Onko Kanadaan muuttaneita lapsiperheitä?

Tuleva ulkosuomalain

Olemme muuttamassa todennäköisesti Brittiläiseen Kolumbiaan, mutta lasten puolesta pelottaa. He ovat 9v, 8v ja 6v ja täysin ummikkoja. Miten on järjestynyt englantia osaamattomien lasten kouluun meno? Kuulisin mielelläni vinkkejä ja kokemuksia. Kiitos!

2

397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokenut .

Jos täältä ei löydy ihmeempiä neuvoja, kokeile Expariumin keskusteluklubia (www.expatrium.fi). Selaa ensin viestiarkisto, sieltä löytyy vuosien varrelta monenlaisia juttuja sekä Kanadassa asuvista että lapsiperheistä.

• Stoon

Eli muutimme vuosi sitten saskatooniin peerhen kanssa ja lapssemme oli 6 ja 3 ja pistimme tyttaremme heti taalla kouluun koska siis alkavat 6.v Tytto ei puhunut yhtaan englantia eika ymmartanyt sita.
      Ensimmaiset 2 pva olin mukana koulussa apuna jos tulee vaikka paniikki kun tytto on niin arka ja ujo.

Tytto kavi puolet paivasta omaa luokkaa ja puolenpaivan aikaan vaihtoi kindersgardeniin ja oli siella loppu paivan etta oppisi englantia.

Tytto kerksi ekaa luokkaa kaymaan 8kk ja oppi englannin todella nopeasti joten kesaloman jalkeen aloitti 2lk.n

Nyt puhuu ja ymmartaa englantia. Lukee ja kirjoittaa. Poikamme on nyt 4.v ja aloitti preschoolin syyskuun alussa ja kay sita 2xviikossa 2h kerrallaan ja jo ensimmaisen kuukauden jalkeen ymmartaa englantia ja osaa puhua muutamia lauseita sita.

Itse pelkasin ihan samaa kun tanne muutettiin etta mitas ja jos ja ei kylla opi lapst millaan pienessa ajassa uutta kielta mutta lapset imee sen uuden kielen uskomattoman nopeaan.

Eli huoli pois ja rohkeasti paat lapset kouluun. Taalla maassa koulut ovat kiinnostuneita oppilaistaan aidosti ja auttaa jos apua tarvii. Meillakin tytto laitettiin enkuntunnille nyt vaikka siis osaa enkkua jo mutta ilmainen kun on tuo englannin kurssi niin olkoon siella parituntia kerrallaan kouluaikana ja oppii lisaa sanoja.

Jos haluat lisaa kirjoitella niin s.postini on [email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5180
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      2377
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      262
      2352
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2349
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1624
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1448
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      49
      1038
    8. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      996
    9. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      929
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      927
    Aihe