200 000 km huolto

SuviM

Hei!

Ostin kesällä ensimmäisen autoni joka on VW Golf vm. 99 ja diesel. Nyt pyörähti mittariin 200 000 km ja mieleen tuli, että auto varmaan pitäisi nyt vielä sitten huoltoon, kun huoltokirja on tähänkin asti merkkiliikkeen leimoin kunnossa. Kuinkahan paljon ko. huolto tulisi maksamaan ja mitä siinä yleensä tehdään?

Kiitos avusta! :)

5

4420

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimimerkki2

Varmin tieto tulee sieltä huollosta. Soita tai lähetä sähköpostia. Ne haluaa tietää ainakin mallivuoden, mallin ja moottorikoon.

Riippuu myös siitä onko sun autossa jo joustava Long-Life -huoltoväli vai kiinteä 15 tkm väli.

Tuon ikäiseen bensamalliin on pikkuhuolto ollut jotai alle 200 €, isompi huolto jotain 350 € ja hihnanvaihdon kanssa muistaakseni 850 €.

• SuviM

Hankalan kuuloisia termejä nämä mallivuodet ja mallit. Pitää maanantaina ottaa selvää.

Vihkon mukaan 180 000 km huollossa on vaihdettu hihna ja muutenkin täyshuolto ja sitten on merkitty, että seuraava huolto joko 9/09 tai 195 000 km. Autolla oli ajettu 189 500 km kun ostin sen toukokuussa ja silloin on liike tehnyt merkinnän jossa kerrotaan, että autolle on tehty perushuolto ja öljyt ja suodatin vaihdettu (ei kuitenkaan vuosihuoltoa tai noita kilometrihuoltoja). Nyt olen ehtinyt ajaa autolla jo 200 500 km lukeman mittariin, eli olenkohan ihan myöhässä tuon huollon kanssa?

Ilmeisesti liian teknistä hommaa tämä autonpito minulle! :(

• 1.6lFSI
        SuviM kirjoitti:

Hankalan kuuloisia termejä nämä mallivuodet ja mallit. Pitää maanantaina ottaa selvää.

Vihkon mukaan 180 000 km huollossa on vaihdettu hihna ja muutenkin täyshuolto ja sitten on merkitty, että seuraava huolto joko 9/09 tai 195 000 km. Autolla oli ajettu 189 500 km kun ostin sen toukokuussa ja silloin on liike tehnyt merkinnän jossa kerrotaan, että autolle on tehty perushuolto ja öljyt ja suodatin vaihdettu (ei kuitenkaan vuosihuoltoa tai noita kilometrihuoltoja). Nyt olen ehtinyt ajaa autolla jo 200 500 km lukeman mittariin, eli olenkohan ihan myöhässä tuon huollon kanssa?

Jollei itse ymmärrä mitä pitää tehdä niin käy siellä huollossa kysymässä. Sitähän tuossa jo koitettiin neuvoa.

• on merkitty
        SuviM kirjoitti:

Kirjoittamastasi voi päätellä, että autosi ei ole ns. Lonlife-huolto-ohjelman piirissä, vaan siinä on kiinteät 15 ja 30 tuhannen km huoltovälit. Täyshuolto tai vuosihuolto on 30000km ja öljynvaihtohuolto 15000km:n välein.
        195000km:n kohdalla olisi ollut vuorossa öljynvaihtohuolto, mutta ilmeisesti se on tehty jo myyjän toimesta ennen aikojaan. 210000km:n kohdalla on vuorossa se isompi, 30000km:n valein tehtävä huolto, jossa tehdään öljyn ja suodattimien vaihdon lisäksi erilaisia tarkastuksia ja vaihdetaan esim. jarrunesteet jos edellisestä vaihdosta on kulunut yli 2v.
        Ole huoletta, 5000km sinne tai tänne ei merkitse mitään puhuttaessa autosi huoltoväleistä. Onhan noissa nykyisin öljynvaihdotkin jopa yli 30000km:n välein.

• SuviM
        1.6lFSI kirjoitti:

Jollei itse ymmärrä mitä pitää tehdä niin käy siellä huollossa kysymässä. Sitähän tuossa jo koitettiin neuvoa.

Kuten ylempänä kirjoitin, niin maanantaina aion olla yhteydessä liikkeeseen. Mieluusti olisin jo tänään, mutta liike nyt vain ei satu olemaan sunnuntaisin auki. Satuin olemaan yötöissä ja kun aikaa oli, niin selasin huoltokirjaa ja kirjoittelin tänne siitäkin tietoja samalla. Anteeksi vain jos toimin väärin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2338
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2233
    3. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1554
    4. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1545
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1447
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1093
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      984
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      118
      963
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      944
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      893
    Aihe