan ole.
        Citroen on taas paljon mainettaan parempi auto. Ei siinä tuollaisia lapsuksia ole lähi maillekkaan samaan malliin. Sen huono maine on ihan eri vuoskymmenten autoista kun rellun. Ja minulla ei ole citikkaa :)

        Kannattaa tiedustella avainkortin korjausta [email protected]


      • siticca
        ahamet ahne kirjoitti:

        Kyllä minäkin olen sitä mieltä että kyse on pelkästä rahastuksesta. Renaultin rahastus varaosien hinnassakin kertoo paljon merkin tavasta toimia. Tyyppiviat joita ilmenee lähes kaikissa laguna2 ja megane2 malleissa maksatetaan asiakkaalla. Ja kaiken kukkuraksi näistä tyyppivikaisten autojen kymmenien eurojen osista pyydetään asiakkaalta satoja euroja. Melko reilua, eikö totta. Asiakkaat testaavat autot ja jos ei ne kestä niin maksakoot testauksen eli osat ja työt itse. Esimerkkinä vaikka nuo lagunan surullisen kuuluisat lasinnostimet. Selvä suunnitteluvirhe koska VAIJERI KATKEAA. En ole helvetti koskaan kuullu missään muussa auto merkissä että vaijeri katkeaisi noin kevyessä käytössä jo muutamassa vuodessa. Lasihan ei paljon paina. Käsijarrussa ymmärrän sen vaijerin katkeamisen paremmin. Mutta asiaan. Mielestäni tuon vaijerin tulisi kestää auton iän, koska sen käyttökohde ei ole erityisen raskas. Mutta mitä tekee renault, ei korvaa rikkoutumista takuun jälkeen, vaan myy asiakkaalle vaijerin siaan koko nostin paketin hintaan 500 asennus(jos edes riittää). Ja samantapaisia muita esimerkkejä riittää vaikka kuinka. Kortinlukija, avainkortit, nivelet, puslat, jouset, iskarit, pissapojat, puolat, anturit, jarrulevyt, ym ym.......
        Ja kun näitä vikoja ei ole vain muutamassa autossa sadasta vaan vähintäänkin kymmenistä puhutaan.
        Toivotaan että ei kenellekkään iske nuo kaikki viat samaan autoon. Se on varmaa että ilman tuonkaan listan vikoja ei pääse yksikään kuski kakkos koppa lagunallaan tai kakkos koppa meganellaan yli sataa tonnia. Ja se ei ole häävi tulos, ei todellakaan ole.
        Citroen on taas paljon mainettaan parempi auto. Ei siinä tuollaisia lapsuksia ole lähi maillekkaan samaan malliin. Sen huono maine on ihan eri vuoskymmenten autoista kun rellun. Ja minulla ei ole citikkaa :)

        Jos sulla ei oo ole sitikkaa, niin älä sitten kehu. Mulla oli uusi c5 ja varmasti viimeinen sitikka. Nyt olen
        5 vuotta ajanut laguna ll eikä ole vikoja näkynyt eikä kuulunut, kun hoitaa huollot niin kuin pitää


    • PateM

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1608
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1226
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      6
      1209
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe