Kesätöihin 17v

kyllammmo

Mitä kesätöitä saa 17 vuotiaana ja paljon tienais? Minne kannattaisi mennä, että saisi töitä ja mitä?

9

1368

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -J.

      Paskatyötä aina saa, mutta omalla kokemuksella pelkkää työharjoittelua jota voidaan verrata kokopäivätyöhön ja josta sulle ei makseta penniäkään.

      Tässä yhteiskunnassa ei juuri muuta olekaan.

      - J.

    • tytsynen91

      itse olen ollut kesätöissä jo 15 vuotiaana. suhteilla saa parhaat työt. kunnat/ kaupungit usein hakevat työntekijöitä jotka voi olla 17 vuotiaitakin, tosin nekin menee aika nopeaan. kannattaa tehdä mahdollinen CV ja työhakemus ja ripotella niitä vähän joka firmaan. se auttaa ainakin enemmän ku ei mikään. Tämä talouden tilanne kyllä on verottanut työpaikoista paljon ja siksi monet nuoretkin jäävät ilman töitä. Mutta ikinä ei ole pahitteeksi edes yrittää. kysyvä ei tieltä eksy ;)

      • Tapio.L.

        Täysin totta! Itse olen myös 17V ja ollut kesätöissä 15v asti. Suhteilla olen ollut mutta ihan koemielessä tein CV:n viime keväänä ja lähetin sen noin 50 eri paikkaan. Kukaan ei ollut kiinnostunut ja 80% ei vastannut edes mitään takaisin. Mutta aina kannattaa hakea, koska siinä ei menetä muuta kuin ehkä yhden illan vapaa-ajat.


      • kyllammmo
        Tapio.L. kirjoitti:

        Täysin totta! Itse olen myös 17V ja ollut kesätöissä 15v asti. Suhteilla olen ollut mutta ihan koemielessä tein CV:n viime keväänä ja lähetin sen noin 50 eri paikkaan. Kukaan ei ollut kiinnostunut ja 80% ei vastannut edes mitään takaisin. Mutta aina kannattaa hakea, koska siinä ei menetä muuta kuin ehkä yhden illan vapaa-ajat.

        Anteeksi, mutta kun en tiedä noista asioista niin mikä on CV ja minkalainen työhakemus pitää olla ja minne ne tungetaan?


      • Tapio.l.
        kyllammmo kirjoitti:

        Anteeksi, mutta kun en tiedä noista asioista niin mikä on CV ja minkalainen työhakemus pitää olla ja minne ne tungetaan?

        CV tarkoittaa sun omaa esittelyä, käy lukemassa CV-malleja täältä https://asiointi.mol.fi/cvhaku/

        Avoin työhakemus on sellainen jossa itse laadit koko hakemuksen. On myös hakemuksia joissa kirjoitetaan tiedot suoraan valmiiksi niille määrättyihin kenttiin. Avoin hakemus on yleisin kesätyöhommissa.

        Työhakemukset ja CV:t tungetaan esim faxilla tai sähköpostilla aivan joka ikiseen paikkaan jossa voisit edes teoriassa kuvitella työskenteleväsi kesän.


      • 17vwfgh
        Tapio.l. kirjoitti:

        CV tarkoittaa sun omaa esittelyä, käy lukemassa CV-malleja täältä https://asiointi.mol.fi/cvhaku/

        Avoin työhakemus on sellainen jossa itse laadit koko hakemuksen. On myös hakemuksia joissa kirjoitetaan tiedot suoraan valmiiksi niille määrättyihin kenttiin. Avoin hakemus on yleisin kesätyöhommissa.

        Työhakemukset ja CV:t tungetaan esim faxilla tai sähköpostilla aivan joka ikiseen paikkaan jossa voisit edes teoriassa kuvitella työskenteleväsi kesän.

        Paljonko on kesätyön päivä aika et monta tuntia pitää olla töissä päivässä?


      • Tapio.L.
        17vwfgh kirjoitti:

        Paljonko on kesätyön päivä aika et monta tuntia pitää olla töissä päivässä?

        Riippuu ihan että mihin menet ja miten sovit työnantajan kanssa. Se voi olla käytännössä mitä vain (kannattaa tarkistaa maksimituntimäärä netistä). Itse tein 40 tuntia viikossa


    • likkaa

      Mä olin jo 14 ku menin kesätöihin. Olin vahtimas lapsia niiden mamman luona

      • Tapio.L.

        Saitko työtodistuksen? Jos et niin sitä ei voi pitää kesätyönä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 123
      3069
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      88
      2813
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2208
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      21
      1776
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe