Terve,
Osaisiko joku antaa vastauksia tai kommentteja? Kävin näöntarkastuksessa silmälääkärillä ja sanoi, että
iltalasit etenkin autoillessa kannattaa hommata. Vasen silmä -0.25 ja oikea -1,5. No hommasin lasit ja heti kun laitoin lasit päähän ne tuntuivat oudoilta. Nyt oikeassa silmässä lasien kanssa näkö on todella tarkka etenkin kauas katsottaessa, mutta lähelle sumeampi. Kun taas vasen silmä näkee lähelle hyvin ja tarkasti mutta ei kauas. Eli tuntuu, että vasemmassa silmässä vahvuus ei ole oikea, esim. olen katsonut vasemmalla silmällä silmälasien oikean linssin läpi ja kaukonäkö on todella tarkka. Toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitan. Lasit päässä tuntuu todella oudolta kun nyt oikea silmä on tarkempi ja vasen huonompi, kun taas ilman laseja on toisinpäin.
Onko diagnoosi mennyt näöntarkastuksessa oikein, vai joutuuko tämän kanssa nyt elämään? Vai tottuuko silmä vai mitä?
Kiitos asiallisista vastauksista.
Ensimmäiset silmälasit (v.-0,25 / o.-1,5) ja ongelmat
6
1374
Vastaukset
- tiedänpähän vaan
eripariset silmät ton mukaan, vaikkei se toki mikään mahdottomuus olekaan. Oiskohan kuitenkin käynyt lekurilla pieni moka tarkastuksessa? Käypä varmistamassa näkösi optikolla, he ovat opiskelleet näöntarkkuuden mittaamista huomattavasti kauemmin, kuin lääkärit, jotka perehtyvät silmän sairauksiin opinnoissaan.
- _Jaska_
Kuinkas kävi? Itselläni oikeassa tuntuu oikein hyvältä korjaus mutta vasemmassa ei ihan yhtä trkka näkö ole kuin oikeassa. Lisäksi monitorin reunat tuntuu olevan vinot, ylhäältä ulospäin.
- Rillililli
Moikka,
Kävin itsekin optikolla näöntarkastuksessa, kun on jo pidemmän aikaa tuntunut siltä, että ehkäpä tarvitsisin lasit. Minusta on tuntunut, että kaukonäköni on huonontunut ja varsinkin autolla ajaessa tämä häiritsee.. Mutta optikkoni mukaan kaukonäkö on sen verran hyvä, ettei miinuslaseja tarvita. Hän sanoi, että minun (päätetyötä tekevän) ongelmaan saattaisi olla apua siitä, että ottaisin 0,5 työlasit itselleni.. Näin silmät eivät väsyisi niin paljon ja kaukonäkökin "paranisi" tällä tavalla.
Kannattaako minun siis ottaa 0,5 lasit?? Onko kokemuksia? Ja onko mitään järkeä??
Olen itse ihan ummikko silmälasiasioiden suhteen joten olisi kiva saada viisaampien näkemys asiaan! :)- tiimarin lukulasit
Ei kannata ottaa noin pienellä voimakkuudella mutta jos haluat kokeilla, osta halvat lukulasit tiimarista tai muualta missä niitä myydään. Jos niistä on selvästi apua, kannattaa sitten harkita laadukkaampia.
- Rillililli
tiimarin lukulasit kirjoitti:
Ei kannata ottaa noin pienellä voimakkuudella mutta jos haluat kokeilla, osta halvat lukulasit tiimarista tai muualta missä niitä myydään. Jos niistä on selvästi apua, kannattaa sitten harkita laadukkaampia.
Kiitos! Käynpä ostamassa tiimarin lasit ja testaan onko apua! :)
- juhani25
Rillililli kirjoitti:
Kiitos! Käynpä ostamassa tiimarin lasit ja testaan onko apua! :)
Tosiaan asiaa selvittelin. Todettiin, että näkötestiin vaan uudestaan.. eli vasemmassa silmässä ei ole noin hyvä näkö kuin alunperin mitattiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3472784Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201549Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151026Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57997Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27944En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82923Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898- 80898
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839