raskaaksi ennen km-tyhjennyksen jälkeistä verikoetta?

jokojoko

Oletko ollut joskus tässä tilanteessa:
raskaus todettu kesken menneeksi, olet saanut lääkkeellisen tyhjennyksen ja muutaman viikon päähän VERIKOEAJAN (en tiedä kuuluuko kaavinnan jälkeen käydä verikokeessa) sitten olette pupuilleet ilman ehkäisyä ennen tuota verikoetta ja tullut raskaaksi. Verikokeessa tai tuloksen saannin yhteydessä olette varmaan kertonut, että on mahdollista että olet uudestaan jo raskaana.
Miten sen verikokeen tuloksen kanssa on sitten toimittu, tai miten on todettu että raskaus on uusi, eikä vain tyhjennys epäonnistunut (joka myös tietty nostaa raskaushormooniarvoja)?

Itse olen nyt tässä tilanteessa, odottelen tuota verikoetta, joka vajaan 2 viikon päästä.

Nyt pitäisi käyttää ehkäisyä, jotta mahdollinen uusi raskaus ei sekoita tuon verikokeen tulosta.

Mutta emme haluaisi käyttää ehkäisyä, se tuntuu niin väärältä, vaikka olisi varmaan eduksi jotta saataisiin tämä km-juttu loppuun asti hoidettua oikein. "Keho kyllä tietää, milloin voi raskautua uudestaan" jotkut sanovat. Luottaisin mieluummin siihen.

Tuli vähän pikä tästä, toivottavasti joku on ollut samassa tilanteessa ja osaa minua auttaa!!
kiitos

4

517

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heti vaan

      Itse olen juuri samanlaisessa tilanteessa ja en aio kyllä odotella sen kummemmin. Kun vuoto loppuu, niin yritys alkaa. Minulle sanottiin, että yhdet kuukautiset pitäisi odottaa, mutta luotan itsekkin tuohon "keho tietää" -juttuun.

      • jokojoko

        ok.. mistä sitten todetaan, että raskaus on uusi, eikä vain se tyhjennys epäonnistunut??? kummassakin tapauksessa hcg koholla..


      • äiti + poika 2v
        jokojoko kirjoitti:

        ok.. mistä sitten todetaan, että raskaus on uusi, eikä vain se tyhjennys epäonnistunut??? kummassakin tapauksessa hcg koholla..

        Vaikkapa niiiiiiiiiiiiiin olette molemmat väärässä tuossa keho kyllä tietää jutussanne. Mutta omapahan on päänne, jota seinään iskette.

        Minä tulin raskaaksi heti, keskenmenon jälkeen ilman kuukautisia siinä välissä. MINULLA OLI ONNEA, lapsi syntyi terveenä, keskosena, jo viikolla 31. Toivottavasti Teillä on yhtä paljon ONNEA matkassa. Sillä keho ei todellakaan tiedä, minullakin meni vain vedet, ja sitten se oli siinä. Eli keho petti. Lapsessa ei ollut vikaa. Ja vuotoakin oli pitkin matkaa.

        Itselläni raskautuminen ei ollut noin tietoisesti haettua kuin Teillä kuulostaa olevan, vaan minä olin suuren hermopaineen alainen kun samaan aikaan äitini kuoli rintasyöpään pitkän kaavan mukaan ja hoitelin kuolevaa, mieheni lohdutteli minua (siis tosi hyvin ja perusteellisesti) ja huomasin olevani uudelleen raskaana.


      • täälläainakinok
        äiti + poika 2v kirjoitti:

        Vaikkapa niiiiiiiiiiiiiin olette molemmat väärässä tuossa keho kyllä tietää jutussanne. Mutta omapahan on päänne, jota seinään iskette.

        Minä tulin raskaaksi heti, keskenmenon jälkeen ilman kuukautisia siinä välissä. MINULLA OLI ONNEA, lapsi syntyi terveenä, keskosena, jo viikolla 31. Toivottavasti Teillä on yhtä paljon ONNEA matkassa. Sillä keho ei todellakaan tiedä, minullakin meni vain vedet, ja sitten se oli siinä. Eli keho petti. Lapsessa ei ollut vikaa. Ja vuotoakin oli pitkin matkaa.

        Itselläni raskautuminen ei ollut noin tietoisesti haettua kuin Teillä kuulostaa olevan, vaan minä olin suuren hermopaineen alainen kun samaan aikaan äitini kuoli rintasyöpään pitkän kaavan mukaan ja hoitelin kuolevaa, mieheni lohdutteli minua (siis tosi hyvin ja perusteellisesti) ja huomasin olevani uudelleen raskaana.

        ehkä nuo sinun ongelmasi johtuivat juurikin noista mainitsemistasi "hermopaineista" eikä keskenmenosta, kroppasi oli stressitilassa koko ajan..
        täällä ainakin raskauduttu heti km jälkeen ja kaikki meni loistavasti, tyytö syntyi rv40 3 täysin terveenä. jos verikokeessa hcg koholla niin sitä seurataan ja jos on kasvusuhdanteessa, niin olet uudestaan raskaana. luottakaa vaan kehoonne. äiti poika 2v:lla oli huono aika tulla raskaaksi moisen surun keskellä, pääasia että poika voi hyvin kaikesta huolimatta :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1634
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1472
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1325
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      87
      1304
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe