Raskausviikkojen laskeminen

auttakaa :)

Tätä on varmaan kysytty tuhat ja yks kertaa ja oon lukenu muitakin keskusteluja, mut en vaan ymmärrä... Laskin netissä olevalla raskauslaskurilla edellisten kuukautisten alkamisen perusteella, jonka päivämäärä on 7.9.2009. Kierron pituus 35 päivää. Vastaukseksi tuli 4 viikkoa ja 5 päivää raskaana. Ja laskettu aika 21.6.2010. Sen mukaan raskauden lasketaan alkaneen 14.9. eli viikko menkkojen alkamisen jälkeen, mutta ovulaatio on laskurin ja mun omienkin laskujen mukaan ollu 28.9. Ääh, toivottavasti saitte selvää mun sepostuksesta. :D

Jos raskauden lasketaan alkaneen menkkojen alkamispäivästä, munhan pitäs olla jo 5 5 raskaana. Jos se taas lasketaan ovulaatiopäivästä, olisin vasta 2 5. Mutta laskurin mukaan olisin 4 5, mikä ei oikein täsmää. :O

Kertokaa joku, monennella viikolla oikeasti olen. :D Neuvola-aika on vasta parin viikon päästä, enkä jaksa odottaa sinne asti että tiedän. :) Kuulostaa varmaan tyhmältä miettiä tämmöistä asiaa, mut mä oon niin innoissani että haluan tietää kaiken mahdollisen... ensimmäinen nimittäin tulollaan.

19

532

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rv 39+1 :)

Kyllä ne neuvolassakin laskee sen ihan noiden laskureiden mukaan, ellei sulla tietty ole hyvin säännölliset menkat (?!). Mulla ainakin oli niiiiin sekaisin kierrot pillerit lopetettuani, että neuvolakortissakin kierron pituus on 21-36 päivää :P. Eli siis aika pitkälle voisit tuohon laskuriin luottaa. Sitähän ei tarkalleen tiedä, kuinka pitkällä raskaus on, ennen kuin käyt ensimmäisessä ultrassa. Yleensähän se on tuo niskapoimu-ultra joskus n. 12. viikolla. Siellä siis tarkistetaan myös raskauden kesto ja sikiöiden määrä :). Itselläni laskettu aika pysyi samana ultrankin mukaan, vaikka kierrot olivatkin ihan miten sattuu :)..

Niin ja siis se lasketaan siitä edellisistä menoista :) !

Onnea raskaudestasi :) !

• auttakaa :)

Hassua että se lasketaan edellisten menkkojen alkamispäivästä, vaikka eihän silloin vielä mitään oo tapahtunu ku ovulaatiopäivänä vasta. :D No mutta, sittenhän mä olen jo viidennellä viikolla. ;) ja siis mulla on ollut erittäin säännölliset menkat aina, jo ennen kuin aloitin pillerit. Lopetin pillerit elokuun alussa ja saman tien alkoi menkat. Seuraavat tuli 5 viikon päästä, eli sen mukaan kierto olisi 35 päivää. Ennen se on ollut aina 28 päivää...

Mutta tosiaan, voihan olla että kiertoni on oikeasti lyhyempi ja saatoin olla raskaana jo aiemmin. En tullut yhtään ajatelleeksi... Ajattelin vain että kiertoni on 35 päivää ja tein testinkin vasta sitten. Voi ei, sitten on kyllä vitamiinit ja kielletyt ruuat jäänyt huomaamatta jos olen jo aikaisemmin ollut raskaana :( alkoholia en onneksi ole juonut kuin 2 lasia yhtenä iltana, se on tuskin on kauhena vaarallista? Ääh.. ei sais alkaa hysteeriseksi... Mä vaan oon niin täpinöissäni. :D Täytyy nyt vaan oikeasti ottaa rauhallisesti ja odottaa kiltisti ensinnäkin neuvolaa ja ultraa joka on varmaan joskus joulukuussa.

Kiitos onnitteluista, mä olenkin niin onnellinen ettei mitään rajaa! :) Onnea sinullekkin ja tsemppiä synnytykseen, siihen ei näköjään pitkästi enää ole :)

auttakaa :) kirjoitti:

Hassua että se lasketaan edellisten menkkojen alkamispäivästä, vaikka eihän silloin vielä mitään oo tapahtunu ku ovulaatiopäivänä vasta. :D No mutta, sittenhän mä olen jo viidennellä viikolla. ;) ja siis mulla on ollut erittäin säännölliset menkat aina, jo ennen kuin aloitin pillerit. Lopetin pillerit elokuun alussa ja saman tien alkoi menkat. Seuraavat tuli 5 viikon päästä, eli sen mukaan kierto olisi 35 päivää. Ennen se on ollut aina 28 päivää...

Mutta tosiaan, voihan olla että kiertoni on oikeasti lyhyempi ja saatoin olla raskaana jo aiemmin. En tullut yhtään ajatelleeksi... Ajattelin vain että kiertoni on 35 päivää ja tein testinkin vasta sitten. Voi ei, sitten on kyllä vitamiinit ja kielletyt ruuat jäänyt huomaamatta jos olen jo aikaisemmin ollut raskaana :( alkoholia en onneksi ole juonut kuin 2 lasia yhtenä iltana, se on tuskin on kauhena vaarallista? Ääh.. ei sais alkaa hysteeriseksi... Mä vaan oon niin täpinöissäni. :D Täytyy nyt vaan oikeasti ottaa rauhallisesti ja odottaa kiltisti ensinnäkin neuvolaa ja ultraa joka on varmaan joskus joulukuussa.

Kiitos onnitteluista, mä olenkin niin onnellinen ettei mitään rajaa! :) Onnea sinullekkin ja tsemppiä synnytykseen, siihen ei näköjään pitkästi enää ole :)

Tosiaan kun kirjoitin että join alkoholia yhtenä iltana kaks lasia, niin tarkoitin viiniä! En sentään raakaa viinaa.. :D Mutta kaikki varmaan tajusikin sen, toivottavasti.

• Siksi siis

Tosiaan kun kirjoitin että join alkoholia yhtenä iltana kaks lasia, niin tarkoitin viiniä! En sentään raakaa viinaa.. :D Mutta kaikki varmaan tajusikin sen, toivottavasti.

Huomattavasti helpompi tietää laskettuaika menkkojen perusteella kuin hedelmöittymisajankohdan mukaan..
        Eihän ihmiset välttämättä tiedä millon se on hedelmöittynyt, milloin on tullut menkat niin helpompi tietää..

• nyt rv 39+2 :)

Juu, eihän sillä vielä tuossa vaiheessa ole väliä vaikka olisitkin juonut tai syönyt jotain muuten sopimatonta. Ethän olisi vielä voinut tietää olevasi raskaana :) ! Ja niin, onhan se sinällään hassua, että viikkoja lasketaan jo ennen kuin hedelmöityksestä on tietoakaan ;).

Kiitos sullekin onnitteluista ja tsemppauksesta, kohtahan sitä ollaan jo synnyttämässä :). Kolmisen viikkoa, niin meidän perheessä on jo joka tapauksessa pieni :) ... Tuntuu, että tällä kaverilla ei ole mikään hätä tulla, voi siis todellakin mennä reilusti yli.. Tai mistä tuota tietää :) ! Mutta onnea nyt vielä sulle! Ekat neuvolat ja ultrat ja muut on tosiaan niin jänniä :) !!

nyt rv 39+2 :) kirjoitti:

Juu, eihän sillä vielä tuossa vaiheessa ole väliä vaikka olisitkin juonut tai syönyt jotain muuten sopimatonta. Ethän olisi vielä voinut tietää olevasi raskaana :) ! Ja niin, onhan se sinällään hassua, että viikkoja lasketaan jo ennen kuin hedelmöityksestä on tietoakaan ;).

Kiitos sullekin onnitteluista ja tsemppauksesta, kohtahan sitä ollaan jo synnyttämässä :). Kolmisen viikkoa, niin meidän perheessä on jo joka tapauksessa pieni :) ... Tuntuu, että tällä kaverilla ei ole mikään hätä tulla, voi siis todellakin mennä reilusti yli.. Tai mistä tuota tietää :) ! Mutta onnea nyt vielä sulle! Ekat neuvolat ja ultrat ja muut on tosiaan niin jänniä :) !!

Sitä vain on niin huolissaan tuosta pienestä tuolla masussa, että haluaa tehä kaiken oikein ettei varmasti satuta sitä millään tavalla. :)

• Mimmu81
        nyt rv 39+2 :) kirjoitti:

Alkoi ihan hymyilyttää kun luin innostuksestasi - ollaan aika lailla samoilla luvuilla meinaan! Mulla viime menkat alkaneet 16.9., hedelmöitys tapahtunut 27.9. ja raskaustesti näytti eilen positiivista :) Laskureiden mukaan laskettu päivä olisi 23.6. Ja ensimmäistä odotusta täälläkin jänskätetään!

• Mimmu81

Sitä vain on niin huolissaan tuosta pienestä tuolla masussa, että haluaa tehä kaiken oikein ettei varmasti satuta sitä millään tavalla. :)

Meni vastaus näköjään väärään kohtaan, aiemmalle kirjoittajalle, mutta tarkoitus oli sulle kirjoittaa :) Eli alkoi ihan hymyilyttää kun luin innostuksestasi - ollaan aika lailla samoilla luvuilla meinaan! Mulla viime menkat alkaneet 16.9., hedelmöitys tapahtunut 27.9. ja raskaustesti näytti eilen positiivista :) Laskureiden mukaan laskettu päivä olisi 23.6. Ja ensimmäistä odotusta täälläkin jänskätetään!

Mimmu81 kirjoitti:

Meni vastaus näköjään väärään kohtaan, aiemmalle kirjoittajalle, mutta tarkoitus oli sulle kirjoittaa :) Eli alkoi ihan hymyilyttää kun luin innostuksestasi - ollaan aika lailla samoilla luvuilla meinaan! Mulla viime menkat alkaneet 16.9., hedelmöitys tapahtunut 27.9. ja raskaustesti näytti eilen positiivista :) Laskureiden mukaan laskettu päivä olisi 23.6. Ja ensimmäistä odotusta täälläkin jänskätetään!

Siis että oot samassa vaiheessa menossa ja yhtä innoissaan oleva ensimmäisen odottaja. :) Apua, mä varmaan kuulostan noissa aikasemmissa viesteissä ihan hysteeriseltä ja että suunnilleen hypin seinille ja kattoon täällä, silloin kun en ole töissä/istu koneella ettimässä tietoa kaikesta mahollisesta raskauteen ja vauvoihin liittyvästä. :D Heh. Kyllä mä ihan rauhallinenkin osaa olla, ainakin hetken aikaa... Äskenkin oli pakko kun veli tuli käymään kylässä. :) Mut jospa tää tässä tasottuu kunhan oikeasti tottuu ajatukseen jne. Vieläkin on vähä silleen että voiko tää olla totta. :)

Saanko kysyä missä päin Suomea sä jänskätät? Mä asun Turun seudulla.

• Rv 39+3
        Mimmu81 kirjoitti:

Alkoi ihan hymyilyttää kun luin innostuksestasi - ollaan aika lailla samoilla luvuilla meinaan! Mulla viime menkat alkaneet 16.9., hedelmöitys tapahtunut 27.9. ja raskaustesti näytti eilen positiivista :) Laskureiden mukaan laskettu päivä olisi 23.6. Ja ensimmäistä odotusta täälläkin jänskätetään!

että hedelmöittyminen on tapahtunut juuri 27.9.?? Ei se tapahdu heti yhdynnän jälkeen.
        Mielenkiinnosta vain kysäisisin että mistä tuo 27.9

• Mimmu81

Siis että oot samassa vaiheessa menossa ja yhtä innoissaan oleva ensimmäisen odottaja. :) Apua, mä varmaan kuulostan noissa aikasemmissa viesteissä ihan hysteeriseltä ja että suunnilleen hypin seinille ja kattoon täällä, silloin kun en ole töissä/istu koneella ettimässä tietoa kaikesta mahollisesta raskauteen ja vauvoihin liittyvästä. :D Heh. Kyllä mä ihan rauhallinenkin osaa olla, ainakin hetken aikaa... Äskenkin oli pakko kun veli tuli käymään kylässä. :) Mut jospa tää tässä tasottuu kunhan oikeasti tottuu ajatukseen jne. Vieläkin on vähä silleen että voiko tää olla totta. :)

Saanko kysyä missä päin Suomea sä jänskätät? Mä asun Turun seudulla.

Täällä jänskätään pikkuisen pohjoisempana, pohojammaalla ollaan siis. Olisi kiva päivitellä kuulumisia jatkossakin, verrata vähän miten fiilikset ja kokemukset etenee kun samoja viikkoja kuitenkin kuljetaan? Pistä sähköpostiosoitetta jos kiinnostaa :)

• Mimmu81
        Rv 39+3 kirjoitti:

että hedelmöittyminen on tapahtunut juuri 27.9.?? Ei se tapahdu heti yhdynnän jälkeen.
        Mielenkiinnosta vain kysäisisin että mistä tuo 27.9

Hyvä huomio, varmaan olisi pitänyt tarkentaa lausetta sanalla "paikkeilla". Mutta eiköhän jokainen viestin varsinaista tarkoitusta lukeva ymmärtänyt mitä tarkoitin, pahoittelen etten ole ihan täydellinen raskaustietopankki vielä tässä vaiheessa ;)

Mimmu81 kirjoitti:

Täällä jänskätään pikkuisen pohjoisempana, pohojammaalla ollaan siis. Olisi kiva päivitellä kuulumisia jatkossakin, verrata vähän miten fiilikset ja kokemukset etenee kun samoja viikkoja kuitenkin kuljetaan? Pistä sähköpostiosoitetta jos kiinnostaa :)

Laitetaan vaan sähköpostia, antasitko vielä sun s-postiosotteen? :) Laittaisin omani, mutta se on mun omalla nimellä... en halua paljastua vielä, jos täällä on vaikka tuttuja.. :D

• Mimmu81

Laitetaan vaan sähköpostia, antasitko vielä sun s-postiosotteen? :) Laittaisin omani, mutta se on mun omalla nimellä... en halua paljastua vielä, jos täällä on vaikka tuttuja.. :D

Laitahan postia osoitteeseen [email protected] :)

• nyt jo rv 39+3 :)

Niin, kärsivällinen tapaus tosiaan, muuten ei kyllä mitenkän rauhallinen tämä meidän pieni masuasukkimme täällä :). Kovasti odottelen, josko se jotain pientä suuntaa antavaa alkaisi näyttämään synnytystä ajatellen, mutta eeiii... Kolmena iltana on tosin ollut pieniä erilaisia tuntemuksia, varmaan jotain harjoitussupistuksia. Kovasti täällä yritetään kuitenkin touhuilla ja lenkkeillä :)! Toisaalta h-hetkeen on enää niiiiin vähän aikaa, että eiköhän tämän vielä malta odotella ;).

Hauskaa lukea teidän intoiluanne, koska muistan kyllä omatkin tuntemukseni viime helmikuun lopulla, kun sain tietää olevani raskaana :). Kun tein positiivisen testin, en oikeasti edes tiedä mitä kaikkea päässäni siinä vaiheessa liikkui :D. Muistan vain oikeasti hyppineeni ja kiljuneeni ja itkeneeni ja nauraneni samaan aikaan... hyvä ettei tullut seinille kiipeiltyä :) Ja äkkiä apteekkiin ostamaan uutta testiä, ihan vaan varmuudeksi ;).

Mutta nyt siis jo vähän toisenlaista jännäilyä..... :)

Mimmu81 kirjoitti:

Laitahan postia osoitteeseen [email protected] :)

Kiitti :) Mä laitoin jo, mut tulikohan se perille kun tuli sellanen ihme viesti sen jälkeen kun olin lähettäny sen? Englanniks luki ettei voitu välittää sitä viestiä tai jotain, jos oikein ymmärsin. :O

• Mimmu81

Kiitti :) Mä laitoin jo, mut tulikohan se perille kun tuli sellanen ihme viesti sen jälkeen kun olin lähettäny sen? Englanniks luki ettei voitu välittää sitä viestiä tai jotain, jos oikein ymmärsin. :O

Juu ei näy. Kokeileppas vielä. Perustin meinaan tuon postin juuri, jospa siinä on jotain käynnistysvaikeuksia... :)

nyt jo rv 39+3 :) kirjoitti:

Niin, kärsivällinen tapaus tosiaan, muuten ei kyllä mitenkän rauhallinen tämä meidän pieni masuasukkimme täällä :). Kovasti odottelen, josko se jotain pientä suuntaa antavaa alkaisi näyttämään synnytystä ajatellen, mutta eeiii... Kolmena iltana on tosin ollut pieniä erilaisia tuntemuksia, varmaan jotain harjoitussupistuksia. Kovasti täällä yritetään kuitenkin touhuilla ja lenkkeillä :)! Toisaalta h-hetkeen on enää niiiiin vähän aikaa, että eiköhän tämän vielä malta odotella ;).

Hauskaa lukea teidän intoiluanne, koska muistan kyllä omatkin tuntemukseni viime helmikuun lopulla, kun sain tietää olevani raskaana :). Kun tein positiivisen testin, en oikeasti edes tiedä mitä kaikkea päässäni siinä vaiheessa liikkui :D. Muistan vain oikeasti hyppineeni ja kiljuneeni ja itkeneeni ja nauraneni samaan aikaan... hyvä ettei tullut seinille kiipeiltyä :) Ja äkkiä apteekkiin ostamaan uutta testiä, ihan vaan varmuudeksi ;).

Mutta nyt siis jo vähän toisenlaista jännäilyä..... :)

Kiva tietää ettei olla ainoita... :) Ehkä sitä ei sitten rauhoitukkaan ajan kanssa, kun koko ajan tulee jotain uutta jännitettävää... Aina se seuraava ultra ja lopulta synnytys... :) Mutta kyllä nyt tosiaan eniten odottaa sitä eka ultraa, että saa tietää onhan vauvalla kaikki hyvin... Välillä tämän onnen ja jännityksen keskellä tulee hetkiä, jolloin oikeasti miettii että jos siellä ultrassa selviäskin jotain ikävää... :( tai jos menis kesken. Miten siitä oikein selviäis... :( täytyy vaan uskoa ja toivoa että vauvalla on kaikki hyvin, jos sitä nyt vauvaksi voi vielä sanoa? No sovitaan että voi. ;)

Sä taas saat ihan kohta pidellä omaa pientä nyyttiä sylissäs, ajattele... :) Voi sitä rakkauden määrää kun saa oman lapsen syliin... Ja nähdä miehen ilmeen kun näkee ensimmäisen lapsensa... Tulee oikein perhosia vatsaan kun miettii sitäkin hetkeä. :)

Mimmu81 kirjoitti:

Juu ei näy. Kokeileppas vielä. Perustin meinaan tuon postin juuri, jospa siinä on jotain käynnistysvaikeuksia... :)

... olla viesti postilaatikossa. :) Ainakaan nyt ei tullut mitään ihme viestejä kun lähetin sen. :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      162
      2569
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2377
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      102
      1072
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      901
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      839
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      717
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      717
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      710
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      701
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      658
    Aihe