opettanut, että uskokaa minuun, minä olen Isä Jumala. Vain eksytetyt väittävät Hänen olevan Isä Jumalan, joten, tämä on varsinainen kirkkojen ja lahkojen eksyttämispalsta.
Jeesus ei koskaan
99
310
Vastaukset
- Uusi liitto
joka on nähnyt minut on nähnyt isän. Jumala väitti, että Poika on Jumala.
- veli.vapaa
perustelusi, sillä Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jeesus oli kylläkin näkymättömän Jumala KUVA.
Kol.1
14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
Kun katselet toista ihmistä, hänkin on Jumalan kuva kuten Jeesuskin.
1. Moos. 1:27
Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
Olet väärässä. - --------------------
veli.vapaa kirjoitti:
perustelusi, sillä Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jeesus oli kylläkin näkymättömän Jumala KUVA.
Kol.1
Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
Olet väärässä.itsestään ei voi kukaan todistusta antaa ja käski seurata niitä tekoja, joita teki, sillä ne osoittivat hänen olevan Jumala.
- ml213.
Mutta, Jeesus ei ole itse Jumala fyysisesti tuonkaan jakeen perusteella.Kun ihminen kuulee mitä Jeesus on opettanut ja mitä Jeesus tahtoo, niin tämän kautta ihminen tulee ymmärtämään Jumalan tahdon.Siis Jeesus on todella tie/silta ihmiselle Jumalan luo.Ilman Jeesuksen opetusta Jumalan tahdosta, niin ihmisellä ei ole pienintäkään mahdollisuutta mennä Jumalan luo taivaaseen.
- veli.vapaa
-------------------- kirjoitti:
itsestään ei voi kukaan todistusta antaa ja käski seurata niitä tekoja, joita teki, sillä ne osoittivat hänen olevan Jumala.
todisti kuka Jeesus on, ja se on varma todistus.
Mark. 1:11
Ja taivaista tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt". veli.vapaa kirjoitti:
Kol.1
Olet väärässä.* Ethän snä edes tunne Jeesusta, ainoastaan Joosefin pojan, ja minun mielestä Joosefilla ei ollut hänestä siinnyttä Jeesus nimistä poikaa. Että älä valehtele enempää!
* Maria tosin synntyyi Jumalan Pojan Jeesuksen, mutta Hän oli siinnyt Jumalasta Pyhän hengen kautta, ja se mikä Mariasta synti, pitää JUURI SIKSI kutsuttaman Jumalan Korkeimman Pojaksi. Niin voiko Hän silloin olla Joosefin poika, jos kerran on KORKEIMMAN Poika, ja Korkein on Jumala, maailmankaikkeuden ja kaiken mitä ikinään on missäkin Luoja ja Majesteetti.veli.vapaa kirjoitti:
todisti kuka Jeesus on, ja se on varma todistus.
Ja taivaista tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".että Jeesus on Joosefin poika. Eikö Jumala olekkaan rehellinen, kun omii toisen poikaa omakseen? Mieti aina ensin, ennenkuin päättelet!
- veli.vapaa
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Ethän snä edes tunne Jeesusta, ainoastaan Joosefin pojan, ja minun mielestä Joosefilla ei ollut hänestä siinnyttä Jeesus nimistä poikaa. Että älä valehtele enempää!
* Maria tosin synntyyi Jumalan Pojan Jeesuksen, mutta Hän oli siinnyt Jumalasta Pyhän hengen kautta, ja se mikä Mariasta synti, pitää JUURI SIKSI kutsuttaman Jumalan Korkeimman Pojaksi. Niin voiko Hän silloin olla Joosefin poika, jos kerran on KORKEIMMAN Poika, ja Korkein on Jumala, maailmankaikkeuden ja kaiken mitä ikinään on missäkin Luoja ja Majesteetti.sotke taas päivän selviä asioita. Sinulla ei näytä olevan muuta ilosanomaa kuin lähimmäisten viestien vääristely. Pysyppäs asiassa.
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Ethän snä edes tunne Jeesusta, ainoastaan Joosefin pojan, ja minun mielestä Joosefilla ei ollut hänestä siinnyttä Jeesus nimistä poikaa. Että älä valehtele enempää!
* Maria tosin synntyyi Jumalan Pojan Jeesuksen, mutta Hän oli siinnyt Jumalasta Pyhän hengen kautta, ja se mikä Mariasta synti, pitää JUURI SIKSI kutsuttaman Jumalan Korkeimman Pojaksi. Niin voiko Hän silloin olla Joosefin poika, jos kerran on KORKEIMMAN Poika, ja Korkein on Jumala, maailmankaikkeuden ja kaiken mitä ikinään on missäkin Luoja ja Majesteetti.todistusta, kun hän todisti, että "Jumala on Henki", ja; "mikä hengestä syntyy on henkeä", ei lihaa!
Johannes 17
3 "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat SINUT, JOKA YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen,"
Jokainen, joka näki ja tunsi hänet sydämensä silmillä, jumalallisen luonteensa mukaan "täynnä armoa ja totuutta olevana" välimiehenä Jumalan ja ihmisten välillä, sellainen uudestisyntynyt ihminen näki hänessä kuvan Jumalasta, "joka on armahtavainen ja laupias Jumala", [Matt.5:8; 2.Kor.5:16].- Ilo Herrassa
veli.vapaa kirjoitti:
sotke taas päivän selviä asioita. Sinulla ei näytä olevan muuta ilosanomaa kuin lähimmäisten viestien vääristely. Pysyppäs asiassa.
" Sinulla ei näytä olevan muuta ilosanomaa kuin lähimmäisten viestien vääristely. Pysyppäs asiassa. "
Hetkinen, kukas meidän muiden viestejä täällä oikein vääristeleekään? Joo, sehän olet sinä ja ekivaari ja pahemmasta päästä oikeen. - veli.vapaa
Ilo Herrassa kirjoitti:
" Sinulla ei näytä olevan muuta ilosanomaa kuin lähimmäisten viestien vääristely. Pysyppäs asiassa. "
Hetkinen, kukas meidän muiden viestejä täällä oikein vääristeleekään? Joo, sehän olet sinä ja ekivaari ja pahemmasta päästä oikeen.ei vääristele, mutta sellaiset , jotka eivät sitä usko, vääreistelevät omaan korvasyyhyynsä. Näin se on hyvät ystävät.
- Uskomatonta!!!
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Maria tosin synntyyi Jumalan Pojan Jeesuksen, mutta Hän oli siinnyt Jumalasta Pyhän hengen kautta, ja se mikä Mariasta synti, pitää JUURI SIKSI kutsuttaman Jumalan Korkeimman Pojaksi. Niin voiko Hän silloin olla Joosefin poika, jos kerran on KORKEIMMAN Poika, ja Korkein on Jumala, maailmankaikkeuden ja kaiken mitä ikinään on missäkin Luoja ja Majesteetti.Jumalalla on yksi Poika, mutta yrittävät itsensä ängetä tuon Pojan tasolle. Liekkö itse sitä käsittävät edes.
- Voi voi
Ilo Herrassa kirjoitti:
Hetkinen, kukas meidän muiden viestejä täällä oikein vääristeleekään? Joo, sehän olet sinä ja ekivaari ja pahemmasta päästä oikeen.Velivapaa ja ekivaari nauttivat palstalla saamastaan huomiosta
ja aikuisiksi miehiksi todella typerää ja lapsellista käytöstä!
Eivät ole aralla tunnolla Jumalan Sanan edessä,kun uskaltavat
Sanalla kumota Sanaa! - veli.vapaa
Voi voi kirjoitti:
Velivapaa ja ekivaari nauttivat palstalla saamastaan huomiosta
ja aikuisiksi miehiksi todella typerää ja lapsellista käytöstä!
Eivät ole aralla tunnolla Jumalan Sanan edessä,kun uskaltavat
Sanalla kumota Sanaa!Jumalan SANA, jonka Jeesus opetti ja josta minä todistan. Jeesus sanoi:
Joh. 14:24
Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se SANA, jonka TE KUULETTE, ei ole minun, VAAN ISÄN, joka on minut lähettänyt.
Minä rakastan Jumalan SANAA, jonka Jeesus julisti minun ja monen muun pelastukseksi, jotka uskovat siihen. - Lähettikö
veli.vapaa kirjoitti:
Jumalan SANA, jonka Jeesus opetti ja josta minä todistan. Jeesus sanoi:
Joh. 14:24
Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se SANA, jonka TE KUULETTE, ei ole minun, VAAN ISÄN, joka on minut lähettänyt.
Minä rakastan Jumalan SANAA, jonka Jeesus julisti minun ja monen muun pelastukseksi, jotka uskovat siihen.jonka kautta kaikki on luotu???
- mjuk543
NÄin hän aina Ramatussa sanoi.
- Totisesti.
mjuk543 kirjoitti:
NÄin hän aina Ramatussa sanoi.
Ihmisen Poikana ollessaan rukoilemaan Isää ja Hän rukoili Itsekkin. Jumala käski rukoilla Jeesuksen nimessä ja sanoi Pojalleen: Jumala, sinun valtasi on iankaikkinen valta. Isä ja Poika ovat yksi ja sama.
Joka on nähnyt Jeesuksen, on nähnyt Isän, sillä Jeesus tuli Isästä, ei kukaan muu, eikä kukaan muu tunne Isää, kuin kenelle Jeesus Hänet ilmoittaa ja me tunnemme Isän, sillä me olemme Hänet nähneet.
Jeesus pyysi Ihmisen Poikana Isää varjelemaan meidät siinä nimessä, jonka oli Pojalleen antanut ja joka oli Isän nimi, niin yhtä he ovat. - HEI KAIKILLE!
Totisesti. kirjoitti:
Ihmisen Poikana ollessaan rukoilemaan Isää ja Hän rukoili Itsekkin. Jumala käski rukoilla Jeesuksen nimessä ja sanoi Pojalleen: Jumala, sinun valtasi on iankaikkinen valta. Isä ja Poika ovat yksi ja sama.
Joka on nähnyt Jeesuksen, on nähnyt Isän, sillä Jeesus tuli Isästä, ei kukaan muu, eikä kukaan muu tunne Isää, kuin kenelle Jeesus Hänet ilmoittaa ja me tunnemme Isän, sillä me olemme Hänet nähneet.
Jeesus pyysi Ihmisen Poikana Isää varjelemaan meidät siinä nimessä, jonka oli Pojalleen antanut ja joka oli Isän nimi, niin yhtä he ovat.Joh. 17:11
Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin. - ml213.
Totisesti. kirjoitti:
Jeesus pyysi Ihmisen Poikana Isää varjelemaan meidät siinä nimessä, jonka oli Pojalleen antanut ja joka oli Isän nimi, niin yhtä he ovat.Sensuroit viestissäsi Jeesuksen opetuksesta sen tärkeän kohdan, joka liittyy aiheeseen.
Jeesushan opetti , ISÄ MEIHDÄN,------------------JOKA OLET TAIVAASSA. Jeesushan oli ihmsten keskuudessa, ja jos hän olisi ollut Jumala fyysiesti, niin Jeesus olisi valehtelija.Vai eikö Jeesus ymmärtänyt opettaa asiaa oikein.
Siis Jeesus rukoili Isää Jumalaa ja opetti ihmisIÄKIN rukoilemaan ISÄÄ,JOKA ON TAIVAASSA. Totisesti. kirjoitti:
Jeesus pyysi Ihmisen Poikana Isää varjelemaan meidät siinä nimessä, jonka oli Pojalleen antanut ja joka oli Isän nimi, niin yhtä he ovat.minut, on nähnyt Isän", hän tarkoitti sillä sisäistä, Jumalasta syntynyttä minäänsä, "joka oli täynnä armoa ja totuutta",! Kun apostoli Paavali kirjoitti; ... "Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne," (1. Kor. 6:20 ) hän tarkoitti samaa asiaa, eli joka näkee meidät, hänen pitäisi nähdä meissä myös Jumalan kirkkaus;
Johannes 17
8 "Sillä NE SANAT, JOTKA SINÄ MINULLE ANNOIT, MINÄ OLEN ANTANUT HEILLE ; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
14 MINÄ OLEN ANTANUT HEILLE SINUN SANASI, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niin kuin en minäkään maailmasta ole.
22 Ja SEN KIRKKAUDEN, JONKA SINÄ MINULLE ANNOIT, MINÄ OLEN ANTANUT HEILLE, että he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä-"
Tämän kirkkauden katselemiseksi pitää olla uuden luomuksen silmät, "sydämen ymmärryksen silmät, jotka tämän näkevät;
Efesolaiskirje 1
16 "en minäkään lakkaa kiittämästä teidän tähtenne, kun muistelen teitä rukouksissani,
17 anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, KIRKKAUDEN ISÄ, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan
18 ja VALAISISI TEIDÄN SYDÄMENNE SILMÄT, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä KIRKKAUS HÄNEN PYHISSÄÄN"Lähettikö kirjoitti:
jonka kautta kaikki on luotu???
ja Jumala lähetti oman sanansa, eli Jeesuksen Kristuksen, [Vertaa Luuk. 7:7; Ps. 107:20].
- benedi on siunattu
veli.vapaa kirjoitti:
Kol.1
Olet väärässä.vaan Isän ja Pojan välillä on tämä viisaus: " Toinen toistenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne"
Jeesus sanoo: " Isä on minua suurempi"
Ja Isä sanoo Pojasta: " Jumala, sinun valtakuntasi pysyy aina ja iankaikkisesti"
Meidän ihmisten välillä tämä kunnioittaminen ei toimi!
Toisaalta minäen voisi valhetta kunnioittaa, ja tuskin Jeesuskaan!
Jeesus puolestaan kunnioittaa Isäänsä, ei vähiten siksi, että tämäkertoo monissa paikoin hänen olevan JUMALA, jota hän onkin.
Kukapa muu kuin Jumala voisi maailman luoda! Jeesus voi, koska hän ainakin oli Jumala Joh 1: 1, 2
- Iso Lapis
Kiitos totuudesta ,tuli parempi!!!!!
- Sam Andreevitsh
En muista koskaan kenenkään väittäneen, että Jeesus olisi sanonut: "Minä olen Isä Jumala."
Mutta olen kuullut monen kieltävän Jeesuksen jumaluuden ja toteavan mm., että Jeesus oli mahdollisesti ylienkeli Mikael.
Itse en kuitenkaan koskaan voisi kieltää Jeesuksen jumaluutta; onhan Jeesus Jumalan AINOsyntyinen Poika!- veli.vapaa
on kieltänyt Jeesuksen jumaluuden Sam Andreevitsh? Minä tunnustan, että Jeesuksessa asuu jumaluus, mutta Isä Hän ei ole. Oletko samaa mieltä, sen todistaa Raamattu.
- Mielipide!
niin on Jumala! Minähän velivapaat ja muut kaltaisensa pitävät Jumalasta syntynyttä Jumalan Poikaa? En ole nähnyt heidän kykenevän sitä selittämään. Ovat täydellisesti hakoteillä, mutta heitä ei voi kukaan auttaa.
- veli.vapaa
Mielipide! kirjoitti:
niin on Jumala! Minähän velivapaat ja muut kaltaisensa pitävät Jumalasta syntynyttä Jumalan Poikaa? En ole nähnyt heidän kykenevän sitä selittämään. Ovat täydellisesti hakoteillä, mutta heitä ei voi kukaan auttaa.
minulle ilmoittaa, Jeesus on Jumalan Poika.
Joh.10.
34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?
Sen todistaa myös Isä taivaasta.
Ja taivaista tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".
Jeesus on Jumalan Poika, jos uskot?
Tässä sinulle raamatullinen selitys, jota minun ei tarvitse järkeillä sitä mihinkään suuntaan. - Valhe ei kanna.
veli.vapaa kirjoitti:
Joh.10.
34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?
Ja taivaista tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".
Tässä sinulle raamatullinen selitys, jota minun ei tarvitse järkeillä sitä mihinkään suuntaan.Heprealaiskirje 1
1 Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut uskon siepatuksi sanaparista "AINOAN JUMALAN", sillä Raamattu todistaa Jumalalla olevan hengellisiä Jumalan lapsia, Jumalasta syntyneitä poikia" niin kuin tähtiä taivaalla tahi niin kuin on tomua meren rannalla!
1. Moos. 6:2; 1. Moos. 6:4; Job 1:6; Job 2:1; Job 38:7; Ps. 29:1; 2. Kor. 6:18; 1.Joh.3:9; 1.Joh.4:7; 1.Joh. 5:1,18.
1. kirje Timoteukselle 1
17 "Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, AINOALLE JUMALALLE, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen."
Juuda 1
25 "hänelle, AINOALLE JUMALALLE ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen."
Johannes 3
3 "Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
Sydämen silmillä näkemiseen pitää siis olla Jumalasta syntynyt uusi luomus, ja Raamatun kokonaisyhteyden eli kontekstin huomioiden on ihan mieletöntä väittää Jeesusta Jumalan "AINOSYNTYISEKSI" pojaksi, sillä jo V.L;n profeetat puhuivat monikossa Jumalasta syntyneistä "Jumalan pojista". Jos Jeesuksen "ainoasyntyisyydestä" puhutaan, totena, niin se romuttaa kymmeniä muita raamatunkohtia.- Luojan luoma.
ekivaari kirjoitti:
uskon siepatuksi sanaparista "AINOAN JUMALAN", sillä Raamattu todistaa Jumalalla olevan hengellisiä Jumalan lapsia, Jumalasta syntyneitä poikia" niin kuin tähtiä taivaalla tahi niin kuin on tomua meren rannalla!
1. Moos. 6:2; 1. Moos. 6:4; Job 1:6; Job 2:1; Job 38:7; Ps. 29:1; 2. Kor. 6:18; 1.Joh.3:9; 1.Joh.4:7; 1.Joh. 5:1,18.
1. kirje Timoteukselle 1
17 "Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, AINOALLE JUMALALLE, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen."
Juuda 1
25 "hänelle, AINOALLE JUMALALLE ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen."
Johannes 3
3 "Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
Sydämen silmillä näkemiseen pitää siis olla Jumalasta syntynyt uusi luomus, ja Raamatun kokonaisyhteyden eli kontekstin huomioiden on ihan mieletöntä väittää Jeesusta Jumalan "AINOSYNTYISEKSI" pojaksi, sillä jo V.L;n profeetat puhuivat monikossa Jumalasta syntyneistä "Jumalan pojista". Jos Jeesuksen "ainoasyntyisyydestä" puhutaan, totena, niin se romuttaa kymmeniä muita raamatunkohtia.muita.
Selitä tämä:
Heprealaiskirje 1
1 Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
Mutta tuohan onkin mielestäsi taasen yksi ilmoitus, joka pitää reipiä pois. Ei muuta, kuin lappiksien kanssa kirjoittamaan omaa raamattua. - veli.vapaa
Luojan luoma. kirjoitti:
muita.
Selitä tämä:
Heprealaiskirje 1
2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
Mutta tuohan onkin mielestäsi taasen yksi ilmoitus, joka pitää reipiä pois. Ei muuta, kuin lappiksien kanssa kirjoittamaan omaa raamattua.että Isä puhui Jeesuksen KAUTTA, jokainen SANA tuli Isältä, ei Jeesus itsestään puhunut. Älä väitä totuutta vastaan.
Heprealaiskirje 1
2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille POJAN KAUTTA, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka KAUTTA HÄN myös on maailman luonut.
Huomaatko sanan KAUTTA. - Vain YKSI JUMALA.
veli.vapaa kirjoitti:
että Isä puhui Jeesuksen KAUTTA, jokainen SANA tuli Isältä, ei Jeesus itsestään puhunut. Älä väitä totuutta vastaan.
Heprealaiskirje 1
2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille POJAN KAUTTA, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka KAUTTA HÄN myös on maailman luonut.
Huomaatko sanan KAUTTA.että Isä ei ollut Pojassaan ja Poika Isässään Ihmisen Poika aikanakin. Ei kukaan muu, kuin te Jumalan Ainoan Pojan kieltäjät. Kristityillä on vain YKSI JUMALA.
- Sokeat eivät näe.
veli.vapaa kirjoitti:
että Isä puhui Jeesuksen KAUTTA, jokainen SANA tuli Isältä, ei Jeesus itsestään puhunut. Älä väitä totuutta vastaan.
Heprealaiskirje 1
Huomaatko sanan KAUTTA.tuon ihmeellisen Sanan kautta, joka tuli lihaksi ja oli niin kirkas, että yksikään joka on Jumalan vastustaja, ei voi Häntä nähdä tänään, kuten ei voinut nähdä silloinkaan, kun Hän oli lihassa.
- kärsii pahasti
Sokeat eivät näe. kirjoitti:
tuon ihmeellisen Sanan kautta, joka tuli lihaksi ja oli niin kirkas, että yksikään joka on Jumalan vastustaja, ei voi Häntä nähdä tänään, kuten ei voinut nähdä silloinkaan, kun Hän oli lihassa.
Nikea-traumasta, joka vaivaa silloin kun areiolainen tiedostaa olevansa harhassa, mutta ei halua pois pimeydestä.
Hankala juttu – silloin pitää jauhaa tyhjää höpinäänsä. Se näyttää lievittävän olotilaa. :))) - Kuka väittää vastaan
veli.vapaa kirjoitti:
Heprealaiskirje 1
Huomaatko sanan KAUTTA.Luotu. Jeesus on Sana, joka on Luoja, sillä Jumala loi Sanallaan, huom! Sanallaan kaiken. Miten jotkut uskaltavat väittää muuta ja alentavat Jeesuksen ihmiseksi, tai enkeliksi. He elävät siinä väkevässä valheessa, joka on luvattu.
- ml213.
Vain YKSI JUMALA. kirjoitti:
että Isä ei ollut Pojassaan ja Poika Isässään Ihmisen Poika aikanakin. Ei kukaan muu, kuin te Jumalan Ainoan Pojan kieltäjät. Kristityillä on vain YKSI JUMALA.
Jumalahan juuri puhui tahtonsa Pojan kautta ja tänä päivänäkin Jumala puhuu Henkensä kautta ihmisissä. Mutta, silti ihminen,- jonka kautta Jumala puhuu, ei tietenkään ole Jumala fyysisesti.Samoin Poika, jonka kautta Jumala toi tahtonsa tiettäväksi ihmisten keskuuteen, niin tietenkään Poika ei ollut Jumala fyysisesti.Tahtotilassaan he olivat yhtä/yksimielisiä.
- Vastaa sanoistasi!
ml213. kirjoitti:
Jumalahan juuri puhui tahtonsa Pojan kautta ja tänä päivänäkin Jumala puhuu Henkensä kautta ihmisissä. Mutta, silti ihminen,- jonka kautta Jumala puhuu, ei tietenkään ole Jumala fyysisesti.Samoin Poika, jonka kautta Jumala toi tahtonsa tiettäväksi ihmisten keskuuteen, niin tietenkään Poika ei ollut Jumala fyysisesti.Tahtotilassaan he olivat yhtä/yksimielisiä.
Isä ja Poika on YKSI, ei yhtämieliset, vaan täydellisen yksi. Selitä jo viimeinkin, kuka Poika on sinulle, miten Hän ilmenee, miksi Itseään kutsuu.
Minulle Hän kertoo olevansa Poika, jonka kautta olen pelastunut ja Isä, joka on ottanut minut Välimiehen kautta vastaan. Hän on Yksi ja lisäksi tulee Pyhä Henki ja näin Jumalan on täydellinen.
Selitä, kuka Poika on sinulle. - Jeesus, Jumalan Sana
kärsii pahasti kirjoitti:
Nikea-traumasta, joka vaivaa silloin kun areiolainen tiedostaa olevansa harhassa, mutta ei halua pois pimeydestä.
Hankala juttu – silloin pitää jauhaa tyhjää höpinäänsä. Se näyttää lievittävän olotilaa. :)))Jumalan Sanan, jonka kautta kaikki on luotu, eivätkä ylentäneet, niin kuin uskonlahjan saaneet ovat tehneet. On vain kaksi tietä, joko alentaa ja hyljätä Välimies, Pelastaja, Luoja, Jumalan Sana, tai ylentää Hänet.
- ml213.
Kuka väittää vastaan kirjoitti:
Luotu. Jeesus on Sana, joka on Luoja, sillä Jumala loi Sanallaan, huom! Sanallaan kaiken. Miten jotkut uskaltavat väittää muuta ja alentavat Jeesuksen ihmiseksi, tai enkeliksi. He elävät siinä väkevässä valheessa, joka on luvattu.
Mutta, ei kaiketi Poika luonut Isäänsä Jumalaa. On yksi Jumala ja sen aivoittama kokonaisuus.
- Yksi valtaistuin
ml213. kirjoitti:
Mutta, ei kaiketi Poika luonut Isäänsä Jumalaa. On yksi Jumala ja sen aivoittama kokonaisuus.
vaan Hän on ollut aina.
- veli.vapaa
Hankala juttu – silloin pitää jauhaa tyhjää höpinäänsä. Se näyttää lievittävän olotilaa. :)))aikanaan palkitsee ne, jotka eivät ole katsoneet ylen Hänen kauttansa opetettua Jumalan tahtoa.
Joh. 12:48
Joka katsoo minut YLEN eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: SE SANA, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.
Näin se on ja sille te ette mahda mitään. - Hänen!!!
Yksi valtaistuin kirjoitti:
vaan Hän on ollut aina.
Johanneksen ilmestys 22
1 Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
2 Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.
3 Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä - Jumalan Sana!
veli.vapaa kirjoitti:
aikanaan palkitsee ne, jotka eivät ole katsoneet ylen Hänen kauttansa opetettua Jumalan tahtoa.
Joh. 12:48
Joka katsoo minut YLEN eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: SE SANA, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.
Näin se on ja sille te ette mahda mitään.ja totisesti me olemme ottaneet Hänet vastaan ja korottaneet Hänet.
- veli.vapaa
Yksi valtaistuin kirjoitti:
vaan Hän on ollut aina.
Isän esikoinen, luomakunnan alku, joka sanoo:
Ilm.3
12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi JUMALANI temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen JUMALANI nimen ja JUMALANI kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta MINUN JUMALANI tyköä, ja oman uuden nimeni.
13 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'
14 Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan LUOMAKUNNAN ALKU:
Siis Jeesus todistaa olevansa luomakunnan alku, joka todistaa tuossa myös Isästä Jumalastaan, sanoen, " Minun Jumalani". Siis Jeesuksenkin Jumala on Isä - tottakai. - Ei käsityskykyä.
veli.vapaa kirjoitti:
Ilm.3
12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi JUMALANI temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen JUMALANI nimen ja JUMALANI kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta MINUN JUMALANI tyköä, ja oman uuden nimeni.
14 Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan LUOMAKUNNAN ALKU:
Siis Jeesus todistaa olevansa luomakunnan alku, joka todistaa tuossa myös Isästä Jumalastaan, sanoen, " Minun Jumalani". Siis Jeesuksenkin Jumala on Isä - tottakai.pitää samat asiat käsitellä. Jeesus on luomakunnan luoja ja näin alku. Sinä alennat Hänet luoduksi, mutta se on sinun suuri lankeemuksesi. Alennat Luojan luoduksi.
- ml213.
Vastaa sanoistasi! kirjoitti:
Isä ja Poika on YKSI, ei yhtämieliset, vaan täydellisen yksi. Selitä jo viimeinkin, kuka Poika on sinulle, miten Hän ilmenee, miksi Itseään kutsuu.
Minulle Hän kertoo olevansa Poika, jonka kautta olen pelastunut ja Isä, joka on ottanut minut Välimiehen kautta vastaan. Hän on Yksi ja lisäksi tulee Pyhä Henki ja näin Jumalan on täydellinen.
Selitä, kuka Poika on sinulle.Jos haluat, niin tuon tarvittaessa Raamatun ilmoituksia esille, missä JEESUS OPETTAA, MITEN ISÄ JUMALA ON TAIVAASSA JA HÄN MAANPÄÄLLÄ IHMISTEN KESKUUDESSA.
Tämä on lähtökohta Jeesuksen opetuksessa.Siis yksi Jumala Isämme aivoitti ihmisen pelastuksen Poikansa kautta. Siis Jumala ei uhrannut itseään, vaan Poikansa. Ja JUMALAN POJASSA ON PELASTUS ELI ON TIE JA OHJESITUS JUMALAN ISÄN LUO.
"Selitä, kuka Poika on sinulle".
-----
Siis Poika on Jumalan aivoittama pelastus ihmiselle eli syntien sovittaja ja opeteuksen alullepanija,- jonka tänä päivä'nä hoitaa Pyhä Henki.. Siis Poika on pelastajani ja opettajani tuntemaan yhden Jumalan tahtoa/aivoituksia,- joka on edelleen taivaassa. Ymmärrätkö, miten Jeesus opetti esim. rukoilemaan Isää ,-- huomioi nyt,---- joka on taivaassa,- ei hänessä. - Luojan lapsi
ml213. kirjoitti:
Jos haluat, niin tuon tarvittaessa Raamatun ilmoituksia esille, missä JEESUS OPETTAA, MITEN ISÄ JUMALA ON TAIVAASSA JA HÄN MAANPÄÄLLÄ IHMISTEN KESKUUDESSA.
Tämä on lähtökohta Jeesuksen opetuksessa.Siis yksi Jumala Isämme aivoitti ihmisen pelastuksen Poikansa kautta. Siis Jumala ei uhrannut itseään, vaan Poikansa. Ja JUMALAN POJASSA ON PELASTUS ELI ON TIE JA OHJESITUS JUMALAN ISÄN LUO.
-----
Siis Poika on Jumalan aivoittama pelastus ihmiselle eli syntien sovittaja ja opeteuksen alullepanija,- jonka tänä päivä'nä hoitaa Pyhä Henki.. Siis Poika on pelastajani ja opettajani tuntemaan yhden Jumalan tahtoa/aivoituksia,- joka on edelleen taivaassa. Ymmärrätkö, miten Jeesus opetti esim. rukoilemaan Isää ,-- huomioi nyt,---- joka on taivaassa,- ei hänessä.että Jeesus on Jumalan luova ja luoja Sana ja tulee Jumalan sisimmästä majasta, jossa Jeesus on tänäänkin. Et osaa selittää kuka Jumalan Sana Jeesus on sinulle, vaan puhut ympäripyöreitä. Ylennä Jeesus, niin tulet tuntemaan Hänet.
- Vastausta odotetaan.
ml213. kirjoitti:
Jos haluat, niin tuon tarvittaessa Raamatun ilmoituksia esille, missä JEESUS OPETTAA, MITEN ISÄ JUMALA ON TAIVAASSA JA HÄN MAANPÄÄLLÄ IHMISTEN KESKUUDESSA.
-----
Siis Poika on Jumalan aivoittama pelastus ihmiselle eli syntien sovittaja ja opeteuksen alullepanija,- jonka tänä päivä'nä hoitaa Pyhä Henki.. Siis Poika on pelastajani ja opettajani tuntemaan yhden Jumalan tahtoa/aivoituksia,- joka on edelleen taivaassa. Ymmärrätkö, miten Jeesus opetti esim. rukoilemaan Isää ,-- huomioi nyt,---- joka on taivaassa,- ei hänessä.Matteus 1
18 Jeesuksen Kristuksen syntyminen oli näin. Kun hänen äitinsä Maria oli kihlattu Joosefille, huomattiin hänen ennen heidän yhteenmenoaan olevan raskaana Pyhästä Hengestä.
19 Mutta kun Joosef, hänen miehensä, oli hurskas, ja koska hän ei tahtonut saattaa häntä häpeään, aikoi hän salaisesti hyljätä hänet.
20 Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.
21 Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
22 Tämä kaikki on tapahtunut, että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo:
23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
24 Herättyään unesta Joosef teki, niinkuin Herran enkeli oli käskenyt hänen tehdä, ja otti vaimonsa tykönsä
25 eikä yhtynyt häneen, ennenkuin hän oli synnyttänyt pojan. Ja hän antoi hänelle nimen Jeesus. - ml213.
Ei käsityskykyä. kirjoitti:
pitää samat asiat käsitellä. Jeesus on luomakunnan luoja ja näin alku. Sinä alennat Hänet luoduksi, mutta se on sinun suuri lankeemuksesi. Alennat Luojan luoduksi.
No, tuo luomakuntakin sanana ilmentää, miten jokin tahon täytyy olla luoja. Mutta, taas täysin eriasia on puhua luomakunnasta tai luomakunnan alusta.
Siis luomakunnan alku on tietenkin eri asia ja käsite kuin luoja.Siis luoja aloittaa työnsä luomakunnan alusta. - Totisesti.
ml213. kirjoitti:
No, tuo luomakuntakin sanana ilmentää, miten jokin tahon täytyy olla luoja. Mutta, taas täysin eriasia on puhua luomakunnasta tai luomakunnan alusta.
Siis luomakunnan alku on tietenkin eri asia ja käsite kuin luoja.Siis luoja aloittaa työnsä luomakunnan alusta.kertoo, Jumalan Sana on Luoja ja näin luomakunnan alku. Siis, tuolla Sanalla on kaikki luotu. Raamattu ei missään, eikä koskaan sano, että Jeesus on luotu. Sananlasku kahdeksan jae 22 virhe kaatuu, kun lukee koko Sananlaskun ja sen voi tarkistaa, vaikka Biblia 1776:sta. Jeesus ei ole luotu, sen Raamattu kertoo selvästi, mutta Hän on Luoja ja sen Raamattu kertoo myös todella selväksi. Täytyy olla menettänyt hengelliset silmät, tai ne eivät ole avautuneet, jos muuta väittää.
- ml213.
Luojan lapsi kirjoitti:
että Jeesus on Jumalan luova ja luoja Sana ja tulee Jumalan sisimmästä majasta, jossa Jeesus on tänäänkin. Et osaa selittää kuka Jumalan Sana Jeesus on sinulle, vaan puhut ympäripyöreitä. Ylennä Jeesus, niin tulet tuntemaan Hänet.
Miten ymmärrät Jeesuksen opettaman Isä meidän rukouksen.
PS.
Eihän minun tulekkaan selittää, vaan uskoa ,mitä Jeesus opetti Isästämme Jumalasta ja Raamatun sanasta.Jokainen ymmärtänee, mitä Jeesus on ihmiselle ja minulle. Siis syntien sovittaja ja Jumalan tahdon opettaja.Siis tie Jumalan luo. Muuten on niin yksinkertainen asia ymmärtää, ettei hullukaan tältä tieltä eksy. - ml213.
Totisesti. kirjoitti:
kertoo, Jumalan Sana on Luoja ja näin luomakunnan alku. Siis, tuolla Sanalla on kaikki luotu. Raamattu ei missään, eikä koskaan sano, että Jeesus on luotu. Sananlasku kahdeksan jae 22 virhe kaatuu, kun lukee koko Sananlaskun ja sen voi tarkistaa, vaikka Biblia 1776:sta. Jeesus ei ole luotu, sen Raamattu kertoo selvästi, mutta Hän on Luoja ja sen Raamattu kertoo myös todella selväksi. Täytyy olla menettänyt hengelliset silmät, tai ne eivät ole avautuneet, jos muuta väittää.
"Raamattu ei missään, eikä koskaan sano, että Jeesus on luotu."
-------
Miksi Ilm 3;14 tuodaan esille ,miten hän on luomakunnanalku;
"Näin sanoo Amen, se uskollinen ja ja totinen todistaja; Jumalan luomakunnan alku." - ja Ilm. 3:14-19
veli.vapaa kirjoitti:
Ilm.3
Siis Jeesus todistaa olevansa luomakunnan alku, joka todistaa tuossa myös Isästä Jumalastaan, sanoen, " Minun Jumalani". Siis Jeesuksenkin Jumala on Isä - tottakai.Pelastus koetuksen hetkestä.
Tämä lupaus näyttää viittaavan siihen,että Kristuksen seurakunta
jota Filadelfian seurakunta edustaa,kokee kirkastumisen ja
pääsee taivaaseen ennen ns.suurem ahdistuksen alkua.
Lupaus koskee kaikkia Kristuksen omia,"koska sinä olet ottanut
Minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin".
Ilmaisussa"niin Minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut
koetuksen hetkestä" voi verbin suomentaa myös#varjelen"
(vrt.Snl.7:5, Joh.17:15)
Koska se"hetki",josta heidät on määrä varjella,koskee koko maailmaa
ja kaikkia sen asukkaita,ajatus varjelemisesta tuo mieleen,että
uskovat otetaan pois siltä näyttämöltä,jolle"hetki"koittaa.
"Koetus"viittaa Herran päivään,Danielin 70.viikkoon,siihen hirvittävään
seitsenvuotiseen jaksoon,joka koskee koko maailmaa,ja jonka tapahtumia
kuvataan Ilm.6:19:ssä.Lupaus liittyy Kristuksen tulemukseen omiaan noutamaan.
(Joh.14:1-3, 1Tess.4:13-17, 1Kor.15:51,52) sekä palkkaan,joka odottaa voittajiksi
tässä nimitettyjä uskovia.
Uskovat tunnistetaan tuolloin selvästi Jumalan omaisuudeksi ja uuden Jerusalemin
asukkaiksi(vrt.21:2-3,10)Samalla paljastetaan myös Kristuksen"uusi nimi"
Jae 14:Laodikea-penseä seurakunta.
Sietämätön penseys.Tuomari Kristus ilmoittaa tässä nimekseen"Amen"(vrt.2Kor.1:20)
"se uskollinen ja totinen todistaja"(vastapainona tämän seurakunnan selkärangattomuudelle
ja epäuskolle)"Jumalan luomakunnan alku"ilmaisee ,että Kristus on koko luomakunnan
kiistaton valtias(vrt.Kol.1:15-18)Kristuksella ei ole kiitoksen sanaa tälle sisäänpäin lämpiävälle
seurakunnalle.Hän kehottaa seurakuntaa "ostamaan Minulta kultaa,tulessa puhdistettua"
sitä todellista rikkautta,jolla Vapahtaja---Jumala ja ihminen--puhdistaa sydämen.
Hän antaa uudestisyntymisestä ja pyhittymisestä kertovat "valkeat vaatteet" ja
uskon silmävoidetta todellisen hengellisen tiedon ja ymmärryksen saamiseksi.
Laodikeassa asuvia Kristuksen omia luvataan kurittaa ja heitä kehoitetaan tekemään
parannus epäuskostaan. - veli.vapaa
Ei käsityskykyä. kirjoitti:
pitää samat asiat käsitellä. Jeesus on luomakunnan luoja ja näin alku. Sinä alennat Hänet luoduksi, mutta se on sinun suuri lankeemuksesi. Alennat Luojan luoduksi.
LOI Jeesuksen, luomakunnan alun. Luomakunta ALKAA Jeesuksesta ja loppuu myös, koska kaikki entinen tulee katoamaan, ja Isä tekee KAIKEN uudeksi. Myös Jeesuksella on silloin UUSI nimi, Hän ei enää ole Jeesus (vapahtaja), koska KAIKKI on loppuun suoritettu.
Ette tunne Jumalaa vaan lahkolaiset valheet. Vain YKSI JUMALA. kirjoitti:
että Isä ei ollut Pojassaan ja Poika Isässään Ihmisen Poika aikanakin. Ei kukaan muu, kuin te Jumalan Ainoan Pojan kieltäjät. Kristityillä on vain YKSI JUMALA.
1. Korinttolaiskirje 6
20 "Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne. "
Johannes 17
26 "Ja MINÄ OLEN TEHNYT SINUN NIMESI HEILLE TUNNETUKSI, ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."- olet oikeassa
veli.vapaa kirjoitti:
Joh.10.
Tässä sinulle raamatullinen selitys, jota minun ei tarvitse järkeillä sitä mihinkään suuntaan.aivan samoin kun sinä tulkitset raamattua olen minäkin uskonut 45 vuotta.Aloin ajattelemaan sitä, että kuinka Nikeassa piispat yhdessä loppuen lopuksi pääsivät yhteisymmärrykseen,,( ensin kiisteltyään ja tönittyään toisiaan),kolminauusopista .
Kun raamattua lukee niin ei voi päästä muuta kuin juuri tuohon sinun päätelmääsi Jumaluudesta.
Onneksi ihmiset eivät enää usko sokeasti vaan haluavat itse tutkia raamattua.
Ja kun rukoilee asian puolesta Pyhä Henki opastaa meitä, ja vastaa rukouksiimme antaen Pyhän Hengen opastaa meitä. - Jumala on rakkaus
Hankala juttu – silloin pitää jauhaa tyhjää höpinäänsä. Se näyttää lievittävän olotilaa. :)))kun ei ymmärrä, siloin toisinajettelija on valhettelija kun ei ymmärrä.Mutta kolkuttavalle avataan.
Olkaa vähän nöyrempiä, ei kannata heti tuomita toisin ajattelijaa.
Ehkä ymmärrät Jumalasta enemmän vuoden-kahden päästä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Jumala on rakkaus
Kuka väittää vastaan kirjoitti:
Luotu. Jeesus on Sana, joka on Luoja, sillä Jumala loi Sanallaan, huom! Sanallaan kaiken. Miten jotkut uskaltavat väittää muuta ja alentavat Jeesuksen ihmiseksi, tai enkeliksi. He elävät siinä väkevässä valheessa, joka on luvattu.
on luonut kaikki ensin hengellisesti, ja jonka mukaan Kristus toteutti Jumalan suunnitelman.
- ????
Jumalaa, jotka ovat keskenään sukua, Isä ja Poika. Niinkö?
- Voidellun VOITTO.
Jospa oletkin itse eksynyt!!!
Johanneksen ilmestys 11
15 Ja seitsemäs enkeli puhalsi pasunaan; niin kuului taivaassa suuria ääniä, jotka sanoivat: "Maailman kuninkuus on tullut meidän Herrallemme ja hänen Voidellullensa, ja hän on hallitseva aina ja iankaikkisesti".
16 Ja ne kaksikymmentä neljä vanhinta, jotka istuivat valtaistuimillaan Jumalan edessä, lankesivat kasvoillensa ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
17 sanoen: "Me kiitämme sinua, Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka olet ja joka olit, siitä, että olet ottanut suuren voimasi ja ottanut hallituksen.
18 Ja pakanakansat ovat vihastuneet, mutta sinun vihasi on tullut, ja tullut on aika tuomita kuolleet ja maksaa palkka sinun palvelijoillesi profeetoille ja pyhille ja niille, jotka sinun nimeäsi pelkäävät, pienille ja suurille, ja turmella ne, jotka maan turmelevat."
19 Ja Jumalan temppeli taivaassa aukeni, ja hänen liittonsa arkki näkyi hänen temppelissään, ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää ja maanjäristystä ja suuria rakeita. - Elämän löytänyt
Mark.2:7. "Kuinka tämä näin puhuu? Hän pilkkaa Jumalaa. Kuka voi antaa syntejä anteeksi paitsi Jumala yksin?"
Luuk.5:21. Niin kirjanoppineet ja fariseukset rupesivat ajattelemaan ja sanomaan: "Kuka tämä on, joka puhuu Jumalan pilkkaa? Kuka voi antaa syntejä anteeksi, paitsi Jumala yksin?"
Miten on mahdollista että Jeesus antoi syntejä anteeksi, kun Raamatussa sanotaan, että vain Jumalalla on oikeus antaa stntejä anteeksi?
Entä kun Jeesuksen käskyä totellut parani?
Ketä parantunut tuli Jeesuksen mukaan ylistämään? Jeesusta, eikö niin, mutta Jeesuksen sanojen mukaan Jumalaa...
Luuk.17:18. Tämä muukalainenko on heistä ainoa, joka palasi ylistämään Jumalaa?" 19. Ja hän sanoi miehelle: "Nouse ja mene. Uskosi on pelastanut sinut."
Ajattele, vain Jumalalla on valta sanoa ja toimia noin.
Raamatussa sanotaankin;
2.Kor.5:18. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
Eikö tässä selvästi sanota, että JUMALA ON SOVITTANUT meidät itsensä kanssa...? ja että
19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
JUMALA OLI KRISTUKSESSA ja SOVITTI maailman ITSENSÄ kanssa
Joh.14:8. Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme."
9. Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
Eikö tämä ole selkeää Jumalan sanaa.
Jos et ymmärrä, niin Jeesus tahtoo vaikuttaa hengessäsi uskon ja kunnioituksen
Jumalan Pyhää Sanaa kohtaan.
Jumala ilmestyi pelastajana Jeesuksessa myös sinua varten.
Älä anna epäuslon ja kuolleen kirjaimen estää sinulta sielusi pelastusta.
Rukoilen sinun ja kaltaistesi puolesta että Jumala saisi avata hengen silmät todellisen Kristuksen
tuntemiseksi.- niin ja amen!
Selkeää ja selvää on Raamatun kirjoitus,
ei ole siihen lisäämistä,eikä siitä poisottamista. - veli.vapaa
itsesi puolesta, että löydät totuuden. Minä olen Jeesuksen opetuslapsi ja uskon mitä Hän opetti. Se on Isä Jumalan tahto.
kuolevaisia jumalia, kun noudatamme Jeesuksen opetuksia ja annamme anteeksi;
Markus 11
25 "Ja kun te seisotte ja rukoilette, niin antakaa anteeksi, jos kenellä teistä on jotakin toistansa vastaan, että myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaisi teille anteeksi teidän rikkomuksenne."
Luukas 6
37 "Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan"- Onko hänelläkin
veli.vapaa kirjoitti:
itsesi puolesta, että löydät totuuden. Minä olen Jeesuksen opetuslapsi ja uskon mitä Hän opetti. Se on Isä Jumalan tahto.
henkiopas, joka ajaa kiistelemään ja ja minkä määrässä voittaa sen järjenkäytössä häviää. Siitä päätellen hän tuskin saa yhtä paljon jehovalaispisteitä tästä lässyttämisestään kuin ovityöstään?
Mutta sisäinen polte ajaa olemaan suuna päänä koko ajan. Säälittävä kohtalo! - veli.vapaa
Onko hänelläkin kirjoitti:
henkiopas, joka ajaa kiistelemään ja ja minkä määrässä voittaa sen järjenkäytössä häviää. Siitä päätellen hän tuskin saa yhtä paljon jehovalaispisteitä tästä lässyttämisestään kuin ovityöstään?
Mutta sisäinen polte ajaa olemaan suuna päänä koko ajan. Säälittävä kohtalo!rukoile itsesi puolesta, sillä Jeesus lupasi.
Matt.7.
7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
Vain Pyhän Hengen avulla olet vapaa Kristuksessa kaikista ihmiopeista. Siunausta. - Elämän löytänyt
ekivaari kirjoitti:
kuolevaisia jumalia, kun noudatamme Jeesuksen opetuksia ja annamme anteeksi;
Markus 11
25 "Ja kun te seisotte ja rukoilette, niin antakaa anteeksi, jos kenellä teistä on jotakin toistansa vastaan, että myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaisi teille anteeksi teidän rikkomuksenne."
Luukas 6
37 "Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan"jumaliksi,, VAAN
Ilm.1: 5. ja Jeesukselta Kristukselta, luotettavalta todistajalta, joka on esikoisena noussut kuolleista ja on maailman kuninkaiden hallitsija!
Hänelle, joka rakastaa meitä ja on verellään vapauttanut meidät synneistämme,
6. hänelle, joka on tehnyt meidät kuningassuvuksi ja Jumalan, Isänsä, papeiksi, hänelle kunnia ja valta aina ja ikuisesti! Aamen.
1.Piet.2:5. ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.
9. Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
10. te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut."
Ilm.1:4. Johannes seitsemälle Aasian seurakunnalle: Armo teille ja rauha häneltä, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, ja niiltä seitsemältä hengeltä, jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä,
7. Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
8. "Minä olen A ja O, alku ja loppu"*, sanoo Herra Jumala, hän, joka on, joka oli ja joka on tuleva, Kaikkivaltias.
ELI NÄIN SANOO JEESUS JOKA ON, OLI JA TULEVA ON.
Ilm.4:8. Ja niillä neljällä olennolla oli kullakin kuusi siipeä, ja ne olivat yltympäri ja sisältä silmiä täynnä. Ja ne sanoivat lakkaamatta yötä päivää:
"Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka oli ja joka on ja joka tuleva on."
Näin Jeesuksesta kirjoitetaan.
Hän tulee noutamaan morsiusseurakuntansa Karitsan häihin.
Jeesus on uhrikaritsa, sielujemme lunastaja ja ikuisen elämän antaja. - ml213.
Miten on mahdollista että Jeesus antoi syntejä anteeksi, kun Raamatussa sanotaan, että vain Jumalalla on oikeus antaa syntejä anteeksi?
-------
VT opetti Juutalaisille, miten vain Jumalalla on valta antaa ihmisten syntejä anteeksi.Tähän asiaan liittyi ne uhrimenot VT puolella.Kun Jeesus aloitti työnsä, niin ymmärrettävästi ihmiset kuvittelivat Jeesuksen pilkaavan Jumalaa,- KOSKA EIVÄT USKONEET, MITEN JUMALA ON ANTANUT POJALLEEN JEESUKSELLE KRISTUKSELLE KAIKEN VALLAN MAAN PÄÄLLÄ KUIN TAIVAASSA.
Jeesushan opetti juuri tätä uutta asiaa ihmisille ja kuka usko ja kuka ei.
Siis tuokin todistaa, ettei Jeesus ollut itse Jumala fyysisesti,mutta hänellä oli ISÄN ANTAMA VALTA/JUMNALUUS. Ymmärrä, miten jumaluus on eri asia kuin olla fyysisesti Jumala.Muuten uskotko, miten Poika antaa takaisin Jumalalle tämän vallan kun han on sitä ensin kukistanut jalkojensa alle kaiken ja tämäön jälkeen valta siirtyy takaisin Isälle Jumalalle,-. että Jumala olisi kaikki kaikessa. 1 Kor. 15:22.......28
Muuten oletko huomioinut itsestäsi ja kaikista muista ihmisitä, jotka ymmärtävät ja uskovat Jeesuksen olevan sama käsite fyysisesti kuin Jumala. Siis Poika onkin itse Jumala fyysisesti. Niin, te ette taas usko tuohon 1 Kor 15:22....28 ilmoitukseen ja toisaalta ihan ymmärrettävistä syistä. Siis, jos Poika on Jumala, niin miten Jumala luovutaisi vallan takaisin Jumalalle,- että Jumala olisi kaikki kaikessa.
Siis ension täytyy olla vallan lupvuttaja ja vallan saaja ja tämä mahdollistaa vallan takaisin ennalistamisen,- että se yksi ainoa Jumala,- joka on aivoittanut kaiken, niin olisi myösa kaikki kaikessa.
Jeesus opettaa monin paikoin Raamatussa, että Hän on Jumala. Yksi tälläinen vakuuttava kohta on Tuomaksen "uskontunnustus",jonka hän sanoo Jeesukselle,Joh.20:28:"Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!". Taidatkos tuon selvemmin sanoa, Jeesus ei tätä tunnustusta korjannut, vaan yhtyi siihen ja hyväksyi sen todeksi. Kuten huomaamme tästäkin kohdasta, Jeesus on Jumala ja joka päinvastaista väittää, kieltää Jeesuksen. Ja se taas ei ole hyvä asia.
opetuslapsen tunnustus, joka ei kumoa Jeesuksen Kristuksen omaa tunnustusta; "Isä, joka YKSIN olet totinen Jumala", [Joh. 17:3]
Molempien todistus ei voi olla tosi, sillä jompi kumpi Tuomaksen tai Jeesuksen todistus on epätosi!
Ymmärrykseni mukaan Kaikkivaltias Isä voi tehdä YKSIN mitä tahtoo, mutta Jeesus itse todisti;
Johannes 5
30 "EN MINÄ ITSESTÄNI VOI MITÄÄN TEHDÄ. Niin kuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."
Johannes 8
28 "Niin Jeesus sanoi heille: »Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja ETTEN MINÄ ITSESTÄNI TEE MITÄÄN, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.«"ekivaari kirjoitti:
opetuslapsen tunnustus, joka ei kumoa Jeesuksen Kristuksen omaa tunnustusta; "Isä, joka YKSIN olet totinen Jumala", [Joh. 17:3]
Molempien todistus ei voi olla tosi, sillä jompi kumpi Tuomaksen tai Jeesuksen todistus on epätosi!
Ymmärrykseni mukaan Kaikkivaltias Isä voi tehdä YKSIN mitä tahtoo, mutta Jeesus itse todisti;
Johannes 5
30 "EN MINÄ ITSESTÄNI VOI MITÄÄN TEHDÄ. Niin kuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."
Johannes 8
28 "Niin Jeesus sanoi heille: »Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja ETTEN MINÄ ITSESTÄNI TEE MITÄÄN, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.«"Jos Tuomaksen todistus olisi ollut "epäuskoisen opetuslapsen" tunnustus, Jeesus olisi ilman muuta rehellisyyden nimissä korjannut sen, ei voi muuta ajatellakaan,kun tietää, että Jeesus ei voi hyväksyä valhetta. Jeesus itse asiassa myöntää, että Tuomas uskoo oikein jakeessa 29:"Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot."
Ei ole mitään Raamatullisia perusteita väittää, että Tuomas olisi ollut "epäuskoinen opetuslapsi" uskoessan että, Jeesus on Jumala, hyvä on pysyä sen sijaan Raamatun totuudessa.
Joh.5 ja 8,kohdissa on viittaus Jeesuksen ihmisenpuoleen, nekin olisi hyvä lukea kokonaisuutena,asia yhteydessä.- veli.vapaa
juhani1965 kirjoitti:
Jos Tuomaksen todistus olisi ollut "epäuskoisen opetuslapsen" tunnustus, Jeesus olisi ilman muuta rehellisyyden nimissä korjannut sen, ei voi muuta ajatellakaan,kun tietää, että Jeesus ei voi hyväksyä valhetta. Jeesus itse asiassa myöntää, että Tuomas uskoo oikein jakeessa 29:"Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot."
Ei ole mitään Raamatullisia perusteita väittää, että Tuomas olisi ollut "epäuskoinen opetuslapsi" uskoessan että, Jeesus on Jumala, hyvä on pysyä sen sijaan Raamatun totuudessa.
Joh.5 ja 8,kohdissa on viittaus Jeesuksen ihmisenpuoleen, nekin olisi hyvä lukea kokonaisuutena,asia yhteydessä.Tuomaan olevan epäuskoisen, joten senkin asian todistaa Jeesus itse.
Joh. 20:27
Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, ÄLÄKÄ OLE EPÄSUSKOINEN, vaan uskovainen".
Uskon Jeesusta enkä epäuskoisia selittelijöitä. - löyhäpää
veli.vapaa kirjoitti:
Tuomaan olevan epäuskoisen, joten senkin asian todistaa Jeesus itse.
Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, ÄLÄKÄ OLE EPÄSUSKOINEN, vaan uskovainen".
Uskon Jeesusta enkä epäuskoisia selittelijöitä.Viestiketjussa olevien kymmenien raamatunkohtien perusteella voidaan tehdä se johtopäätös, että ihminen loi Jumalan omaksi kuvakseen ja johon se alkoi uskoa. Jeesuksen taas Jumala loi harhautukseksi ihmisille niinkuin palstalta näkyy. Hirveä kina tavallisen kuolevaisen olemuksen arvuuttelusta. Tarvittaisiin ainakin 5 liuskaa selvitellä ne eri olomuodot, joissa Jeesus tällä palstalla kerkesi olla.
- jae 29
juhani1965 kirjoitti:
Jos Tuomaksen todistus olisi ollut "epäuskoisen opetuslapsen" tunnustus, Jeesus olisi ilman muuta rehellisyyden nimissä korjannut sen, ei voi muuta ajatellakaan,kun tietää, että Jeesus ei voi hyväksyä valhetta. Jeesus itse asiassa myöntää, että Tuomas uskoo oikein jakeessa 29:"Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot."
Joh.5 ja 8,kohdissa on viittaus Jeesuksen ihmisenpuoleen, nekin olisi hyvä lukea kokonaisuutena,asia yhteydessä.loppuun asti niin Jeesus antaa Tuomaksen tunnustukselle tupla varmistuksen. Minä ja sinä olemme autuaampia kun uskomme Jeesuksen Jumalaksi vaikka emme näe kuten Tuomas.
29."Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
En muista Ekivaarin ottaneen kantaa näihin kahteen asiaan jotka tässä jakeessa ovat.
Jos Ekivaari on oikeassa tämä asia Jeesuksen puheista vesittyy kun Hän kuittasi itsensä Tuomakselle Jumalaksi. Mutta ei mitään ristiriitaa kun Hän on Jumala niin lakia ei rikottu.
Matt.5:17. Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
Ekivaari selittää että Tuomas tunnusti Jeesuksen Joh. 10:34 kaltaiseksi jumalaksi. Hän jättää huomioimata tärkeän asian. Tuomareita ei sanottu Herraksi ja Jumalaksi joka sanotaan myös VT:n puolella Jumalasta. Ei koskaan ihmisestä. - Vastaa rehellisesti
löyhäpää kirjoitti:
Viestiketjussa olevien kymmenien raamatunkohtien perusteella voidaan tehdä se johtopäätös, että ihminen loi Jumalan omaksi kuvakseen ja johon se alkoi uskoa. Jeesuksen taas Jumala loi harhautukseksi ihmisille niinkuin palstalta näkyy. Hirveä kina tavallisen kuolevaisen olemuksen arvuuttelusta. Tarvittaisiin ainakin 5 liuskaa selvitellä ne eri olomuodot, joissa Jeesus tällä palstalla kerkesi olla.
Koska olet harras ekivaarilaisen riivaajaopin tunnustaja ja puheesi ovat melkein täyttä jehovalaisuutta ja silti yrität siteerata Raamattua, se aiheuttaa epätietoisuutta.
Kumpaa pidät tärkeämpänä:
- Kuuliaisuutta Vartitorniseuran opille
- Kuuliaisuutta Jeesukselle Kristukselle - veli.vapaa
jae 29 kirjoitti:
loppuun asti niin Jeesus antaa Tuomaksen tunnustukselle tupla varmistuksen. Minä ja sinä olemme autuaampia kun uskomme Jeesuksen Jumalaksi vaikka emme näe kuten Tuomas.
29."Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
En muista Ekivaarin ottaneen kantaa näihin kahteen asiaan jotka tässä jakeessa ovat.
Jos Ekivaari on oikeassa tämä asia Jeesuksen puheista vesittyy kun Hän kuittasi itsensä Tuomakselle Jumalaksi. Mutta ei mitään ristiriitaa kun Hän on Jumala niin lakia ei rikottu.
Matt.5:17. Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
Ekivaari selittää että Tuomas tunnusti Jeesuksen Joh. 10:34 kaltaiseksi jumalaksi. Hän jättää huomioimata tärkeän asian. Tuomareita ei sanottu Herraksi ja Jumalaksi joka sanotaan myös VT:n puolella Jumalasta. Ei koskaan ihmisestä.se, että uskoo Jumalan sanaa, joka tuli Jeesuksen suusta. Siksipä en usko ihmisten tekemiä selityksiä vaan tässä on totuus Jeesuksen suusta.
Joka uskoo Jeesukseen, uskoo Hänen SANAANSA. Tuomas oli epäuskoinen, sen todisti Jeesus ja se on minun totuuteni. Jumalan tahto on, että ihminen uskoo Jeesukseen, ei ihmisten tarinoihin.
Joh. 6:40
Sillä minun Isäni TAHTO on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja USKOO HÄNEEN, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
Ikävä kyllä, ette te mahda Jeesuksen todistukselle mitään. - ml213.
Jeesus opettaa monin paikoin Raamatussa, että Hän on Jumala.
-----
Ihmettelen tätä sanontaasi suuresti. Mitä tähän asiaan liittyy jakeiden ilmoituksia, joista voi ymmärtää Jeesuksen olevan Jumala, niin ensiksikin niitä ei ole runsaasti, vain aionoastaan muutama jae ja näitä tuodaan esille samalla tavalla kuin vauvakasteeseen uskovat ihmisetkin.Siis koko oppi perustuu muutamaan jakeeseen,- vaikka, - samaan aikaan moni opettaa, miten kokonaisuuden näkeminen on tärkeää.
Niin, kuten toisaalla on jo tuotu esiin, niin tämä sanonta; "Minun Herrani ja minun Jumalani" on Tuomaksen sanonta,- ei Jumalan Pojan Jeesuksen. Erikoisesti tuohon tilanteeseen liittyy Tuomaksen epäusko.Siis koko päätelmä Jeesuksesta oli Tuomaksen ,- ei Jeesuksen.
Mutta, kuten taas aiemmin samassa yhteydesssä Jeesus ITSE opettaa;
"Niin Jeesus sanoi heille jälleen; Rauha teille! NIIN KUIN ISÄ ON LÄHETTÄNYT MINUT, niin minäkin lähetän teidät"
eli tuossakin jakeessa taas tulee esille, miten on lähettäjä ja vastaanottaja eli kaksi eri tahoa.
Niin, miksi taas Jeesus ei korjannut Tuomaksen käsitystä, niin sitä' on vaikea tietää.Uskon tähänkin asiaan liittyvän Jumalan viisauden. Siis aivan sama tilanne,- joka näyttäisi ristiriitaiselta, mutta uskon, miten siihen liittyy jokin viisaus,joka on kätkettynä. Niin, tilanne, jossa Saulus vainosi uskovia ihmisiä ja Jeesus pysäytti Sauluksen.
Tähän tilanteeseen onkaksi ERI ilmoitusta, joissa toinen ilmoitus opettaa, miten sivulliset ihmiset kuulivat äänen, mutta eivät taas nähneet mitään valoa.Ap 9:7 Taas toinen ilmoitus samasta tilanteesta kertoo, miten ihmiset eivät kuulleet ääniä mutta taas näkivät valon. Ap22:9
Asia mitä pohdin ja liittyy näihin molempiin asioihin (Tuomaksen ja Sauluksen/Paavalin) on ihmisen reagoiminen eri tilanteissa ja sen ilmentyminen mielikuvissa.Siis epävarmuus tilanteessa.
Tuomashan epäili Jeesuksen opetusta eli ei uskonut Jeesukseen ja siten oli epävarma sisäisesti.Kuin hän tässä mielentilassa kohtasi Jeesuksen ja ymmärsi todellisuuden, niin hän tavallaan ylireagoi, "Minun Herrani ja minun Jumalani". Siis,- vaikka Jeesus opetti Tuomaksellekkin vähän aiemmin, mioten Isä lähettää ja hän tekee taivaassa olevan Is'änsä tahtoa jne...
Sama tilanne taas oli Sauluksellakin. Hän jahtasi/vainosi uskovia ihmisiä/opetuslapsia ja ymmärsi tekevänsä Jumalan työtä/tahdon ja ihan aidosti siihen uskoen,- koska oli sokea ymmärrykseltään.
Saulukselle täytyi olla suuri järkytys kun Jeesus kysyi, miksi hän vainoaa/kin häntä.Siis erittä'in suuri epävarmuus Sauluksessa,- joka ilmentyi hänen ymmärryksessään tulkita/havainnoida tilannetta. (Tämän epävarmuuden vaikutuksen ihmisen tilanteen ymmärtämiseen olen havainnut tutkiessani laajasti ihmsen sisäistä epävarmuutta, joka juuri aktivoi ihmiseen änkytysreaktion).
No, en halua laajemmin kuvata tätä tekijää, mutta ymmärrän miten Tuomaksen ja Sauluksen/Paavalin käyttäytymiseen liittyui selkeästi tämä piirre ja TÄMÄN VIISAUDEN YMMÄRRÄN OLEVAN KÄTKETTYNÄ NÄIHIN TAPAUKSIIN. jotka näyttävät akikseltään/pintapuolisesti olevan ristiriitaisia. - ml213.
Vastaa rehellisesti kirjoitti:
Koska olet harras ekivaarilaisen riivaajaopin tunnustaja ja puheesi ovat melkein täyttä jehovalaisuutta ja silti yrität siteerata Raamattua, se aiheuttaa epätietoisuutta.
- Kuuliaisuutta Jeesukselle KristukselleKumpaa pidät tärkeämpänä:
- Kuuliaisuutta Jeesukselle Kristukselle
-----
No, jos Vartiotorniseura opettaa prikulleen samoin kun Jeesus opetti, niin tietenkin ihmiselle on sama kumpaa hän kuulee tai lueskelee.Sama mielikuva koskee myös muihin puolueisiin.
Siis,- eihän sillä ole merkitystä mistä kanavasta/puolueesta kuulee Jumalan aivoitusta, vaantärkein on ymmärtää onko se todella Jumalan aivoituksen mukaista opetusta.
Sehän täällä/kin ihmetyttää kun vain harva kirjoittaja uskoo juuri siihen, mitä ja miten Jeesus opetti.Ymmärrätkö. Jos kysyt Luterilöaiselta papilta Helluntaipuolueen opetuksesta ja Helluntalaisten ymmärryksestä Jumalan aivoituksia kohtaan, niin he ymmärtävät teidän olevan harhassa ja ns. ratkaisu kristillistä porukkaa ihmistekoineen.Siis ymmärtävät näin.No, kysyn sinulta,- jos olet Helluntalainen, niin oletko ns, ratkaisu kristillinen ihminen ihmistekoineen.Ymmärrätkö, miten monasti ihmiset eivät ymmärrä/jopa halua ymmärtää toisiaan ja siten elävät täydellisessä luulemisessa toisiaan kohtaan.
PS:
Muuten "alentuisitko" sinä Laudekian seurakuntalsiena lukemaan toisen puolueen ilmoituksia esim. Jehovan todistajien,- jos he todistettavasti opettaisi siten kuin Jeesus opetti. - Amen!
juhani1965 kirjoitti:
Joh.5 ja 8,kohdissa on viittaus Jeesuksen ihmisenpuoleen, nekin olisi hyvä lukea kokonaisuutena,asia yhteydessä.Jumala itse sanoo Sanassaan: totuutta Hän tahtoo salatuimpaan saakka,
kuinka Jeesus olisi voinut valehdella!!!
- näet
Roomalaiskirje:
1:4 ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,
Jeesus ansaitsi ihmisenä eläen, nuhteettomuudellaan itsensä nimitettäväksi Jumalan Pojaksi joka on ainoana ihmisenä eläneelle annettava nimitys.
Jeesus ansaitsi ihmisenä elettyään v'älimiehen aseman suoritettuaan sovitustyönsä lopppuun.
Hän on Jesajan kirjan Israel ja Jaakob, Herran palvelija.
Jumala oli Jeesuksessa sovittaen maailman itsensä kanssa.
Niinkuin Isä on omassa Israelin kanssa tekemässä liitossaan Jumala, on Poikakin Jumala omassa nimessään tekemässään Uudessa Liitossaan.
2.Korinttolaiskirje:
5:18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan- mitään yhteistä
ristiinnaulitun Jeesuksen Kristuksen kanssa?
- veli.vapaa
että
5:18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen KAUTTA ja antanut meille sovituksen viran.
Jeesus oli tuossakin tapauksessa vain välimies ihmiskunnan ja Jumalan välillä. Ei Isä uhrannut itseään vaan Poikansa, jonka veren KAUTTA suoritettiin sovitus ihmiskunnan synneistä.
13 Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen,
14 kuinka paljoa enemmän on Kristuksen VERI, HÄNEN, joka iankaikkisen Hengen kautta UHRASI ITSENSÄ viattomana JUMALALLE, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa! - Vastaa rehellisesti
veli.vapaa kirjoitti:
että
5:18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen KAUTTA ja antanut meille sovituksen viran.
Jeesus oli tuossakin tapauksessa vain välimies ihmiskunnan ja Jumalan välillä. Ei Isä uhrannut itseään vaan Poikansa, jonka veren KAUTTA suoritettiin sovitus ihmiskunnan synneistä.
13 Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen,
14 kuinka paljoa enemmän on Kristuksen VERI, HÄNEN, joka iankaikkisen Hengen kautta UHRASI ITSENSÄ viattomana JUMALALLE, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!Miksi tuot jehovalaisten liturgiaa tänne?
Tahdotko voittaa mahdollisimman paljon ihmisiä Vartiotorniseuralle? - veli.vapaa
Vastaa rehellisesti kirjoitti:
Miksi tuot jehovalaisten liturgiaa tänne?
Tahdotko voittaa mahdollisimman paljon ihmisiä Vartiotorniseuralle?Jeesuksen opetuksia Raamatusta Jumalan sanalla. Jos se mielestäsi on jehovalaisuutta, niin silloin hekin ovat Jeesuksen opetukseen uskovia seuraajia, toisin kuin sinä.
Minä puhun siitä mitä Jeesus itse opetti, en usko ihmisten keksimiin oppeihin enkä selityksiin. - näet
veli.vapaa kirjoitti:
että
14 kuinka paljoa enemmän on Kristuksen VERI, HÄNEN, joka iankaikkisen Hengen kautta UHRASI ITSENSÄ viattomana JUMALALLE, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!Ymmärrän kyllä, että on sekä Isä että Poika.
Isä ja Poika ovat myös yhtä, niinkuin meidänkin tulisi Jumalan lapsina olla yhtä.
Isä ja Poika ovat täysin sama asia, sillä he ovat yhtä mieltä. Jeesus on myös Isä, sillä me olemme uskon kautta Hänen lapsiaan, me jotka uskomme.
Ilman Poikaa ei voi olla Isää, sillä mikä isä sellainen on, jolla ei ole lasta? Eikä kukaan voi olla Poika, ellei hänellä ole Isä.
Minulle tämä asia on riittävästi ymmärrettävää, enkä näe tässä mitään potkimisen aihetta mihinkään suuntaan.
Jos joku ymmärtää asian toisin niin ymmärtäköön.
Pyhä Henki opettaa itsekutakin Jumalan lasta sen mukaan kuin tämä on opetuksen tarpeessa ja kykenevä vastaanottamaan opetusta omaksi ymmärryksekseen. - juuri näin!
näet kirjoitti:
Ymmärrän kyllä, että on sekä Isä että Poika.
Isä ja Poika ovat myös yhtä, niinkuin meidänkin tulisi Jumalan lapsina olla yhtä.
Isä ja Poika ovat täysin sama asia, sillä he ovat yhtä mieltä. Jeesus on myös Isä, sillä me olemme uskon kautta Hänen lapsiaan, me jotka uskomme.
Ilman Poikaa ei voi olla Isää, sillä mikä isä sellainen on, jolla ei ole lasta? Eikä kukaan voi olla Poika, ellei hänellä ole Isä.
Minulle tämä asia on riittävästi ymmärrettävää, enkä näe tässä mitään potkimisen aihetta mihinkään suuntaan.
Pyhä Henki opettaa itsekutakin Jumalan lasta sen mukaan kuin tämä on opetuksen tarpeessa ja kykenevä vastaanottamaan opetusta omaksi ymmärryksekseen."Pyhä Henki opettaa itsekutakin Jumalan lasta sen mukaan kuin tämä on opetuksen tarpeessa
ja kykenevä vastaanottamaan opetusta omaksi ymmärryksekseen"!!!
Ja juuri tästäsyystä tämän kinastelun olisi loputtava,koska me olemme kukin kasvussamme
sillä tasolla,minkäverran Jumala on meitä opettanut ja minkäverran olemme sisäistäneet opetusta. - ml213.
näet kirjoitti:
Ymmärrän kyllä, että on sekä Isä että Poika.
Pyhä Henki opettaa itsekutakin Jumalan lasta sen mukaan kuin tämä on opetuksen tarpeessa ja kykenevä vastaanottamaan opetusta omaksi ymmärryksekseen.Isä ja Poika ovat myös yhtä, niinkuin meidänkin tulisi Jumalan lapsina olla yhtä.
Isä ja Poika ovat täysin sama asia, sillä he ovat yhtä mieltä.
-------
Juuri tuohon asti ymmärsit mitä Jeesus opetti. Siis Isä ja Poika ovat samalla tavalla yhtä kuin sinä ja minä.Mutta, huomaa, että olemme eri tahoilla fyysisesti ja näin oli Isä Jumala,- joka olis taivaassa ja Poika oli maan päällä.Mustako Jeesuksen opetuksen, jossa Jeesus alkoi lähteä Is'ns' Jumalan luo taivaaseen tai miten Jeesus opetti rukoilemaan Isää,- joka on taivaassa.
Siis kaikkki Jeesuksen opetus ilmentää/todistaa, miten Isä Jumala ei fyysisesti ole sama kuin Poika,mutta tahtotilassaan ja siten ovat saman mielisiä kuten aiemmin pohdit oikein.
Siis jumaluus,- jonka Juala antoi Pojalleen on täysin eri asia ja käsite kuin Pojan olla fyysisesti Jumala. Niin, eihäm Pojasta tee Jumalaa se, jos hän ajattelee ja tahtoo samoin kuin Isä Jumala ajattelee ja tahtoo.
Esim. jos olisi täysin idennttiset kaksoset (joka ei ole mahdoloista ihmisellä), jota ajattelisivat ja tahtoisivat ja kuvittelisivat ja ymmärtäisivät asiat juuri samalla tavalla ja ihan just silleen, niin ymmärrätkö, miten silti näkisimme edessämme kaksi eri ihmistä fyysisesti. Toinen voisi elää vaikka Tohmajärvellä ja toinen vaikka Savukoskella,- mutta silti he olisivat yhtä. - Vastaa rehellisesti
veli.vapaa kirjoitti:
Jeesuksen opetuksia Raamatusta Jumalan sanalla. Jos se mielestäsi on jehovalaisuutta, niin silloin hekin ovat Jeesuksen opetukseen uskovia seuraajia, toisin kuin sinä.
Minä puhun siitä mitä Jeesus itse opetti, en usko ihmisten keksimiin oppeihin enkä selityksiin.On pakko kysyä uudestaan, kun et näytä ymmärtävän
Koska olet harras ekivaarilaista riivaaja-opin tunnustaja ja puheesi ovat melkein täyttä jehovalaisuutta ja silti yrität siteerata Raamattua, se aiheuttaa epätietoisuutta.
- kuuliaisuutta Vartitorniseuran opille
- kuuliaisuutta Jeesukselle Kristukselle
Jos et usko ihmisoppeihin, miksi selostat niitä koko ajan? - näet
ml213. kirjoitti:
Isä ja Poika ovat täysin sama asia, sillä he ovat yhtä mieltä.
-------
Juuri tuohon asti ymmärsit mitä Jeesus opetti. Siis Isä ja Poika ovat samalla tavalla yhtä kuin sinä ja minä.Mutta, huomaa, että olemme eri tahoilla fyysisesti ja näin oli Isä Jumala,- joka olis taivaassa ja Poika oli maan päällä.Mustako Jeesuksen opetuksen, jossa Jeesus alkoi lähteä Is'ns' Jumalan luo taivaaseen tai miten Jeesus opetti rukoilemaan Isää,- joka on taivaassa.
Siis kaikkki Jeesuksen opetus ilmentää/todistaa, miten Isä Jumala ei fyysisesti ole sama kuin Poika,mutta tahtotilassaan ja siten ovat saman mielisiä kuten aiemmin pohdit oikein.
Siis jumaluus,- jonka Juala antoi Pojalleen on täysin eri asia ja käsite kuin Pojan olla fyysisesti Jumala. Niin, eihäm Pojasta tee Jumalaa se, jos hän ajattelee ja tahtoo samoin kuin Isä Jumala ajattelee ja tahtoo.
Esim. jos olisi täysin idennttiset kaksoset (joka ei ole mahdoloista ihmisellä), jota ajattelisivat ja tahtoisivat ja kuvittelisivat ja ymmärtäisivät asiat juuri samalla tavalla ja ihan just silleen, niin ymmärrätkö, miten silti näkisimme edessämme kaksi eri ihmistä fyysisesti. Toinen voisi elää vaikka Tohmajärvellä ja toinen vaikka Savukoskella,- mutta silti he olisivat yhtä.Isä ei ole koskaan ollut ihminen vaan aina Jumala.
Poika on ollut ihminen ja on myöskin Jumala.
Jeesus on myös yhdessä Isän kanssa Luoja, sillä Hänen sovitustyönsä kautta me tulemme saamaan ikuisessa elämässämme uuden muodon tullen UUSIKSI LUOMUKSIKSI.
Ja näin on tuleva todeksi ;"Tehkäämme ihminen omaksi kuvaksemme", sillä me olemme sekä Isän että Pojan kautta tuleva luoduiksi itsekukin siihen osaamme, johon olemme osoittautuneet kelvollisiksi ja jota ei meiltä enää oteta pois!
Matteuksen evankeliumi:
19:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet,( >>> (apostolit) istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.)
Toivossa mekin olemme jo uudestisyntyneet, jos pysymme loppuun asti uskollisina ja olemme Jumalan lapsia ja "Jumalan, Pojan Isän lapsenlapsia".
Gal.3:26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa. - ml213.
näet kirjoitti:
Isä ei ole koskaan ollut ihminen vaan aina Jumala.
Poika on ollut ihminen ja on myöskin Jumala.
Jeesus on myös yhdessä Isän kanssa Luoja, sillä Hänen sovitustyönsä kautta me tulemme saamaan ikuisessa elämässämme uuden muodon tullen UUSIKSI LUOMUKSIKSI.
Ja näin on tuleva todeksi ;"Tehkäämme ihminen omaksi kuvaksemme", sillä me olemme sekä Isän että Pojan kautta tuleva luoduiksi itsekukin siihen osaamme, johon olemme osoittautuneet kelvollisiksi ja jota ei meiltä enää oteta pois!
Matteuksen evankeliumi:
19:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet,( >>> (apostolit) istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.)
Toivossa mekin olemme jo uudestisyntyneet, jos pysymme loppuun asti uskollisina ja olemme Jumalan lapsia ja "Jumalan, Pojan Isän lapsenlapsia".
Gal.3:26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.Mutta, Raamattuhan ilmoittaa, miten Poika on luomakunnan/luomisen alku Ilm 3:14; ymmärrän, miten ensin on kaiken luoja Jumala jha luomisen alku Poika.Taas miten tämä on tapahtunut, niin sitä en tiedä, enkä ymmärrä, koska ymmärrykseni ulkopuolella on jo ihmisen luominenkin/tekeminen. Vain ihmisen syntymisen ja kehitykseen liittyviä asioita ymmärrän.
Niin, on hyvä pitää mielessä yleensä Poikaa ajatellen, että Poika sai vallan tai oli kuuliainen, niin jokainen ymmärtänee, miten on taho/Jumala, jolta Poika sai sen vallan tai on taho/Jumala, jolle Poika oli kuuliainen. Jos Poika Jeesus Kristus olisi fyysisesti sama kuin Jumala, niin eihän Jumala/Jeesus tarvitsisi olla itselleen kuuliainentai itseltään saada valtaa.
Jeesuksen opetuksesta ilmentyy aina, miten hän tekee tai toimii aina,- taivaassa olevan Jumalan/Isän tahdon mukaan ja oli myös kuuliainen. - Sanl8:1-36
ml213. kirjoitti:
Mutta, Raamattuhan ilmoittaa, miten Poika on luomakunnan/luomisen alku Ilm 3:14; ymmärrän, miten ensin on kaiken luoja Jumala jha luomisen alku Poika.Taas miten tämä on tapahtunut, niin sitä en tiedä, enkä ymmärrä, koska ymmärrykseni ulkopuolella on jo ihmisen luominenkin/tekeminen. Vain ihmisen syntymisen ja kehitykseen liittyviä asioita ymmärrän.
Niin, on hyvä pitää mielessä yleensä Poikaa ajatellen, että Poika sai vallan tai oli kuuliainen, niin jokainen ymmärtänee, miten on taho/Jumala, jolta Poika sai sen vallan tai on taho/Jumala, jolle Poika oli kuuliainen. Jos Poika Jeesus Kristus olisi fyysisesti sama kuin Jumala, niin eihän Jumala/Jeesus tarvitsisi olla itselleen kuuliainentai itseltään saada valtaa.
Jeesuksen opetuksesta ilmentyy aina, miten hän tekee tai toimii aina,- taivaassa olevan Jumalan/Isän tahdon mukaan ja oli myös kuuliainen.Jakeet 1-21
1-5:Viisaus kutsuu puolelleen
6-11:Ilmoittaa suuren arvonsa
12-16:Auktoriteettinsa
17-21:Viisauden noudattamisesta
koituvan hyödyn.
Jakeet 22-31 Ilmoitus viisauden henkilöllisyydestä
Henkilöity viisaus on ennalta oleva Kristus.
Viisaus on tässä samaa olemusta Jumalan kanssa,
yhtä vanha,kuin Hän.
"Herra omisti (ei"loi")minut tiensä alussa ennen
muinaisia tekojaan"
Tässä on kyse absoluuttisesta,ajattomasta alusta,
kuten Joh 1:1:ssä.("Alussa oli Sana..")
Tämä suurenmoinen jae ennakoi mm.sellaisia
UT:n kohtia,kuin 1Kor.1:30, Joh.1:1-3, Hebr.1:1-3
Jakeet 32-36 Uusi vetoomus viisauden noudattamiseksi
Jumalan löytänyt on todella"autuas",sillä hän löytää
Jumalan tosi viisauden Kristuksessa elämisessä. - ymmärrys
Sanl8:1-36 kirjoitti:
Jakeet 1-21
1-5:Viisaus kutsuu puolelleen
6-11:Ilmoittaa suuren arvonsa
12-16:Auktoriteettinsa
17-21:Viisauden noudattamisesta
koituvan hyödyn.
Jakeet 22-31 Ilmoitus viisauden henkilöllisyydestä
Henkilöity viisaus on ennalta oleva Kristus.
Viisaus on tässä samaa olemusta Jumalan kanssa,
yhtä vanha,kuin Hän.
"Herra omisti (ei"loi")minut tiensä alussa ennen
muinaisia tekojaan"
Tässä on kyse absoluuttisesta,ajattomasta alusta,
kuten Joh 1:1:ssä.("Alussa oli Sana..")
Tämä suurenmoinen jae ennakoi mm.sellaisia
UT:n kohtia,kuin 1Kor.1:30, Joh.1:1-3, Hebr.1:1-3
Jakeet 32-36 Uusi vetoomus viisauden noudattamiseksi
Jumalan löytänyt on todella"autuas",sillä hän löytää
Jumalan tosi viisauden Kristuksessa elämisessä.Sano viisaudelle: "Sinä olet sisareni".
- Herra auta
Uskotko itse valheeseesi? Isä Poika ja Pyhä Henki ovat sen sijaan YHTÄ OLEMUSTA, vaikkakin kolme persoonaa. Jehovalaiset ja mormonit elävät eksytyksessä vailla Jumalan lapsioikeutta ja iankaikista elämää.
- veli.vapaa
väitetään, että Jeesus on Jumala, vedoten kolminaisuusoppiin. Mutta koska Jeesus, johon minä uskon, todisti, että on vain yksi ainoa Jumala, niin silloin vain Isä Jumala on yksin Jumala.
Muita jumalia ei ole, eikä saa olla, ja silloin Jeesus on kuten Raamattukin todistaa, Jumalan Poika, muttei Jumala. - todé*
veli.vapaa kirjoitti:
väitetään, että Jeesus on Jumala, vedoten kolminaisuusoppiin. Mutta koska Jeesus, johon minä uskon, todisti, että on vain yksi ainoa Jumala, niin silloin vain Isä Jumala on yksin Jumala.
Muita jumalia ei ole, eikä saa olla, ja silloin Jeesus on kuten Raamattukin todistaa, Jumalan Poika, muttei Jumala.tokihan ollaan sitkeitä. Et kai luule, että missiosi onnistuu ihan noin vain?
- veli.vapaa
todé* kirjoitti:
tokihan ollaan sitkeitä. Et kai luule, että missiosi onnistuu ihan noin vain?
julistamaa opetusta vastaan, todista se Raamatulla vääräksi.
- löyhäpää
veli.vapaa kirjoitti:
Jos Jeesus oli ihminen, hän ei voinut olla henkiolento eikä voinut tehdä evankeliumeissa esitettyjä ihmeitä. Jos Jeesus oli jumala, hän ei voinut kuolla ihmisten toimesta eikä hänellä voinut olla naulanreikiä käsissään.
Jos Jeesus oli Jahven lähettämä merkki tulevasta maailmanlopusta pelastumisineen, se oli limbo alusta alkaen. Heti alussa lähes koko maailma oli pelastuksen ulkopuolella ja ihmisiä joutui turhaan kadotukseen. Kiina, Intia, Afrikka ja Amerikka mm. eivät tienneet mitään koko asiasta. Miksi heidät jätettiin kadotuksen armoille. He eivät voineet uskoa, koska eivät tienneet. Satoja vuosia myöhemmin uskottavuus muuttui uskon asiaksi. Miksi ihmiset uskoisivat Jumalan käyneen Palestiinassa, mutta jätti maya-valtion väliin!. Suomalaiset eivät voineet kiistellä Jeesuksen olemuksesta ennen 1.100-lukua. Joutuivatko esi-isämme järjestään helvettiin? Hehän rikkoivat kaikkia UT:n määräyksiä ennen lähetyssaarnaajien saapumista.
Jos nykyään joku väittäisi olevan Jumala ja olevansa käymässä maan päällä, syntyisikö sitä kiistat, onko olio Jumala vai Jumalan Poika vai Pyhä Henki? Kuka pystyisi määrittelemään olion olemuksen? - todé*
veli.vapaa kirjoitti:
tällä palstalla sitä voi (ja täytyy) hoohailla mitä tahansa höpsötystä vain.
- näet
veli.vapaa kirjoitti:
Muita jumalia ei ole, eikä saa olla, ja silloin Jeesus on kuten Raamattukin todistaa, Jumalan Poika, muttei Jumala.Olen erimieltä kanssasi.
Jeesus on Jumala ihan sillä perusteella kuten Uusi Testamentti kertoo.
Jopa Jumala itse sanoi Mooseksellekin näin ; 2.Mooseksen kirja:
4:16 Ja hän on puhuva sinun puolestasi kansalle; niin hän on oleva sinulla suuna, ja sinä olet oleva hänellä Jumalana. Mooses oli "jumalana" Israelin ja Jumalan välisessä liitossa, sillä hän oli tällöin "yhtä" Jumalan kanssa.
Juutalaisetkin palvelevat omaa yhtä "jumalaa" noudattaen MOOSESTA KUIN JUMALAA! => sen mitä Mooses opetti, pidetään virallisesti Jumalan opetuksena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,834423Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu243038Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt362850Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1162615Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172499Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1122248Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka352130- 132024
MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142005Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281707