Lagunan avainkortti

sissos saatana

Ristiriitaista tietoa avainkortista. Elikkäs seuraavanlaista. Tilasin avainkortin kun ei pelannut aukaisu enää kummassakaan kortissa. Niin ja toisessa ei sulkukaan. Käynnistys kylläkin molemmissa toimi. No se tuttu tarina että kortti pitää tilata ranskasta koska on autokohtainen blaaa blaaa..... Menin sitten kortin tultua koodauttamaan huoltoon korttia ja höpöttelin asentajan kanssa niitä näitä. Sanoin että on se vaan kumma kun ei voi korttia kun korttia koodata omalle autolle kuten ennen. Aina pitää tilata saakelin kalliita uusia patonkimaasta. Siihen asentaja sanoi (ohi suunsakohan?)että kyllä tän kortin voi ojelmoida mihin vaan muuhunkin lagunaan, mutta se rautainen avain kortin sisällä on vain siihen autoon mihin kortti tilattiin. Toisin sanoen ymmärsin että jos mulla olis ollu vaikka kolariauton kortti mukana niin senkin olis samalla voinut koodata omaan autoon. Eli sekö sitten siitä esiohjelmoinnista ranskassa. Olenkin ihmetellyt miks se pitää kahdessa paikassa muka ohjelmoida. Ensin ranskassa ja sitten vielä täällä huollossa. Omasta hajonneesta kortistahan sen rautasen avaimen saa vaihdettua toisen auton koodattuun korttiin tosta vaan. Taitaa olla kusetusta koko esiohjelmointi ranskiksissa.

6

3454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jormapetteri1

      Riippuu aika pitkälti Lagunasi vuosimallista. Ensimmäiset avainkortit olivat pitkälti bulkkikamaa, eli niitä sai tilattua tyhjinä ennakkoon. Seuraavassa avainkorttiversiossa siirryttiinkin yksilöllisiin kortteihin varmaan turvallisuussyistä. Ei taida olla asentajasi tiedot aivan ajan tasalla...

      • sissos saatana

        Vuosimalli 2002 Laguna2 ja ei mikään minun asentaja vaan ihan merkkiliikkeen asentaja yhdessä eteläsuomen kaupungissa. Ja jormapetteri1 vois vähän valaista millaista turvallisuutta tuo uudistus lisäisi? Autonhan pitää olla paikalla huollossa kun kortti ohjelmoidaan. Ei sitä voi mennä rekkarin perusteella koodailemaan vaan korttihan tungetaan autoon jossa se ohjelmointi tapahtuu. Jos tälläinen esiohjelmointi nyt ylipäätään näissä korteissa on, niin veikkaampa syyksi turvallisuuden sijaan rahastusta. Saahan sitä uskotella itselleen mitä vaan jos se oloa helpottaa huollon kassalla rahoja latoessa, mutta eiköhän tuo turvallisuuteen vetoaminen ole ihan huuhaata moisesta uudistuksesta.


      • ahamet ahne
        sissos saatana kirjoitti:

        Vuosimalli 2002 Laguna2 ja ei mikään minun asentaja vaan ihan merkkiliikkeen asentaja yhdessä eteläsuomen kaupungissa. Ja jormapetteri1 vois vähän valaista millaista turvallisuutta tuo uudistus lisäisi? Autonhan pitää olla paikalla huollossa kun kortti ohjelmoidaan. Ei sitä voi mennä rekkarin perusteella koodailemaan vaan korttihan tungetaan autoon jossa se ohjelmointi tapahtuu. Jos tälläinen esiohjelmointi nyt ylipäätään näissä korteissa on, niin veikkaampa syyksi turvallisuuden sijaan rahastusta. Saahan sitä uskotella itselleen mitä vaan jos se oloa helpottaa huollon kassalla rahoja latoessa, mutta eiköhän tuo turvallisuuteen vetoaminen ole ihan huuhaata moisesta uudistuksesta.

        Kyllä minäkin olen sitä mieltä että kyse on pelkästä rahastuksesta. Renaultin rahastus varaosien hinnassakin kertoo paljon merkin tavasta toimia. Tyyppiviat joita ilmenee lähes kaikissa laguna2 ja megane2 malleissa maksatetaan asiakkaalla. Ja kaiken kukkuraksi näistä tyyppivikaisten autojen kymmenien eurojen osista pyydetään asiakkaalta satoja euroja. Melko reilua, eikö totta. Asiakkaat testaavat autot ja jos ei ne kestä niin maksakoot testauksen eli osat ja työt itse. Esimerkkinä vaikka nuo lagunan surullisen kuuluisat lasinnostimet. Selvä suunnitteluvirhe koska VAIJERI KATKEAA. En ole helvetti koskaan kuullu missään muussa auto merkissä että vaijeri katkeaisi noin kevyessä käytössä jo muutamassa vuodessa. Lasihan ei paljon paina. Käsijarrussa ymmärrän sen vaijerin katkeamisen paremmin. Mutta asiaan. Mielestäni tuon vaijerin tulisi kestää auton iän, koska sen käyttökohde ei ole erityisen raskas. Mutta mitä tekee renault, ei korvaa rikkoutumista takuun jälkeen, vaan myy asiakkaalle vaijerin siaan koko nostin paketin hintaan 500 asennus(jos edes riittää). Ja samantapaisia muita esimerkkejä riittää vaikka kuinka. Kortinlukija, avainkortit, nivelet, puslat, jouset, iskarit, pissapojat, puolat, anturit, jarrulevyt, ym ym.......
        Ja kun näitä vikoja ei ole vain muutamassa autossa sadasta vaan vähintäänkin kymmenistä puhutaan.
        Toivotaan että ei kenellekkään iske nuo kaikki viat samaan autoon. Se on varmaa että ilman tuonkaan listan vikoja ei pääse yksikään kuski kakkos koppa lagunallaan tai kakkos koppa meganellaan yli sataa tonnia. Ja se ei ole häävi tulos, ei todellakaan ole.
        Citroen on taas paljon mainettaan parempi auto. Ei siinä tuollaisia lapsuksia ole lähi maillekkaan samaan malliin. Sen huono maine on ihan eri vuoskymmenten autoista kun rellun. Ja minulla ei ole citikkaa :)


      • Mies 45
        ahamet ahne kirjoitti:

        Kyllä minäkin olen sitä mieltä että kyse on pelkästä rahastuksesta. Renaultin rahastus varaosien hinnassakin kertoo paljon merkin tavasta toimia. Tyyppiviat joita ilmenee lähes kaikissa laguna2 ja megane2 malleissa maksatetaan asiakkaalla. Ja kaiken kukkuraksi näistä tyyppivikaisten autojen kymmenien eurojen osista pyydetään asiakkaalta satoja euroja. Melko reilua, eikö totta. Asiakkaat testaavat autot ja jos ei ne kestä niin maksakoot testauksen eli osat ja työt itse. Esimerkkinä vaikka nuo lagunan surullisen kuuluisat lasinnostimet. Selvä suunnitteluvirhe koska VAIJERI KATKEAA. En ole helvetti koskaan kuullu missään muussa auto merkissä että vaijeri katkeaisi noin kevyessä käytössä jo muutamassa vuodessa. Lasihan ei paljon paina. Käsijarrussa ymmärrän sen vaijerin katkeamisen paremmin. Mutta asiaan. Mielestäni tuon vaijerin tulisi kestää auton iän, koska sen käyttökohde ei ole erityisen raskas. Mutta mitä tekee renault, ei korvaa rikkoutumista takuun jälkeen, vaan myy asiakkaalle vaijerin siaan koko nostin paketin hintaan 500 asennus(jos edes riittää). Ja samantapaisia muita esimerkkejä riittää vaikka kuinka. Kortinlukija, avainkortit, nivelet, puslat, jouset, iskarit, pissapojat, puolat, anturit, jarrulevyt, ym ym.......
        Ja kun näitä vikoja ei ole vain muutamassa autossa sadasta vaan vähintäänkin kymmenistä puhutaan.
        Toivotaan että ei kenellekkään iske nuo kaikki viat samaan autoon. Se on varmaa että ilman tuonkaan listan vikoja ei pääse yksikään kuski kakkos koppa lagunallaan tai kakkos koppa meganellaan yli sataa tonnia. Ja se ei ole häävi tulos, ei todellakaan ole.
        Citroen on taas paljon mainettaan parempi auto. Ei siinä tuollaisia lapsuksia ole lähi maillekkaan samaan malliin. Sen huono maine on ihan eri vuoskymmenten autoista kun rellun. Ja minulla ei ole citikkaa :)

        Kannattaa tiedustella avainkortin korjausta [email protected]


      • siticca
        ahamet ahne kirjoitti:

        Kyllä minäkin olen sitä mieltä että kyse on pelkästä rahastuksesta. Renaultin rahastus varaosien hinnassakin kertoo paljon merkin tavasta toimia. Tyyppiviat joita ilmenee lähes kaikissa laguna2 ja megane2 malleissa maksatetaan asiakkaalla. Ja kaiken kukkuraksi näistä tyyppivikaisten autojen kymmenien eurojen osista pyydetään asiakkaalta satoja euroja. Melko reilua, eikö totta. Asiakkaat testaavat autot ja jos ei ne kestä niin maksakoot testauksen eli osat ja työt itse. Esimerkkinä vaikka nuo lagunan surullisen kuuluisat lasinnostimet. Selvä suunnitteluvirhe koska VAIJERI KATKEAA. En ole helvetti koskaan kuullu missään muussa auto merkissä että vaijeri katkeaisi noin kevyessä käytössä jo muutamassa vuodessa. Lasihan ei paljon paina. Käsijarrussa ymmärrän sen vaijerin katkeamisen paremmin. Mutta asiaan. Mielestäni tuon vaijerin tulisi kestää auton iän, koska sen käyttökohde ei ole erityisen raskas. Mutta mitä tekee renault, ei korvaa rikkoutumista takuun jälkeen, vaan myy asiakkaalle vaijerin siaan koko nostin paketin hintaan 500 asennus(jos edes riittää). Ja samantapaisia muita esimerkkejä riittää vaikka kuinka. Kortinlukija, avainkortit, nivelet, puslat, jouset, iskarit, pissapojat, puolat, anturit, jarrulevyt, ym ym.......
        Ja kun näitä vikoja ei ole vain muutamassa autossa sadasta vaan vähintäänkin kymmenistä puhutaan.
        Toivotaan että ei kenellekkään iske nuo kaikki viat samaan autoon. Se on varmaa että ilman tuonkaan listan vikoja ei pääse yksikään kuski kakkos koppa lagunallaan tai kakkos koppa meganellaan yli sataa tonnia. Ja se ei ole häävi tulos, ei todellakaan ole.
        Citroen on taas paljon mainettaan parempi auto. Ei siinä tuollaisia lapsuksia ole lähi maillekkaan samaan malliin. Sen huono maine on ihan eri vuoskymmenten autoista kun rellun. Ja minulla ei ole citikkaa :)

        Jos sulla ei oo ole sitikkaa, niin älä sitten kehu. Mulla oli uusi c5 ja varmasti viimeinen sitikka. Nyt olen
        5 vuotta ajanut laguna ll eikä ole vikoja näkynyt eikä kuulunut, kun hoitaa huollot niin kuin pitää


    • PateM

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

      Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      50
      3571
    2. 39
      3033
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

      Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      147
      2877
    4. SDP ylivoimainen ykkönen

      En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      72
      2343
    5. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

      "Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      42
      1807
    6. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

      Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      87
      1588
    7. Mitä tarkalleen tunnet

      Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai
      Ikävä
      67
      1124
    8. Kaivattusi ominaistuoksu?

      Itse vastaan juustonaksu 😅
      Ikävä
      82
      1081
    9. Nainen, koska nähtiin viimeksi

      Mikä päivä? Tarkemminkin voit kohtaamistamme kuvailla. 🤗
      Ikävä
      51
      1056
    10. Miten tällaista voi tapahtua

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kaksi-kuollut-liikenteessa-virroilla/9241442 Miksi tällainen on tapahtunut?
      Virrat
      41
      915
    Aihe