Varsovan lentokentän bussi

liian epäluuloinen?

Voiko tuohon bussiin nro 175 ottaa sisään isot matkalaukut, vai joutuuko ne laittamaan erilliseen säilytykseen bussissa? Onko matkalaukulle hankittava oma matkalippu vai onko se menneisyyttä? Miten törkeitä varkaat, leikkelevätkö jopa repun pohjan halki?
Taksinkin tietysti voisi ottaa jos saisi rehellisen, onko niitä olemassakaan? Onko taksitaksa kalliimpi joka ilta vai koskeeko korotus vain pyhäpäiviä?
Onko vanha kaupunki miten kaukana rautatieasemalta? Uskaltaako pimeällä n. klo 22 aikoihin kävellä yhtään Varsovan keskustassa (rahat mukana) Onko rautatieasemalla taksiasemaa, jos joutuu jatkamaan matkaa siitä taksilla?

5

994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • WAWA

      1). > Miten törkeitä varkaat > Uskaltaako pimeällä n. klo 22 aikoihin kävellä yhtään
      Taidat olla kovastikin stressaantunut. Olen asunut aikoinaan Puolassa useita vuosia, Varsovassakin kolmisen kuukautta - eikä kukaan ole vienyt minulta yhtään mitään, ei kimppuun käynyt, liikkuin siellä aivan vapaasti. Lähinna taskuvarkaat tulee mieleen, heitä liikkuu jonkin verran ja taitavia ovat.

      2). > Voiko tuohon bussiin nro 175 ottaa sisään isot matkalaukut > Onko matkalaukulle hankittava oma matkalippu
      Laukut otetaan sisään, ei istuimille. Bussin keskellä on sopivasti tilaa. Matkalaukkujen kuljettaminen on nykyään ilmaista.

      3). > Onko rautatieasemalla taksiasemaa
      Voitko kuvitella, ettei olisi?

      4). > Onko vanha kaupunki miten kaukana rautatieasemalta?
      Kävely veisi noin 20 min. Mutta hei, sama bussi 175 kulkee reittiä lentokenttä - rautatieasema - vanha kaupunki, edes ja takaisin. Sitä voi tietysti käyttää välillä vanha kaup. - rautatieasema, miksi ei. Aiotko jatkaa junalla eteenpäin?

      • epäluuloinen

        Kiitos neuvoista!
        Krakovaan matkustan junalla muutaman päivän kuluttua Varsovaan saapumisesta.
        Olen sen takia niin epäluuloinen, kun pari vuotta sitten keskellä päivää oli luokkaretkeläiseltä ryöstetty rahat puukolla uhaten Varsovassa. Poika oli lukioikäinen ja hän oli ollut ryhmänsä häntäpäässä. Hänen luokkatoverinsa tunnen vauvasta lähtien, häneltä kuulin.
        Ovatko nämä pimeät taksit majailleet taksiasemilla?


      • WAWA
        epäluuloinen kirjoitti:

        Kiitos neuvoista!
        Krakovaan matkustan junalla muutaman päivän kuluttua Varsovaan saapumisesta.
        Olen sen takia niin epäluuloinen, kun pari vuotta sitten keskellä päivää oli luokkaretkeläiseltä ryöstetty rahat puukolla uhaten Varsovassa. Poika oli lukioikäinen ja hän oli ollut ryhmänsä häntäpäässä. Hänen luokkatoverinsa tunnen vauvasta lähtien, häneltä kuulin.
        Ovatko nämä pimeät taksit majailleet taksiasemilla?

        Pimeät taksit? Olen aina tilannut puhelimitse, muutaman minuutin päästä taksi tulee kuten pitää eikä mikään "pimeä" se tällöin olekaan.

        Englannin kielellä:

        Taxi
        With over 30 taxi companies operating in Warszawa it is always easy to find a taxi. The best way to get a taxi though, is to call one by phone or sms/on-line. The taxi will appear in up to 10 minutes, and you pay only from the place you start.
        Some of the reliable (and cheapest) taxi companies are:

        Wawa Taxi – phone 9644
        Bayer-Taxi 9667
        Korpo taxi 9624
        Volfra taxi 9625
        Super taxi 9622, 9661
        City Warsaw Taxi 9459
        Halo taxi 9623

        Day-tariff is in average 2,2 pln/km ( 6 pln start fee).


      • asukas 1000
        WAWA kirjoitti:

        Pimeät taksit? Olen aina tilannut puhelimitse, muutaman minuutin päästä taksi tulee kuten pitää eikä mikään "pimeä" se tällöin olekaan.

        Englannin kielellä:

        Taxi
        With over 30 taxi companies operating in Warszawa it is always easy to find a taxi. The best way to get a taxi though, is to call one by phone or sms/on-line. The taxi will appear in up to 10 minutes, and you pay only from the place you start.
        Some of the reliable (and cheapest) taxi companies are:

        Wawa Taxi – phone 9644
        Bayer-Taxi 9667
        Korpo taxi 9624
        Volfra taxi 9625
        Super taxi 9622, 9661
        City Warsaw Taxi 9459
        Halo taxi 9623

        Day-tariff is in average 2,2 pln/km ( 6 pln start fee).

        nuihin 9 alkusiin numeroihin pitaa lisata 1 eteen


      • Hande_vee
        WAWA kirjoitti:

        Pimeät taksit? Olen aina tilannut puhelimitse, muutaman minuutin päästä taksi tulee kuten pitää eikä mikään "pimeä" se tällöin olekaan.

        Englannin kielellä:

        Taxi
        With over 30 taxi companies operating in Warszawa it is always easy to find a taxi. The best way to get a taxi though, is to call one by phone or sms/on-line. The taxi will appear in up to 10 minutes, and you pay only from the place you start.
        Some of the reliable (and cheapest) taxi companies are:

        Wawa Taxi – phone 9644
        Bayer-Taxi 9667
        Korpo taxi 9624
        Volfra taxi 9625
        Super taxi 9622, 9661
        City Warsaw Taxi 9459
        Halo taxi 9623

        Day-tariff is in average 2,2 pln/km ( 6 pln start fee).

        Suosittelen miä :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      424
      1839
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      189
      1491
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1411
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      163
      1372
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      980
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      966
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      923
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe