Olen jäämässä ensikuussa eläkkeelle ja eläkkeen maksupäivä on joka kuukauden 20:s päivä. Nyt säikähdin, että kun sairaspäiväraha maksetaan tältä kuulta viimeinen päivä lokakuulta, niin ei kai vaan eläkettä maksettaisikin jälkikäteen, eli vasta joulukuun 20:s. Sori, olen näin tietämätön ja laskutkin pitää maksaa.
Milloin eläke maksetaan?
20
879
Vastaukset
- QQ
marraskuu välissä.
Eläkepapereissasi lukee, saatko eläkettä mistä päivästä lähtien.
Sen kuun maksupäivänä sitten maksavat, minä kuuna alkoi eli, jos eläke alkaa 1.11, saat 20.11 eläkkeen.- aloittelija.
Kiitos vastauksesta. Eläke alkaa 1.11. Ehdin jo pelästyä. Nyt kaikki hyvin.
- QQ
aloittelija. kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Eläke alkaa 1.11. Ehdin jo pelästyä. Nyt kaikki hyvin.
sairaspäivärahahan maksetaan jälkikäteen. Tavallaan eläkekin, osin.
Mukavia eläkepäiviä sinulle. - Välikäsi"
QQ kirjoitti:
sairaspäivärahahan maksetaan jälkikäteen. Tavallaan eläkekin, osin.
Mukavia eläkepäiviä sinulle.Etukäteen eikä takakäteen.
Kuun ensimmäisenä pankkipäivänä. - 3-vuoden kokemus
Välikäsi" kirjoitti:
Etukäteen eikä takakäteen.
Kuun ensimmäisenä pankkipäivänä.20 päivä tulee eläke ja jos päivä on la tai su niin tulee aina edellisenä arkipäivänä. No sinun tapauksesi on hieman kyseenalainen,joten soita valtionkonttoriin? siellä tietävät.
- QQ
3-vuoden kokemus kirjoitti:
20 päivä tulee eläke ja jos päivä on la tai su niin tulee aina edellisenä arkipäivänä. No sinun tapauksesi on hieman kyseenalainen,joten soita valtionkonttoriin? siellä tietävät.
Työeläke monilta aloilta tulee tosiaan kuun eka pankkipäivä. Joten usein meneee "pitkäksi" pitäisi olla 1,1 niin saa vasta 4.1 kun on nuo uudenvuoden pyhät. Samoin vappuna aina, ja jos oikea viikonloppu perään, niin saapi taas odotella.
Äitini sai aikanaan myös valtiolta, ja oli etuajassa.
Samoin kela maksaa etuajassa, jos osuu viikonlopuksi. Saan lisäeläkettä sieltä. - järkeä tähänkin
QQ kirjoitti:
Työeläke monilta aloilta tulee tosiaan kuun eka pankkipäivä. Joten usein meneee "pitkäksi" pitäisi olla 1,1 niin saa vasta 4.1 kun on nuo uudenvuoden pyhät. Samoin vappuna aina, ja jos oikea viikonloppu perään, niin saapi taas odotella.
Äitini sai aikanaan myös valtiolta, ja oli etuajassa.
Samoin kela maksaa etuajassa, jos osuu viikonlopuksi. Saan lisäeläkettä sieltä.tuleekin vaikkapa neljäs päivä! Ei maksutkaan sitä ennen mene! Jos esimerkiksi vuokra on sovittu maksettavaksi kuun ensimmäinen päivä ja se on lauantai tai pyhä, se menee tililtä vasta maanantaina! Eli päivänä jolloin eläkekin on tilillä! Täytyy vain osata ennakoida! Minulle ainakin aina vuoden alussa tulee eläkeyhtiöltä kirje, jossa mm. mainitaan vuoden eläkkeenmaksupäivät!
- QQ
järkeä tähänkin kirjoitti:
tuleekin vaikkapa neljäs päivä! Ei maksutkaan sitä ennen mene! Jos esimerkiksi vuokra on sovittu maksettavaksi kuun ensimmäinen päivä ja se on lauantai tai pyhä, se menee tililtä vasta maanantaina! Eli päivänä jolloin eläkekin on tilillä! Täytyy vain osata ennakoida! Minulle ainakin aina vuoden alussa tulee eläkeyhtiöltä kirje, jossa mm. mainitaan vuoden eläkkeenmaksupäivät!
Niin, kyllähän sitä ennakoidaankin, vaan usein on muitakin maksuja, kuin vuokra, vastike.
Olisihan se mukava saada "ajoissa", ja nauttia pitkistä pyhistä, muutenkin, kuin ilman rahaa.
Meillä on monilla pienet eläkkeet, ja on useita maksuja, jotka onkin viimeinen päivä maksettava. Palkathan tuli aikanaan, viimeistään vika päivä, ja on silloin sovittu niitä maksupäivä. - Pitäis ottaa kumppan
QQ kirjoitti:
Niin, kyllähän sitä ennakoidaankin, vaan usein on muitakin maksuja, kuin vuokra, vastike.
Olisihan se mukava saada "ajoissa", ja nauttia pitkistä pyhistä, muutenkin, kuin ilman rahaa.
Meillä on monilla pienet eläkkeet, ja on useita maksuja, jotka onkin viimeinen päivä maksettava. Palkathan tuli aikanaan, viimeistään vika päivä, ja on silloin sovittu niitä maksupäivä.Ei se päivän maksuviivästys haittaa ketään.Koskaan ei oo tullu mitään sanktioita. Esim. vakuutukset menee aina 2-3pv pitkäksi,kun eläke ja eräpäivä eivät kohtaa.
- QQ
Pitäis ottaa kumppan kirjoitti:
Ei se päivän maksuviivästys haittaa ketään.Koskaan ei oo tullu mitään sanktioita. Esim. vakuutukset menee aina 2-3pv pitkäksi,kun eläke ja eräpäivä eivät kohtaa.
vaan kun minulla menee asuntolaina, automaattisesti.
Samoin moni muu lasku on suoraveloituksessa.
Ei ole paljon varaa varautua, että olis sitten just nuo vappu, uusvuos, rahaa "juhlia" niitä. Tili on tyhjää täysi, silloin. Ei voi lähteä mihinkään, tai tehdä oikeastaan mitään.
Jos eläke tulis "etupainotettuna" eli jo vika päivä silloin, eikä vasta monen päivän kuluttua., olis hieno juttu.
Joka sentin kun nyt jo laskee, ei ole pelivaraa ;D - (m)
QQ kirjoitti:
Ei ole paljon varaa varautua, että olis sitten just nuo vappu, uusvuos, rahaa "juhlia" niitä. Tili on tyhjää täysi, silloin. Ei voi lähteä mihinkään, tai tehdä oikeastaan mitään.
Jos eläke tulis "etupainotettuna" eli jo vika päivä silloin, eikä vasta monen päivän kuluttua., olis hieno juttu.
Joka sentin kun nyt jo laskee, ei ole pelivaraa ;DAsuntolaina. Itse läksin erottuani velattomasta ok-talosta. Nyt sekä minullä,että entisellä m********i on velkaa ihan tarpeeksi. Suoraveloituksessa laina ja vastike.Muitten kanssa yhtä junailua jatkuvasti. Onneksi ei mene rahaa viinaan eikä tupakkaan YHTÄÄN.
- +-0
(m) kirjoitti:
Asuntolaina. Itse läksin erottuani velattomasta ok-talosta. Nyt sekä minullä,että entisellä m********i on velkaa ihan tarpeeksi. Suoraveloituksessa laina ja vastike.Muitten kanssa yhtä junailua jatkuvasti. Onneksi ei mene rahaa viinaan eikä tupakkaan YHTÄÄN.
ei ole vielä suosineet, mulla tarkistus aina joulukuussa, eli koko vuoden maksanut sen mukaan. Toivotaan et ens vuos on pinempi sit.
Eron tuomaa tämäkin laina, ja jouduin töistä pois pari vuotta liian aikaisin. Olis muuten maksettu, puuroa syöden.
Ei mee alkon tuotteisiin, eikä Kaupankaan alkoholijuomiin multakaan senttiäkään. Tupakka vie n, 75e/kk, mut mieluimmin se kun mielialalääkkeet.
Joku pahe pitää ihmisellä olla. Ei oo telkkariikaan, lainaston kirjat onneks ei maksa mitään.
Pärjäillään ;)) - olkaa ajantasalla
QQ kirjoitti:
Joka sentin kun nyt jo laskee, ei ole pelivaraa ;Dsuoraveloituksetkaan lauantaina tai pyhinä! Kyllä nekin odottaa arkipäivää! Pitäkää hyvät ihmiset jonkin näköistä kirjanpitoa, että tiedätte missä mennään! Minulla on Excelissä taulukko, johon merkitsen tulot (eläkkeet ja asumistuki) sekä menot. Aina kun tulee lasku, merkitsen sen taulukkoon ja lasken paljonko tuloista jää. Olen tehnyt sen niin, että minulla on "käytettävissä" oleva rahamäärä kuukaudessa. Se on aina reaaliajassa, eli merkitty, vaikka ei olisi oikeasti mennytkään. Tuosta sitten näkee paljonko on käytettävissä ennen seuraavia eläkkeitä!
- +-0
olkaa ajantasalla kirjoitti:
suoraveloituksetkaan lauantaina tai pyhinä! Kyllä nekin odottaa arkipäivää! Pitäkää hyvät ihmiset jonkin näköistä kirjanpitoa, että tiedätte missä mennään! Minulla on Excelissä taulukko, johon merkitsen tulot (eläkkeet ja asumistuki) sekä menot. Aina kun tulee lasku, merkitsen sen taulukkoon ja lasken paljonko tuloista jää. Olen tehnyt sen niin, että minulla on "käytettävissä" oleva rahamäärä kuukaudessa. Se on aina reaaliajassa, eli merkitty, vaikka ei olisi oikeasti mennytkään. Tuosta sitten näkee paljonko on käytettävissä ennen seuraavia eläkkeitä!
riittää ruutuvihko, oikein hyvin.
Joo ei mene, mutta, nythän on kysymys juusi siitä, kun perj, on vika päivä!
Tai juuri tuo vappu ja uusivuosi, laina menee aattona, mutta rahaa saa vasta 3 tai 4pv.
Eli, elää ne pyhät sitten pa.
Jos aatto on torstai, niin siinä on pe,la su, ilman rahaa.
Kyllä on tiedossa vihossa kaikki maksut, vakuutukset, sähköt, lainat, vastikkeet, kk-lääkkeet, hammaslääkärit,, terveyskeskus 3x vuodessa maksu. Poliklinikkamaksut, heti kun tulee, Bussimaksut, lopuilla sitten puhtaus ja ruoka. Vaatteista voi vain haaveilla, alusasuja joskus uusittava.
Eli, ei voi säästää siihen ettei eläke tulekaan seuraavana päivänä, kun laina tyhjentää tilin.
Töissä ollessa, palkka tuli viimeinen päivä, joten tuo eläkevakuutusyhtiö säästää aika paljon rahaa, pitäessään eläkkeet tilillään sadoilta tuhansilta ihmisiltä, useamman päivän.
Kelahan maksaa pari päivää ennen, jos maksu osuisi su. Saakin jo pe.
Noin mielestäni työeläkeyhtiöidenkin pitäisi toimia. - (m)
olkaa ajantasalla kirjoitti:
suoraveloituksetkaan lauantaina tai pyhinä! Kyllä nekin odottaa arkipäivää! Pitäkää hyvät ihmiset jonkin näköistä kirjanpitoa, että tiedätte missä mennään! Minulla on Excelissä taulukko, johon merkitsen tulot (eläkkeet ja asumistuki) sekä menot. Aina kun tulee lasku, merkitsen sen taulukkoon ja lasken paljonko tuloista jää. Olen tehnyt sen niin, että minulla on "käytettävissä" oleva rahamäärä kuukaudessa. Se on aina reaaliajassa, eli merkitty, vaikka ei olisi oikeasti mennytkään. Tuosta sitten näkee paljonko on käytettävissä ennen seuraavia eläkkeitä!
Asumistuki.......mulle kans. No ei kai,mutta pitäis tutkia tota.
- (m)
+-0 kirjoitti:
Tai juuri tuo vappu ja uusivuosi, laina menee aattona, mutta rahaa saa vasta 3 tai 4pv.
Kyllä on tiedossa vihossa kaikki maksut, vakuutukset, sähköt, lainat, vastikkeet, kk-lääkkeet, hammaslääkärit,, terveyskeskus 3x vuodessa maksu. Poliklinikkamaksut, heti kun tulee, Bussimaksut, lopuilla sitten puhtaus ja ruoka. Vaatteista voi vain haaveilla, alusasuja joskus uusittava.
Eli, ei voi säästää siihen ettei eläke tulekaan seuraavana päivänä, kun laina tyhjentää tilin.
Töissä ollessa, palkka tuli viimeinen päivä, joten tuo eläkevakuutusyhtiö säästää aika paljon rahaa, pitäessään eläkkeet tilillään sadoilta tuhansilta ihmisiltä, useamman päivän.
Noin mielestäni työeläkeyhtiöidenkin pitäisi toimia.Vielä tuosta erosta. Ei olis rahasta puutetta jos avioliitto olisi kestänyt. Asuntolainan maksaminen eläkkeestä on kyllä aika huono homma.
- brutto
(m) kirjoitti:
Asumistuki.......mulle kans. No ei kai,mutta pitäis tutkia tota.
riippuvainen, ja menoista huomioidaan vastike korot.
Kelan sivuilla on laskuri, missä voi laskea, saisiko sitä.
Lainanlyhennystä siis ei huomioida.
Käypä laskemassa. - oma valinta
+-0 kirjoitti:
Noin mielestäni työeläkeyhtiöidenkin pitäisi toimia.Minä olen valinnut lainan lyhennyspäiväksi kuun ensimmäisen päivän, enkä viimeistä. Joten eläke tulee kuun ensimmäinen arkipäivä niin myöskin lainan lyhennys menee kuun ensimmäinen arkipäivä. Valitsin tuon tavan jo töissä ollessani, koska kuun ensimmäinen arkipäivä on aina kuun ensimmäinen.
Viimeisestä kun ei tiedä mikä päivä se on. Tosin meillä maksettiin palkka aina kuun 20. päivä (jos oli siis arkipäivä). - aina oma syy
oma valinta kirjoitti:
Minä olen valinnut lainan lyhennyspäiväksi kuun ensimmäisen päivän, enkä viimeistä. Joten eläke tulee kuun ensimmäinen arkipäivä niin myöskin lainan lyhennys menee kuun ensimmäinen arkipäivä. Valitsin tuon tavan jo töissä ollessani, koska kuun ensimmäinen arkipäivä on aina kuun ensimmäinen.
Viimeisestä kun ei tiedä mikä päivä se on. Tosin meillä maksettiin palkka aina kuun 20. päivä (jos oli siis arkipäivä).lainanmaksupäivä määräytyy nostopäivän mukaan.
Se vaan oli pakko aikoinaan nostaa 30pv, että sai avaimet asuntoon. Vaativat tuota tilillepanotositetta.
Silloin sitä ei edes ajatellut, koska tarkoitushan oli saada velka pois ennen eläkettä.
Kaikki ei aina vaan mene, niinkuin toivoisi, haluaisi.
Hyvä jos sinulla menee, olet onnekas. - kiitoksia....
QQ kirjoitti:
Joka sentin kun nyt jo laskee, ei ole pelivaraa ;DSydämellinen kiitos Sinulle,joka kerroit tästä asumistuesta. Täytin laskurin viimeisen päälle ja mitä ihmettä? 50 euroa alkaa tulemaan asumistukea. No tosiasiassa tilasin pankista "paketin" 10€ hintaan,sieltä selviää lainankorot,jäljelläoleva velka ym. Ensi viikolla sitten fyysisesti kelaan kaikki tarvittavat paperit kourassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662278Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381873Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣241548Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711530Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.851264Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841194Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241120Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1101105En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9942- 77939