Apua tarvitseva

Timantti_89

Tein raskaus testin 3 viikkoa sitten noin se näytti positiivistä.
Ei ollut suunniteltu avomiehen kanssa mutta se oli kuitenkin
iloinen yllätys :) En tiennyt kuinka pitkällä olin raskaana
joten m menin neuvolaan ja sieltä sain seuraavaksi päiväksi lähetteen äitiyspolille
(siellä paikkakuntani ainut ultralaite) Lääkäri oli mitä tympein ja kamalin ihminen.
Siellä näkyi pussi muttei alkiota ja sanoin minun olevan alle 5 viikolla ja totesi
että kyllä tämä on varmana tuulimuna että tässä olisi lääkkeet! mitä olen palstoilta lukenut niin eikö sen saa tietää viikon seitsemän jälkeen? Jotain positiivista se nainen sanoi... Se ei ole kohdun ulkopuolinen.
Sain ajan 13.10.2009 uuden ajan. Menin sinne ja sitten näkyi yhä vain se pussi
mutta se oli kasvanut ja nyt sai tietää kuinka pitkällä olen raskaana 5 6.
Se lääkäri siinä taas alkoi sanoa että tuulimuna ja että kyllä siellä vettä on ja normaalisti kasvanut se pussi yms... Taas niitä pillereitä oli änkemessä. Sitten katsoi mun papereita ja totesi että voi noin nuori
isä ja äiti olisi!!! Itse olen 20 ja avopuolisoni on 18. En tiedä mitä tehdä joka ilta mietin tätä asiaa itkien itseni uneen. Olen pahoittanut todella mieleni tämän lääkärin puheista.
Kävin neuvola "tädin" luona ja hän sanoi että on ihan normaalia jos ei vielä näy alkiota.
Ja että todella tärkeätä käytöstä tältä toiselta lääkäriltä. Ja että ei pitäisi ottaa itteeni.
Ai niin ja nyt on tullut näitä raskauden normaaleja oireita lisää olen alkanut oksennalla
ja tissit hellänä kauniisti sanottuna. Onko tuulimunassa oireena oksentelukin?
Auttakaa minua ja kertokaa oma mielipiteen asiasta...

5

412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1l1km

      moikka!
      Tuulimunassa on yleensä ihan normaalit raskausoireet, pahoinvointi, väsymys, rintojen arkuus ym. mitä nyt kellekkin tulee. Tuulimunaraskaudessa on myös yleistä, että se selviää vasta ensimmäisessä ultrassa (niskapoimu-ultrassa,) joka tehdään raskausviikon 12 kieppeillä. Tällöin on kehittynyt pelkkä raskauspussi, muttei sikiötä ollenkaan. Kohdun sisältö joudutaan sitten tyhjentämään lääkkeellisesti tai kaavinnalla.
      Olen ymmärtänyt että alkio ei noilla sinun viikoilla näkyisi vielä ultrassa!! itsellä näkyi viikolla 6 4 3,7mm pituinen alkio (joka oli kyllä kuollut) eli minun tapauksessa keskenmeno ja lääkkeellinen tyhjennys tehtiin viime viikolla.
      kuulostaa tosi epäammattimaiselta tuo sinun lääkäri. suosittelisin menemään vaikka yksityiselle (jos vain on varaa) tutkimuksiin viikolla 6- 7, niin pitäisi näkyä alkio jos sellainen on.
      Ja tuosta teidän iästä, kaverini sai esikoisensa 17 vuotiaana ja oli ja on edelleenkin mitä ihanin ja rakastavin äiti pojalleen!!
      Paljon voimia sinulle ja jaksamista, kyllä tuo asia lähiviikkoina selviää, tule sitten tänne kertomaan miten on käynyt!!

    • Timantti_89

      Olen kuulemma pienemmällä raskaana kun se luuli 6 3 kuulemma...
      Ja sitten siellä näkyi istukka ja vissiin/ehkä hänen mielestään alkio ei ole
      varma 3 viikon päästä taas uudestaan ei yhtään jaksaisi tätä ravaamista mutta
      pakko tehdä näin

      • Heidi---

        Hei!

        Kuulostaa kyllä aika kamalalta lääkäriltä!? Mä tein testin n. viikolla 5 ja testi oli heti positiivinen. Sain neuvolasta ajan viikolle 6. Ja mulla kyllä heti näky ultrassa sikiö! Tossa löysin ekan ultran niin rv 6 2 ja sikiö on 5,6mm! Sitten kovien mahakipujen takija kävin neuvolassa rv 8 2 ja sikiö oli 16,4mm. Että kyllä sen sikiön pitäs näkyä jo 5-6viikolla..

        Mutta sinun tilanteessa ei voi visiin kun vain odottaa.. Ikävää, että sinulle sattui tollanen lääkäri.. Ja vielä itselläni ainakin mielialat heittelee niin raskasta vielä ajatella onko oikeasti raskaana vai mikä.. voimia!


      • Timantti_89
        Heidi--- kirjoitti:

        Hei!

        Kuulostaa kyllä aika kamalalta lääkäriltä!? Mä tein testin n. viikolla 5 ja testi oli heti positiivinen. Sain neuvolasta ajan viikolle 6. Ja mulla kyllä heti näky ultrassa sikiö! Tossa löysin ekan ultran niin rv 6 2 ja sikiö on 5,6mm! Sitten kovien mahakipujen takija kävin neuvolassa rv 8 2 ja sikiö oli 16,4mm. Että kyllä sen sikiön pitäs näkyä jo 5-6viikolla..

        Mutta sinun tilanteessa ei voi visiin kun vain odottaa.. Ikävää, että sinulle sattui tollanen lääkäri.. Ja vielä itselläni ainakin mielialat heittelee niin raskasta vielä ajatella onko oikeasti raskaana vai mikä.. voimia!

        Aloin vuotaa kauheasti verta soitin ambulanssin oli kuumetta 37,6 selkäkipua yms...
        Lahden sairaalaan... Todettiin tuulimuna otettiin pissanäytteet ja verinäytteet.
        Aamulla piti mennä takaisin 9 aikaa.Pääsin lääkärille 10 aikaan.
        Varmisti vielä että ei ole ketään kotona ja eihän siellä ollut antoi lääkkeitä
        ja kertoi että on tulehdus ja vuosin kuulemma sen verran pahasti että keskeytys olisi
        ollut huomenna. Sain alkulääkkeen ja kun kerkesin kotiin 12 aikaan alkoikin supistukset päättyivät
        noin kello 17.40 kun tuli jotain läpikuultavaa ulos luulen että se oli sikiöpussi.
        Kivut katosi heti sen jälkeen. Olo on hirveä henkisesti,eikä fyysistikkään hyvä.
        Ei voi uskoa tätä miten tämä viimeisin vuorokausi on vaikuttanut mun elämään.
        Toivon ettei kukaan joudu kokea samaa.
        Olisin ollut raskaana 9 2


      • Heidi---
        Timantti_89 kirjoitti:

        Aloin vuotaa kauheasti verta soitin ambulanssin oli kuumetta 37,6 selkäkipua yms...
        Lahden sairaalaan... Todettiin tuulimuna otettiin pissanäytteet ja verinäytteet.
        Aamulla piti mennä takaisin 9 aikaa.Pääsin lääkärille 10 aikaan.
        Varmisti vielä että ei ole ketään kotona ja eihän siellä ollut antoi lääkkeitä
        ja kertoi että on tulehdus ja vuosin kuulemma sen verran pahasti että keskeytys olisi
        ollut huomenna. Sain alkulääkkeen ja kun kerkesin kotiin 12 aikaan alkoikin supistukset päättyivät
        noin kello 17.40 kun tuli jotain läpikuultavaa ulos luulen että se oli sikiöpussi.
        Kivut katosi heti sen jälkeen. Olo on hirveä henkisesti,eikä fyysistikkään hyvä.
        Ei voi uskoa tätä miten tämä viimeisin vuorokausi on vaikuttanut mun elämään.
        Toivon ettei kukaan joudu kokea samaa.
        Olisin ollut raskaana 9 2

        Todella ikävää.. voimia paljon..! Ei oikein muuta voi sanoa, koska en ole ite koskaan kokenut mitään vastaavaa.. Mutta osasinki vähän ajatella, että oli outoa kun alkio ei näkynyt vielä 6 viikolla ollenkaan.. Mutta nyt toivut kunnolla..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2033
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1670
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe