Opiskelen teologiaa, tulevaisuudessa haluaisin toimia ehkäpä esim sielunhoitajana.
Olisiko ideoita, millaisia sivuaineita kannattaa ottaa?
Haluaisin mahdollisesti ei-teologisen sivuaineen. Ihan kaikenlaisia ehdotuksia otan vastaan :)
Teologin sivuaineet
4
1606
Vastaukset
- Ensteks
Missä se sielu sijaitsee? Miltä se näyttää?
- Toiseks
Missä ajatukset sijaitsee? Miltä ne näyttää?
- INRI
Jeesus Kristus on kaikki mitä tarvitset. Älä ota maallisia sivuaineita, lue vaikka muinaiskreikkaa ym. Raamatun kieliä. Jeesus on tärkein.
PS. Varo opiskelijajärjestöjä, joissa vain ryypiskellään ja tehdään huorin! - Tsemppiä!
Moro,
Äkkiseltään arvaisin, että pääaineesi on käytännöllinen teologia. Pastoraalipsykologiaa ainakin tule siellä lukeneeksi. Praktikumeissa saa aika ohuen käsityksen sielunhoidosta. Siksi kannattaa hankita psykiatrian opintoja (perusteet pääsee lukemaan kaikki ja sivuaineoikeutta saa hakea - annettiin Helsingissä muistaakseni 10/vuosi). Myös psykologia voisi olla aika hyvä.
Toisaalta on varsin tervehdyttävää lukea jotain aivan muuta - estetiikkaa, johtamisopintoja JOO-opintoina Maanpuolustuskorkeakoululta tms. Ei kannata jäädä yhden tiedekunnan vangiksi ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1395174
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253426Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1142700- 472388
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2611807Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt471739- 321587
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201556- 281520
- 201386