Onko kellään kokemusta Octavian Xenon ajovaloista. Pystyykö polttimot itse vaihtamaan vai pitääkö viedä merkkikorjaamolle, entä mitä polttimo maksaa jos sen pystyy itse vaihtamaan. Onko kokemusta siihen kuinka pitkä on Xenon polttimoiden elin ikä, noin niin kuin keskimäärin?
Xenon ajovalot
57
24032
Vastaukset
- BIXENON
Polttimon voi vaihtaa itse, mutta kaasupurkausvalojen huollot yleensä kannattaa jättää huollon huoleksi. Oman turvallisuuden vuoksi, jollei tiedä mitä tekee.
Valojen suuntauskin on olellinen prosessi tuon polttimon vaihdon jälkeen joten jos sitä ei osaa tehdä niin kannattaa vaihto tosiaan jättää huollon huoleksi. Osassa malleista suuntaus tehdään testerillä, joten sitä ei voikaan tehdä käsin tai autolle pitää kertoa, että polttimo on vaihdettu ja suuntauksen voi 'vapauttaa'.
Eli vikatilanteessa osa xenon umpioista laskee valokeilan aivan auton eteen jottei valot vaan häikäsisi mitenkään vastaantulijoita vian vuoksi. 'Vapauttamalla' suuntauksen valot taas alkavat näyttää oikein.
Xenon polttimon ikä voi olla mitä tahansa aina auton paalaukseen asti. Jotkut kestävät pidempään kuin toiset.
Kun polttimo lakkaa näyttämästä tarpeeksi valoa tai valonsävy muuttuu radikaalisti alkaa polttimo olla loppusuoralla ja se kannattaa vaihtaa. Ei niitä joka vuosi tarvitse olla vaihtamassa ja vaihtotarve riippuu niin paljon siitä miten niitä käyttää. Uudemmissahan on huomiovalot jo vakiona niin ei xenoneja enää poltella päivävaloina. 'Tuontiautoissakin' polttimot yleensä kestävät pidempään kun niitä ei ole päivävaloina polteltu auton alkuvaiheissa.
Polttimoissa ei välttämättä kannata ostaa halvinta vaihtoehtoa, sillä xenoneissakin hinta määrittää usein kestävyyden tai muutoin ns. paremmuuden. Tosin ei se kallein välttämättä aina paras ole sekään.- itse polttimot
Noin 90000 km:ssä. Occu Elegance 2006. Kyllä valot kirkastuivat, ei ehkä uudenveroisiksi, eli himmenemistä lienee myös linssissä tai muovikuvussa.
Käytin suojalaseja ja hanskoja jos jotain "räjähtäisi". Lyhty lähtee helposti irti (ohje käyttöohjekirjassa). Vaikein vaihe oli keksiä miten sähköjohtojen liitinpistoke irtoaa lyhdystä. Eka puolessa eli opettelussa meni 1/2 h. Toinen puoli meni vartissa.
Polttimon kiinnitys on sen verran epämääräinen, että suuntaus muuttuu helposti. Suuntaus on helppo kun panee kuviosta merkit sopivan etäällä olevaan seinään ennen ja jälkeen. Tai sitten jälkeen jossain tasaisella isolla parkkipaikalla. Suuntaus moottorin käydessä niin että automaatit ovat nostaneet korkeudet kohdalleen. Suuntausruuvit ovat lyhtyjen syylärin puolelle olevissa kanteissa vinosti eteenpäin. Siis eteenpäin, säätö vaikka pitkällä hylsynvarrella syylärin etupuolelta päin. - Octavia
itse polttimot kirjoitti:
Noin 90000 km:ssä. Occu Elegance 2006. Kyllä valot kirkastuivat, ei ehkä uudenveroisiksi, eli himmenemistä lienee myös linssissä tai muovikuvussa.
Käytin suojalaseja ja hanskoja jos jotain "räjähtäisi". Lyhty lähtee helposti irti (ohje käyttöohjekirjassa). Vaikein vaihe oli keksiä miten sähköjohtojen liitinpistoke irtoaa lyhdystä. Eka puolessa eli opettelussa meni 1/2 h. Toinen puoli meni vartissa.
Polttimon kiinnitys on sen verran epämääräinen, että suuntaus muuttuu helposti. Suuntaus on helppo kun panee kuviosta merkit sopivan etäällä olevaan seinään ennen ja jälkeen. Tai sitten jälkeen jossain tasaisella isolla parkkipaikalla. Suuntaus moottorin käydessä niin että automaatit ovat nostaneet korkeudet kohdalleen. Suuntausruuvit ovat lyhtyjen syylärin puolelle olevissa kanteissa vinosti eteenpäin. Siis eteenpäin, säätö vaikka pitkällä hylsynvarrella syylärin etupuolelta päin.Ihan halpaa lysti vaihdattaminen ei ole!
- kiitos..............
Octavia kirjoitti:
Ihan halpaa lysti vaihdattaminen ei ole!
paljonko tuli maksamaan...merkkiliikkeessäkö vaihdatit?
- asflaf
kiitos.............. kirjoitti:
paljonko tuli maksamaan...merkkiliikkeessäkö vaihdatit?
Itsellä xenonit alkoivat räpsimään ja tarttis vaihtaa. Kilsoja 150 000.
- halogeenitkaan
asflaf kirjoitti:
Itsellä xenonit alkoivat räpsimään ja tarttis vaihtaa. Kilsoja 150 000.
Ei ole halpaa lystiä vaihdattaa halogeenipolttimoitakaan kun niitä menee usein. Ja etenkin sellaiseen automalliin, josta on purettava puoli keulaa polttimon vaihtoa varten.
Occusta lähtee koko lyhty syliin yhden siipimutterin avaamisella ja yhden vivun vetämisellä, ilman mitään työkaluja 10 sekunnissa. - jepulista jooo
halogeenitkaan kirjoitti:
Ei ole halpaa lystiä vaihdattaa halogeenipolttimoitakaan kun niitä menee usein. Ja etenkin sellaiseen automalliin, josta on purettava puoli keulaa polttimon vaihtoa varten.
Occusta lähtee koko lyhty syliin yhden siipimutterin avaamisella ja yhden vivun vetämisellä, ilman mitään työkaluja 10 sekunnissa.ainakin itselläni ekakerta oli vaikeampi, siis umpion irroituksessa. Kokeilumielessä harjoittelin irroitusta eikä umpio meinannut irrota sitten millään, etenkään ilman hanskoja ja siltikin vetokahva painoi niin pirusti käteen. Ei meinannut irrota millään, mutta kun huolto vakuutti, että se vipu kestää, niin tein sitten voimalla ja irti lähti. Toisella kertaa olikin paljon helpompi. Ksenonpolttimot eivät vielä ole menneet, mutta jo selkeästi himmenneet (ajettu 75tkm). Kokeilin jo irroitusta eikä siinä ollut ongelmia. Polttimon asettuminen täsmälleen samalle paikalle onkin sitten vaikeampaa ja itse asiassa kun seuraavan kerran irroitan polttimon, sen vaihdonmerkeissä, pyrinkin asentoa hieman kääntämään, jotta saisin pois tuon vastaantulijan puolelta nousevan valokeilan. Kun polttimon kärkeä saa hitusen heilautettua ylöspäin, suuntautuu octavian umpioissa valokeilan vaakaosuus vaakaan eikä vastaantulijankin puolelta ylöspäin. Tämä vähentäisi häikäisyä ja lisäisi valojen kantavuutta, koska ne pystyisi säätämään ylemmäksi.
Merkkiliikkeessä tämä D1S polttimo maksaisi 130 euroa/kpl. Eli aika kallista, mutta netistä saa halvemmalla, kunhan on tarkkana merkin suhteen. - jepulista joo
jepulista jooo kirjoitti:
ainakin itselläni ekakerta oli vaikeampi, siis umpion irroituksessa. Kokeilumielessä harjoittelin irroitusta eikä umpio meinannut irrota sitten millään, etenkään ilman hanskoja ja siltikin vetokahva painoi niin pirusti käteen. Ei meinannut irrota millään, mutta kun huolto vakuutti, että se vipu kestää, niin tein sitten voimalla ja irti lähti. Toisella kertaa olikin paljon helpompi. Ksenonpolttimot eivät vielä ole menneet, mutta jo selkeästi himmenneet (ajettu 75tkm). Kokeilin jo irroitusta eikä siinä ollut ongelmia. Polttimon asettuminen täsmälleen samalle paikalle onkin sitten vaikeampaa ja itse asiassa kun seuraavan kerran irroitan polttimon, sen vaihdonmerkeissä, pyrinkin asentoa hieman kääntämään, jotta saisin pois tuon vastaantulijan puolelta nousevan valokeilan. Kun polttimon kärkeä saa hitusen heilautettua ylöspäin, suuntautuu octavian umpioissa valokeilan vaakaosuus vaakaan eikä vastaantulijankin puolelta ylöspäin. Tämä vähentäisi häikäisyä ja lisäisi valojen kantavuutta, koska ne pystyisi säätämään ylemmäksi.
Merkkiliikkeessä tämä D1S polttimo maksaisi 130 euroa/kpl. Eli aika kallista, mutta netistä saa halvemmalla, kunhan on tarkkana merkin suhteen.Onko muilla samanlaisia kokemuksia facelift octavian ja edellisen mallin (esim. vm.2008) ksenonajovaloista kuin itselläni. Mielestäni uuden valot ovat selkeästi heikommat, mutta ilmeisesti helpommin säädettävissä kuin vanhemmassa versiossa. Vanhan version valoissa todella suuret erot just tuon säädön takia. Suurella osalla vanhan mallin valot näyttävät aivan liian lähelle eteen, uuden osalta en tällaista ole huomannut, vaikka valot muutoin ovatkin heikommat kuten myös tm:n testistäkin voi sen havaita.
- 2.0TDI
Itselläni on aikomus vaihtaa octavian (-05) ksenonpolttimot uusiin. Taitavat olla alkuperäiset ja onhan niissä teho jo heikentynyt, vaikkeivat huonot ole vieläkään.
Volkkariliikkeen alkuperäiset Osramin polttimot maksaisivat noin 180 euroa kappale. Motonetissä tarjosivat Philipsin polttimoita 64 euron kappalehintaan. Pitäisi olla ihan laatumerkki sekin. En tiedä onko polttimoissa sitten eroja.
Onko kellään kokemusta jälkiasennus xenoneista Octavian pitkien halogeenivalojen tilalle? - Oculaattori
2.0TDI kirjoitti:
Itselläni on aikomus vaihtaa octavian (-05) ksenonpolttimot uusiin. Taitavat olla alkuperäiset ja onhan niissä teho jo heikentynyt, vaikkeivat huonot ole vieläkään.
Volkkariliikkeen alkuperäiset Osramin polttimot maksaisivat noin 180 euroa kappale. Motonetissä tarjosivat Philipsin polttimoita 64 euron kappalehintaan. Pitäisi olla ihan laatumerkki sekin. En tiedä onko polttimoissa sitten eroja.
Onko kellään kokemusta jälkiasennus xenoneista Octavian pitkien halogeenivalojen tilalle?Lainaus: Onko kellään kokemusta jälkiasennus xenoneista Octavian pitkien halogeenivalojen tilalle?
Ultimatevw:stä löytyy juttuja pitkien vaihtamisesta Xenoneihin. Laittomat ne tosin ovat, mutta valotehot ovat kaiketi olleet vähintäänkin tyydyttävät. - Ocuisti
2.0TDI kirjoitti:
Itselläni on aikomus vaihtaa octavian (-05) ksenonpolttimot uusiin. Taitavat olla alkuperäiset ja onhan niissä teho jo heikentynyt, vaikkeivat huonot ole vieläkään.
Volkkariliikkeen alkuperäiset Osramin polttimot maksaisivat noin 180 euroa kappale. Motonetissä tarjosivat Philipsin polttimoita 64 euron kappalehintaan. Pitäisi olla ihan laatumerkki sekin. En tiedä onko polttimoissa sitten eroja.
Onko kellään kokemusta jälkiasennus xenoneista Octavian pitkien halogeenivalojen tilalle?"Motonetissä tarjosivat Philipsin polttimoita 64 euron kappalehintaan. Pitäisi olla ihan laatumerkki sekin."
Alkuperäiset xenonpolttimot on juurikin Philipsit, eli samaa tavaraa ovat. Myös Osram on hyvä, mulla parhaillaan Osramit paikoillaan -05 Octaviassa. Kannattaa varmasti vaihtaa, on jo hiipuneet huomattavasti tuon ikäisessä.
www.meronet.com myy Philpsiä hintaa 55€/kpl, välillä siellä on myös Osramia tarjolla. Makuasia kummat ottaa, hyviä ovat molemmat. Kunhan pysyt erossa noista "tarvike" polttimoista, joita saa pariin kymppiin/kpl...ovat sekundaa. - rahtari.
Ocuisti kirjoitti:
"Motonetissä tarjosivat Philipsin polttimoita 64 euron kappalehintaan. Pitäisi olla ihan laatumerkki sekin."
Alkuperäiset xenonpolttimot on juurikin Philipsit, eli samaa tavaraa ovat. Myös Osram on hyvä, mulla parhaillaan Osramit paikoillaan -05 Octaviassa. Kannattaa varmasti vaihtaa, on jo hiipuneet huomattavasti tuon ikäisessä.
www.meronet.com myy Philpsiä hintaa 55€/kpl, välillä siellä on myös Osramia tarjolla. Makuasia kummat ottaa, hyviä ovat molemmat. Kunhan pysyt erossa noista "tarvike" polttimoista, joita saa pariin kymppiin/kpl...ovat sekundaa.Kehuu philipsin polttimoita parhaiksi ja kestävimmiksi. Kai se rekkamies jotain tietää.
- ts
Xenon meni punaiseksi -06 Octavissa (55000km) . Vaihto merkkiliikkessä maksoi 150€ töineen.
Laittoivat Osramin tilalle Philipsin. Seuraavan vaihdan itse niin säästän satasen.- mf......
Itse on vaihtanut polttimot Osramin Night Breakereihin lähivalot H7 .
Pitkissä on vastaavat H1 .
( autossa on halogen )
KYSYMYS :
- Miten niillä Xenon valoilla varustetuilla malleilla näkee pitkillä ajaa ?
-Eli millaiset polttimot pitkissä on ?
Oman kokemukseni perusteella halogen mallin pitkät vain täydentää lähivalojen valaistusaluetta , mutta kantama ei ole yhtään sen parempi . - Kaasujalka
mf...... kirjoitti:
Itse on vaihtanut polttimot Osramin Night Breakereihin lähivalot H7 .
Pitkissä on vastaavat H1 .
( autossa on halogen )
KYSYMYS :
- Miten niillä Xenon valoilla varustetuilla malleilla näkee pitkillä ajaa ?
-Eli millaiset polttimot pitkissä on ?
Oman kokemukseni perusteella halogen mallin pitkät vain täydentää lähivalojen valaistusaluetta , mutta kantama ei ole yhtään sen parempi .Hyvät halogeenilisäpitkät maksavat Skodan liikkeessä laitettuna 300 - 400 eur. Sitten näkee kun ksenonlyhyiden valaistusalue ei enää ole niin hallitseva pitkien kanssa ajaessa.
- Octavisti
Kaasujalka kirjoitti:
Hyvät halogeenilisäpitkät maksavat Skodan liikkeessä laitettuna 300 - 400 eur. Sitten näkee kun ksenonlyhyiden valaistusalue ei enää ole niin hallitseva pitkien kanssa ajaessa.
Kilometrejä 234000 km. vm 2005. Nyt pitää vaihtaa.
- Poro kuski
minulle polttimon vaihdon itse esittelyhetkellä(Ksenon) vaihdetaan ohjekirjan ohjeiden mukaan. Jos myyjä pystyy sen vaihtamaan niin emmeköhän mekin!
- tero312444
Xenonin vaihdossa tulisi muistaa tuo heti ensimmäisessä viestissä kerrottu "nollaaminen". Vaihda itse ja unohda nollaaminen niin lyhdyt näyttävät lyhyemmälle eteen. Nollauksen jälkeen näyttää paremmin..hox hox...
- 6
tero312444 kirjoitti:
Xenonin vaihdossa tulisi muistaa tuo heti ensimmäisessä viestissä kerrottu "nollaaminen". Vaihda itse ja unohda nollaaminen niin lyhdyt näyttävät lyhyemmälle eteen. Nollauksen jälkeen näyttää paremmin..hox hox...
nollaamisen tekemään itse Ksenon-valoihin? Vastaus kaiketi löytyy myös ohjerirjasta.
Vai pitääkö polttimiden vaihto teettää aina korjaamolla? - ocu II
6 kirjoitti:
nollaamisen tekemään itse Ksenon-valoihin? Vastaus kaiketi löytyy myös ohjerirjasta.
Vai pitääkö polttimiden vaihto teettää aina korjaamolla?Kyllä vaidoin ihan itse ja nollausta ei tarvi... Kolme kertaa auto käyntiin niin ettei ole painoa edessä eikä takana, niin sain tasot molemmilta puolilta oikein. Tosin vain jos vaihdat varovasti polttimon etkä rukkaile mitään muuta. Ei ainakaan inssi sanonu mitään katsastuksessa, eli ei nyt ihan pielessä voi olla... Jos näyttää minne sattuu niin on varmaan näyttäny jo ennen vaihtoakin. Kannattaa välillä voidella ja herkistellä taka-askelissa olevaa linkkua joka tunnistaa tason. Itse sen olen öljynny joka kevät ja syksy, suolakelien takia. On lähes suojaamaton vinkkeli taka-askelissa se tason tunnistin.
- jarno1234
Onko tietoa mitä kaikkea pitää laittaa octaviaa vm.2010 jos laittaa pitkiin xenon-muutossarjan et toimii ja ei tule herjoja... Kun on olemassa relejohtosarja, vastujohtosarja ja CAN Vikailmoituksen Ohittaja. Pitääkö laittaa kaikki vai selviikö vähemmällä?
- Häikäistynyt
^ Olisko parempi, ettet kuitenkaan lähde räpeltelemään tuollaisia laittomia valovirityksiä autosi keulalle. Ocun umpioilla kun ei ole hyväksyntää Xenon-polttimoille (pitkien valojen osalta), Ihan riittävästi tuolla tien päällä muutenkin liikkuu kaikenlaisia laittomia virityksiä.
- jarno1234
Häikäistynyt kirjoitti:
^ Olisko parempi, ettet kuitenkaan lähde räpeltelemään tuollaisia laittomia valovirityksiä autosi keulalle. Ocun umpioilla kun ei ole hyväksyntää Xenon-polttimoille (pitkien valojen osalta), Ihan riittävästi tuolla tien päällä muutenkin liikkuu kaikenlaisia laittomia virityksiä.
Pitää varmaan laittaa sit rantapallon kokoset xenon-lisäpitkät keulalle niin ei mene räpeltämiseksi, on lailliset ja ei häikäse :-D
- Pirun heikko
laatuista itämaista lasia linssit. Heijastelee ja häikäisee miten sattuu. On ollut kuulemma jopa mahorkkasätkien tumppeja linssin lasimassan seassa.
- Hauskoja juttuja!
No niin. Palstan vakiospämmääjä taas iskeytyi foorumille satuja kirjoittelemaan. Jonkinlaista itsensä viihdyttämistä tuokin, että yrittää häiriköidä viestiketjuja olemattomilla jutuillaan.
Toki kaikki tietävät, ettei tuollainen pidä paikkaansa. Kas kun umpiot ja niiden lasit tulee geneerisiltä alihankkijoilta ympäri maailman. Niissä mitään mahorkan tumppeja voi olla, hehhahhaa. - käytössä2
Dealtremestä pari kappaletta edullisesti.
Eikä edes postikuluja/tulleja ( - ..
Äkkiäpä täällä porukat joutuu xsenoneitaan vaihtamaan, olen ajanut Superbillani 140 tkm -vm -10, lamput kuin uudet, johtuu tietysti myös päiväajovalotoiminnasta, taatusti menee 200 tkm, ennenkuin edes tarvitsee harkita vaihtamista.
- edison lampun keksi?
ja keskuteluhan oli pääosin vuodelta 2009, dorka.
- sadfasdf sadfasd
"johtuu tietysti myös päiväajovalotoiminnasta"
Toi onkin se juttu, mikä niitä ksenoneja säästää, ellet sitten aja paljon pimeällä. Skodassa vielä nuo päiväajovalot on siistit halogeenit, ei mitkään räikeät teinihåmåledit(paitsi siinä puppeliversiossa).
- ..
Mitä sitten vaikka oli vuodelta 2009? Meinaatsä pönttö, että vuodessa ois xsenonit jotenkin muuttuneet, 2009 ja mun auto xsenoneineen 2010. Mikä sun pointtis on pönttö?
- edison lampun keksi?
Kuules vähä-älyinen tumputtava dorka, kyllä valot on vuodessa muuttuneet radikaalisesti.
- ..
Joo ja varsinkin -09 ja -10 välillä ne muuttui kaikista radikaalisimmin, olet sä tyhmä jätkä, oikea edison, onko polla vähän kipeä? Onko potkittu vähän liikaa päähän?
- Kestää
100tkm mittarissa niin taitaa vaihto lähestyä.
Jotkut tosin vaihtaneet jo 55-80tm ja parhaimmat 230-430tkm
Vaihteluu tuntuu olevan.- Enoni
Täydet paskat koko xenonit. Miksi pitää auton valoista tehdä nuin turhakkeet.?????
- toinen skoda
Ajoin Octavalla 3 vuotta, 140000 km eikä polttimoita mennyt kuin rekisterivalosta!
- Ville_einari_pieri
Ei varmaan mennytkään mutta jos olisit voittanut nuukutesi ja vaihtanut xenonit ennen viimeistä pakkoa niin valosi olisivat kirkastuneet huomattavasti!! Luoja on antanut minulle peukalot molempiin käsiin niin vaihdoin työmaan valvoja Ocuun lähivalo xenon polttimot uusiin puolessa tunnissa. Sain etukäteen vihjeen että umpio irtoaa jostakin lenkistä vetämällä.
Siis oikeasti, yksi helpoimpia lampun vaihtoja ko. autoon! - pieri poskeen ville
Ville_einari_pieri kirjoitti:
Ei varmaan mennytkään mutta jos olisit voittanut nuukutesi ja vaihtanut xenonit ennen viimeistä pakkoa niin valosi olisivat kirkastuneet huomattavasti!! Luoja on antanut minulle peukalot molempiin käsiin niin vaihdoin työmaan valvoja Ocuun lähivalo xenon polttimot uusiin puolessa tunnissa. Sain etukäteen vihjeen että umpio irtoaa jostakin lenkistä vetämällä.
Siis oikeasti, yksi helpoimpia lampun vaihtoja ko. autoon!130000km 3vuotta merkitsee että paljon ajoa on ollut päiväsaikaan päivävaloilla, eli xenonit levossa. Ei ne niin paljoa himmene että pitäisi yhtenään vaihtaa, vaihtaa sitten kun siltä tuntuu ja kaipaa lisää valoa.
- ocu2
Mulla 06 Octavia, ajettu 225 tkm. Xenon polttimoita ei ole vaihdettu vielä kertaakaan, mutta kyllähän sen jo huomaa valotehosta. Uudet polttimot menossa tilaukseen.
- H7 on parempi
Tuttu taksikuski kertoi että 50000km on ihan maximi ksenon polttimolle ja umpiokin on jo siinävaiheessa melkoisen loppu.
Itsellä H7 ja hyvin pärjää varapolttimo maksaa noin 8€ vaihtoon menee 5-7 minuuttia kun opettelee Facelift mallin ohjekirjan tarkan ohjeen mukaan.- faktatietoa jaossa
Klassiko avaus "tuttu taksikusi kertoi".
Oikeasti jos haluaa ja tarvitsee hyvät valot, niin silloin on xenonit oikea valinta.
Jos ei halua laittaa rahaa näkemiseen ja kustannuskysymykset ovat ykkösinä, niin silloin halogeenit ovat valintasi.
Itsellä 2vuotta ja 100tkm takana ja xenonit vaihtamatta, eikä huomattavaa himmenemistä ainakaan vielä huomaa. - teuvo5
faktatietoa jaossa kirjoitti:
Klassiko avaus "tuttu taksikusi kertoi".
Oikeasti jos haluaa ja tarvitsee hyvät valot, niin silloin on xenonit oikea valinta.
Jos ei halua laittaa rahaa näkemiseen ja kustannuskysymykset ovat ykkösinä, niin silloin halogeenit ovat valintasi.
Itsellä 2vuotta ja 100tkm takana ja xenonit vaihtamatta, eikä huomattavaa himmenemistä ainakaan vielä huomaa."jos ei halua laittaa rahaa näkemiseen" puhu mieluummin vastaantulevien sokaisemisesta. Nimittäin kun köyhä Skoda mies ajelee mummolaan päin niin hän paitsi että hänitse näkevinään helvetin hyvin samalla sokaisee kaikki 50 000 vastaantulevaa autoilijaa
Valitkaa halogeenit autoihinne ainaki siihen asti kunnes VAG osaa tehdäkunnon xenonit, kuten Mersissa ja Bemareissa on. - H7 on parempi
faktatietoa jaossa kirjoitti:
Klassiko avaus "tuttu taksikusi kertoi".
Oikeasti jos haluaa ja tarvitsee hyvät valot, niin silloin on xenonit oikea valinta.
Jos ei halua laittaa rahaa näkemiseen ja kustannuskysymykset ovat ykkösinä, niin silloin halogeenit ovat valintasi.
Itsellä 2vuotta ja 100tkm takana ja xenonit vaihtamatta, eikä huomattavaa himmenemistä ainakaan vielä huomaa.Sinulle joka arvostelet avaustani klassikoksi voin kertoa että käytän taksia yli 150 kertaa vuodessa ja se mitä xenon valoista kirjoitin on ihka oikean taksin kuljettajan kertomaa. Olen pahoillani että olen taksien vakiokäyttäjä ja tapaan useita eri merkkisillä taksiautoilla ajavia miehiä ja naisia niin paljon vuosittain.
Ostin muuten Skoda Octavia 1.4TSI DSG Combin kun tuttu taksikuski sanoi että kyllä sillä pärjää kun et revitä sitä hajalle ja tilaat jo tehdas asennetun Webaston kaukosäädöllä siihen ettei tarvii palella. Ei ole vaimo valitellut kun pääosin sitä autoa käyttää. Että sellain avaus vaikka Xenon valoista olikin alunperin kyse. - köyhämies
teuvo5 kirjoitti:
"jos ei halua laittaa rahaa näkemiseen" puhu mieluummin vastaantulevien sokaisemisesta. Nimittäin kun köyhä Skoda mies ajelee mummolaan päin niin hän paitsi että hänitse näkevinään helvetin hyvin samalla sokaisee kaikki 50 000 vastaantulevaa autoilijaa
Valitkaa halogeenit autoihinne ainaki siihen asti kunnes VAG osaa tehdäkunnon xenonit, kuten Mersissa ja Bemareissa on.Köyhämies vaihtoi 06 sen octavian, 09 mersuun ja virhe... yksikään aikaisempi auto ole viettänyt, niin paljon aikaa pajalla kuin tämä "johtotähti".hirveää saissea! Onneksi tilalle tuli scoutt. :-D Ps:niilä Remsun valoilla nähny sen kummemmin.
- unte
Juu, skeidojen nk. xenonit on suunnattu ja tehty miten sattuu. Valotehoa max se mitä halogeeneissa.
- näin juuri
Puhuu bensatennari vm 1988 toyotan puikoista.:-D
- Jussi652
Mistä noi taka-akselin säätötunnistimet löytyy?
- paloapimeyteen
Olisi ylimääräiset osramin xenon D1S 5500 kelviniä.
2 kpl nyt halvalla kun auto vaihtui niin on ylimääräiset 80 €
sisältää lähetyskulut.
karsaka(ät)gmail.com - lettherebelightXenon
61 tkm ja alkuperäiset xenonit. Hyvät valot. TODELLA paljon paremmat, kuin h4 tai h7 himmelit. Joo, aivan toki toki, mutta eivät ole venäläiset. Hella Germany.
- totuusmies2
homo
- häikäseekaiken
Kyllähän se lampun vaihto vähän vaikeaa oli, mutta naputtelin vasaralla ksenonit paikalleen. Ei meinannut mennä.
Nyt näyttää samalla tavalla minne sattuu, kun entisetkin.
Se sopii skodaan ja sen olemukseen. - Anonyymi
Toinen valo tipahtanut, mikä mättää? Onko jokin vakautusvipu/tuki rikki? Xenonin nokalla.
- Anonyymi
Xenonit nokalla
- Anonyymi
Lukekaapa tämän viestiketjun alkua ihan noin niin kuin keskustelutyylin kannalta. Mikä on muuttunut kymmenessä vuodessa? Parempaan vai huonompaa suuntaan? Mitä mieltä?
Toki tästä voisi avata uuden ketjun, mutta se tod näk poistettaisiin nopeasti "ei palstalle kuuluvana"...- Anonyymi
Tämmöatä tämä nykyään on: teinien mellastusta. Kuvittelevat olevansa vitsikkäitä.
- Anonyymi
On.
- Anonyymi
Itse laitoin vahingossa meisselini xenon-yksikköön sitä ruuvatessa auki. Nyt on kauhea turvotus ja lääkäri sanoi, että: "et siel Ryykmanni enää lapsia tee mutta niin niin eipä hätä ole kummoinen ku Kodalla ajat."
- Anonyymi
Kyllä ne yleensä vuoden kestää. Venäläistä tekoa, ja harittaa minne sattuu. Usein vastaantulijan silmiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi614230Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1521794Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141503Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351248Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1671046- 56904
- 76895
Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.162809- 39781