Voisiko joku vastata yksinkertaiseen kysymykseen: Miten vaihtaa rivinväli (Open Office)??? Tavallisessa kirjoituskoneessa se on yksi keskeinen nappi koneen kyljessä, nyt asiasta on tullut sellaista salatiedettä, että sanahaut asiasta tuottavat kilometrin horinaa, josta ei ota mitään selvää. Jos et tiedä vastausta TÄHÄN kysymykseen, niin oletko hyvä ja kuormitat jotakin muuta palstaa pohdinnoillasi. Kiitos sille, joka tietää ja vastaa.
R I V I N V Ä L I
8
12768
Vastaukset
- Ohjentaja
4.1.10 Rivi- ja kappalevälit
Kappaleen riviväli asetetaan valitsemalla Muotoilu-valikosta Kappale ja Sisennykset ja välit -välilehti. Rivivälivalintalistasta voi valita normaalit yhden,puolentoista ja kahden rivivälit.
Kappaleiden välejä voi muuttaa samasta välilehdestä löytyvien Yläreuna ja Alareuna -kenttien arvoja. Asetuksella vaikutetaan kappaletta ennen ja jälkeen jäävän tyhjän tilan määrään. Arvon voi antaa vain sentteinä.
Niksi: Kiinteä-vaihtoehdolla voit asettaa rivinvälin täsmällisesti millimetreinä. Valinta on
käyttökelpoinen esimerkiksi julisteita tai mainoksia asemoitaessa, jolloin tekstirivit voi
halutessaan laittaa koskettamaan toisiaan tai menemään jopa lomittain.- Tyhymä
Siis miten sen rivinvälin saa pysymään...itse kun yritän vaihtaa rivinvälin 1,5:si se vaihtuu kuitenkin 1cm:si ...
"Arvon voi antaa vain sentteinä."
Pitäisi varmaankin olla: "Arvon voi antaa vain käytetyissä mittayksiköissä, esimerkiksi senttimetreinä."Tyhymä kirjoitti:
Siis miten sen rivinvälin saa pysymään...itse kun yritän vaihtaa rivinvälin 1,5:si se vaihtuu kuitenkin 1cm:si ...
"Siis miten sen rivinvälin saa pysymään...itse kun yritän vaihtaa rivinvälin 1,5:si se vaihtuu kuitenkin 1cm:si ... "
Samaa minäkin tässä olen ihmetellyt, vaihtuu valikosta, mutta kun seivaa, käyttää kiinni ja avaa, taas osa on vaihtunut ykköseksi. Mikä tässä ei nyt pysy paikallaan?
OpenOffice.org Ohje - Etsi-välilehti - Etsittävä termi: Riviväli.
Kun kerrot mikä vika esim. listan ensimmäisessä ohjeessa tarkoitukseesi on, niin jatketaan siitä sitten. Voinet kertoa vielä käyttämäsi ohjelmiston versionnumeron?- niih.
En tiedä.
- MH
Paina hiiren oikeaa näppäintä, se avaa rivivälit, oliko 3-erilaista.
- Jesssssss
Kiitos MH! Olen etsinyt tätä nimenomaista rivinvaihtomahdollisuutta useamman kuukauden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4382507Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek142320Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2521465Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.821129Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel621046Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4131022- 153905
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41898- 56859
- 79845