Huulisyöpä

Kuulostaako syövältä

Jos epäilee että on huulisyöpä, niin mennäänkö sitä näyttämään tavislääkärille vai hammaslääkärille?
Mulla on ylähuulessa outo arpimainen alue, joka suurenee pikkuhiljaa. Noin 5 viikkoa sitten ylähuulta "poltteli" muutaman tunnin, ajattelin että siihen tulee herpes. Kuumotus loppui, ja tilalle tuli pieni finnin näköinen punainen näppy joka sekin sitten lähti tosi nopsaa pois. Sen jälkeen huulessa oli pitkään pieni arpi (tai joku mikä kuitenkin "kiristi" huulta jos esim. hymyili leveästi).
Nyt arpi on viikkojen aikana suurentunut ja alkoi mietityttää, voiko se olla ihan normaalia..
Ja herpes se todennäköisesti ei ainakaan ole/ollut, koska mitään rakkuloita ja muita herpekselle tyypillisiä juttuja ei ilmennyt (paitsi se alkukuumotus).

10

18753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mumi

      Mene hyvä ystävä lääkärille. Itse kävin tänään ihotautilääkärillä joka otti koepalan huulessa olleesta ruvesta joka aina välillä vuotaa verta ja sitten taas katoaa, tullakseen parin päivän päästä uudestaan, Tuo vaiva on ollut toukokuusta lähtien, olen käynyt lääkärillä jo kolme kertaa. Nyt pitää odottaa 3-4 viikkoa koepalan tuloksia.....Oli mitä oli , sitten tiedetään miten sitä hoidetaan.Herpeksenä tuota minunkin vaivaa alkujaan hoidettin.

      • Naama remonttiin??

        Minä kans luulin sitkeäksi herpekseksi, mutta nyt on jo muutaman kerran ollut niin, että alkaa kuten herpes alahuulessa, ja sitten siihen tulee pystysuunnassa haava, joka ulottuu joskus jopa huulen yli sekä suun sisälle että leuan puolelle.
        Siinä on kovettuneet valkoiset "reunavallit", ja sentti molemmille sivuille on kuivaa ja kovaa valkoista ihoa.
        Ei tarvitse kun syödä tai hymyillä, niin verenvuoto on taattu.
        Tuo kestää viikkoja ja saattaa parantua aina välillä joksikin aikaa.

        Voiko tämä enää olla mitään muuta kuin huulisyöpää?


    • Onks tää Huulisyöpä?

      Eilen käytin hölmöyttäni yhden kiekon pussinuuskaa, noh...illalla huomasin finnin tapaisen jutun mun ylähuulen YLÄPUOLELLA elikkä tää ei ollu itse huulessa vaan huulen ja nenän välissä. Lisäksi huomasin että makuaistini huononi nuuskan takia...eli pitääkö olla huolissaan siitä finnin tapaisesta pallosta tai siitä kun ei ole enää hyvää makuaistia, onko mulla huulisyöpä?
      Ekan viestin kirjoittaja nimittäin sanoi että häntäkin eka poltteli huulessa, niinkuin minuakin, sitten hänelle tuli finnintapainen pallo ylähuulen tienoille ja minulla myös...multa lähti vielä makuaistikin? AUTTAKAA! olen todella huolissani!

      • pollopä

        hei lääkäri täällä!
        ei kannata pelästyä sulla taisi alkaa vaan mies menkat
        (oireita: nuuska käyttö ja finnit sekä suuri vitutus)


    • Nyl

      kai sua nyt poltteleekin huulessa jos oot nuuskaa käyttäny, ite oon käyttäny kaks vuotta paskaa ja finnejä tulee itelle ja kavereille ylähuulen ja nenän väliin joskus, se ei oo huulisyöpä.

    • huuli

      Vähän on samanmoiset oireet. Mikä oli diagnoosi?

    • pollopää

      Idjootti sulla on rohtuneet huulet, kannattaisko ostaa vähä huulirasvaa?
      jos niitä huulia nuoleskelee nii kai ne rohtuu.

      • Anonyymi

        Minulla taitaa olla huulisyöpä,alahuuli on kipeä,ja siinä on patteja.Tupakkaa olen polttanut n 40 vuotta,ja viinaa olen avioeron jälkeen lähes joka päivä.Minulla on todettu munuais syöpä joka leikattiin 2013.Ei harmita vaikka lähtö tulisi tänään.


    • Anonyymi

      Onko huuulisyöpäkokemuksia ?
      Minulla on ollut puoli vuotta ylähuulessa haavoja, jotka ei parane.
      Tai paranee vähän välillä, mutta aukeavat taas.
      Kauhistuin. juuri sellainen on huulisyövän oire.
      Terkkarilääkärini on toivoton tapaus. Pitänee mennä yksityiselle.
      Eräällä tunnetulla hammasklinikalla on silloin tällöin suukirurgi, joka ottaa näytteitä.
      Onko kellään sattunut niin ikävästi, että on kokemuksia huulisyövästä ?

    • Anonyymi

      Mihin kannattaa mennä Hesassa näyttämään huulta, jos on selviä muutoksia? Hammaslääkäriin, terveyskeskukseen vai yksityiselle mikä lääkäri?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3038
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1026
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1000
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      916
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      806
    Aihe