Voisiko joku vastata yksinkertaiseen kysymykseen: Miten vaihtaa rivinväli (Open Office)??? Tavallisessa kirjoituskoneessa se on yksi keskeinen nappi koneen kyljessä, nyt asiasta on tullut sellaista salatiedettä, että sanahaut asiasta tuottavat kilometrin horinaa, josta ei ota mitään selvää. Jos et tiedä vastausta TÄHÄN kysymykseen, niin oletko hyvä ja kuormitat jotakin muuta palstaa pohdinnoillasi. Kiitos sille, joka tietää ja vastaa.
R I V I N V Ä L I
8
13078
Vastaukset
- Ohjentaja
4.1.10 Rivi- ja kappalevälit
Kappaleen riviväli asetetaan valitsemalla Muotoilu-valikosta Kappale ja Sisennykset ja välit -välilehti. Rivivälivalintalistasta voi valita normaalit yhden,puolentoista ja kahden rivivälit.
Kappaleiden välejä voi muuttaa samasta välilehdestä löytyvien Yläreuna ja Alareuna -kenttien arvoja. Asetuksella vaikutetaan kappaletta ennen ja jälkeen jäävän tyhjän tilan määrään. Arvon voi antaa vain sentteinä.
Niksi: Kiinteä-vaihtoehdolla voit asettaa rivinvälin täsmällisesti millimetreinä. Valinta on
käyttökelpoinen esimerkiksi julisteita tai mainoksia asemoitaessa, jolloin tekstirivit voi
halutessaan laittaa koskettamaan toisiaan tai menemään jopa lomittain.- Tyhymä
Siis miten sen rivinvälin saa pysymään...itse kun yritän vaihtaa rivinvälin 1,5:si se vaihtuu kuitenkin 1cm:si ...
"Arvon voi antaa vain sentteinä."
Pitäisi varmaankin olla: "Arvon voi antaa vain käytetyissä mittayksiköissä, esimerkiksi senttimetreinä."Tyhymä kirjoitti:
Siis miten sen rivinvälin saa pysymään...itse kun yritän vaihtaa rivinvälin 1,5:si se vaihtuu kuitenkin 1cm:si ...
"Siis miten sen rivinvälin saa pysymään...itse kun yritän vaihtaa rivinvälin 1,5:si se vaihtuu kuitenkin 1cm:si ... "
Samaa minäkin tässä olen ihmetellyt, vaihtuu valikosta, mutta kun seivaa, käyttää kiinni ja avaa, taas osa on vaihtunut ykköseksi. Mikä tässä ei nyt pysy paikallaan?
OpenOffice.org Ohje - Etsi-välilehti - Etsittävä termi: Riviväli.
Kun kerrot mikä vika esim. listan ensimmäisessä ohjeessa tarkoitukseesi on, niin jatketaan siitä sitten. Voinet kertoa vielä käyttämäsi ohjelmiston versionnumeron?- niih.
En tiedä.
- MH
Paina hiiren oikeaa näppäintä, se avaa rivivälit, oliko 3-erilaista.
- Jesssssss
Kiitos MH! Olen etsinyt tätä nimenomaista rivinvaihtomahdollisuutta useamman kuukauden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"1499747Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo1696149Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El335497Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset1725451MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny64482Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään594453Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle
Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m883541Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta783499En tiedä ymmärrätkö
Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk102991Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html1282950