Kysymyksiä ja vastauksia

en minä hiilillä kävellyt
vaikka jalkapohjani olivatkin arat
niskani paino
en tiedä senkään synnyinsijaa

ei se savua ollut
joka sai silmäni kyyneliin
eikä kenenkään otteesta irtoaminen
saattanut minua eksyksiin

ja vaikka minun oli nälkä
ei sitä tyydyttänyt ruoka ei juoma
vilustako vapisin
vaiko vain vaistojeni harhailevuutta

kerro !

pohjaton ikävä
kaukana maailman reuna
tavoittamattomissa liian paljon
liian monta utopiaa

luetteloi minulle tämä ihmiselo
rakkaus ja rakkaudettomuus
tee niistä tarua tai totta
saata yli kipujeni vuoren

taas jokin ääni minulle sanoo
tarraa kiinni
purista niin, että rystysiin koskee
sydänkin

lyö melkein läpi rinnan

älä jätä minua yksin
ethän ?

12

276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katkennut kanta

      Ja tästä nauttii, mutta ammattitaito...Tässä vain totuus lyhyesti.

      • lindalinda1

        no kiitoksia.

        Eihän harrastelijalta VOI odottaa ammattitaitoa,
        se on sitä mitä on =(

        Kiitos kuitenkin, että poikkesit jättämässä sanasi.
        Hyvää päivä jatkoa.


      • katkennut kanta
        lindalinda1 kirjoitti:

        no kiitoksia.

        Eihän harrastelijalta VOI odottaa ammattitaitoa,
        se on sitä mitä on =(

        Kiitos kuitenkin, että poikkesit jättämässä sanasi.
        Hyvää päivä jatkoa.

        ...että Sinulla ON ammattitaitoa. Eihän se nyt väärinkäsitys...


      • lindalinda1
        katkennut kanta kirjoitti:

        ...että Sinulla ON ammattitaitoa. Eihän se nyt väärinkäsitys...

        nöyränä sanoistasi kiitän,
        vaikka en millään muotoa tunne olevani
        mitään muuta, kuin harrastelija runouden
        maailmassa. Ilo on kirjoittaa, se riittää siihen
        että käsi tarttuu kynään ja alkaa liukumaan
        paperin pinnalla.

        Hyvää huomenta ja uutta päivää Sinulle.


    • runo64-1

      ... tuntemuksia.
      minne haaveeni ja unelmani menee
      koviin käsiinkö ?
      jotka hellästi vuodattavat ne iholleni takaisin
      toisen omilla tuntemuksilla lisättynä.

      siis ota kiinni rakkauteni
      rakasta ehjäksi ja kokonaiseksi
      sinulle
      minulle
      rakkaus yhteinen ...

      olipa moni ilmeinen runo ja häikäiseviä sanoja.
      jotenkin uutta lindaa mutta aina yhtä lumoavaa
      joten hyvä upea linda !!!

      • lindalinda1

        kovasti odotin, että Sinulta olisi ollut uusi
        aloitus tälle aamulle upean ' tyttö tunturin '
        jälkeen, jotain jatkumoa ehkä sille tai
        sitten jotain muuta. Runosi oli mahtavaa
        kuvausta, ja jäi ehdottomasti liian vähälle
        huomiolle ! Taitosi on kuitenkin merkille
        pantavan täyteläistä ja nautinnollista luet-
        tavaa.

        Mutta palautteeseesi.
        Kyllä runossani oli n. 90%:tisesti kaikki ihan
        tästä elettävästä elämästä, pienellä fiktion
        ripauksella ryyditettynä. Sinun sanoissasi on
        aina kannustava kaiku, kiitos siitä.

        Erinomaisen positiivista päivää sinne tunturien
        maisemiin ja vielä lämmin kiitos palautteesta.


    • kaipaankaan Sinua ,
      en voi olla paikallani
      kyynelharso peittää silmäni
      ajatukseni harhailevat
      sinne tänne,vailla mitään
      kiintopistettä.

      Vain Sinä !
      Saat minut rauhoittumaan,
      sydämenlyöntini tasaantumaan
      rakkauden kaipuuni tyydytettyä.

      Saavu pian !
      Lämpimine tunteinesi
      purista minut syliisi
      äläkä päästä koskaan pois.

      Nautinnollista luettavaa .

      Kiitos linda. T: J

      • lindalinda1

        Sinulla taas on se oma taitosi löytää
        joka kerran runostani toisenlainen ja
        herkkä, puhutteleva muoto - erilainen
        kuin minun säveleni ovat.

        Talletan jälleen vissiin paikkaan Sinun
        herkän ja puhuttelevan versiosi.

        Lämpimin kiitoksin
        linda


    • mies-v57

      Sano minulle, kerro, oletko vain kuvitelmani
      keltaisessa mekossa maisemassani, hymysikin
      ja punaiset lehdet koruina kaulallasi, olenko
      mukana vain unelmassa joka lopulta särkyy..

      Onko tämä kaikki, joka minua niin kohottaa ja
      vahvistaa itseluottamukseen, kerro ettei tämä ole
      unen rajaa, sen siipien hiljaista liikettä yön kasvoissa,
      vaan tämä on totta, vapautunut uusi minäni..

      Että olen kulkenut ohitse painajaiseni, likunut
      sivuitse tummien henkien, ilkkuvan ivan lävitse,
      lävistänyt kateuden kuplat ja Sinä viimein olet
      olemassa todellisuuden kynnyksellä, odotatako..

      Annat hetken, että voi kääntyä, hyvästellä heidät,
      jotka alentuivat pahuudelle minuun, tahtoisin antaa
      heille valon pimeäänsä, sitten minä astun Sinuun ja
      todellisuuteesi, suutelen nälissäni lehtiä kaulallasi...

      sinun neito syys, kun kesän kummajaiset
      pois särkyvät..

      http://www.youtube.com/watch?v=P1y9Yc3HbkU&feature=related

      Kiitos Runostasi.

      Rakkausrunossasi oli inhimillisyyttä, sanomaa ja
      elämää nähneen naisen sydäntä.

      Kun osaa asettaa tekstiin tunnetta aitona ja lukija sen itsessään elää,
      saa aitoutta ja oikean elämän makua. Itselleni se on Rakkaurunossa
      suuri asia. Sokeriset kuoret sulaa suussa, mutta aito Runo jää
      mauksi mieleen.

      Tekstisi oli rakenteeltaan hieno ja elävä, tästä
      elämästä. Huilea loppu tunnelmaltaa, liikuttava.

      Kovasti hyvä Runosi.

      Voimia ja kannustusta päivääsi.

      • lindalinda1

        kauniissa raameissa oli valitsemasi musiikkivideo,
        joka täydentää runosi tunnelmia, osin tietenkin
        myös omani - samoja elementtejähän molemmissa
        kuitenkin on.

        Sinun runosi on kuin syksyn keijukaisen tai halti-
        jattaren kauneus ja herkkyys, mutta myös ihmis-
        mielen myllerrystä - samaa riipovuutta, mitä hain
        omaani. Sinä teet sen vain taidokkaammin ja
        syvällisemmillä sanoilla ja säkeillä liitteineen.

        Toivoisin omaavani Sinun sielusi syvyyden ja sydämesi
        herkkyyden, ehkä sillä tavoin saisin myös runoihini
        erilaisten tunnelmien kiteytystä.

        Kiittää tuhannesti ja toivottaa hyvää uutta päivää Sinulle
        linda


    • AmandaK

      Mikä lohduton pyyntö päätti tämän runon.

      Täytyy sanoa, että nyt tämä koski jonnekin sellaiseen kohtaan, että tuntu. Kysymys on hyvin ajankohtainen. Ei tosin rakkaudessa, tai no, rakkautta sekin kaiketi. Kun joutuu miettimään milloin on koiraystävän aika lähteä, ja vielä omasta päätöksestä.

      En mie osaa muuta sanoa.

      • lindalinda1

        mie olen hyvin pahoillani rekkusi ja Sinun puolesta.
        Kahdesta sairastaneesta koiruudesta luopuneena tiedän,
        kuinka ajatuskin asiasta raastaa sydäntä. Voimia, voimia
        Sinulle toivotan raskaan asiasi kanssa. Muuhun minusta
        ei ole, paitsi tietysti kiittämään.

        Ikävää, että runoni nosti kipeän asian lukiessasi pintaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe