Meinaako Lieksa todella ottaa suunnakseen turhiin hankkeisiin investoimisen, omien asukkaidensa hyvinvoinnin huomioimatta jättämisen ja ylettömän rahan syytämisen turhuuksiin. Tämän palstan joidenkin kirjoittajien sanomaa kun tulkitsee, niin he tahtoisivat Lieksasta Suomen sosiaaliavun ja muiden tulonsiirtojen paratiisikaupungin. Eli asukkaita hinnalla millä hyvänsä pitäisi haalia paikkakunnalle. Tulijoiden ammattitaidolla ja työllistymismahdollisuuksilla ei näyttäisi olevan mitään väliä, pääasia että saadaan asukkaita ja heidät synnyttämään lisää asukkaita. "Saataisiin työpaikkoja" he kitisevät.
Ei millään pahalla, mutta en kuitenkaan usko päättäjien olevan noin tyhmiä. Jos ovat, niin en minä ainakaan aio jäädä maksumieheksi ja sivusta seuraamaan kuinka hyvä kaupunki rapautetaan niin taloudellisesti kuin moraalisestikin. Etuni on se, että töitä löytyy varmasti muualtakin. Minun ei tarvitse jäädä tänne nauttimaan sosiaalieduista, eikä kyllä ole minkäänlaisia halujakaan sellaiseen. Lähiviikot näyttävät mihin suuntaan Lieksa lähtee. Jos suunta on tuo järjenvastainen sosiaaliparatiisin rakentaminen, niin minä lähden muualle, enkä muuten ole todellakaan yksin. Olen jutellut monen ihmisen kanssa ja sanoma on ollut sama ainakin kymmenellä henkilöllä. Jokainen työtä tekeviä ja osa vieläpä erittäin hyväpalkkaisia henkilöitä. Tiedän palstatomppelien toivottavan hyvää matkaa ja pikaista poistumista paikkakunnalta, mutta se ei yllätä, koska eihän täällä veronmaksukykyisiä tunnuta kaipaavankaan.
Hyvästi Lieksa
17
366
Vastaukset
- diktaattiri I
astuu voimaan laki,että kaikilta alle 30 000 asukkaan taajamalta otetaan itsemääräämisoikeus lopullisesti pois. Eli käytännössä kylät lakkautetaan.Tiedän,että "karvat" nousee pystyyn eräiltä ,se ei haittaa en kysy teidän mielipidettänne.
Suomeen tehdään kolme isompaa kokonaisuutta Helsinki,Keski-Suomi ja Lappi.
Nimitän myöhemmin läänin-hoitajat tehtävään.En kysy mielipidettänne.
Sairaat ja työhön kykenemättömät siirretään eläkkeelle,yleinen eläkeikä on 75 vuotta.
Kaikki muut pakotetaan töihin,perin teiltä ainoastaan 50% veron.
Siihen kuuluu asunto,terveydenhuolto,lääkäri palvelut ja 3päivän loma/jokainen kalenteri-vuosi.
Tyytymättömiltä otetaan kansalaisoikeus pois ja vuokraan naapurilta aroja pohjoisesta jonne heidät laitetaan luonnon-mukaiseen elämään.(oppivat elämään).
Jokainen maahani tuleva henkilö ihonväriin katsomatta laitetaan työelämään.
Se joka vielä puhuu sosiaali pummeista,juna Siperiaan lähtee 21.30.
Tervemenoa.- Turhuus turhuus
Kannatan ajatustasi. sinusta tulee hyvä diktaattori, jää turhat turpakärät pitämätä. Näin työttömyys poistuu ja samoin sosiaalipummit. Kaikki ihonväriin katsomata pääsevät töihin, osa Siperiaan osa lapin aroille. Pienin kuntakoko voisi olla 50 000 asukasta. Tätä pienempiä yksiköitä ei saisi olla. Myöskin tämä demokraattinen sairas ajattelu olisi kielletty, samoin kokoontuminen ilman erillistä lupaa! Ja tietenkin suomi24 nettikeskustelupalsta jäisi historiaan. Kansalla ei olisi aikaa kirjoitella turhuuksia, aika menisi töissä.
- turhuttako tämäkin
Turhuus turhuus kirjoitti:
Kannatan ajatustasi. sinusta tulee hyvä diktaattori, jää turhat turpakärät pitämätä. Näin työttömyys poistuu ja samoin sosiaalipummit. Kaikki ihonväriin katsomata pääsevät töihin, osa Siperiaan osa lapin aroille. Pienin kuntakoko voisi olla 50 000 asukasta. Tätä pienempiä yksiköitä ei saisi olla. Myöskin tämä demokraattinen sairas ajattelu olisi kielletty, samoin kokoontuminen ilman erillistä lupaa! Ja tietenkin suomi24 nettikeskustelupalsta jäisi historiaan. Kansalla ei olisi aikaa kirjoitella turhuuksia, aika menisi töissä.
olen kanssasi samaa mieltä.
Demokratia tässä muodossa kun se tänäpäivänä on ei toimi.
Jokainen voi perustaa puolueen demokratian nimissä,jonkun yhden asian takia.Viedään aikaa ja rahaa.
Suomen perustuslakiin kirjoitetaan;"mikäli hauat osallistua politiikkaan sinun tulee olla joko kommunisti tai porvari".Liberalismi kielletään,samoin kaikki yhden asian liikkeet.
Entinen eduskunta pienennetään 100 henkilöä käsittäväksi vallankumouneuvostoksi jonka valitsemiseen saa kansalaiset osallistua.Jokainen täysikäinen saa änestää,diktaattori sanoo ketä otetaan.
24 h keskustelupalsta jätetään toimimaan,sitä valvoo entisen stasin kouluttamat kansalaiset.(henkisellä tasolla).Saadaan kansan mielipide titoon.(ei käytetä väärin). - Bootmanni
turhuttako tämäkin kirjoitti:
olen kanssasi samaa mieltä.
Demokratia tässä muodossa kun se tänäpäivänä on ei toimi.
Jokainen voi perustaa puolueen demokratian nimissä,jonkun yhden asian takia.Viedään aikaa ja rahaa.
Suomen perustuslakiin kirjoitetaan;"mikäli hauat osallistua politiikkaan sinun tulee olla joko kommunisti tai porvari".Liberalismi kielletään,samoin kaikki yhden asian liikkeet.
Entinen eduskunta pienennetään 100 henkilöä käsittäväksi vallankumouneuvostoksi jonka valitsemiseen saa kansalaiset osallistua.Jokainen täysikäinen saa änestää,diktaattori sanoo ketä otetaan.
24 h keskustelupalsta jätetään toimimaan,sitä valvoo entisen stasin kouluttamat kansalaiset.(henkisellä tasolla).Saadaan kansan mielipide titoon.(ei käytetä väärin).Heippa Goodmanni! Älä pidä kiirettä paluun kanssa.
- adalmiinan heli
ei todellakaan jää haiku tuommoisilla lähtimillä olevaa ihmistä.
- pois muuttanut
Tartuitpa todella osuvasti Lieksan ongelmaan. Itse tein 3 vuotta sitten päätökseni muuttaa pois rahoittamasta sosiaali paratiisia. Olo siellä rehellisenä veronmaksajana tuntui tosiaan ahdistavalta, ikään kuin ei kuuluisi porukkaan. No, nyt en kuulukkaan sinne porukoihin, enkä myöskään maksa rehellisestä työstä maksamiani vero euroja sinne. Meillä jokaisella on se raja jossa "kuppi" kaatuu, milloinkahan virkamiehet ja päättäjä luottamusmiehet ymmärtäisivät sen että Lieksalaisetkin osaavat ajatella ihan itse omilla aivoillaan, eivätkä ole vietävissä kuin "pässi" narussa.
- tilastonikkariy
Ei Lieksa ole mikään sosiaaliparatiisi tilastojen mukaan. Menot ovat keskitasoa alemmalla tasolla. Eli tiukka linja on avustusten jaossa ollut ja edelleen on. Kannattaa hieman kysellä vaikka tukiaisia saaneilta. Mitä sitten mahdat tarkoittaa sosiaaliparatiisilla.? Se jää kyllä täysin epäselväksi.
- muutanko pois
en ole ikuna asunut lieksassa ja toisaalta en muutakaan
mutta kiinnostukseni aluetta kohtaan on semmoinen,että haluan pysyä ajan tasalla missä pohjois-karjalassa mennään,yleensäkin
sekä henkisesti,että taloudellisesti
ihan vaan vaikuttaa siltä,että muutamien ihmisten sosiaalinen lähimmäisrakkaus on olematon
itse maksan veroni pääkaupnkiin ja rahoitan lieksasta tulleita sosiaalipummeja ja rahoitan niitä ilman minkäänlaista katkeruutta tai omahyväistä ajattelua
länsimaisen kapitalismin ongelma on sosiaalinen ja taloudellinen eriarvoisuus ja tänä päivänä on näitä keskiluokkaisia paskiaisia joiden ajattelu on navan ja nimenomaan oman navan ympärillä
ihmisiä joiden olemassa olo on täysin turhaa
vaikka lähimmäinen olisi tuupertumassa maahan ajatus on mitä tuo minulle kuuluu
kunhan minulla on asiat suht hyvin jne.
näitä paskiaisa pyörii täälläkin jaloissa ihan liikaa
sotien jälkeen suomessa oli jonkun verran kansallista yhteen kuluvuutta
nyt oma minä on tärkein
sinulle pois muuttanut "persaukinen" meillä täällä samanlaisen ajatelutavan omaavia on tarpeeksi
voin ottaa sinut töihin siksi aikaa,että saat junalipun lieksaan(jos rahat ei riitä) - hupiyrittäjällä
muutanko pois kirjoitti:
en ole ikuna asunut lieksassa ja toisaalta en muutakaan
mutta kiinnostukseni aluetta kohtaan on semmoinen,että haluan pysyä ajan tasalla missä pohjois-karjalassa mennään,yleensäkin
sekä henkisesti,että taloudellisesti
ihan vaan vaikuttaa siltä,että muutamien ihmisten sosiaalinen lähimmäisrakkaus on olematon
itse maksan veroni pääkaupnkiin ja rahoitan lieksasta tulleita sosiaalipummeja ja rahoitan niitä ilman minkäänlaista katkeruutta tai omahyväistä ajattelua
länsimaisen kapitalismin ongelma on sosiaalinen ja taloudellinen eriarvoisuus ja tänä päivänä on näitä keskiluokkaisia paskiaisia joiden ajattelu on navan ja nimenomaan oman navan ympärillä
ihmisiä joiden olemassa olo on täysin turhaa
vaikka lähimmäinen olisi tuupertumassa maahan ajatus on mitä tuo minulle kuuluu
kunhan minulla on asiat suht hyvin jne.
näitä paskiaisa pyörii täälläkin jaloissa ihan liikaa
sotien jälkeen suomessa oli jonkun verran kansallista yhteen kuluvuutta
nyt oma minä on tärkein
sinulle pois muuttanut "persaukinen" meillä täällä samanlaisen ajatelutavan omaavia on tarpeeksi
voin ottaa sinut töihin siksi aikaa,että saat junalipun lieksaan(jos rahat ei riitä)Herää jo ja lopeta tuo säälittävä itsesi pettäminen. "Tosi" uskottavaa tuo vilpitön kiinnostuksesi susirajan pitäjään vaikka oletkin niin "hirmuisen ulkopuolinen". Säälittävää.
Ja onko joku muka ollut kinuamassa töitä sinulta? Kuppaa vaan ketä tulee kupattavaksesi vaan älä automaattisesti oleta olevasi niin hemmetin haluttu työnantaja. Yhtään suomalaista tuskin töihisi saat, kas kun he osaavat vaatia ammattitaitoaan vastaavaa palkaa ja töitä kyllä ammattilaiselle löytyy tänäkin päivänä. Ja jos olisit oikeasti yrittäjä, niin luuletko ettei kukaan muu saisi sitä olla. Oman kansansa vihaaja ja kusipää taidat olla.Tuu jo kotio sieltä maailman päähän potkima luuseri. Kyllä Lieksa ottaa sinutkin sosiaaliavun lämpimään kehtoon ja antaa taskurahaa.
Paskiainen olet sinä itse ja vieläpä oikea emäpaska. - keskikokoiset luulot
hupiyrittäjällä kirjoitti:
Herää jo ja lopeta tuo säälittävä itsesi pettäminen. "Tosi" uskottavaa tuo vilpitön kiinnostuksesi susirajan pitäjään vaikka oletkin niin "hirmuisen ulkopuolinen". Säälittävää.
Ja onko joku muka ollut kinuamassa töitä sinulta? Kuppaa vaan ketä tulee kupattavaksesi vaan älä automaattisesti oleta olevasi niin hemmetin haluttu työnantaja. Yhtään suomalaista tuskin töihisi saat, kas kun he osaavat vaatia ammattitaitoaan vastaavaa palkaa ja töitä kyllä ammattilaiselle löytyy tänäkin päivänä. Ja jos olisit oikeasti yrittäjä, niin luuletko ettei kukaan muu saisi sitä olla. Oman kansansa vihaaja ja kusipää taidat olla.Tuu jo kotio sieltä maailman päähän potkima luuseri. Kyllä Lieksa ottaa sinutkin sosiaaliavun lämpimään kehtoon ja antaa taskurahaa.
Paskiainen olet sinä itse ja vieläpä oikea emäpaska.Olen onnellinen puolestasi kun Lieksa saa viimeinkin pakolaisia.Saat sinäkin uusia ystäviä.
Vaikutat miellyttävältä "veikolta".
Oliko sinulla ehkä huono aamu tänään,vaikutat hivenen kireältä.Ymmärrän ,pitkään kun olet yksin elänyt ja kun sinulla ei ole mitään ammattitaustaa kyllä se varmaankin rassaa.
Mutta maailmassa on kivoja setiä jotka sinut työllistää.Jos ei kunta pysty jotain järjestämään pyri vaikka kierrätys keskukseen.
Jos sinulla ei ole ajokorttia niin se kiltti täti varmaan siellä sossussa ymmärtää.
Älä vaan lahde isoon maailmaan niinkuin esimJoensuuhun voit vaikka eksyä ja toisaalta siellä on niitä mulipäitä.
Mutta otahan matoja ja mene ongelle se rauhoittaa.
Muista kauniit ja rohketa,"pikku-ritke." - simo nuapurista
keskikokoiset luulot kirjoitti:
Olen onnellinen puolestasi kun Lieksa saa viimeinkin pakolaisia.Saat sinäkin uusia ystäviä.
Vaikutat miellyttävältä "veikolta".
Oliko sinulla ehkä huono aamu tänään,vaikutat hivenen kireältä.Ymmärrän ,pitkään kun olet yksin elänyt ja kun sinulla ei ole mitään ammattitaustaa kyllä se varmaankin rassaa.
Mutta maailmassa on kivoja setiä jotka sinut työllistää.Jos ei kunta pysty jotain järjestämään pyri vaikka kierrätys keskukseen.
Jos sinulla ei ole ajokorttia niin se kiltti täti varmaan siellä sossussa ymmärtää.
Älä vaan lahde isoon maailmaan niinkuin esimJoensuuhun voit vaikka eksyä ja toisaalta siellä on niitä mulipäitä.
Mutta otahan matoja ja mene ongelle se rauhoittaa.
Muista kauniit ja rohketa,"pikku-ritke."ne nämä tämmöset muuttaja miehet ja sitten ne sekunta.rasitit vuan mitä ne ol on halavattu niitä ukkoja jotka jokivarressa keppannoo kittovaat ja sitten niitä rotestipuolueita iänestää vuan suattavat olla iönestämäti
vuan turvastaan ovat nämä reppanat leveitä
olaan olevinnaan niin ammattimiestä vuan epäilemmään ruppeen suattohan tuo olla jotta jotain tul tehtyy vuan olokoon sanomati
haakkumaan immeissi ovat kovia se on kato kun kattellisena miettii mitä tien piässä suattaa olla vuan kun ei rahkeet riitä männä kahtommaan vituttaa se poikaparkoja
niin se vuan on
parempi se on vuan kyhjöttää äitin lähellä suapi ainahhii leipee
- pielisen paroni
vielä harkitsemaan lähtöänne.
Olen hyvin huolestunut teidän pärjäämisestä muualla.On aivan kuin jossakin teidän sisällänne asuisi pienoinen viha lähimmäistänne kohtaan.
Olen ymmärtänyt teidän kirjoituksesta aivan kuin teillä olisi jo ikävä kotiin vaikkette ole vielä edes
lähteneet.Ymmärrän teitä hyvin,äitinne on teidät elättänyt ja olette saaneet elää huoletonta nuoruutta,
mutta nyt Lieksan ylle on tullut "mörkö" joka laitta teidät järjestämään elämänne uudelleen.
Olen hyvin huolestunut teistä.En usko,että te pärjäisitte esim.Joensuussa.
Joensuu on teille aivan liian suuri.
Ehdotankin,että poikeatte kavereitten kanssa viikonlopun Nurmeksessa tai Juuassa.
Huomaatte kuinka ihana on oma koto ja äidin tekemät lihapyörykät.- Anonyymi
ja äiree tuo vellii!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei2047205- 1682217
- 1131778
- 511440
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️651403Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢571206Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1021135Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?71086- 411039
Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan2631024