nousi kuolleista juuri 25.12. ja miksi juuri kolmantena päivänä?
Tietenkin siksi, että hänkin oli ns. Aurinko-Jumala:
http://koti.welho.com/rnikula/jeesusjatahdet.htm
Tiedättekö muuten, miksi Jeesus
22
228
Vastaukset
- veli.vapaa
sillä muinaiset pakanalliset roomalaiset juhlivat 25.12. Saturnalia juhlaa auringon jumalan kunniaksi.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Saturnalia
Ja Pyhä Julius nimesi päivän Jeesuksen syntymäjuhlaksi, jonka tausta on epäjumalan palvonnassa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Julius_I
Eli kirkkojen julistama joulu onkin pakanallinen epäjumalanpalvojain juhla.- Paljon lukenut
ovat kuuluneet pakanallisten uskontojen kertomuksiin samoin kuin myös "kuolleista nouseminen" 3. päivänä.
Myös "taivaaseen nouseminen" on lainattu kristinuskon pakanauskonnoista. - leahim
Eikös ole niin
että jehovantodistajat eivät vietä joulua?
Oletko sinä jehovantodistaja?Velivapaa. - veli.vapaa
leahim kirjoitti:
Eikös ole niin
että jehovantodistajat eivät vietä joulua?
Oletko sinä jehovantodistaja?Velivapaa.vaan kirkkohistoria todistaa sinullekin ilman Jehovan Todistajia, että 25.12. on alunperin auringon jumalan juhlapäivä. Jeesus ei ole käskenyt eikä kehoittanut seuraajiaan viettämään syntymäpäiväänsä, etenkin kun se on epäjumalanpalvojain juhlapäivä.
- Elika
veli.vapaa kirjoitti:
vaan kirkkohistoria todistaa sinullekin ilman Jehovan Todistajia, että 25.12. on alunperin auringon jumalan juhlapäivä. Jeesus ei ole käskenyt eikä kehoittanut seuraajiaan viettämään syntymäpäiväänsä, etenkin kun se on epäjumalanpalvojain juhlapäivä.
Gal.4:
9 Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen ja köyhien alkeisvoimien puoleen, joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla?
10 Te otatte vaarin päivistä ja kuukausista ja juhla-ajoista ja vuosista.
11 Minä pelkään teidän tähtenne
Melko varmaa on, että jokainen vuoden päivistä on omistettu jollekin eri uskontojen epäjumalista ja monet useammalle.
Siltä pohjalta ei Jeesuksen syntymän kunniaksi vietettävää juhlaa voisi olla ollenkaan.
Minulle on se ja sama, milloin Jeesuksen syntymäjuhlaa vietetään. Pidän kaikki päivät yhtä hyvinä.
Room. 14:5
Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma. - veli.vapaa
Elika kirjoitti:
Gal.4:
9 Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen ja köyhien alkeisvoimien puoleen, joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla?
10 Te otatte vaarin päivistä ja kuukausista ja juhla-ajoista ja vuosista.
11 Minä pelkään teidän tähtenne
Melko varmaa on, että jokainen vuoden päivistä on omistettu jollekin eri uskontojen epäjumalista ja monet useammalle.
Siltä pohjalta ei Jeesuksen syntymän kunniaksi vietettävää juhlaa voisi olla ollenkaan.
Minulle on se ja sama, milloin Jeesuksen syntymäjuhlaa vietetään. Pidän kaikki päivät yhtä hyvinä.
Room. 14:5
Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.lainalaisuudesta uskoon kääntyneille, jotka siirtyivät takaisin palvomaan Jumalan Hoorebilla israelilaisille antamia juhlapäiviä ja aikoja. Uutta liittoa nuo juhla-ajat ja päivät eivät ole koskeneet. Sensijaan kannattaa tutkia, mistä joulu ja Jeesuksen syntymäpäivä on tullut, koska sellaista ei mainita Raamatussa lainkaan. Se on tullut siis Jumalan sanan ulkopuolelta.
- Elika
veli.vapaa kirjoitti:
lainalaisuudesta uskoon kääntyneille, jotka siirtyivät takaisin palvomaan Jumalan Hoorebilla israelilaisille antamia juhlapäiviä ja aikoja. Uutta liittoa nuo juhla-ajat ja päivät eivät ole koskeneet. Sensijaan kannattaa tutkia, mistä joulu ja Jeesuksen syntymäpäivä on tullut, koska sellaista ei mainita Raamatussa lainkaan. Se on tullut siis Jumalan sanan ulkopuolelta.
antanut ihmisille aihetta viettää erinäisiä juhlapäiviä. Ilon, levon ja eri tapahtumien muistamiseksi - Hänelle kiitokseksi.
Joulua ei mainita UT:ssa eikä juhannustakaan. Sen tähden niistäkään ei kannata pitää suurta lukua niiden ajankohdan vuoksi. Siitä viittaukseni Gal.4. Minulle on siis samantekevää, milloin Jeesuksen syntymäjuhlaa vietetään. Pidän kaikki päivät yhtä hyvinä, vaikka arvostankin juhla-aikoja arjen vastapainona ja juhlapäiviä niiden merkityksen vuoksi.
Jeesuksen syntymä on siksi merkittävä tapahtuma, että ansaitsee oman juhlapäivänsä. Kristikunta viettää sitä jouluna palvomatta päivää tai juhlaa ja miettimättä, minkä vuoksi pakanat ovat sitä joskus viettäneet.
Uskovat kristityt palvovat Jeesusta ja muistavat erityisesti jouluna Hänen syntymäänsä.
Ei kai nyt kaikkien raamatullisten tapahtumien muistojuhlien viettämiseksi tarvita Raamatun sisältä tulevaa määräystä. Ei pääsiäisenkään, joka on alunperin vanhatestamentillinen juutalainen juhla ja muodostunut myös kristilliseksi siksi, että Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus tapahtuivat juutalaisten pääsiäisen aikana. - PakaNainen
Paljon lukenut kirjoitti:
ovat kuuluneet pakanallisten uskontojen kertomuksiin samoin kuin myös "kuolleista nouseminen" 3. päivänä.
Myös "taivaaseen nouseminen" on lainattu kristinuskon pakanauskonnoista.että "vieras alkaa haisemaan kolmantena päivänä".
- löyhäpää
Elika kirjoitti:
antanut ihmisille aihetta viettää erinäisiä juhlapäiviä. Ilon, levon ja eri tapahtumien muistamiseksi - Hänelle kiitokseksi.
Joulua ei mainita UT:ssa eikä juhannustakaan. Sen tähden niistäkään ei kannata pitää suurta lukua niiden ajankohdan vuoksi. Siitä viittaukseni Gal.4. Minulle on siis samantekevää, milloin Jeesuksen syntymäjuhlaa vietetään. Pidän kaikki päivät yhtä hyvinä, vaikka arvostankin juhla-aikoja arjen vastapainona ja juhlapäiviä niiden merkityksen vuoksi.
Jeesuksen syntymä on siksi merkittävä tapahtuma, että ansaitsee oman juhlapäivänsä. Kristikunta viettää sitä jouluna palvomatta päivää tai juhlaa ja miettimättä, minkä vuoksi pakanat ovat sitä joskus viettäneet.
Uskovat kristityt palvovat Jeesusta ja muistavat erityisesti jouluna Hänen syntymäänsä.
Ei kai nyt kaikkien raamatullisten tapahtumien muistojuhlien viettämiseksi tarvita Raamatun sisältä tulevaa määräystä. Ei pääsiäisenkään, joka on alunperin vanhatestamentillinen juutalainen juhla ja muodostunut myös kristilliseksi siksi, että Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus tapahtuivat juutalaisten pääsiäisen aikana.Putosin kärryiltä. Jeesus on kristinuskon jumalana monissa eri olomuodoissaan. Teologian mukaan Jeesus (=Jumala) on aina ollut ja tulee olemaan eikä ole koskaan syntynyt. UT:ssa hänet mainitaan kylläkin Ihmisen Pojaksi, Jumalan Pojaksi tai Vapahtajaksi. Jeesusta ei kertaakaan samaisteta jumalaksi tai Pyhäksi Hengeksi.
Otsikkoviestissä oli lipsahdus. Jeesuksen oletetaan syntyneen 25.12. Evankeliumien mukaan hän kuoli keväällä maaliskuussa juutalaisen pääsiäisjuhlan aikana. Ketjun vastaajat keskustelevat hänen syntymäpäivästään, johon minäkin tyydyn.
Kenet Maria synnytti Betlehemissä karjasuojassa?
Lapsen nimeksi annettiin Jeesus. Jeesus ympärileikattiin ja "siunattiin" mooseksenuskoisin menoin eli pakanallisilla tavoilla. Jeesuksen äiti ja isäpuoli olivat juutalaisia ja kasvattivat Jeesuksen mooseksenuskoon. Oikean isän nimeä ei UT:ssa mainita. Jeesus oli oppivainen ja hyvämuistinen lapsi. Kaikki ne kohdat evankeliumeissa, joissa viitataan Jeesuksen persoonaan ja tekemisiin, viittaavat aikalaisen kannalta katsoen ihmiseen muodoltaan ja kyvyiltään. Otamme huomioon senkin, että Jeesuksen nimiin laitetut ihmeteot kuuluvat aikalaiskirjallisuuden tehokeinoihin, joihin aikanaan uskottiin tai oltiin uskomatta. Ihmetekojen kohteethan eivät taivu luonnossa siten kuin UT:ssa esitetään. Jeesuksen virkosi valekuolleista ja näytti läheisilleen itsensä sekä haavansa.
Evankeliumien kertoma Jeesus on erehtymättömästi ihminen. Siksi ei ole ihme, ettei häntä jumalaksi miellettykään eläessään.
Otsikon kysymys asetti pulman Jeesuksen syntymäpäivästä. Alkuaan, kun hänen syntymäpäiväänsä alettiin juhlia, se oli tammikuun kuudes. Kun Rooma salli kristinuskon, syntymäpäivä siirrettiin roomalaisen Saturnalia-jumalan syntymäpäiväksi. Se oli vuode lyhyin päivä. Kaikissa uskonnoissa silloin se oli auringon tulevan voiton juhla pimeyden voimista.
Jumalallahan ei voi olla syntymäpäivää, koska se on aina ollut. Jos Jeesuksella on syntymäpäivä, hän ei voi olla jumala. Jos Jeesusta pidetään jumalana niin syntymäpäivän vietto lienee jumalanpilkkaa.
Voisiko joku selittää pulmaa? Oliko Jeesus ihminen vai jumala? Vai pitääkö vain kerätä kaikki UT:n ristikkäiset lausunnot hänen persoonastaan ja tyytyä siihen. Tyytyä siihen, että on uskottava,vaikka loogiset ristiriidat ovat selvästi nähtävissä - kun kyllästyi
veli.vapaa kirjoitti:
vaan kirkkohistoria todistaa sinullekin ilman Jehovan Todistajia, että 25.12. on alunperin auringon jumalan juhlapäivä. Jeesus ei ole käskenyt eikä kehoittanut seuraajiaan viettämään syntymäpäiväänsä, etenkin kun se on epäjumalanpalvojain juhlapäivä.
siihen painolastiin gallerian osoittaessa hirvas-nikin jehovalaishistoriaa. Tällä kaverilla on oikeastaan yhdentekevää mihin harhaoppiin ripustautua, kunhan voi halveksia Jeesusta ja samalla esittää uskovaa
Se vaan että Jeesus ei syntynyt joulukuussa, vaikka syntymäjuhlaa vietetäänkin silloin.
- veli.vapaa
paavin määrämä juhla, jota kirkot noudattavat.
- on näet niin
Ei Jeesus noussut ylös Jouluna vaan Pääsiäisenä.
Pitkäperjantaina hänet ristiinnaulittiin ja sunnuntaina hän nousi ylös kuolleista.
Taivaaseen ylösnousemisen muistopäivä on HELATORSTAI.
Sinulla on pitkä ja raskas oppimisentie vielä ennenkuin olet kykenevä keskustelemaan näistä asioista. - Asko T
Jeesus syntynyt silloin, eikä kuolleista noussut? Sitä vietetään Jeesuksen syntymäjuhlana. Pääsiäinen on sitä aikaa kun Jeesus nousi kuolleista. Sulta on tainnut jäädä Raamattu lukematta?
- löyhäpää
Uskonteorian mukaan Jumala on aina ollut. Jumalalla ei voi olla syntymäpäivää. Jeesuksella voi olla syntymäpäivä, muta hän ei ole silloin jumala.
Miksi minulle ei tätä pulmaa valoteta? - ?
löyhäpää kirjoitti:
Uskonteorian mukaan Jumala on aina ollut. Jumalalla ei voi olla syntymäpäivää. Jeesuksella voi olla syntymäpäivä, muta hän ei ole silloin jumala.
Miksi minulle ei tätä pulmaa valoteta?kun Jumala tuli lihaan Jeesuksessa ja Jeesus syntyi Marjasta ihmiseksi, niin Jeesuksella on syntymäpäivä. Siis sen johdosta kun Hän syntyi ihmiseksi. Ymmärrätkö?
- veli.vapaa
jumala kuoli, eikö Jumala ole yksin kuolematon?
- jeps...
...perinteitähän Jeesus jatkoi monessa suhteessa. Muutoinkin, kuin joulun suhteen. Mainitsemasi ylösnousemus on eräs vakioteema monissa "pakanauskonnoissa", eikä käsite vapahtajakaan tule ilmi ensimmäoisen kerrn Jeesuksen kohdalla vaan tunnettiin jo aiemmin. Jumalien uhrautuminen ihmisten puolesta oli siis tunnettu jo aiemmin.
Joulupäivä on kuitenin hyvin "perinteinen" jumalien syntymäpäivä, Joulupäivänä syntyneitä jumalia ja Jeesusta huomattavasi vanhempia tuntee historiankirjoitus lukuisia mm. Mithran ja Tammuksen, samoin kuin Rooman keisarin. Ennen katsottiin usein myös hallitsijoiden olevan jumalallista alkuperää. (Tähän muuten liittyy eräs Raamatun väärinymmärretyimpiä tai tietoisesti väärin tulkituimpia kirjoituksia)
Taustalla on joulun ajoittuminen talvipäivänseisauksen aikaan, joka oli "pakanauskonnoille" merkittävä tapahtuma. Muinaiset kansathan rytmittivät elämänsä luonnon kiertokulun mukaan ja mm. talvi-, sekä kesäpäivänseisaukset olivat merkkitapauksia, jolloin jumalilta saattoi odottaa suopeutta erilaisia riittejä toteuttamalla.
Se, että kristinuskossa Jeesuksen syntymäpäiväksi on valitttu joulupäivä johtunee siitä, että Jeesuksen haluttiin olevan tässäkin suhteessa tasavertainen muiden jumalien kanssa. Joulu ei ole likimainkaan ainoa alkuperältään pakanajumalien kunniaksi juhlittu merkkipäivä jonka kristinusko on "ominut" antamalla sille uuden, kristillisen merkityksen. Tämä on ollut keino markkinoida uutta uskontoa ja vahvistaa sen asemaa. Juhlapäivät säilyivät mutta jumala vaihtui.
Joulua pidetään Jeesuksen syntymäpäivänä piispa Julius I vuonna 354 antaman määräyksen johdosta. Täysin joulusta ei kuitenkaan ole onnistuttu hävittämään sen pakanallisia juuria joihin kuuluu mm. joulukuusi, joulupukkikin ja huomatkaa: joululahjat.- löyhäpää
Jeesuksen syntymä kuvataan kuten ihmislapsen syntymä. Limainen lapsi syntyi. Lopuksi Maria työnsi ulos jälkeiset. Marian hylätyssä evankeliumissa esitetään, että kätilö totesi Marian olevan neitsyt synnytyksen jälkeenkin. Koska tämä tarina ei päässyt UT:hen, se osoittaa tarinan olevan väärä.
Siispä Maria synnytti vähintään puoleksi ihmislapsen. Marin munasolu täytyi siittää miehen siittiöllä. Jos siittäjä oli Jumala, hänen täytyi luovuttaa maallisen miehen kaltainen siittiösolu. Siinä tapauksessa Jeesuksessa ei yhtään jumalallista geeniperimää.
Jos Jumala meni Marian kohtuun henkenä ja ja kasvatti itsensä itsestään tekemällä muna- ja siittiösolulla, se voisi olla mahdollista. Tässä tapauksessa Maria kantoi kohdussaan vierasta oliota ja se ei ollut yhteydessä Marian verenkiertoon kuten normaali lapsi. Jumalan lihaksi tuloon tarvitaan joka tapauksessa maallisen miehen ja naisen kaltainen sukusolu.
En pääse eteenpäin muuten kuin, että kaikissa tapauksissa Jeesus oli ihmislapsi. UT:n todistuksen mukaan Maria kantoi lasta ja synnytti lapsen. Siittämättömän ulkoa tuodun lapsen kasvattaminen kohdussa ja joka ei ole yhteydessä äitiinsä napanuoran kautta, lienee mahdotonta maalliselle naiselle.
Jumalalle olisi ollut paljon yksinkertaisempaa tulla esiintymään väestön keskuuteen ja sanoa sanottavansa ihmeiden kera. Ihmeet olisivat voineet olla esim. tarkkoja kuvauksia monista erilaisista tulevaisuuden tapahtumista kaikilla mantereilla tai esimerkiksi selostuksia keksinnöistä tai hän olisi kertonut aurinkokunnan rakenteen. Nämä olisivat olleet johonkin tolppaan pistettynä kaikilla silloisilla ja tulevaisuuden kielillä luettavissa. Tolppa olisi ollut ihmisten särkemättömissä. Jumalanhan olisi tullut tietää, että ihmiskunta ei voi luottaa ristiriitaiseen UT:n sanomaan.
Pyydän tarkempaa valaisua. - jeps...
löyhäpää kirjoitti:
Jeesuksen syntymä kuvataan kuten ihmislapsen syntymä. Limainen lapsi syntyi. Lopuksi Maria työnsi ulos jälkeiset. Marian hylätyssä evankeliumissa esitetään, että kätilö totesi Marian olevan neitsyt synnytyksen jälkeenkin. Koska tämä tarina ei päässyt UT:hen, se osoittaa tarinan olevan väärä.
Siispä Maria synnytti vähintään puoleksi ihmislapsen. Marin munasolu täytyi siittää miehen siittiöllä. Jos siittäjä oli Jumala, hänen täytyi luovuttaa maallisen miehen kaltainen siittiösolu. Siinä tapauksessa Jeesuksessa ei yhtään jumalallista geeniperimää.
Jos Jumala meni Marian kohtuun henkenä ja ja kasvatti itsensä itsestään tekemällä muna- ja siittiösolulla, se voisi olla mahdollista. Tässä tapauksessa Maria kantoi kohdussaan vierasta oliota ja se ei ollut yhteydessä Marian verenkiertoon kuten normaali lapsi. Jumalan lihaksi tuloon tarvitaan joka tapauksessa maallisen miehen ja naisen kaltainen sukusolu.
En pääse eteenpäin muuten kuin, että kaikissa tapauksissa Jeesus oli ihmislapsi. UT:n todistuksen mukaan Maria kantoi lasta ja synnytti lapsen. Siittämättömän ulkoa tuodun lapsen kasvattaminen kohdussa ja joka ei ole yhteydessä äitiinsä napanuoran kautta, lienee mahdotonta maalliselle naiselle.
Jumalalle olisi ollut paljon yksinkertaisempaa tulla esiintymään väestön keskuuteen ja sanoa sanottavansa ihmeiden kera. Ihmeet olisivat voineet olla esim. tarkkoja kuvauksia monista erilaisista tulevaisuuden tapahtumista kaikilla mantereilla tai esimerkiksi selostuksia keksinnöistä tai hän olisi kertonut aurinkokunnan rakenteen. Nämä olisivat olleet johonkin tolppaan pistettynä kaikilla silloisilla ja tulevaisuuden kielillä luettavissa. Tolppa olisi ollut ihmisten särkemättömissä. Jumalanhan olisi tullut tietää, että ihmiskunta ei voi luottaa ristiriitaiseen UT:n sanomaan.
Pyydän tarkempaa valaisua.Jeesuksen syntymään liittyy sekin pakanauskonnoista tuttu "käytäntö", että jumalan tai jumalan kaltaisen olennon synnytti nainen. Siittäminen sitten saattoi tulla "hengestä" tai olla fyysinen seksiakti jumala-olennon kanssa mutta jumalaolentojen saattamiseksi ihmisten keskuuteen tarvittiin kuitenkin nainen.
Se, että Jeesuksen synnttyjän tuli olla neitsyt johtunee siitä, että tuon ajan kulttuurissä naimaton nainen jolla oli seksikokemuksia oli arvoton. Naisella oli hinta, eli naisen saattoi ostaa kuten lampaan. Tuon ajan kirjoitukset, myös Raamatun ulkopuoliset kuitenkin katsovat kelvolliseksi naiseksi vain neitsyen, naisen (ostetun vaimon) hinta on siis neitsyen hinta.
Tuota Marian hylättyä evankeliumia en tunne mutta mikäli sanomasi pitää paikkaansa vahvistaa se edellistä käsitystäni. Jeesuksen synnyttäessään nainen ei menettänyt neitsyen "statustaan" edes immenkalvoaan menettämällä, eli hän säilyi myös fyysisesti impenä.
Toinen tekijä on se, että naisen tuli olla neitsyt, jotta lapsen jumalallisesta alkuperästä ei jäisi epäilystä. - löyhäpää
jeps... kirjoitti:
Jeesuksen syntymään liittyy sekin pakanauskonnoista tuttu "käytäntö", että jumalan tai jumalan kaltaisen olennon synnytti nainen. Siittäminen sitten saattoi tulla "hengestä" tai olla fyysinen seksiakti jumala-olennon kanssa mutta jumalaolentojen saattamiseksi ihmisten keskuuteen tarvittiin kuitenkin nainen.
Se, että Jeesuksen synnttyjän tuli olla neitsyt johtunee siitä, että tuon ajan kulttuurissä naimaton nainen jolla oli seksikokemuksia oli arvoton. Naisella oli hinta, eli naisen saattoi ostaa kuten lampaan. Tuon ajan kirjoitukset, myös Raamatun ulkopuoliset kuitenkin katsovat kelvolliseksi naiseksi vain neitsyen, naisen (ostetun vaimon) hinta on siis neitsyen hinta.
Tuota Marian hylättyä evankeliumia en tunne mutta mikäli sanomasi pitää paikkaansa vahvistaa se edellistä käsitystäni. Jeesuksen synnyttäessään nainen ei menettänyt neitsyen "statustaan" edes immenkalvoaan menettämällä, eli hän säilyi myös fyysisesti impenä.
Toinen tekijä on se, että naisen tuli olla neitsyt, jotta lapsen jumalallisesta alkuperästä ei jäisi epäilystä.Kirjoituksesi selvitti asiaa.
Kristityiltä salassa olleita alkukristillisiä kirjoituksia on löydetty parina viime vuosisatana hyvän joukon toista sataa. Kun varhaisimmat löydetyt UT:n kirjat ajoitetaan 300-luvulle niin näitä hylättyjä tekstejä on ajoitettu 100-luvulle.
Neitsyt Mariasta on monta tarinaa alkaen vanhemmista. On tehty Marian äidistä, Marian elämästä, Marian kuolonuneen nukkumisesta. Jeesuksen syntymästä, elämästä ja puheista on kymmeniä tarinoita. Niissä on samuutta UT:n kirjojen kanssa ja luonnollisesti poikkeavuutta.
Näitä löytyy netistä mainiten nimeltä ja osa kokonaan julkaistuna (luettavissa olevat osat) hakusanalla gnostilaisuus, gnostilaiset evankeliumit. Näillä pääsee eeenpäin. - veli.vapaa
löyhäpää kirjoitti:
Kirjoituksesi selvitti asiaa.
Kristityiltä salassa olleita alkukristillisiä kirjoituksia on löydetty parina viime vuosisatana hyvän joukon toista sataa. Kun varhaisimmat löydetyt UT:n kirjat ajoitetaan 300-luvulle niin näitä hylättyjä tekstejä on ajoitettu 100-luvulle.
Neitsyt Mariasta on monta tarinaa alkaen vanhemmista. On tehty Marian äidistä, Marian elämästä, Marian kuolonuneen nukkumisesta. Jeesuksen syntymästä, elämästä ja puheista on kymmeniä tarinoita. Niissä on samuutta UT:n kirjojen kanssa ja luonnollisesti poikkeavuutta.
Näitä löytyy netistä mainiten nimeltä ja osa kokonaan julkaistuna (luettavissa olevat osat) hakusanalla gnostilaisuus, gnostilaiset evankeliumit. Näillä pääsee eeenpäin.muistaa, että UT:n kirjoitukset tehtiin perimätiedon mukaan, joten ehkäpä kertomukset ovat saattaneet muuttua matkan varrella??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,834443Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu243138Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt392864Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1162645Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172509Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka432387- 132284
Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132265MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142025Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281717