Halloween 2009

ilovehalloween

Elikkäs tänä vuonnahan tuo pyhäinpäivä on tuo 31.10 niin eikös halloweeniä juhlita 30.10...? Vai ihanko metässä oon.Vai onko jenkeissä pyhäinpäivä miten tänä vuonna ja meneekö se sen mukaan täälläki?

5

1372

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahtaako sitten porukkaa ees 30 päivä olla liikenteessä jos sitä juhlitaan 31... hmmm,..

• Marru3

Hämärä homma.Wiki sanoo, että USA:ssa juhlitaan 31. päivä,mutta että Suomessa usein 30. päivä. Tiedä tässä nyt sitten minä päivänä laittaa lapset karkki-kierrokselle

• Hilloween
        Marru3 kirjoitti:

Hämärä homma.Wiki sanoo, että USA:ssa juhlitaan 31. päivä,mutta että Suomessa usein 30. päivä. Tiedä tässä nyt sitten minä päivänä laittaa lapset karkki-kierrokselle

Siis lauantaina ne lapset saa sitten laittaa kierrokselle. 31.10.2009. Minusta Halloween on ihan hauska ajatus.

• HW

Halloween on alkujaan kelttiläinen juhla, joka levisi siirtolaisten mukana Amerikkaan ja sieltä kaiken humputuksen myötä Suomeen. Se on hieno juhla ja itsekin vietän sitä joka vuosi lasten kanssa. On kuitenkin aina syytä tietää taustaa, jotta tietää mitä juhlii. Halloween on suomeksi "pyhäinmiesten päivän aatto" (all hallow´s eve) ja siksi sitä vietetään perinteisesti pyhämiesten päivää edellisenä iltana. Kansainvälisesti (esim. Britit, Irlanti, Usa, yms.) viettävät pyhäinpäivää aina 1.11 ja näin ollen Halloweenia 31.10. Meillä pyhäinpäivä ei ole kalenteriin sidottu päivämäärä ja tänä vuonna se osuu lauantaille 31.10. En tiedä miksi, koska ymmärtääkseni sen pitäisi olla marraskuun ensimmäinen lauantai. Halloween perinteen mukaan Halloweenia tulee siis juhlia perjantaina 30.10 (suomalaisittain), vaikka itse Halloween on 31.10 kansainvälisesti. On jokaisen oma asia koska viettää itse juhlaa, mutta meillä asia on ratkaistu kansainvälisten kaavojen mukaan. Koska "karkki vai kepponen" on lähtöisin amerikkalaisilta, on syytä myös noudattaa sen aikatauluja. Meillä siis juhlitaan 31.10 ja lapset (huom! ei teinit) käyvät silloin ovelta ovelle. Muistakaa myös, että jos juhlitaan Halloweenia, on syytä korostaa juhlan tarkoitusta ja myös pyhittää ajatukset vainajille seuraavana päivänä. Sitäkään traditiota ei saa unohtaa.

• ilovehalloween

Taustoista tiesinkin mutta olin tämän tulevan pyhäinpäivän takia vähän hukassa kun se osuu sille 31. päivälle.

Mutta tultiin sitten siihen tulokseen että meillä juhlitaan 31.10 vaikka se on samalla pyhäinpäivä,lapsille askartelin asut ja odottavat jo innolla ihka ensimmäistä karkkikeppostelu-kierrostaan ;) ekaa kertaa siis KUNNOLLA panostetaan tähän,ja ihana huomata että meitä halloweeniin hurahtaneita löytyy monta.. :) facebookkiin oma ryhmä siis oitis ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      241
      45300
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      30
      11223
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      184
      10834
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9701
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8508
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      223
      6501
    7. Pirjo sanoi Esalle

Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok
      Maailman menoa
      0
      3200
    8. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      28
      2202
    9. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      32
      1545
    10. Koulu-uhkaus.

Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.
      Hyrynsalmi
      26
      1490
    Aihe