Minkälainen paikka asustaa tuo Lumijoki?
Lumijoki
71
6285
Vastaukset
- muuttanut
Lumijoki on ihan mukava pieni paikka asustaa. Nykyään kun on paljon uusia asukkaita tullut niin ei oo enään niin hirveän pikkukylä meininkiä, jossa kaikki tietää kaikkien asiat. Mutta kyllä sitäkin ilmenee. Ja jos liikut kodin ulkopuolellakin sitten, niin varmasti tulee tutustuttua uusiin ihmisiin.
Jos olet lapsiperheellinen, suosittelen ehdottomasti. Täällä on turvallista liikkua, hyvä koulu ja varmasti jotain aktiviteettia. Jos taas olet nuori, niin ei siellä hirveänä tekemistä ainakaan ole, ja muutenkin työmahdollisuudet on olemattomat. Yhteisöllisyys on täällä hyvin vahvaa. En näe hirveän huonona vaihtoehtona Lumijokea, jos tänne seuduile olet muuttamassa. Ouluun on matkaa n. puoli tuntia autolla ja linja-autoja kulkee suhteellisen useasti. Ehkäpä itsekkin joskus muutan vielä takaisin...
Ja pieni huomio lukijoille : nämä oli minun mielipiteitäni, elkää vetäkö hernettä nokkaan vaikka ette itse ihan samaa mieltä olekaan.- aloittaja
Kiitoksia rehellisestä mielipiteestä. Pistetään Lumijoki potentiaalisten tulevien kotipaikkakuntien listaan.
- toinen lumijokea
aloittaja kirjoitti:
Kiitoksia rehellisestä mielipiteestä. Pistetään Lumijoki potentiaalisten tulevien kotipaikkakuntien listaan.
mielipiteitä kaivataan =) Millaista maastoa lumijoella on?
toivoo toinen lumijokea harkitseva. - Anonyymi
" Ouluun on matkaa n. puoli tuntia autolla..."
Kyllähän et puoleen tuntiin Ouluun aja vaikka sinulla olisi Räikkösen jalat! Tunti siinä menee eikä läheskään aina riitäkään.
Oliko muukin hehkutuksesi samaa luokkaa, siihen en ota kantaa. - Anonyymi
toinen lumijokea kirjoitti:
mielipiteitä kaivataan =) Millaista maastoa lumijoella on?
toivoo toinen lumijokea harkitseva.Tasaista maastoa. Suomen soisin kunta, pinta-alasta muistaakseni 30 % suota. Tuosta prosenttiluvusta en ole varma, voin muistaa väärinkin. Eli voi se olla niinkin, ettei 30 % olekaan suota vaan kuivempaa maata.
- hhåhåhå
Itse en muuttaisi. Taino riippuu toki siitä, oletko perheellinen ja onko perheesi lapsien lukumäärä 6.
Jos taas olet nuori, ja sievästi sanottuna sinulla ei ole sisaria, niin älä ihmeessä muuta.
Täällä ei ole mitään tekemistä, tylsäätylsäätylsää. Puskaradiokin toimii paremminkuin hyvin.
Voi olla, että muut tietää asiasi paremminkuin itse =O - niiih ;PPP
Lumijoella on päiväkoti, eskari, peruskoulu (ylä ja ala-aste), 2 ruokakauppaa (ämmän herkku on lestadiolaisten suosima.....), kirjasto,café-pizzeria arta (joka huhujen mukaan on konkassa... suprise, ei tällä kylällä kannata mikään) ,pankki, ottoautomaatti, uimamonttu, joku pikkuhökkelimuseo, terveyskeskus hammaslääkäri, varjakka (jossa hailuoto-laiva josta kesäisin mm jäätelöä.), SURKEESSA KUNNOSSA oleva urheilukenttä, koululla ihan hyvä tenniskenttä, kohtuu hyvä kuntosali, talvisin hyvät hiihtoladut urheilutalolla ja 2 jäätä koululla (toinen pelaajille ja toinen 'tavallisille' luistelijoille)... noooh, jonkin verran täältä löytää ajanvietettä, eli sen perässä tänne tuskin muutetaan : P pikku kylä jossa ihan kohtuu verran palveluja, toki enemmän palveluja löytyy lyhyen ajomatkan päässä. Ihan mukava kylä, kaikki suurinpiirtein tuntee suurinpiirtein kaikki, jutut/tiedot/juorut leviävät nopeasti. Lestadiolaisia PALJON (Luonnosakylä...) päättäkää itse.
- Anonyymi
Miksi kukaan ei puhu 70-80 luvun tapahtumista. Lumijoen lumiukkojen alaikästen ahdistelusta. Onneksi ei tietääkseni tätä päivää. Jokainen ahdisteltu muistaa sängyt urheilutalolla.
- Anonyymi
Kerro sinä kun tunnut tietävän! Minä en ole kuullutkaan. Oliko lestat asialla?
- Anonyymi
Tuo on ihan sairas väite.
- Anonyymi
Voi olla ihan totta mutta vaikea todistaa näin pitkän ajan jälkeen. Ahdistellut voivat ymmärtää asian seksuaaliseksi ahdisteluksi aikuistuttuaan, alaikäisenä sitä piti vain outona käytöksenä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro sinä kun tunnut tietävän! Minä en ole kuullutkaan. Oliko lestat asialla?
Lestat eivät hyväksy urheilu toimintaa, taitaa olleet kepuliinit asialla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lestat eivät hyväksy urheilu toimintaa, taitaa olleet kepuliinit asialla.
Ainakin yksi kommari valtuutettu ahdisteli minua 80-luvulla. Mutta ei liity urheiluun mitenkään. Myynti hommissa oli tämä " herra". Kuollut jo ajat sitten.
- Anonyymi
Mikäli ahdistelua on ollut, tuskin koskaan saat oikeutta. Korkeintaan puolivillaisen anteeksipyynnön, josta rivien välistä voi lukea että ongelma tässä olet ollut itse. Hyväveli verkosto toimii ja suojelee kiusaajat ja ahdistelijat. Että hys hys vaan.
- Anonyymi
Parempi kuin Pyhäjoki, tuo Putinin ja hänen kärpästensä muistolehto.
- Anonyymi
Ihan paska. Uskovaisia sekoja kaikki.
- Anonyymi
Kummallista sekin että siellä haukutaan uskovaiseksi täysin neutraalisti uskontoon suhtautuvaa ihmistä. :D Jos et harrasta perseen nuolentaa joihinkin kunnan mafiosoihin, niin olet uskovainen. :DDDDDD Että sekoja on siellä muutkin.
- Anonyymi
Lumilyhty on karmein paikka. Eivät pyydä omaisia paikalle, kun joku tekee kuolemaa. Kiitti ihan vvvvvv.
- Anonyymi
No ihan jees muuten mutta kannattaa välttää tiettyjä tyyppejä. En puhu nyt lestoista vaan eräistä muista pillunahneista maajusseista. Akkaa vaihdetaan useammin kuin autoa.
- Anonyymi
:D :D :D pillunahneet
- Anonyymi
Hirveä paikka kaikkinensa. Ei ikinä enään.
- Anonyymi
Olen asunut Lumijoella 80-luvulla ja se mitä siellä tapahtui oli aikas kamalaa. Syystä jota tiedä en, minä ja perheeni jouduttiin törkeän mustamaalaamisen kohteeksi. Se jollain tavalla traumatisoi minua kun ei koskaan tiennyt mitä tuulesta temmattuja valheita meistä levitettiin kylällä. Perheeni oli tavallinen, rauhassa omissa oloissaan elävä pienperhe. Ilmeisesti naamamme eivät miellyttäneet jotakuta, ja siitä alkoi helvetti.
- Anonyymi
+kaunista maaseutua.
- erittäin toksisia ihmisoletettuja, saattavat tehdä elämästäsi piinallista. - Anonyymi
Eksyin tälle palstalle ja muillakin näkyy olevan yhtä ikäviä kokemuksia kuin minulla. Ikävien naapureiden lisäksi on myös paljon ilkivaltaa, toki sitä on muuallakin, mutta täällä pyörii harvemmin poliiseja seuraamassa. Eräs naisihminen varsinkin tykkää levittää paskaa kylillä.
- Anonyymi
Jos haluaa olla rauhassa ja ilmaisee sen, niin silloin ei varmasti saa olla rauhassa.
- Anonyymi
Jaa ettäkö millainen paikka Lumijoki? No tehdäänpä tiivis arviointi:
On sovittava johonkin tiettyihin sapluunoihin niin olet "oikea ihminen".
Lumijoella ei ole nollatoleranssia kiusaamiselle, naisvihalle, homofobialle eikä rasismille. Oletpa yksinhuoltaja, työtön, sairas, vammainen tai muuten elämän murjoma niin olet hyvä kohde yleiseksi sylkykupiksi. Juoppous sen sijaan ei ole ongelma eikä se jos pahoinpitelet perhettäsi. Se hyväksytään koska kunnan henkiset johtajat eivät ole aivan viattomia näissä asioissa.- Anonyymi
Yhdyn tähän, että on sovittava tiettyyn muottiin. Muuten aletaan kiusaamaan ja levittämään ikäviä juttuja. Tätä harrastaa ihan aikuiset ihmiset.
Nuorilla ei ole mitään tekemistä, räjäyttelevät postilaatikoita ja yksi päivä oli Salen pihassa nuotio, bensapumppu hajotettiin myös. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhdyn tähän, että on sovittava tiettyyn muottiin. Muuten aletaan kiusaamaan ja levittämään ikäviä juttuja. Tätä harrastaa ihan aikuiset ihmiset.
Nuorilla ei ole mitään tekemistä, räjäyttelevät postilaatikoita ja yksi päivä oli Salen pihassa nuotio, bensapumppu hajotettiin myös.Kotirauhaa ei kunnioiteta. Jos sanot, että nyt loppuu niin siitä ei välitetä vaan joutuu ihan taistelemaan, että saa olla rauhassa. Mutta noihin nuorisorikollisiin ei toimi puhe, ei mikään. Lapsista tulee sellaisia kun kotona ei välitetä, ei rakasteta eikä anneta huomiota. Surullista ja jotenkin ymmärrän sen, että se viha pitää purkaa jotenkin. Mutta en ymmärrä sitä, että aikuinen ihminen puuttuu tuntemattoman henkilön asioihin ja levittää valheita kylillä. Get a life!
- Anonyymi
Varmaan aika samanlainen kuin muutkin pikkukunnat. Ilmapiiri voi olla paljon raikkaampi kuin aikoihin. Uusia asukkaita tulee, vanhat kärttyisät juoruakat ja - ukot ovat jo kirkkomaalla.
- Anonyymi
Voin sanoa, että ei oo raikas ilmapiiri. Ehkä 10-vuoden päästä 😀 Mopojengi särkee postilaatikkoja myös omakotitaloalueella. Ajelevat öisin kylillä. Itteä kaduttaa se ku oon ryypännyt joskus teininä. Niin olis kyllä hirveää jos olis vielä rikosrekisteri. Tommoset nuoret tahtoo syrjäytyä, koska kun rikoksesta jää kiinni, se vaikuttaa aikuisena. Eikö nuoret halua rikastua. Se on mahdollista kun opiskelee hyvän ammatin. Miksi rötöstely on kivaa?
- Anonyymi
Jos tunnustat laestadiolaisuutta, Lumijoki on juuri sinulle. Muussa tapauksessa kierrä Pohjois-Pohjanmaa kaukaa.
- Anonyymi
Tuleeko siitä rötöstelystä hyvä olo. Ku joutuu poliisin haaviin. Tunsin kyllä erään miehen kuka tykkäs näpäyttää poliiseja. Hän kyllä on hyvin koulutettu ihminen ja henkisesti sairas. Eli onko nuoret jo menneet sekaisin päästä…. Olis mielenkiintoista kuulla tällaiselta rikolliselta, että miksi on kivaa varastaa ja hajottaa paikkoja. Onko kyseessä ihminen joka ajattelee ettei tulevaisuutta ole..
- Anonyymi
On olemassa eräs sanonta:
”Älykkäät ihmiset puhuvat ideoista, keskinkertaiset tapahtumista ja tyhmät ihmisistä.”
Tuo sanonta lohduttaa mieltä. - Anonyymi
Oon päässyt näkemään miltä tuntee kylpeä rahassa. Miettikää mopopojat valintojanne, itsekin olisin valinnut toisenlaisen elämän. Rikosrekisteri ja tupakka plus nuuska jonne ei oo hot ja semmosista kiinnostuu rupu akat
- Anonyymi
On paljon coolimpaa olla hyvä koulussa ja hyväkäytöksinen nuori herras mies.
- Anonyymi
Mutta kyllä sieltä vankilastakin vielä voi ponnistaa pitkälle jos osaa käsitellä sisäisen vihansa. Tässäpä inspiraatiota rikollisille nuorille.
https://seura.fi/ilmiot/tarinat/entinen-vakivaltainen-linnakundi-nykyinen-kirurgi-vihaa-voi-halutessaan-oppia-hallitsemaan/- Anonyymi
Itsereflektio on se juttu. Vanhemmat eivät voi enää tilannetta pelastaa elleivät hoida lapsia laitoshoitoon, mutta nuori voi sen sijaan oppia tunnistamaan itsessään tunteita. Kun oppii tämän, voi hallita haitallista käytöstä.
- Anonyymi
Kävisi hyvin kauhuelokuvan lavasteeksi: rauhallisen oloisessa pikkukylässä jossa ei näy kylän raitilla ketään, tapahtuu kauheita, ahdistavia asioita . Loppukohtauksessa pääosan esittäjä pakenee kylästä kauhuissaan mopedilla kylän verenhimoiset rakit kintereillään.
- Anonyymi
Mopopojat ovat kauhuelokuvaa kerrakseen. Raukkamaista kiusata vanhuksia. Vanhusten pitäisi antaa olla rauhassa. Ovat tehneet kovan elämän työn ja jotkut käyneet elämän kovan korkeakoulun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mopopojat ovat kauhuelokuvaa kerrakseen. Raukkamaista kiusata vanhuksia. Vanhusten pitäisi antaa olla rauhassa. Ovat tehneet kovan elämän työn ja jotkut käyneet elämän kovan korkeakoulun.
Kiusataanko siellä vanhuksiakin? Eikö siihen jo pitäisi puuttua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiusataanko siellä vanhuksiakin? Eikö siihen jo pitäisi puuttua?
Kyllä kiusataan. Eilenkin räjähteli ilotulitteita keskellä yötä. Mopojengi rällää vanhustenkodin ulkopuolella. Vanhukset säikkyy kovia ääniä. Ei siihen puututa.
- Anonyymi
Itse sain niin pahat traumat Lumijoelta, että en tiedä enää missä päin Suomea haluan asua. Tuntemattomat ihmiset nöyryytti pitkään.
- Anonyymi
Siellä asuu oikeasti todella pahantahtoisia, pimeitä tyyppejä. Ihaillaan natseja ym. täysin sekoa. Kannattaa välttää paikkaa vaikka tarjoaisivat ilmaista tonttia tms lahjuksia. Jos muutat kuitenkin, olisi hyvä olla joku taustaturvaaja, esimerkiksi joku korkea silmäätekevä tuttu tai tuntea kärkkäitä toimittajia, niillä voi puolustautua jos joutuu tämän raatelija jengin kynsiin.
- Anonyymi
Rauhallinen paikka jos tietää millaisiin ihmisiin ei siellä kannata törmätä tai tutustua. Yksi tyyppi on sellainen joka on suuna päänä mukamas kunnan asioissa muttei tiedä hölkäsen pöläystä mistään. Kerjää huomiota keinolla millä hyvänsä: paikallislehden sivuille pitää päästä, yhteystoimittaja varmaan iltalehdissä joiden jutuissa kehutaan itseä ja levitetään herjaavia juttuja muista. Kirjoitetaan diipa daapa kirjoja jostain onnellisuudesta vaikka kaikki tietää että kaikki lähelle joutuvat kärsivät näistä narsisteista.
- Anonyymi
Onko henkilö iäkäs?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko henkilö iäkäs?
No miten sen nyt ottaa, alle kuusikymppinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No miten sen nyt ottaa, alle kuusikymppinen.
Luulin, että kyseessä olis eräs vähän vanhempi rouva. Osaako joku kertoa mistä tulee sanonta: Lumijoki, arjen luxusta? Mitä se luxus on
- Anonyymi
Lumijoki on ihan karmea mesta. En oo missään yhtä hirveässä paikassa asunut koskaan. Elkää muuttako Lumijoelle
- Anonyymi
Endurokuskit heittelee kiviä ikkunoista läpi. Joku suojelee heitä. Kunta on pelon vallassa. Kuuleehan sen röpötyksen kaukaa. Tuskin on pakoputkikaan paikoillaan. Karma karttuu.
- Anonyymi
Jos ei pidä varaansa, voi joutua vuosia kestävän kiusaamisen kohteeksi. Siitä pääseminen voi olla hankalaa koska kiusaajat ovat kunnan niin sanotuissa päättävissä elimissä. Joidenkin päättävä elin sijaitsee navan alla.
- Anonyymi
Muuttaa pois niin sillä siitä pääsee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuttaa pois niin sillä siitä pääsee.
Päinvastoin, kiusaajia reilusti runsaalla kädellä turpiin niin oppivat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päinvastoin, kiusaajia reilusti runsaalla kädellä turpiin niin oppivat.
Väkivalta ei ratkaise mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väkivalta ei ratkaise mitään.
Mun naapuri uhkas kyllä hakea kaulimen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta itse en suosi väkivaltaa missään tilanteessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ihan vaan siksi uhkasi, koska mun olemus kuulemma ärsytti häntä niin paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ihan vaan siksi uhkasi, koska mun olemus kuulemma ärsytti häntä niin paljon.
Tapahtuiko tämä Lumijoella? Kaulimella ei kovin pahaa jälkeä saa aikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tapahtuiko tämä Lumijoella? Kaulimella ei kovin pahaa jälkeä saa aikaan.
Kyllä, mulla on nauhoitteella se.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerran eräs naapurimme uhkasi perhettämme haulikolla, tämäkin tapahtui Lumijoella. Ei ole ihan leppoisia ihmisiä nuo. Juoppoporukka kusetti muka rahat ukolta, siitä hiiltyi. Vaikka itse joi varmaan suurimman osan kiljusta. :DD
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerran eräs naapurimme uhkasi perhettämme haulikolla, tämäkin tapahtui Lumijoella. Ei ole ihan leppoisia ihmisiä nuo. Juoppoporukka kusetti muka rahat ukolta, siitä hiiltyi. Vaikka itse joi varmaan suurimman osan kiljusta. :DD
Tuo on jo melko sairasta. Olisin ite tehnyt tuosta rikosilmoituksen jos uhkaus oli suora.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on jo melko sairasta. Olisin ite tehnyt tuosta rikosilmoituksen jos uhkaus oli suora.
Onko kellään muulla kokemuksia naapurin häirinnästä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kellään muulla kokemuksia naapurin häirinnästä?
O n kokemusta. Vuosikausien häirintä ja herjaaminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
O n kokemusta. Vuosikausien häirintä ja herjaaminen.
Asuitko rivitalossa? Ikävää tuollainen häirintä. Se traumatisoi pahasti, kokemusta on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asuitko rivitalossa? Ikävää tuollainen häirintä. Se traumatisoi pahasti, kokemusta on.
Asuimme omakotitalossa. Siihen aikaan ei ollut lähestymiskielto keinoa eikä paljon muutakaan keinoa kotirauhan ja yksityiselämän turvaamiseen, kiusaajan armoilla oltiin. Silloinen kunnanjohtajakin oli hommassa mukana, todisteita on. Mitään hyvää sanottavaa ei heistä ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asuimme omakotitalossa. Siihen aikaan ei ollut lähestymiskielto keinoa eikä paljon muutakaan keinoa kotirauhan ja yksityiselämän turvaamiseen, kiusaajan armoilla oltiin. Silloinen kunnanjohtajakin oli hommassa mukana, todisteita on. Mitään hyvää sanottavaa ei heistä ole.
Siis mä uskon sua. Mulla oli rivitalossa asuessa semmosta, että vastapäinen naapuri kuunteli mun puheluita jos puhuin ”terassilla”, aukaisi ovea, että kuuli. Lähestyi mun ex-miestä ehdottaen retriittejä. Kerran ehotti mun exälle, että mennä hänen luo naisiin. Sitte oli haravoimassa yhdeksän aikaan mun oven edessä ja haukku mut, huusi, että mene hoitoon eikä mun lapsista tuu mitään. Oli hirveää aikaa. Itkin monet kerrat silmät päästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis mä uskon sua. Mulla oli rivitalossa asuessa semmosta, että vastapäinen naapuri kuunteli mun puheluita jos puhuin ”terassilla”, aukaisi ovea, että kuuli. Lähestyi mun ex-miestä ehdottaen retriittejä. Kerran ehotti mun exälle, että mennä hänen luo naisiin. Sitte oli haravoimassa yhdeksän aikaan mun oven edessä ja haukku mut, huusi, että mene hoitoon eikä mun lapsista tuu mitään. Oli hirveää aikaa. Itkin monet kerrat silmät päästä.
Mun lapset kuuli sen huudon ja mä nauhoitin sitä keskustelua. Sen jälkeen aloin oireilee fyysisesti. Syke nousi kun näin sen henkilön ja lopulta oli pakko muuttaa pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun lapset kuuli sen huudon ja mä nauhoitin sitä keskustelua. Sen jälkeen aloin oireilee fyysisesti. Syke nousi kun näin sen henkilön ja lopulta oli pakko muuttaa pois.
Aloin sit kuulee juttua, että tää henkilö väitti mua vainoajaksi ja oon sitä puolet nuorempi. Eikä mua kiinnosta muiden elämä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laita nauhoite Lumijoen puskaradioon, saa tyyppi haluamaansa huomiota ja julkisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laita nauhoite Lumijoen puskaradioon, saa tyyppi haluamaansa huomiota ja julkisuutta.
En voi, se on rikos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En voi, se on rikos.
Muitakin kanavia on😂😉 ja naaman voi blurrata ja äänen muuttaa 😎
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muitakin kanavia on😂😉 ja naaman voi blurrata ja äänen muuttaa 😎
Ei se auta mitään. Traumat jäi. Toivottavasti vielä jonain päivänä unohdan kokonaan. Aika parantaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83276MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681838Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401549Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758