Halloween 2009

ilovehalloween

Elikkäs tänä vuonnahan tuo pyhäinpäivä on tuo 31.10 niin eikös halloweeniä juhlita 30.10...? Vai ihanko metässä oon.Vai onko jenkeissä pyhäinpäivä miten tänä vuonna ja meneekö se sen mukaan täälläki?

5

1408

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahtaako sitten porukkaa ees 30 päivä olla liikenteessä jos sitä juhlitaan 31... hmmm,..

• Marru3

Hämärä homma.Wiki sanoo, että USA:ssa juhlitaan 31. päivä,mutta että Suomessa usein 30. päivä. Tiedä tässä nyt sitten minä päivänä laittaa lapset karkki-kierrokselle

• Hilloween
        Marru3 kirjoitti:

Hämärä homma.Wiki sanoo, että USA:ssa juhlitaan 31. päivä,mutta että Suomessa usein 30. päivä. Tiedä tässä nyt sitten minä päivänä laittaa lapset karkki-kierrokselle

Siis lauantaina ne lapset saa sitten laittaa kierrokselle. 31.10.2009. Minusta Halloween on ihan hauska ajatus.

• HW

Halloween on alkujaan kelttiläinen juhla, joka levisi siirtolaisten mukana Amerikkaan ja sieltä kaiken humputuksen myötä Suomeen. Se on hieno juhla ja itsekin vietän sitä joka vuosi lasten kanssa. On kuitenkin aina syytä tietää taustaa, jotta tietää mitä juhlii. Halloween on suomeksi "pyhäinmiesten päivän aatto" (all hallow´s eve) ja siksi sitä vietetään perinteisesti pyhämiesten päivää edellisenä iltana. Kansainvälisesti (esim. Britit, Irlanti, Usa, yms.) viettävät pyhäinpäivää aina 1.11 ja näin ollen Halloweenia 31.10. Meillä pyhäinpäivä ei ole kalenteriin sidottu päivämäärä ja tänä vuonna se osuu lauantaille 31.10. En tiedä miksi, koska ymmärtääkseni sen pitäisi olla marraskuun ensimmäinen lauantai. Halloween perinteen mukaan Halloweenia tulee siis juhlia perjantaina 30.10 (suomalaisittain), vaikka itse Halloween on 31.10 kansainvälisesti. On jokaisen oma asia koska viettää itse juhlaa, mutta meillä asia on ratkaistu kansainvälisten kaavojen mukaan. Koska "karkki vai kepponen" on lähtöisin amerikkalaisilta, on syytä myös noudattaa sen aikatauluja. Meillä siis juhlitaan 31.10 ja lapset (huom! ei teinit) käyvät silloin ovelta ovelle. Muistakaa myös, että jos juhlitaan Halloweenia, on syytä korostaa juhlan tarkoitusta ja myös pyhittää ajatukset vainajille seuraavana päivänä. Sitäkään traditiota ei saa unohtaa.

• ilovehalloween

Taustoista tiesinkin mutta olin tämän tulevan pyhäinpäivän takia vähän hukassa kun se osuu sille 31. päivälle.

Mutta tultiin sitten siihen tulokseen että meillä juhlitaan 31.10 vaikka se on samalla pyhäinpäivä,lapsille askartelin asut ja odottavat jo innolla ihka ensimmäistä karkkikeppostelu-kierrostaan ;) ekaa kertaa siis KUNNOLLA panostetaan tähän,ja ihana huomata että meitä halloweeniin hurahtaneita löytyy monta.. :) facebookkiin oma ryhmä siis oitis ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      217
      2890
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      171
      2546
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1182
    4. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      132
      1082
    5. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      68
      1038
    6. Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.

Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k
      Kaste
      583
      1035
    7. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      994
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      332
      971
    9. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      919
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      778
    Aihe