CEF-hoito on kauheaa!

Huonovointinen potilas

Sain eilen rintasyöpäni hoitoon Cef-ä .Oloni hirveä.Oksensin heti eile.Pahoinvoitiin olen ottanut lääkkeitä.Olo silti hirveä.Naama punainen ja turvokssia.Vaikea saada silmiä auki.Kaunko nämä kestävät?Onko muilla samaa?

18

18308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • litistetty

      Sain Cef-hoitoa n. 3 vuotta sitten. Minulle sanottiin , että hoito voi aiheuttaa pahoinvointia, ja joka kerta voi olla erilainen. Myös minä oli pahoinvoiva, mutta en oksentanut. Ensimmäisen annoksen sain heti lääkärivastaanoton yhteydessä, kun sitä minulle ehdotettiin, joten en ehtinyt jännittää. Seuraavina päivinä oli aika huono olo. Yritin syödä vaikka väkisin pitkin päivää, mikä vain meni alas. Yöpöydällä oli TUC keksejä, joita nakertelin pari ennenkuin nousin sängystä. Puolukkasurvos oli (ja on edelleenkin) hyvää. Sitä sekoitin veteen keitettyyn kaurapuuroon.Päälle sokeria, ja sitten maidon kanssa. Ulkoilma auttoi myös. Se virkisti myös mieltä, kun tunsi että kyllähän tässä vielä on kuitenkin tolpillaan.
      Punoitus ja turvotus on asia, josta sinun kannattaa ottaa yhteyttä sairaalaan, ja käy vaikka näyttämässä itseäsi. Myös punoitusta voi olla seurauksena, mutta sitä en osaa sanoa paljonko on liikaa. Minulta CEF keskeytettiin, koska sairaalan mielestä minulla oli liikaa iho-oireita, siis punaisia läikkiä pitkin ihoa. Myös kasvoissa, mutta minulla ei ollut turvotusta. Jälkeenpäin ajatellen oireeni eivät ehkä olleet niin voimakkaat että hoito olisi pitänyt keskeyttää. Siis, ota yhteyttä sairaalaan! Pahoinvointia pystytään varmasti hoitamaan, ja hoidon jatkon kannalta se on saatava kuriin. Koeta jaksaa uskoa, että parin päivän kuluttua olosi on parempi!

      • Huonovointinen potilas

        Kokeilen noita.Kuulostavat toimivilta.Oloni on edelleen niin kauhea etten tiedä miten olisin.Kasvot ja sormet turvokssia.Kun menee lepäämään,tuleekin niin levoton olo ,että on heti noustava ylös ja polvissa ja nilkoissa särkyjä.Kysyn kyllä voisiko sytostaatti-cef:ä pinentää.Minulle on nyt laitettu vahvin annos minkä kestän ja kokeillaan miltä tuntuu,uskoisin.


      • rintsari
        Huonovointinen potilas kirjoitti:

        Kokeilen noita.Kuulostavat toimivilta.Oloni on edelleen niin kauhea etten tiedä miten olisin.Kasvot ja sormet turvokssia.Kun menee lepäämään,tuleekin niin levoton olo ,että on heti noustava ylös ja polvissa ja nilkoissa särkyjä.Kysyn kyllä voisiko sytostaatti-cef:ä pinentää.Minulle on nyt laitettu vahvin annos minkä kestän ja kokeillaan miltä tuntuu,uskoisin.

        Onhan se kova hoito, mutta toisaalta lyhyt aika elämästä joku puoli vuotta. Itse pystyin hoitojen välissä viettämään suht normaalia elämää, kunhan pahoivointi meni ohi. Pahoinvoinnit olivat todellakin erilaisia, joskus oksensin 12 tuntia ja jollain toisella kertaa en oksentanut kuin pari kertaa. Sairaalaan meno kuvotti vielä pitkän aikaa hoitojen jälkeenkin.
        Kannattaa vaan yrittää kestää, sillä pää-asia on, että syöpäsolut saadaan nitistettyä, etteivät myöhemmin putkahda jostain häiriköimään.

        Hyvää kevättä ja jaksamista!


      • Huonovointinen potilas
        rintsari kirjoitti:

        Onhan se kova hoito, mutta toisaalta lyhyt aika elämästä joku puoli vuotta. Itse pystyin hoitojen välissä viettämään suht normaalia elämää, kunhan pahoivointi meni ohi. Pahoinvoinnit olivat todellakin erilaisia, joskus oksensin 12 tuntia ja jollain toisella kertaa en oksentanut kuin pari kertaa. Sairaalaan meno kuvotti vielä pitkän aikaa hoitojen jälkeenkin.
        Kannattaa vaan yrittää kestää, sillä pää-asia on, että syöpäsolut saadaan nitistettyä, etteivät myöhemmin putkahda jostain häiriköimään.

        Hyvää kevättä ja jaksamista!

        Itse en ole voinut edes ulkona olla yhtään viikkokausiin enkä vieläkään voi.Heti kuume nousee ja saan antibiootit tai on pelko joutua tiputukseen.Sain Metopram 10mg ja Primperan 10mg jos nyt oikein muistan kotona käytettäväksi.Kumpi teistä on ollut parempi?Syönyt olen aina kun voin ja paljon.Lihonut olen tänä aikana reippaasti.Toiset kai laihtuu?Pakkohan se yrittää syödä kaikkea mikä vaan menee.


      • litistetty
        Huonovointinen potilas kirjoitti:

        Itse en ole voinut edes ulkona olla yhtään viikkokausiin enkä vieläkään voi.Heti kuume nousee ja saan antibiootit tai on pelko joutua tiputukseen.Sain Metopram 10mg ja Primperan 10mg jos nyt oikein muistan kotona käytettäväksi.Kumpi teistä on ollut parempi?Syönyt olen aina kun voin ja paljon.Lihonut olen tänä aikana reippaasti.Toiset kai laihtuu?Pakkohan se yrittää syödä kaikkea mikä vaan menee.

        Toivottavasti olosi on jo vähän parempi. Edelleen sanoisin, että mene ulos, vaikka minuutiksi. Kihelmöinti raajoissa on tuttu tunne. Jos et uskalla liikkua ulkona, voimistele ja venyttele sisällä. Itselläni selkä meni välillä huonoksi, kun loikoilin liikaa sängyssä.Yksinkertaisia selkä-ja vatsaliikkeitä varovasti muutama kerta päivässä. Lääkkeenä minulla oli Metropramia, muista en tiedä enkä osaa verrata. Paino ei noussut eikä laskenut. Jaksamista!!


      • Huonovointinen potilas
        litistetty kirjoitti:

        Toivottavasti olosi on jo vähän parempi. Edelleen sanoisin, että mene ulos, vaikka minuutiksi. Kihelmöinti raajoissa on tuttu tunne. Jos et uskalla liikkua ulkona, voimistele ja venyttele sisällä. Itselläni selkä meni välillä huonoksi, kun loikoilin liikaa sängyssä.Yksinkertaisia selkä-ja vatsaliikkeitä varovasti muutama kerta päivässä. Lääkkeenä minulla oli Metropramia, muista en tiedä enkä osaa verrata. Paino ei noussut eikä laskenut. Jaksamista!!

        Jotain venytyksiä täytyy tehdä.Jäykistynyt olo ka selkäkin jumissa.Olo kumara.Kynsiä ihan sattuu tämä kirjoituskin.Nahkaa lähtee sormista ja varpaista.Syön kaikkea pitkin päivää,vaikkei maistu.Illalla ei jaksa edes lukea kúin lyhyesti.Ihan kalju olen ja peruukkia en hanki.Tämä on niin kurjaa,että muidenkin on nähtävä se,mitä totuus on.Tulee tutummaksi.Ovatkin suhtautuneet kivasti ja oloni siltaosin helppo.Ulkonäkö sivuseikka.


      • Anonyymi
        rintsari kirjoitti:

        Onhan se kova hoito, mutta toisaalta lyhyt aika elämästä joku puoli vuotta. Itse pystyin hoitojen välissä viettämään suht normaalia elämää, kunhan pahoivointi meni ohi. Pahoinvoinnit olivat todellakin erilaisia, joskus oksensin 12 tuntia ja jollain toisella kertaa en oksentanut kuin pari kertaa. Sairaalaan meno kuvotti vielä pitkän aikaa hoitojen jälkeenkin.
        Kannattaa vaan yrittää kestää, sillä pää-asia on, että syöpäsolut saadaan nitistettyä, etteivät myöhemmin putkahda jostain häiriköimään.

        Hyvää kevättä ja jaksamista!

        Itselläni kaikki kolme CEF -hoitoa takana, ainoat oireet uupumus js lievä limakalvojen kuivuminen, ei edes kuvottavaa oloa. Näin eri tavalla kehomme kestävät hoitoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni kaikki kolme CEF -hoitoa takana, ainoat oireet uupumus js lievä limakalvojen kuivuminen, ei edes kuvottavaa oloa. Näin eri tavalla kehomme kestävät hoitoja

        Tämä aloitus on 15 vuoden takaa. Nykyään on jo paljon paremmat pahoinvointilääkkeet kuin tuolloin. Itse sain Cef-hoitoa v.2016, enkä kokenut sitä mitenkään kauheaksi. Muutama päivä olin tosin väsynyt ja eikä olo ollut paras mahdollinen, mutta sitten se aina meni ohi.
        Ärsyttää, kun usein kerrotaan kokemuksia kymmenien vuosien takaa ja uskotellaan ihmisille, että nykyäänkin on samanlaista. Lääketiede on kehittynyt huimasti ja kehittyy koko ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä aloitus on 15 vuoden takaa. Nykyään on jo paljon paremmat pahoinvointilääkkeet kuin tuolloin. Itse sain Cef-hoitoa v.2016, enkä kokenut sitä mitenkään kauheaksi. Muutama päivä olin tosin väsynyt ja eikä olo ollut paras mahdollinen, mutta sitten se aina meni ohi.
        Ärsyttää, kun usein kerrotaan kokemuksia kymmenien vuosien takaa ja uskotellaan ihmisille, että nykyäänkin on samanlaista. Lääketiede on kehittynyt huimasti ja kehittyy koko ajan.

        Samoja myrkkyjä käytetään edelleen.


    • äijä

      Puoliso sai ce75f hoitoa rintasyöpään ja parin kuukauden kuluttua ilmeni vakava sydämen vajaatoiminta.Tästä ei varoitettu etukäteen.
      Cef hoidon Epirubisiini aiheuttaa joskus tämän.

      Lääkelaitoksen sivuiltahan se löytyy.
      http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/4/55894.shtml

      Diagnoosi on dilatoiva kardiomyopatia ja tarkoittaa sydämen laajentumista ja vajaatoimintaa sen seurauksena.Nyt olen kuullut muistakin tapauksista, olisinpa tutkinut asiaa ennen hoitoja.

      Syöpä on ehkä nyt parannettu mutta tulevaisuus ei ole sen valoisampi.

      • Entinen optimisti

        Kolmen viikon kuluttua minun pitäisi mennä Cef-tiputukseen. Olen keski-ikäinen ja ylipainoinen. Suvussani on paljon sydäntauteja. Aion tilata ajan onkologiltani ja keskustella asioista ja ehkä kieltäydyn hoidosta. Näistä asioista ei millään tavalla ole varoitettu etukäteen. Eikä minulle ole annettu ennen tiputusta kehoitusta käydä EKGssa. Huh.


      • Kauheita seurauksia

        Niin, siihen aikaan kun minäkin CEF hoidon sain, ei kerrottu, ei hiiskuttu sanallakaan, mitä jälkiseuraamuksia jälkikäteen tulee, eikä myöskään sädehoidon jälkiseuraamuksista.

        Olin ihmetellyt, miksi kaulavaltimossa on on ateroskleroosi? Kaulan sädetyspuolella pullistelee ihmeellinen suonen pätkä pidemmältä matkalta. Kysyin moista lääkäriltä ja kardiologilta. Eivät osannet sanoa muuta kuin sen, mikä kuvissa näkyy.

        Keuhkolääkäriltä kysyin, että onko minulla kauttaaltaan elimistössä aterosklersoosi, hän pyörittä päätään ja sanoi, eti ole. Ei kuulu kuuntelussa siihien viittaavaa ääniä.

        Mutta löysin sitten lääketieteelisen artikkelin, jossa puhutaan kaulasädetetyille potilaille vuosia jälkeen päin kehittyvän ateroskleroosin kaulan verisusoniin. Tätä minun sittten lienee uskominen, koska se on havaittu kuvauksissa, eikä kauttaaltaan muualla ole, kuin alaraajoissa samaa onglema.

        Verenpainetautia ei ole rekisteröity. Enkä syö verenpaine, enkä kolesterolilääkkeitä.

        Mutta sitten vaikea sydämen vajaatoiminta kehittyi vuosia tuon CEF hoidon jälkeen. Sairastaessani vaikean sepsiksen (verenmyrkytys) sekin iski sydämeen ja teki pahaa jälkea.

        Mutta viime sydänkilinkalla oleva kardiologi sanoi, että syäden vajaatoiminta olisi parantunut. En ottanut vielä uskoakseni, mutta tässä kuussa kolmen viikon päästä on taas kontrolli sydänklinikalla, saa nähdä, mikä näkemys silloin on.

        Tämänkin syädmen vajaatoiminnan olen alkanut uskoa sytostaattihoidoista. Nyt se tunnustetaankin, että sellista ja paljon muutakin se aiheuttaa.

        Verisuoniin vakavia muutoksia. Multa se on rapauttanut verisuonet pahoin.


    • Rinnaton 51sv.

      5,5vuotta sitten rintasyöpä,hormonipositiivinen. Koko rinta pois ja kainalon imusolmukkeet myös, joista 5:ssä etäpesäkkeet.Kestin hoidon hyvin.
      Nyt leikattu toinenkin rinta ja kainalon imusolmukkeet,taas 5:ssä etäpesäkkeet.Erittäin ärhäkäs Her myös tällä kertaa. 3 sytoa takana. virtsatietulehduksia, emätintulehduksia ym.Sair:ssa 5vrk:tta antib.tiputusta.
      Huomenna alkaa Cef-hoidot ja herseptin väh. puoli vuotta.
      Luettuani tarinoitanne pelottaa,mitä edessäpäin ennen sädehoitoja ja taas 5 vuoden antiestrogeeneja, jotka aiheuttaa rajua hikoilupuuskaa ja jääkylmyyttä vuorotellen.
      Jaksamista kaikille. Välillä on masentunut, toisinaan onnellinen, että sentään hoidetaan.
      Olen nyt saanut syton jälkeisinä päivinä valkosolujen kasv.piikin,silti tulehdukset vaivaa.
      Kevät ja kesä tulee, tsemppiä!

    • HHHHHHY

      Sain kolme viikkoa sitten ensimmäisen CEF hoidon ja tänään sain lääkäåriltä puhelun, etten tule sitä saamaan. Hoitoni ilmeisesti lopetetaan, kun olen parantumattomasti sairas ja hoito olisi kallista... Eli sain kuulla kuuluvani roskasakkiin, jota ei kannata hoitaa....

      • Anonyymi

        Ei se hoito, käyetyt lääkeaineet, mitään kalliita ole.

        Valmius pitää yllä hoitoja maksaa. Maksaa ihan saman oli potilaita tai ei.

        Otetaan vaikka MRI-laite. Ostettu ja maksettu. Laitteen hinta ei muutu, on kuvattavia 10 tai sata.


    • kysyvä..

      En ymmärrä. Miksi se yksi CEF sitten annettiin? Oliko kuvauksia tämän ensimmäisen CEF:n ja tämän hetken välissä?

    • Anonyymi

      Miksi näin rajuja hoitoja, kun leikkauksella piti saadun kaikki pois?

      • Anonyymi

        Neulanäytteen ja leikkauksen yhteydessä pääsee syöpäsoluja vapaaseen kiertoon elimistöön.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2052
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe