Halloween 2009

ilovehalloween

Elikkäs tänä vuonnahan tuo pyhäinpäivä on tuo 31.10 niin eikös halloweeniä juhlita 30.10...? Vai ihanko metässä oon.Vai onko jenkeissä pyhäinpäivä miten tänä vuonna ja meneekö se sen mukaan täälläki?

5

1339

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahtaako sitten porukkaa ees 30 päivä olla liikenteessä jos sitä juhlitaan 31... hmmm,..

• Marru3

Hämärä homma.Wiki sanoo, että USA:ssa juhlitaan 31. päivä,mutta että Suomessa usein 30. päivä. Tiedä tässä nyt sitten minä päivänä laittaa lapset karkki-kierrokselle

• Hilloween
        Marru3 kirjoitti:

Hämärä homma.Wiki sanoo, että USA:ssa juhlitaan 31. päivä,mutta että Suomessa usein 30. päivä. Tiedä tässä nyt sitten minä päivänä laittaa lapset karkki-kierrokselle

Siis lauantaina ne lapset saa sitten laittaa kierrokselle. 31.10.2009. Minusta Halloween on ihan hauska ajatus.

• HW

Halloween on alkujaan kelttiläinen juhla, joka levisi siirtolaisten mukana Amerikkaan ja sieltä kaiken humputuksen myötä Suomeen. Se on hieno juhla ja itsekin vietän sitä joka vuosi lasten kanssa. On kuitenkin aina syytä tietää taustaa, jotta tietää mitä juhlii. Halloween on suomeksi "pyhäinmiesten päivän aatto" (all hallow´s eve) ja siksi sitä vietetään perinteisesti pyhämiesten päivää edellisenä iltana. Kansainvälisesti (esim. Britit, Irlanti, Usa, yms.) viettävät pyhäinpäivää aina 1.11 ja näin ollen Halloweenia 31.10. Meillä pyhäinpäivä ei ole kalenteriin sidottu päivämäärä ja tänä vuonna se osuu lauantaille 31.10. En tiedä miksi, koska ymmärtääkseni sen pitäisi olla marraskuun ensimmäinen lauantai. Halloween perinteen mukaan Halloweenia tulee siis juhlia perjantaina 30.10 (suomalaisittain), vaikka itse Halloween on 31.10 kansainvälisesti. On jokaisen oma asia koska viettää itse juhlaa, mutta meillä asia on ratkaistu kansainvälisten kaavojen mukaan. Koska "karkki vai kepponen" on lähtöisin amerikkalaisilta, on syytä myös noudattaa sen aikatauluja. Meillä siis juhlitaan 31.10 ja lapset (huom! ei teinit) käyvät silloin ovelta ovelle. Muistakaa myös, että jos juhlitaan Halloweenia, on syytä korostaa juhlan tarkoitusta ja myös pyhittää ajatukset vainajille seuraavana päivänä. Sitäkään traditiota ei saa unohtaa.

• ilovehalloween

Taustoista tiesinkin mutta olin tämän tulevan pyhäinpäivän takia vähän hukassa kun se osuu sille 31. päivälle.

Mutta tultiin sitten siihen tulokseen että meillä juhlitaan 31.10 vaikka se on samalla pyhäinpäivä,lapsille askartelin asut ja odottavat jo innolla ihka ensimmäistä karkkikeppostelu-kierrostaan ;) ekaa kertaa siis KUNNOLLA panostetaan tähän,ja ihana huomata että meitä halloweeniin hurahtaneita löytyy monta.. :) facebookkiin oma ryhmä siis oitis ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      67
      5800
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      134
      4274
    3. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      97
      1916
    4. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      63
      1445
    5. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      261
      1137
    6. 47
      1132
    7. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      126
      989
    8. Ajattele, miten häviävän pieni

todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim
      Ikävä
      49
      826
    9. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      31
      753
    10. Pieni vinkki miehelle

Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.
      Ikävä
      39
      725
    Aihe