Nyt apuja! Lennän ensimmäistä kertaa yksin Atlantin toiselle puolelle ja minulla on ihan hukassa mitä teen missäkin lentokentällä ja pelottaa ihan vietävästi, että mitä jos vaihtoaika ei riitäkkään:s :O
Lähtö 1: HELSINKI KLO 7:50 ------> LONTOO HEATHROW, TERMINAALI 3 (British Airways)
VAIHTOAIKA 3H
Lähtö 2: LONTOO HEATHROW, TERMINAALI 5 ----> LOS ANGELES, TERMINAALI B (British Airways)
VAIHTOAIKA 2:45H
Lähtö 3: LOS ANGELES, TERMINAALI 4 ----> SAN DIEGO
Mua jännittää kyseinen matka ihan älyttömästi. Eli kun saavun Lontooseen tai Los Angelesiin, niin mitä mun pitää tehdä ensimmäisenä? Lontoossa tiedänkin jo suurinpiirtein, että pitää vaihtaa sitä terminaalia bussin kanssa, mutta mitä sitten? Meneeköhän mun tavarat suoraan Los Angelesiin asti? Miten mä toimin Los Angelesissa? Mitä tarkoittaa terminaali B? Pitäisi sitten löytää terminaali 4! Riittääköhän toi vaihtoaika noissa molemmissa? Ja missä järjestyksessä mikäkin tapahtuu eli missä vaiheessa on sen turvatarkastuksen läpi meneminen ja mistä löydän oikean reitin sille? Etten vain seiso väärässä jonossa!:o
Ja mitä jos myöhästyn jatkolennoltani, niin mistä tiedän onko lentoni samalla lipulla? mitä se edes tarkoittaa? Minne otan yhteyttä jos en pääse jatkolennolleni ja joudunko itse korvaamaan?
Kaikki kertoo kauhutarinoita Heatrowista ja mua pelottaa etten ehdi losin koneeseen! Ja mitä muuta mun on hyvä tietää? Miten pääsisin kaikista nopeiten toimimaan tuolla lentokentällä? Mitä mun ei kannata tehdä? Mitä hyvä pitää mukana passin ja lentolippujen lisäksi?
Paljon kysymyksiä, mutta jännittää toi matkuistaminen ensimmäistä kertaa yksin ja viimeksi olin lentokoneessa lähemmäs neljä vuotta sitten ja olen kerennyt jo unohtaa miten lentokentällä edes ollaan!
Kiitokset paljon jos joku viitsisi vastata, sillä asia on erittäin tärkeä minulle:)
Terveisin,
Nainen 19v.
Helsinki - Lontoo,Heathrow - Los Angeles - San Diego
18
1481
Vastaukset
- wysig
Kysymyksiä riittää tulvaksi asti.
- Matkatavarasi menevät Losiin asti, jos yksi lentolippu.
- Yksi lippu, myytiinkö matka yhdelle lipulle, lipun nroita ei ole kuin yksi, tosin voi olla jatkettu lippu eli näyttää 1233455667-9
- Termnal B on Losin Tom Bradley eli kv terminaali. TB oli Losin ensimmäinen musta pormestari. Terminaali 4 on B:sta seuraava oikealle (ulos tulemisesta katsoen) ja helpoiten kävellen.
- Vaihtoajat riittävät todennäköisesti hyvin.
- Immigrationin jälkeen Losissa keräät matkatavarasi, menet tullin läpi. Heti sen jälkeen on muistaakseni kyltti transfer missä matkalaukut läpivalaistaan ja otetaan jatkolennolle. On voinut muuttua.
- Jos menetät jatkoyhteyden, ota lentoyhtiön edustajaan yhteyttä. Jos myöhästyt esim sen takia että lentosi Lontoosta oli myöhässä, niin lentoyhtiö hoitaa asian puolestasi etkä joudu maksamaan. Jos myöhästyt jatkosta, koska otit aurinkoa Losin kentällä, niin sinä olet maksumiehenä (naispuoleisena).
- huumorimieltä matkassa, ilman mitään vitsejä turvatarkastuksessa, niin reissu menee hyvin, kun liikkuu ripeästi, mutta kyltit lukien. Heathrow ei kuulu suosikkeihini, mutta sinä sitä kautta lennät ja on makukysymys.- ap.
Mulla meni nyt vähän ohi toi miten Losissa tulee toimia... eli kun saavun losiin, niin seuraan muita matkustajia ja löydän paikan minne matkalaukkuni saapuu? Ja raahaanko sen matkalaukkuni siihen toiseen terminaaliin? Onko siellä opasteet miten löydän sinne terminaali neloseen? Sen jälkeen teen mitä? Missä vaiheessa minut tutkitaan etten kuljettele mitään sopimatonta mukana? Ja kun minut on tutkittu, niin teen mitä?
Joo kai mulla on ne yhden numeron perässä noi lennot... tai siis yhdellä varauskerralla ton tilasin, matkahuollosta, netin kautta.
Anteeksi kysymyspaljouteni, mutta tämä helpottaa kummasti matkastressiä:) Ja saan mielenrauhan, kun edes jotain hajua mitä teen.
Kiitos edelliselle vastaajalle vielä:) - maaailmanmatkaaja
ap. kirjoitti:
Mulla meni nyt vähän ohi toi miten Losissa tulee toimia... eli kun saavun losiin, niin seuraan muita matkustajia ja löydän paikan minne matkalaukkuni saapuu? Ja raahaanko sen matkalaukkuni siihen toiseen terminaaliin? Onko siellä opasteet miten löydän sinne terminaali neloseen? Sen jälkeen teen mitä? Missä vaiheessa minut tutkitaan etten kuljettele mitään sopimatonta mukana? Ja kun minut on tutkittu, niin teen mitä?
Joo kai mulla on ne yhden numeron perässä noi lennot... tai siis yhdellä varauskerralla ton tilasin, matkahuollosta, netin kautta.
Anteeksi kysymyspaljouteni, mutta tämä helpottaa kummasti matkastressiä:) Ja saan mielenrauhan, kun edes jotain hajua mitä teen.
Kiitos edelliselle vastaajalle vielä:)heko heko.
No asiallisesta vastauksesta on aina hyötyä jollekin, vaikka kieltämättä vähän huvittaa että joku jaksaa vaivautua.. - Reissu-Lasse...
ap. kirjoitti:
Kiitos edelliselle vastaajalle vielä:)Ei ole mieleesi juolahtanut, että voit kysyä matkatavaroitasi luovuttaessa mille kentälle ne menevät - tai ainakin niiden pitäisi mennä :o) - ilman, että sinun tarvitsee niitä siirrellä? Sitä paitsi saat matkalaukkusi luovutettuasi lentolippuusi liimatun pikku lapun, jossa näkyy laukun määränpää - tosin yleensä vain kolmen kirjaimen koodina. (HEL = Helsinki; LHR = London Heathrow jne.)
- ap.
maaailmanmatkaaja kirjoitti:
heko heko.
No asiallisesta vastauksesta on aina hyötyä jollekin, vaikka kieltämättä vähän huvittaa että joku jaksaa vaivautua..no onhan se helppoa sellaiselle joka on ollu reissussa ennenkin!
osin kuin minulle. - ekakertalainen
Reissu-Lasse... kirjoitti:
Ei ole mieleesi juolahtanut, että voit kysyä matkatavaroitasi luovuttaessa mille kentälle ne menevät - tai ainakin niiden pitäisi mennä :o) - ilman, että sinun tarvitsee niitä siirrellä? Sitä paitsi saat matkalaukkusi luovutettuasi lentolippuusi liimatun pikku lapun, jossa näkyy laukun määränpää - tosin yleensä vain kolmen kirjaimen koodina. (HEL = Helsinki; LHR = London Heathrow jne.)
Ole ihan rauhallisilla mielin. Lentokentillä matkaa tuhansia ihmisiä, jotka ei ole niin usein matkustelleet ja ne on merkitty ohjein todella hyvin. Eli tähyile vain katonrajaan niin kyllä opasteita löytyy yleensä ihan joka paikkaan. Ja lentokentäthän kuhisee henkilökuntaa eli jos mietityttää niin mene vaan kysymään, jos eivät osaa vastata kysymykseesi niin osaavat ainakin ohjata sen luo, mistä vastaus löytyy.
Onnea matkaan ja nauti! - ap.
ekakertalainen kirjoitti:
Ole ihan rauhallisilla mielin. Lentokentillä matkaa tuhansia ihmisiä, jotka ei ole niin usein matkustelleet ja ne on merkitty ohjein todella hyvin. Eli tähyile vain katonrajaan niin kyllä opasteita löytyy yleensä ihan joka paikkaan. Ja lentokentäthän kuhisee henkilökuntaa eli jos mietityttää niin mene vaan kysymään, jos eivät osaa vastata kysymykseesi niin osaavat ainakin ohjata sen luo, mistä vastaus löytyy.
Onnea matkaan ja nauti!Jep täytyy siis vain kysyä ihmisiltä, että mihin suuntaan seuraavaksi:)
Mutta tosiaan silti vielä mietin tota losin päätyä eli missäköhän järjestyksessä siellä mikäkin juttu menee?
Mun pitää hakea laukut jostain? Mennä turvatarkastuksen läpi? Näyttää passi jossain vaiheessa? Sit jossain vaiheessa se joku setä kyselee mitä mä jenkkeihin tulen ja ottaa sormenjäljet? Jossain vaiheessa pitäisi etsiä paikka mistä lentokone lähtee? Ku saavun losiin ni mulla ei ole MITÄÄN hajua mitä mä seuraavaksi teen. Alanko etsiä sitä oikeaa lähtöterminaalia vai etsinkö matkalaukkuja vai menenkö turvatarkastukseen vai haastatellaanko mut vai MITÄ MÄ TEEN?:o
Ku jos tietäisin nämä jutut, ni helpottaisi ja ennen kaikkea nopeuttaisi tota matkaa huomattavasti, ni ei tulis sellaista "Mitä mä teen?"-oloa missään vaiheessa ja matka ei hidastuisi sen takia, että joutuisin etsimään avuliasta henkilökuntaa:/
Mut kiitti vastauksista, toivoisin tähän vielä vastausta! - wysig
ap. kirjoitti:
Jep täytyy siis vain kysyä ihmisiltä, että mihin suuntaan seuraavaksi:)
Mutta tosiaan silti vielä mietin tota losin päätyä eli missäköhän järjestyksessä siellä mikäkin juttu menee?
Mun pitää hakea laukut jostain? Mennä turvatarkastuksen läpi? Näyttää passi jossain vaiheessa? Sit jossain vaiheessa se joku setä kyselee mitä mä jenkkeihin tulen ja ottaa sormenjäljet? Jossain vaiheessa pitäisi etsiä paikka mistä lentokone lähtee? Ku saavun losiin ni mulla ei ole MITÄÄN hajua mitä mä seuraavaksi teen. Alanko etsiä sitä oikeaa lähtöterminaalia vai etsinkö matkalaukkuja vai menenkö turvatarkastukseen vai haastatellaanko mut vai MITÄ MÄ TEEN?:o
Ku jos tietäisin nämä jutut, ni helpottaisi ja ennen kaikkea nopeuttaisi tota matkaa huomattavasti, ni ei tulis sellaista "Mitä mä teen?"-oloa missään vaiheessa ja matka ei hidastuisi sen takia, että joutuisin etsimään avuliasta henkilökuntaa:/
Mut kiitti vastauksista, toivoisin tähän vielä vastausta!1 Immigrationin (setä katsoo passin ja kerää sormenjäljet) jälkeen Losissa
2 keräät matkatavarasi,
3 menet tullin läpi. Heti sen jälkeen on muistaakseni kyltti transfer (vasemmalle?) missä matkalaukut läpivalaistaan ja otetaan jatkolennolle. On voinut muuttua.
Terminaali 4 sijaitsee Losissa B:stä oikealle jos seisoo siten että lentokoneet on selän takana ja uloskäynti edessä. - bussikuski^
wysig kirjoitti:
1 Immigrationin (setä katsoo passin ja kerää sormenjäljet) jälkeen Losissa
2 keräät matkatavarasi,
3 menet tullin läpi. Heti sen jälkeen on muistaakseni kyltti transfer (vasemmalle?) missä matkalaukut läpivalaistaan ja otetaan jatkolennolle. On voinut muuttua.
Terminaali 4 sijaitsee Losissa B:stä oikealle jos seisoo siten että lentokoneet on selän takana ja uloskäynti edessä.Että ihan Matkahuollosta liput tilasit..
- el ei
wysig kirjoitti:
1 Immigrationin (setä katsoo passin ja kerää sormenjäljet) jälkeen Losissa
2 keräät matkatavarasi,
Terminaali 4 sijaitsee Losissa B:stä oikealle jos seisoo siten että lentokoneet on selän takana ja uloskäynti edessä.Keräät matkatavarasi hihnalta, menet tullin läpi ja jätät tullauslomakkeen siihen. Tämän jälkeen heti tullista tullessa on kasa lentokenttävirkailijoita, jotka ovat kyselemässä onko jatkolentoja ja vasemmalle pukkaavat hihnalle ruumaan menevät laukut ja se on siinä. Sen jälkeen hoitelet itsesi käsimatkatavaroineen uudelle portille turvatarkastuksineen.
- carrieh
el ei kirjoitti:
Keräät matkatavarasi hihnalta, menet tullin läpi ja jätät tullauslomakkeen siihen. Tämän jälkeen heti tullista tullessa on kasa lentokenttävirkailijoita, jotka ovat kyselemässä onko jatkolentoja ja vasemmalle pukkaavat hihnalle ruumaan menevät laukut ja se on siinä. Sen jälkeen hoitelet itsesi käsimatkatavaroineen uudelle portille turvatarkastuksineen.
Mua jäi nyt vielä häiritsemään toi koneen vaihto losissa...
Eli kun tulen ulos lentokoneesta, niin mitä teen ensimmäisenä? Mikä on ensimmäinen askeleeni? Eli se terminaali mihin lentokone saapuu niin teenkö siellä kaikki tarvittavat turvatarkastusjutut? Missä vaiheessa lähden metsästämään sitä Terminaali B:tä(se mistä jatkolentoni lähtee)? Vai metsästänkö ensin sen terminaali B:n ja sitte siellä turvatarkastukset?HÄH?
Nyt kertokaas ja auttakaas tyhmää:(
En oo matkustanu oikeesti pitkään aikaa:( Ja se tuo hirveästi varmuutta kun on jotain hajua mitä tehdä. Kai siellä on kilttejä tätejä, jotka opastavat eksynyttä? - Step by step
carrieh kirjoitti:
Mua jäi nyt vielä häiritsemään toi koneen vaihto losissa...
Eli kun tulen ulos lentokoneesta, niin mitä teen ensimmäisenä? Mikä on ensimmäinen askeleeni? Eli se terminaali mihin lentokone saapuu niin teenkö siellä kaikki tarvittavat turvatarkastusjutut? Missä vaiheessa lähden metsästämään sitä Terminaali B:tä(se mistä jatkolentoni lähtee)? Vai metsästänkö ensin sen terminaali B:n ja sitte siellä turvatarkastukset?HÄH?
Nyt kertokaas ja auttakaas tyhmää:(
En oo matkustanu oikeesti pitkään aikaa:( Ja se tuo hirveästi varmuutta kun on jotain hajua mitä tehdä. Kai siellä on kilttejä tätejä, jotka opastavat eksynyttä?Siirrä vain rauhassa, mutta viivyttelemättä, jalkaa toisen eteen kohti jatkolennon porttia. Mitä tarkastuksia matkan varrelle sattuukin, niin sitten vain teet, mitä pyydetään. Älä järjestyksellä etukäteen päätäsi vaivaa. Ja niitä kilttejä tätejä ja setiäkin löytyy kentiltä opastamaan. :)
- ap.
Step by step kirjoitti:
Siirrä vain rauhassa, mutta viivyttelemättä, jalkaa toisen eteen kohti jatkolennon porttia. Mitä tarkastuksia matkan varrelle sattuukin, niin sitten vain teet, mitä pyydetään. Älä järjestyksellä etukäteen päätäsi vaivaa. Ja niitä kilttejä tätejä ja setiäkin löytyy kentiltä opastamaan. :)
Mutta kun minun pitää etsiä se toinen terminaali, niin mitä jos menenkin jonkun tarkastuksen ohi ja sitten en pääse koneeseen?:o
Eli mitä minulla on ensimmäisenä vastassa, kun astun lentokoneesta ulos? eli ilmeisesti ensin on se immigration, sitten saan matkatavarani, sitten tulli, sitten matkalaukkujen vienti jatkolennolle?
MUTTA
Missä vaiheessa etsin sen terminaalin josta jatkolentoni lähtee?? Teenkö sen vasta noiden juttujen jälkeen?
Ja riittääköhän toi aika??:s
Kiitoskiitos jos joku vastaa:) stressaan hirveästi! heh:) - jos pelkäät liikaa
ap. kirjoitti:
Mutta kun minun pitää etsiä se toinen terminaali, niin mitä jos menenkin jonkun tarkastuksen ohi ja sitten en pääse koneeseen?:o
Eli mitä minulla on ensimmäisenä vastassa, kun astun lentokoneesta ulos? eli ilmeisesti ensin on se immigration, sitten saan matkatavarani, sitten tulli, sitten matkalaukkujen vienti jatkolennolle?
MUTTA
Missä vaiheessa etsin sen terminaalin josta jatkolentoni lähtee?? Teenkö sen vasta noiden juttujen jälkeen?
Ja riittääköhän toi aika??:s
Kiitoskiitos jos joku vastaa:) stressaan hirveästi! heh:)jos liikaa stressaat, voit aina maksaa vähän ekstraa, ja pyytää saattaja. eli sedän tai tädin, joka on sinua koneen ovella vastassa ja kädestä pitäen ohjaa eteenpäin.
- carrieh
jos pelkäät liikaa kirjoitti:
jos liikaa stressaat, voit aina maksaa vähän ekstraa, ja pyytää saattaja. eli sedän tai tädin, joka on sinua koneen ovella vastassa ja kädestä pitäen ohjaa eteenpäin.
Okei, mistä sellaisen voi hankkia?
Ja lähtö on tosiaan jo ensi viikolla... - 22.
carrieh kirjoitti:
Okei, mistä sellaisen voi hankkia?
Ja lähtö on tosiaan jo ensi viikolla...Ota yhteyttä vaikka johonkin matkatoimistoon. He neuvovat eteenpäin. Tai sitten tarraat siellä kentällä ensimmäiseen henkilökunnan edustajaan kiinni. Heidät yleensä tunnistaa jonkinlaisesta virkapuvusta.
- huihaihiisi
Minäkin meinasin että osaisin kenties jotenkin auttaa, mutta sitten luin noi kaikki kommentit ja menin ihan sekasin! :) Eli silmät ja korvat auki, jos olet ymmälläsi niin sittempä vielä suukin ja eikun kysyt. Mulle tuli ainakin niin heathrowlla kun jenkeissäkin sellanen fiilis että varmuuden vuoksi väännetään kaikki rautalangasta matkustajille ja kohdellaan vähän niinkun kaikkien äo olisi jotain alle 50. :)
- huihaihiisi
sitten kun vielä itse olisi osannut lukea ja hieman taitanut matematiikkaa, niin olisi huomannut että ap lienee jo joko päässyt perille tai eksynyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024487Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821243- 1861052
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091032Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna85921Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47901- 64891
- 64856
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11852Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64826