Minkälaiset ovat konservaattorin pääsykokeet ja mitä ominaisuuksia ja taitoja sinne pyrkivältä vaaditaan?
Olen kiinnostunut historiasta, arkeologiasta, taidehistoriasta, käsitöistä ja rakennusten historiasta. Olen ajatellut pyrkiä lukemaan arkeologiaa, mutta tein ammatinvalintatestin netissä ja sitä kautta huomasin, että ammattikorkeakoulussa voi opiskella konservointia. Kiinnostuin ja olen nyt koittanut etsiä lisää tietoa siitä. Siinä koulutuksessa yhdistyy moni minua kiinnostava aihe: taidehistoria, rakennusten historia, käsillä tekeminen yms. Olen kiinnostunut erityisesti rakennuskonservoinnista.
En voi sanoa olevani erityisen taiteellinen. Käsitöitä teen, mutta piirtää en kyllä osaa sitten yhtään. Onko siitä haittaa, jos ei ole mikään taidemaalari? Käsitöitä muuten teen kyllä paljon ja askartelen.
Luonteeltani olen ujo, hiljainen ja rauhallinen sekä vähäsanainen. Haastattelussa se varmaan tulee esteeksi, kun siihen yleensä takerrutaan aina joka paikassa. Pelottaa eniten ehkä se. Arkeologiaan olisi pelkkä kirjallinen pääsykoe, joten sillä tavalla se olisi helpompi.
Haluaisin kuulla kokemuksia pääsykokeista ja alasta ja opiskelusta muutenkin. Olen käynyt lukion, viettänyt pari välivuotta, käynyt ammattikoulun (mukava ala, mutta ei unelma-ammattini) ja nyt taas olen etsimässä töitä tai pohdiskelemassa seuraavaa koulua.
Konservaattori (pääsykokeet, opiskelu)
...........
0
666
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663342Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433147Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1182546- 432528
- 311943
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271840- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851455- 391320
- 821179