Halloween 2009

ilovehalloween

Elikkäs tänä vuonnahan tuo pyhäinpäivä on tuo 31.10 niin eikös halloweeniä juhlita 30.10...? Vai ihanko metässä oon.Vai onko jenkeissä pyhäinpäivä miten tänä vuonna ja meneekö se sen mukaan täälläki?

5

1295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahtaako sitten porukkaa ees 30 päivä olla liikenteessä jos sitä juhlitaan 31... hmmm,..

      • Marru3

        Hämärä homma.Wiki sanoo, että USA:ssa juhlitaan 31. päivä,mutta että Suomessa usein 30. päivä. Tiedä tässä nyt sitten minä päivänä laittaa lapset karkki-kierrokselle


      • Hilloween
        Marru3 kirjoitti:

        Hämärä homma.Wiki sanoo, että USA:ssa juhlitaan 31. päivä,mutta että Suomessa usein 30. päivä. Tiedä tässä nyt sitten minä päivänä laittaa lapset karkki-kierrokselle

        Siis lauantaina ne lapset saa sitten laittaa kierrokselle. 31.10.2009. Minusta Halloween on ihan hauska ajatus.


    • HW

      Halloween on alkujaan kelttiläinen juhla, joka levisi siirtolaisten mukana Amerikkaan ja sieltä kaiken humputuksen myötä Suomeen. Se on hieno juhla ja itsekin vietän sitä joka vuosi lasten kanssa. On kuitenkin aina syytä tietää taustaa, jotta tietää mitä juhlii. Halloween on suomeksi "pyhäinmiesten päivän aatto" (all hallow´s eve) ja siksi sitä vietetään perinteisesti pyhämiesten päivää edellisenä iltana. Kansainvälisesti (esim. Britit, Irlanti, Usa, yms.) viettävät pyhäinpäivää aina 1.11 ja näin ollen Halloweenia 31.10. Meillä pyhäinpäivä ei ole kalenteriin sidottu päivämäärä ja tänä vuonna se osuu lauantaille 31.10. En tiedä miksi, koska ymmärtääkseni sen pitäisi olla marraskuun ensimmäinen lauantai. Halloween perinteen mukaan Halloweenia tulee siis juhlia perjantaina 30.10 (suomalaisittain), vaikka itse Halloween on 31.10 kansainvälisesti. On jokaisen oma asia koska viettää itse juhlaa, mutta meillä asia on ratkaistu kansainvälisten kaavojen mukaan. Koska "karkki vai kepponen" on lähtöisin amerikkalaisilta, on syytä myös noudattaa sen aikatauluja. Meillä siis juhlitaan 31.10 ja lapset (huom! ei teinit) käyvät silloin ovelta ovelle. Muistakaa myös, että jos juhlitaan Halloweenia, on syytä korostaa juhlan tarkoitusta ja myös pyhittää ajatukset vainajille seuraavana päivänä. Sitäkään traditiota ei saa unohtaa.

      • ilovehalloween

        Taustoista tiesinkin mutta olin tämän tulevan pyhäinpäivän takia vähän hukassa kun se osuu sille 31. päivälle.

        Mutta tultiin sitten siihen tulokseen että meillä juhlitaan 31.10 vaikka se on samalla pyhäinpäivä,lapsille askartelin asut ja odottavat jo innolla ihka ensimmäistä karkkikeppostelu-kierrostaan ;) ekaa kertaa siis KUNNOLLA panostetaan tähän,ja ihana huomata että meitä halloweeniin hurahtaneita löytyy monta.. :) facebookkiin oma ryhmä siis oitis ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1798
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      179
      1301
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1158
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      34
      1053
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      81
      977
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      935
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      880
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      64
      806
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      779
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      751
    Aihe