Elikkäs tänä vuonnahan tuo pyhäinpäivä on tuo 31.10 niin eikös halloweeniä juhlita 30.10...? Vai ihanko metässä oon.Vai onko jenkeissä pyhäinpäivä miten tänä vuonna ja meneekö se sen mukaan täälläki?
Halloween 2009
5
1408
Vastaukset
mahtaako sitten porukkaa ees 30 päivä olla liikenteessä jos sitä juhlitaan 31... hmmm,..
- Marru3
Hämärä homma.Wiki sanoo, että USA:ssa juhlitaan 31. päivä,mutta että Suomessa usein 30. päivä. Tiedä tässä nyt sitten minä päivänä laittaa lapset karkki-kierrokselle
- Hilloween
Marru3 kirjoitti:
Hämärä homma.Wiki sanoo, että USA:ssa juhlitaan 31. päivä,mutta että Suomessa usein 30. päivä. Tiedä tässä nyt sitten minä päivänä laittaa lapset karkki-kierrokselle
Siis lauantaina ne lapset saa sitten laittaa kierrokselle. 31.10.2009. Minusta Halloween on ihan hauska ajatus.
- HW
Halloween on alkujaan kelttiläinen juhla, joka levisi siirtolaisten mukana Amerikkaan ja sieltä kaiken humputuksen myötä Suomeen. Se on hieno juhla ja itsekin vietän sitä joka vuosi lasten kanssa. On kuitenkin aina syytä tietää taustaa, jotta tietää mitä juhlii. Halloween on suomeksi "pyhäinmiesten päivän aatto" (all hallow´s eve) ja siksi sitä vietetään perinteisesti pyhämiesten päivää edellisenä iltana. Kansainvälisesti (esim. Britit, Irlanti, Usa, yms.) viettävät pyhäinpäivää aina 1.11 ja näin ollen Halloweenia 31.10. Meillä pyhäinpäivä ei ole kalenteriin sidottu päivämäärä ja tänä vuonna se osuu lauantaille 31.10. En tiedä miksi, koska ymmärtääkseni sen pitäisi olla marraskuun ensimmäinen lauantai. Halloween perinteen mukaan Halloweenia tulee siis juhlia perjantaina 30.10 (suomalaisittain), vaikka itse Halloween on 31.10 kansainvälisesti. On jokaisen oma asia koska viettää itse juhlaa, mutta meillä asia on ratkaistu kansainvälisten kaavojen mukaan. Koska "karkki vai kepponen" on lähtöisin amerikkalaisilta, on syytä myös noudattaa sen aikatauluja. Meillä siis juhlitaan 31.10 ja lapset (huom! ei teinit) käyvät silloin ovelta ovelle. Muistakaa myös, että jos juhlitaan Halloweenia, on syytä korostaa juhlan tarkoitusta ja myös pyhittää ajatukset vainajille seuraavana päivänä. Sitäkään traditiota ei saa unohtaa.
- ilovehalloween
Taustoista tiesinkin mutta olin tämän tulevan pyhäinpäivän takia vähän hukassa kun se osuu sille 31. päivälle.
Mutta tultiin sitten siihen tulokseen että meillä juhlitaan 31.10 vaikka se on samalla pyhäinpäivä,lapsille askartelin asut ja odottavat jo innolla ihka ensimmäistä karkkikeppostelu-kierrostaan ;) ekaa kertaa siis KUNNOLLA panostetaan tähän,ja ihana huomata että meitä halloweeniin hurahtaneita löytyy monta.. :) facebookkiin oma ryhmä siis oitis ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja2172890Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1712546Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1061182Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies1321082- 681038
Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.
Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k5831035Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait276994Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka332971Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20919Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22778