Sukulaisia olemme

vanha-kapi

Siis me suomalaiset ja virolaiset. Vain näissä kahdessa maassa Euroopassa keskusta menestyy, muualla se on mitätön pikkupuolue.

Edgar Savisaaren johtama keskusta sai suurvoiton Viron kuntavaaleissa. Tallinnassa se sai yli puolet äänistä, ja oli kannatukseltaan suurin puolue muuallakin maassa.

Viron venäläisvähemmistön voiminhan siellä keskusta erityisesti jyllää. Ja keskustaa äänestävä venäläisvähemmistö saa tukea äiti-Venäjältä. Viron entiset kommunistit kannattavat nyt keskustaa. Savisaar ilmoittaa olevansa nyt vahvempi kuin koskaan.

Suomessa jo vähemmistöksi joutuneiden maalaisten voimin meidän keskustamme vielä toistaiseksi pysyy suurena. Varmaan meilläkin entiset kommunistit kannattavat nyt enimmäkseen kepua. Ja kauan Neuvostoliiton tukea nauttinut puolue on varmaan mieluinen myös nyky-Venäjälle, ja Venäjä mieluinen monille kepulaisille, myös edelleen sen johtoasemissa oleville entisille Neukkulan tukeen turvautuneille. Ilmoittaahan meidän Vanhasemmekin olevan nyt vahvemmilla kuin koskaan,

Erojakin meillä sukulaisilla kuitenkin on. Virossa keskusta on suurin puolue myös pääkaupungissa, Tallinnassa, paljolti johtuen venäläisväestön keskittymisestä Tallinnaan, ja siitä, että Edgar Savisaar on kaupungin johtaja. Meillä pääkaupungissa kepu on vasta kuudenneksi suurin puolue viiden prosentin kannatuksella. Se kertonee monessa muussakin asiassa vielä selvästi nähtävästä tosiasiasta, eli siitä, että Viro on kehityksessään vielä paljon meitä jäljessä.

Mutta keskustan vahvuus meidän maaseudullamme kertoo siitä, että Suomikin on vielä paljon jäljessä muita länsimaita. Mutta kyllä se siitä…

58

1003

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sukututkija

Myös kansojen suvussa. Sillä Viron kepujohtajalla on sopiva nimikin kepulaiseksi, Savisaar. On se oikein kepulaisen näköinenkin.

• nuorempi vikeltäjä

Luulin että tarkoitat että olet samaa sukua vanhan-vikeltäjän kanssa. Se taisi olla sivupersoonasi, jonka vikellys lopahti viikonloppuna?

• kuten aina

Se nyt on selvää, ettet sinä ole sukua yhdellekään Kepulaiselle. Edes kieroinkaan kepulainen ei valehtele yhtö paljoa kuin sinä. Muistanet kuinka pari kolme kuukautta sitten vannoit, että sinulla on enää kaksi nikkiä, Vanha-Kapi ja Harmaa Pantteri. No, nyt on siis taas uusi. Se siitä sinun uskottavuudestasi.

Nyt väität lähes 50 vuotisesta urastasi olleesi puolet siviilitöissä. Siis noin 25 vuotta. Mutta kirjoitatkin lähes 20 vuotta, siis alle 20 vuotta, eikös niin. Puolet 50:stä ei ole alle 20, ei edes lähes viidestäkymmenestä puolet ole alle 20. Tuossakin siis valehtelet. olet ollut selvästi alle puolet työurastasi yksityisellä, ja reilusti yli puolet loisinut yhteiskunnan, veronmaksajien, rahoilla.

Suurin valheesi on tuo jossa annat ymmärtää häivähdyksen punaista, siis sosialidemokraattien kannattamisen, olevan yhtä kuin vähempiosaisten puolella olemista. SDP on vain ja ainostaan työssä käyvien eliittiduunareiden saavutettujen etujen puolustaja, köyhän tai vähäosaisen asialla demarit eivät ole olleet ainakaan 50 vuoteen. Keskusta on paljon sosiaalisemman ja paremmin vähäosaisten asiaa ajavan politiikan edustaja kuin SDP. Katso vaikka Lipposen hallituskausien aikaansaannoksia. Kuinka tuloerot ja muu epätasa-arvo tuona aikana lisääntyi. Ja kuinka leikkauksia tehtiin rankallakin kädellä. Eikä tämä ole mikään mielipide vaan hyvinkin laajasti uutisoitu tutkimuksiin perustuva otuus

• mukatosi
        kuten aina kirjoitti:

Se nyt on selvää, ettet sinä ole sukua yhdellekään Kepulaiselle. Edes kieroinkaan kepulainen ei valehtele yhtö paljoa kuin sinä. Muistanet kuinka pari kolme kuukautta sitten vannoit, että sinulla on enää kaksi nikkiä, Vanha-Kapi ja Harmaa Pantteri. No, nyt on siis taas uusi. Se siitä sinun uskottavuudestasi.

Nyt väität lähes 50 vuotisesta urastasi olleesi puolet siviilitöissä. Siis noin 25 vuotta. Mutta kirjoitatkin lähes 20 vuotta, siis alle 20 vuotta, eikös niin. Puolet 50:stä ei ole alle 20, ei edes lähes viidestäkymmenestä puolet ole alle 20. Tuossakin siis valehtelet. olet ollut selvästi alle puolet työurastasi yksityisellä, ja reilusti yli puolet loisinut yhteiskunnan, veronmaksajien, rahoilla.

Suurin valheesi on tuo jossa annat ymmärtää häivähdyksen punaista, siis sosialidemokraattien kannattamisen, olevan yhtä kuin vähempiosaisten puolella olemista. SDP on vain ja ainostaan työssä käyvien eliittiduunareiden saavutettujen etujen puolustaja, köyhän tai vähäosaisen asialla demarit eivät ole olleet ainakaan 50 vuoteen. Keskusta on paljon sosiaalisemman ja paremmin vähäosaisten asiaa ajavan politiikan edustaja kuin SDP. Katso vaikka Lipposen hallituskausien aikaansaannoksia. Kuinka tuloerot ja muu epätasa-arvo tuona aikana lisääntyi. Ja kuinka leikkauksia tehtiin rankallakin kädellä. Eikä tämä ole mikään mielipide vaan hyvinkin laajasti uutisoitu tutkimuksiin perustuva otuus

ovat määritelleet valehtelu-käsitteen uudelleen. Nykyisin se on "epätarkkaa muistamista".
        Kirjoituksesi on loistava esimerkki siitä.

• voit tarkistaa
        kuten aina kirjoitti:

Ei minun tarvitse muistella. Kaikki löytyy kirjoitettuna mitä sanoin.

Kapi on luvannut lopettaa muut nikkinsä, ja tuon työuransa hän kertoi ihan omin sanoin. Ja Lipposen hallituskausien kehitys on koska tahansa tarkastettavissa tilastoista.

Vain punikit vetoavat pelkkiin mielikuviinsa.

• korjaus
        voit tarkistaa kirjoitti:

Ei minun tarvitse muistella. Kaikki löytyy kirjoitettuna mitä sanoin.

Kapi on luvannut lopettaa muut nikkinsä, ja tuon työuransa hän kertoi ihan omin sanoin. Ja Lipposen hallituskausien kehitys on koska tahansa tarkastettavissa tilastoista.

Vain punikit vetoavat pelkkiin mielikuviinsa.

tarkoitettu edelliselle vastaajalle

• lapin äijä

Met emme enneä olla petikavereita sinä vanha huoripukki, nyt jo olet Jomppea nuolemassa...
        Jos tänne jokilaaksoon vielä väännyt pösöinesi niin työnnän poron koparan anustapiksesi ja porokoira "Jomppe" puree sulta pallit pois.
        Semmonen on kohtelu sulle kierolle punikille..näin on puukuulat????

• Puukuulat

Mutta ei se sinulle puna-kääkälle pärjää.
        Olet ylivoimainen siinä lajissa ja tyhmyydessä aivan lyömätön...näin on näret???

• Uusi-Ukki
        lapin äijä kirjoitti:

Met emme enneä olla petikavereita sinä vanha huoripukki, nyt jo olet Jomppea nuolemassa...
        Jos tänne jokilaaksoon vielä väännyt pösöinesi niin työnnän poron koparan anustapiksesi ja porokoira "Jomppe" puree sulta pallit pois.
        Semmonen on kohtelu sulle kierolle punikille..näin on puukuulat????

Jomppea nuolemassa, eikös me sinunmielestäsi olla homosteltu jo iät ja ajat, äläkä muuten ratsata Lapin äijän nimimerkillä, jo yhdestä lauseesta sinä saasta paljastat itsesi. Toisaalta mitä minun Pösöllä ajeluuni tulee, niin minä ajelen sielläkin Jokilaaksossa keskitiellä, ja toivompa totisesti, että tulisit vastaani että saisin antaa edes yhden tärskyn siihen karvaiseen rumaan turpaasi poljäke.

• Ex-homppeli
        Uusi-Ukki kirjoitti:

Jomppea nuolemassa, eikös me sinunmielestäsi olla homosteltu jo iät ja ajat, äläkä muuten ratsata Lapin äijän nimimerkillä, jo yhdestä lauseesta sinä saasta paljastat itsesi. Toisaalta mitä minun Pösöllä ajeluuni tulee, niin minä ajelen sielläkin Jokilaaksossa keskitiellä, ja toivompa totisesti, että tulisit vastaani että saisin antaa edes yhden tärskyn siihen karvaiseen rumaan turpaasi poljäke.

Nämä nuolemiset ja imuttelut ovat teidän esileikkejä ennenkuin nysää kenkälusikalla ängetään häränsilmään...se on kovvoo hommoo tuo homostelu varsinkin teille vanhoille ruunille...

Kyllä näin on näreet en paremmin sano???

• vanha-kapi
        kuten aina kirjoitti:

Siin minun nikkieni määrä ja läsnä - ja poissaolojeni pituudetkin sivuuttavat kepulaisten mielissä kirkkaasti mielenkiinnon Kekkosen nimimerkkeihin ja kepun oppositio- tai hallituskausien pituuteen!

En ole muuten koskaan sanonut, että minulla olisi vain kaksi nikkiä. Ilmoitin kyllä muutamia kuukausia sitten, että toistaiseksi käytän vain kolmea nikkiä, vanhaa-kapia, vanhaa.faitteria ja harmaata pantteria, niitä riippuen siitä, minne kirjoittelen. Mutta olen nyt tehnyt uudenkin nikin ja jopa poistanut sulun JormaKKorhoselta, jota saatan käyttää silloin, kun kirjoittelen aivan vakavimmista asioista ja eniten vakavissani ja haluan seisoa kaikkein voimakkaimmin sanojeni takana. Sellaiseen tosin tulee varmaan kovin harvoin tarvetta tällä kepupalstalla.

Minun työurani alkoi kyllä jo kymmenvuotiaana isovanhempieni pienviljelystilan töissä, ja propsin kuorinnassa lansseissa sekä enoni apuna metsätöissä - pöllin ja halon teossa - olin aina keväisin ja kesin jo kansakouluaikanani. Ensimmäisen kerran olin uitossa jo 14-vuotiaana. Mutta varsinaisen itsenäisen elämäni aloitin 16-vuotiaana, josta saakka itseni olen omilla töilläni elättänyt. Ehdin olla siis siviilitöissä neljä vuotta ennen varusmiesaikaani, ja sotilasurani kesti itse asiassa 24 vuotta ja yhden kuukauden, kun silloisten eläkelakien mukaan eläkkeeseen oikeuttavaksi ajaksi laskettiin myös varusmiesaika, kun se liittyi suoraan palkalliseen palvelukseen, kuten minulla liittyi suoraan varusmiehestä kersantiksi jäätyäni.

Ja kun siirryin siviilitöihin välittömästi sotilaseläkkeelle päästyäni, eli siis 45-vuotiaana, ja virallinen eläkkeellejääntipäiväni oli 63-vuotispäiväni eli 1.7.1998, niin siviilitöissä ehdin jälleen olla 18 vuotta. Tosin tuosta ajasta olin virkavapaalla viimeisen YK-reissuni, eli Golanilla 1.4.1981-30.6.1982 oloni ajan, joten tuon ajan sotialurakseni laskien urani kesti hieman runsaat 25 vuotta ja siviilitöissä 21 vuotta. Eli työurani oli yhteensä 46 vuotta, varusmiesaika ja pientilan palkattomana renkinä ja satunnaisissa ansiotöissä toimiminen sen lisäksi.

Lipposen hallitusten saavutuksista olen puhunut tarpeeksi paljon jo aikaisemmin ja ovat niistä muutkin puhuneet, joten riittänee, kun vain totean, että hänen hyvin laajapohjaiset hallituksensa nostivat lopullisesti meidät hirvittävän syvästä lamasta. Toki asiaan vaikuttivat myös muut tekijät, kuten kansainvälisten suhdanteiden paraneminen, mutta Lipponen erinomaisena saaneena eurooppalaisena osasi niitäkin käyttää hyvin hyväkseen. Ei Paavoa suotta ole Euroopassa nostettu esille EU:n presidenttiehdokkaana, kyllä sielää mies ja hänen saavutuksensa tunnetaan - ja ne tuntevat kyllä kepulaisetkin, mutta eivät voi sitä myöntää.

Ymmärrän kyllä, että kepulaisen on mahdotonta käsittää, että ihminen voi todella olla täysin sitoutumaton mihinkään poliittiseen puolueeseen, mutta minä olen kyllä sellainen, ja niillä perusteilla, joista olen puhunut. Ja olen siitä perin ylpeä - narsisti kun olen.

• lapin äijä...
        Uusi-Ukki kirjoitti:

Ei sinun kannata kirjoittaa minun merkillä. Kaikki asian tietävät , että minä en kirjoita älyttömyyksiä. Pane vaan omat merkkisi. Heti tämän huomasi muunmuassa uusi-ukki. Mene hoitolaan, kun on jo noin pitkälle päässyt. Mitä luulet saavasi noilla kirjoituksillasi? Olet suuri häpeä koko puolueelle, kun kirjoitat keskustan palstalla. Miksi sulla on aina sama nuotti? Eikö päähän muuta mahdu?

• tietoa...
        vanha-kapi kirjoitti:

Siin minun nikkieni määrä ja läsnä - ja poissaolojeni pituudetkin sivuuttavat kepulaisten mielissä kirkkaasti mielenkiinnon Kekkosen nimimerkkeihin ja kepun oppositio- tai hallituskausien pituuteen!

En ole muuten koskaan sanonut, että minulla olisi vain kaksi nikkiä. Ilmoitin kyllä muutamia kuukausia sitten, että toistaiseksi käytän vain kolmea nikkiä, vanhaa-kapia, vanhaa.faitteria ja harmaata pantteria, niitä riippuen siitä, minne kirjoittelen. Mutta olen nyt tehnyt uudenkin nikin ja jopa poistanut sulun JormaKKorhoselta, jota saatan käyttää silloin, kun kirjoittelen aivan vakavimmista asioista ja eniten vakavissani ja haluan seisoa kaikkein voimakkaimmin sanojeni takana. Sellaiseen tosin tulee varmaan kovin harvoin tarvetta tällä kepupalstalla.

Minun työurani alkoi kyllä jo kymmenvuotiaana isovanhempieni pienviljelystilan töissä, ja propsin kuorinnassa lansseissa sekä enoni apuna metsätöissä - pöllin ja halon teossa - olin aina keväisin ja kesin jo kansakouluaikanani. Ensimmäisen kerran olin uitossa jo 14-vuotiaana. Mutta varsinaisen itsenäisen elämäni aloitin 16-vuotiaana, josta saakka itseni olen omilla töilläni elättänyt. Ehdin olla siis siviilitöissä neljä vuotta ennen varusmiesaikaani, ja sotilasurani kesti itse asiassa 24 vuotta ja yhden kuukauden, kun silloisten eläkelakien mukaan eläkkeeseen oikeuttavaksi ajaksi laskettiin myös varusmiesaika, kun se liittyi suoraan palkalliseen palvelukseen, kuten minulla liittyi suoraan varusmiehestä kersantiksi jäätyäni.

Ja kun siirryin siviilitöihin välittömästi sotilaseläkkeelle päästyäni, eli siis 45-vuotiaana, ja virallinen eläkkeellejääntipäiväni oli 63-vuotispäiväni eli 1.7.1998, niin siviilitöissä ehdin jälleen olla 18 vuotta. Tosin tuosta ajasta olin virkavapaalla viimeisen YK-reissuni, eli Golanilla 1.4.1981-30.6.1982 oloni ajan, joten tuon ajan sotialurakseni laskien urani kesti hieman runsaat 25 vuotta ja siviilitöissä 21 vuotta. Eli työurani oli yhteensä 46 vuotta, varusmiesaika ja pientilan palkattomana renkinä ja satunnaisissa ansiotöissä toimiminen sen lisäksi.

Lipposen hallitusten saavutuksista olen puhunut tarpeeksi paljon jo aikaisemmin ja ovat niistä muutkin puhuneet, joten riittänee, kun vain totean, että hänen hyvin laajapohjaiset hallituksensa nostivat lopullisesti meidät hirvittävän syvästä lamasta. Toki asiaan vaikuttivat myös muut tekijät, kuten kansainvälisten suhdanteiden paraneminen, mutta Lipponen erinomaisena saaneena eurooppalaisena osasi niitäkin käyttää hyvin hyväkseen. Ei Paavoa suotta ole Euroopassa nostettu esille EU:n presidenttiehdokkaana, kyllä sielää mies ja hänen saavutuksensa tunnetaan - ja ne tuntevat kyllä kepulaisetkin, mutta eivät voi sitä myöntää.

Ymmärrän kyllä, että kepulaisen on mahdotonta käsittää, että ihminen voi todella olla täysin sitoutumaton mihinkään poliittiseen puolueeseen, mutta minä olen kyllä sellainen, ja niillä perusteilla, joista olen puhunut. Ja olen siitä perin ylpeä - narsisti kun olen.

Lipposen hallitukset tosiaan nostivat Suomen lamasta. Mutta ne eivät olleet vähäosaisen puolella kuten sinä väität olevasi, ja siksi omaavasi häivähdyksen punaista - siis olevasi demareihin kallellaan. Lipposen hallitukset harjoittavat kovaa oikeistolaista politiikkaa, jossa tuloerot kasvoivat, sosiaalietuuksia ja muita julkisia menoja leikattiin kovalla kädellä, veroja alennetiin ennenmuuta hyvätuloisilta, varallisuusvero poistettiin kokonaan jne. No, tuo viimeinen oli punamullan aikana, mutta demareiden myötävaikuttama.

Siis, jos omaisit aidosti sosiaalisen mielen, siis olisit oikeudenmukaisuuden ja tasa-arvon kannattaja, sinussa ei voisi olla pilkkuakaan punaista. Keskustakin on sata kertaa enemmän tavallisen ihmisen asialla kuin SDP.

• ey muille
        vanha-kapi kirjoitti:

Jos olet tärkeä meille muille, niin erityisen tärkeä olet itse itsellesi. Miksi muuten mensiit vaikkapa tuohon toiseen viestiketjuun lisäämään päiväkirjamerkintöjäsi sekä linkin tuohon sepustukseesi. Saadaksesi avauksillesi mahdollisimman paljon vastineita, lisäilet tyhjänpäiväisyyksiä vanhoihin ketjuihin.

Ja koeta nyt vaan uskoa, olet loisinut veronmaksajien rahoilla suurimman osan työelämästäsi. ja muista, tukiaisistahan se Valionkin menestys on aina ollut kiinni. Ilman veronmaksajien kukkarolla käyntiä ei maitoa olisi voitu jalostaa voivuoriksi joita niitäkin purettiin vientituilla.

• Osmium 76
        vanha-kapi kirjoitti:

http://www.vn.fi/tietoa-valtioneuvostosta/hallitukset/hallitusohjelmat/vanhat/lipponen/lisapoytakirja.jsp

• n
        kuten aina kirjoitti:

Ei edes tyhmää juttuasi loppuun, saati ketjua enemmälti.
        Mutta sen vaan sanon, että Kapi on sukua Keijo Korhoselle.
        Ja jos Keijo Korhonen ei ole mielestäsi kepulainen, mikä se on?

• sitten...
        n kirjoitti:

Olkoon sitten niin. Kapi ja Keijo siis sukua. Keijo Korhonenhan on myös vahvin kanditaatti Ahtisaari herjakirjeen kirjoittajaksi. Sopisi hyvin Kapin sukulaiseksi, ainakin sukulaissieluksi... Kaunaa täynnä molemmat herrat

• Pilaat palstan
        sitten... kirjoitti:

Olkoon sitten niin. Kapi ja Keijo siis sukua. Keijo Korhonenhan on myös vahvin kanditaatti Ahtisaari herjakirjeen kirjoittajaksi. Sopisi hyvin Kapin sukulaiseksi, ainakin sukulaissieluksi... Kaunaa täynnä molemmat herrat

Jos herjaajat on Kapin sukulaisia, sinä olet sitten myös Kapin sukulainen..

Itsepä aloit, minä lopetan nyt..

Kerro Kapille terveisiä anonyymiltä, kun seuraavan kerran järjestätte sukujuhlat.

• vanha-kapi
        n kirjoitti:

Serkkuni tekemän sukututkimuksen mukaan näiden Korhosten kantatila on 1700-luvun lopulla ollut Sotkamossa, Kiantajärven rannalla. Sieltä suuresta pesueesta ainakin yksi poika on lähtenyt pohjoiseen naapuripitäjään Paltamoon, nimenomaan Melalahteen, jossa Keijo Korhosen lapsuuskoti on, ja yksi poika eteläiseen naapuriin, Nurmeksen Haapajärvelle (nykyisen Valtimon kirkonkylän paikkeille), josta hänen poikansa on 1800-luvun alkupuolella siirtynyt läntiseen naapuriin, Rautavaaralle. Sitä sukua minä olen, äitini katta, sillä isäni puoletahan olen Muuruveden Rissasia. Muuruveden pitäjää ei enää ole, vaan se on jaettu kahtia Nilsiän ja Juankosken kanssa, isäni lapsuusmaisemat jäivät Nilsiän puolelle.

En toki häpeä etäistä sukulaisuuttani Keijo Korhoseen, mutta en ole siitä erityisen ylpeäkään, vaikkakaan en oikein usko, että hän olisi se Ahtisaaresta kannellut, todennäköisempänä pitäisin vaikkapa Paavo Väyrystä. Mutta onhan Keijo Korhonen toki teräväpäinen ja sananvalmis älylkkö, mutta versin erikoinen persoona ja yhteiskunnallisilta katsomuksiltaan musta konservatiivi. Onneksi olemme ulkonäöltämmekin vardsin erilaisia ;)

• olet tavallinen
        vanha-kapi kirjoitti:

Serkkuni tekemän sukututkimuksen mukaan näiden Korhosten kantatila on 1700-luvun lopulla ollut Sotkamossa, Kiantajärven rannalla. Sieltä suuresta pesueesta ainakin yksi poika on lähtenyt pohjoiseen naapuripitäjään Paltamoon, nimenomaan Melalahteen, jossa Keijo Korhosen lapsuuskoti on, ja yksi poika eteläiseen naapuriin, Nurmeksen Haapajärvelle (nykyisen Valtimon kirkonkylän paikkeille), josta hänen poikansa on 1800-luvun alkupuolella siirtynyt läntiseen naapuriin, Rautavaaralle. Sitä sukua minä olen, äitini katta, sillä isäni puoletahan olen Muuruveden Rissasia. Muuruveden pitäjää ei enää ole, vaan se on jaettu kahtia Nilsiän ja Juankosken kanssa, isäni lapsuusmaisemat jäivät Nilsiän puolelle.

En toki häpeä etäistä sukulaisuuttani Keijo Korhoseen, mutta en ole siitä erityisen ylpeäkään, vaikkakaan en oikein usko, että hän olisi se Ahtisaaresta kannellut, todennäköisempänä pitäisin vaikkapa Paavo Väyrystä. Mutta onhan Keijo Korhonen toki teräväpäinen ja sananvalmis älylkkö, mutta versin erikoinen persoona ja yhteiskunnallisilta katsomuksiltaan musta konservatiivi. Onneksi olemme ulkonäöltämmekin vardsin erilaisia ;)

savolainen rapamaha ja Keijo Korhonen kansainvälisen yliopistomiehen näköinen maailman kansalainen.

• ,
        olet tavallinen kirjoitti:

savolainen rapamaha ja Keijo Korhonen kansainvälisen yliopistomiehen näköinen maailman kansalainen.

Stetson-Korhonen.
        Mies, joka lupasi estää Suomen EU-jäsenyyden, jos hänet valitaan presidentiksi.
        Sellainen maailman kansalainen impivaarasta.

• änkyröinnistä
        vanha-kapi kirjoitti:

Aika paljon on Korhosten ulkonäössä samaakin. Katsoppa vaikka tätä SK:n juttua jossa Keijo Korhosesta on kuva. Toki Keijo on hoikempi ja nuorekkaampi, mutta kuvia vertaamalla voi tietytä yhtäläisyyttäkin havaita.

http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://suomenkuvalehti.fi/s/files/vanhat/library/images/Keijo Korhonen 120908.jpg&...

Myös poliittisissa kannanotoissa teillä on yhteinen linja, änkyröivä kaunapolitiikka. Toki vastakkaisilla puolilla olette. Mutta kerrankos sitä sukulaiset potkii erisuuntiin samalla tyylillä.

• vanha-kapi
        änkyröinnistä kirjoitti:

Aika paljon on Korhosten ulkonäössä samaakin. Katsoppa vaikka tätä SK:n juttua jossa Keijo Korhosesta on kuva. Toki Keijo on hoikempi ja nuorekkaampi, mutta kuvia vertaamalla voi tietytä yhtäläisyyttäkin havaita.

http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://suomenkuvalehti.fi/s/files/vanhat/library/images/Keijo Korhonen 120908.jpg&...

Myös poliittisissa kannanotoissa teillä on yhteinen linja, änkyröivä kaunapolitiikka. Toki vastakkaisilla puolilla olette. Mutta kerrankos sitä sukulaiset potkii erisuuntiin samalla tyylillä.

Ja Keijoko muka nuorekkaamman näköinen kuin minä? Käypä optikolla, tarvitset uudet silmälasit!

http://suomenkuvalehti.fi/s/files/vanhat/library/images/Keijo Korhonen 120908.jpg

http://galleria.suomi24.fi/media/b5/83/b583bf2fe789d502842c5e68d58afc63/4c82c03b0d8d33d6a1a7fdc955059ae5_320x320.jpg

Kaunaamisesta puheenollen - ketkähän täällä oikeasti kaunaavat ja ketä tai keitä? Mietipä sitä - ja saa omantunnon pistoksia, jos sinussa on ihmisyyttä!

(Lipsahti äsken tämä sama nikillä, joka ilmenee poistoilmoituksesta; en toki halua käyttää tuota nikkiä näin kevyessä asiassa ;)

• samaa...
        vanha-kapi kirjoitti:

Ja Keijoko muka nuorekkaamman näköinen kuin minä? Käypä optikolla, tarvitset uudet silmälasit!

http://suomenkuvalehti.fi/s/files/vanhat/library/images/Keijo Korhonen 120908.jpg

http://galleria.suomi24.fi/media/b5/83/b583bf2fe789d502842c5e68d58afc63/4c82c03b0d8d33d6a1a7fdc955059ae5_320x320.jpg

Kaunaamisesta puheenollen - ketkähän täällä oikeasti kaunaavat ja ketä tai keitä? Mietipä sitä - ja saa omantunnon pistoksia, jos sinussa on ihmisyyttä!

(Lipsahti äsken tämä sama nikillä, joka ilmenee poistoilmoituksesta; en toki halua käyttää tuota nikkiä näin kevyessä asiassa ;)

Niin, Keijo teistä Korhosista nuorekkaammalta näyttää. Noissa sinunkin linkittämissä kuvissa. Olisiko hoikempi olemus siihen syynä, vai mikä.

K Korhonen edustaa kepulaista änkyräkaunaamista puhtaimmillaan, Ahtisaari on hänen kaunansa kirkkain henkilöitymä, EU ja Nato taas järjestöinä änkyröinnin kohteita. Korhosen ilkeily tosin ulottuu kaikille tahoille melko tasapuolisesti, siinä hän erää J Korhosesta. J Korhosen kaunaänkyröinti kun suuntautuu vain Kepuun ja Kekkoseen, tuohon K Korhosen puolijumalaan.

Siis kaksi vastakkaiselta puolelta ovea potkivaa Korhosta olette te tuon sukulaismiehenne kanssa

• Kohtuullisesti saanu
        vanha-kapi kirjoitti:

"Lipponen erinomaisena saaneena eurooppalaisena osasi niitäkin käyttää hyvin hyväkseen"

Sitä samaako kuin sinäkin paljon saaneena? Ei se ainakaan elintarvikevirastoa Suomeen saanut.

• Vilpittömästi Teidän

"Joten olen minä narsistinakin vielä varsin kaukana Kekkosesta!"

Hyvä Jorma! Et ole sairaudentunnoton ensinkäään! Toivoa siis on, vieläkin...

Tämä on sitten huumoria... Olet kyllä tosi piristävä nettipersoona kaikella tapaa. Onnea ja menestystä toimillesi.

Vilipittömästi Teidän.

• Sitä toista haaraa
        vanha-kapi kirjoitti:

>Sieltä suuresta pesueesta ainakin yksi poika on lähtenyt pohjoiseen naapuripitäjään Paltamoon, nimenomaan Melalahteen, jossa Keijo Korhosen lapsuuskoti on<

Ettei vain olisi lähtenyt peräti 2 samalle kylälle? Korhosia on kahdessa talossa samalla Melalahden kylällä... Ja me ei olle niitä lahtari-Korhosten jälkeläisiä!

Kauaksi on omena puusta pudonnut.

Mahtaakohan Johannan isoisä, Kaartamon Pöslä, eli Hannes Korhonen kääntyillä haudassaan kun pojan tyttö rekisteröi suhteensa vasemmistoliittolaisen kanssa?

Nyttemmin kovastikin ryminällä kaapista ulos tulleena J. Korhonen taitaa olla edennyt melkoisen kauaksi isoisänsä aikaisesta maailmankatsomuksesta, joka nykyisen mittapuun mukaan olisi lähinnä kait oikeistolaisfasistinen!

Kaartamon Pöslä oli paikallinen lahtaripäällikkö Kainuun Paltamon pitäjässä. Siis suojeluskunnan paikallispäällikkö Paltamon Melalahden kylässä vuodelta 1918. Sieltä hän yhdessä Kainuun sissien kanssa eteni veristä reittiä Iisalmen ja Varkauden kautta aina Viipuriin ja Haminan kautta Helsingin päätösparaatiin saakka. Mukana samassa porukassa oli myöskin eräs tunnetumpi henkilö, nimittäin Urho Kekkonen. Samainen Kekkonen otti myöhemmin taannoisen aseveljensä pojan, Keijo Korhosen, sittemmin ulkoministeriksikin. Nyt on julkisuudessa toisen pojan. Pentin, tytär Johanna Korhonen. Kekkonen oli yksi monista Varkauden edustalla Huruslahden jäällä yli sataa teloitettua punikkia katsomassa käynyt. Samaisen näyn lienee kohdannut Pösläkin. Pohjois-Savon Rykmenttiin kuuluvan Kainuun Sissi-Rykmentin sotilaana Pöslä kolusi yhteisiä sotatantereita Urho Kekkosen ja monen muunkin Kainuulaisen kanssa. He kolusivat Iisalmen ja Varkauden lisäksi ainakin Kinnissä, Viipurissa ja Mouhussa. Pöslä oli mukana, Pohjois-Savon rykmentin I komppanian ryhmäpäällikön Urho Kekkosen, kanssa Pohjois-Savon rykmentin näytesotilaaksi valittuna toukokuun 16. päivän paraatissa Helsingissä. Lieneepä siellä toki ollut muitakin Kajaanin sissejä. Viipurissa järjetetyssä julmetussa putsingissa Pöslän hermot ei kuulemma kestäneet veristä teurastusleikkiä ja homma oli mennyt oksenteluksi. Näin siis erään luotettavan lähteen mukaan. Ehkä tarinan tarkoituksena oli puhdistaa Pöslän mainetta. Toki myöskin kerrotaan että hän olisi aikoinaan ollut hanakasti suosittelemassa kotikylänsä sosiaalidemokraatteja vietäväksi Kajaanin Matinmäkeen ammuttavaksi vuoden 1918 jälkiputsinkia tehtäessä. Onneksi kylästä löytyi järkimiehiäkin joten aikeeksi se jäi. Ei tätäkään juttua muuten kirjoitettaisi... Myöhemmässä vaiheessa Pöslä nai vaimokseen kylään opettajaksi tulleen naisen ja loppuelämä sujuikin pientä maatilkkua viljellen, paria lehmää ja hevosta hoidellen sekä opettajavaimoa virkapaikalle hevosella kyyditen. Taisi osa lahtarin luontoa jäädä sille vuoden 1918 turneelle, koskapa ukko muistetaan melkoisen hiljaisena miehenä vanhemmiten.

Keijo Korhosen (Kekkoslainen KuPuli) veljentyttö onkin tralalalaa... MUTTA lähtöisin aivan umpikepulaisesta perheestä.

Tuo Kainuulaisen kansankynttilän, kyläkoulun opettajan, Korhos-Mamman ja Kaartamon Pöslän pojantyttö, jonka sukujuuret on Kekkoslandian ydinalueilla syvällä Kainuussa, paljastuukin yhtäkkiä SETAveteraaniksi!

Kuuntele itse hänen oma lausuntonsa asiasta:

http://lotta.yle.fi/rswebroi.nsf/ramagent?openagent&rs2 00810010000970.ram

http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/thread.jspa?threadID=430397&messageID=6644972#6644972

• Asian selvitellyt
        vanha-kapi kirjoitti:

>>Olen kai etäistä sukua Keijoon>En toki häpeä etäistä sukulaisuuttani Keijo Korhoseen, mutta en ole siitä erityisen ylpeäkään

• vanha-kapi
        Sitä toista haaraa kirjoitti:

>Sieltä suuresta pesueesta ainakin yksi poika on lähtenyt pohjoiseen naapuripitäjään Paltamoon, nimenomaan Melalahteen, jossa Keijo Korhosen lapsuuskoti on<

Ettei vain olisi lähtenyt peräti 2 samalle kylälle? Korhosia on kahdessa talossa samalla Melalahden kylällä... Ja me ei olle niitä lahtari-Korhosten jälkeläisiä!

Kauaksi on omena puusta pudonnut.

Mahtaakohan Johannan isoisä, Kaartamon Pöslä, eli Hannes Korhonen kääntyillä haudassaan kun pojan tyttö rekisteröi suhteensa vasemmistoliittolaisen kanssa?

Nyttemmin kovastikin ryminällä kaapista ulos tulleena J. Korhonen taitaa olla edennyt melkoisen kauaksi isoisänsä aikaisesta maailmankatsomuksesta, joka nykyisen mittapuun mukaan olisi lähinnä kait oikeistolaisfasistinen!

Kaartamon Pöslä oli paikallinen lahtaripäällikkö Kainuun Paltamon pitäjässä. Siis suojeluskunnan paikallispäällikkö Paltamon Melalahden kylässä vuodelta 1918. Sieltä hän yhdessä Kainuun sissien kanssa eteni veristä reittiä Iisalmen ja Varkauden kautta aina Viipuriin ja Haminan kautta Helsingin päätösparaatiin saakka. Mukana samassa porukassa oli myöskin eräs tunnetumpi henkilö, nimittäin Urho Kekkonen. Samainen Kekkonen otti myöhemmin taannoisen aseveljensä pojan, Keijo Korhosen, sittemmin ulkoministeriksikin. Nyt on julkisuudessa toisen pojan. Pentin, tytär Johanna Korhonen. Kekkonen oli yksi monista Varkauden edustalla Huruslahden jäällä yli sataa teloitettua punikkia katsomassa käynyt. Samaisen näyn lienee kohdannut Pösläkin. Pohjois-Savon Rykmenttiin kuuluvan Kainuun Sissi-Rykmentin sotilaana Pöslä kolusi yhteisiä sotatantereita Urho Kekkosen ja monen muunkin Kainuulaisen kanssa. He kolusivat Iisalmen ja Varkauden lisäksi ainakin Kinnissä, Viipurissa ja Mouhussa. Pöslä oli mukana, Pohjois-Savon rykmentin I komppanian ryhmäpäällikön Urho Kekkosen, kanssa Pohjois-Savon rykmentin näytesotilaaksi valittuna toukokuun 16. päivän paraatissa Helsingissä. Lieneepä siellä toki ollut muitakin Kajaanin sissejä. Viipurissa järjetetyssä julmetussa putsingissa Pöslän hermot ei kuulemma kestäneet veristä teurastusleikkiä ja homma oli mennyt oksenteluksi. Näin siis erään luotettavan lähteen mukaan. Ehkä tarinan tarkoituksena oli puhdistaa Pöslän mainetta. Toki myöskin kerrotaan että hän olisi aikoinaan ollut hanakasti suosittelemassa kotikylänsä sosiaalidemokraatteja vietäväksi Kajaanin Matinmäkeen ammuttavaksi vuoden 1918 jälkiputsinkia tehtäessä. Onneksi kylästä löytyi järkimiehiäkin joten aikeeksi se jäi. Ei tätäkään juttua muuten kirjoitettaisi... Myöhemmässä vaiheessa Pöslä nai vaimokseen kylään opettajaksi tulleen naisen ja loppuelämä sujuikin pientä maatilkkua viljellen, paria lehmää ja hevosta hoidellen sekä opettajavaimoa virkapaikalle hevosella kyyditen. Taisi osa lahtarin luontoa jäädä sille vuoden 1918 turneelle, koskapa ukko muistetaan melkoisen hiljaisena miehenä vanhemmiten.

Keijo Korhosen (Kekkoslainen KuPuli) veljentyttö onkin tralalalaa... MUTTA lähtöisin aivan umpikepulaisesta perheestä.

Tuo Kainuulaisen kansankynttilän, kyläkoulun opettajan, Korhos-Mamman ja Kaartamon Pöslän pojantyttö, jonka sukujuuret on Kekkoslandian ydinalueilla syvällä Kainuussa, paljastuukin yhtäkkiä SETAveteraaniksi!

Kuuntele itse hänen oma lausuntonsa asiasta:

http://lotta.yle.fi/rswebroi.nsf/ramagent?openagent&rs2 00810010000970.ram

http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/thread.jspa?threadID=430397&messageID=6644972#6644972

Jotain tuollaista olen hieman tiennytkin, mutta annat tuossa sille hyvää täydennystaä. Kiitos siitä!

Täytyy sanoa, että kovin erilaisia omenoita on putoillut puusta, joka joskus 6-7 sukupolvea sitten on ollut yhteinen. Ei niissä Rautavaaran Korhosissa lahtareita ollut, pieneläjiä he olivat. Ukkini veli oli kova kommunisti, mikä ei ollut ukille oikein mieleen, sillä hän oli maltillisempi, demareita kai hän kannatti. Vahvoja heteroita myös kaikki tietämäni Rautavaaran Korhoset ovat olleet, enimmäkseen suuriperheisiä (tällä huomautuksella en toki tahdo mitenkään tuomita Johanna Korhosen suuntautumista).

Noista linkeistäsi tuo ensimmäinen ei aukea ja toisen sisältö lienee jo uudistunut niin, ettei siinä ole enää sitä ilmeisesti tarkoittamaasi)

• Näin se meni
        Asian selvitellyt kirjoitti:

>>Olen kai etäistä sukua Keijoon>En toki häpeä etäistä sukulaisuuttani Keijo Korhoseen, mutta en ole siitä erityisen ylpeäkään

Tätä on suorastaan pakko hieman korjailla ja täsmentää ;=)

Oli meidän kylässä, Melalahdessa, viisaitakin ihmisiä ja Kajaanin Matinmäkeen, sinne soramontuille jonne ammuttiin muutamia miehiä lähinnä Kajaanista vuonna 1918, ei viety ketään Melalahdesta. Ei vaikka Kaartamon Pöslä, lahtarikaartin paikallispäällikkö, yhdessä erään toisen ns. isänmaallisen miehen (sittemmin hänestä tuli isoisäni) kanssa moista kovasti kuulemma ehdottikin. Ei taannoinen lahtari-isoisäni tiennyt, kuinka hassusti maailman kirjat meneekään kun hän hinkui teloitettavaksi poikansa tulevaa appiukkoa. Siis oman kylän aktiivista osuustoimintamiestä, sosiaalidemokraattia ja kylän kaupan perustajaa, eli toista isoisääni! Erikoista oli silloinen aika, siis vuonna 1918! Kaikkein paras on vielä jäljellä, sillä tuo lahtari-isoisäni oli itse leskeksi jäätyään kosiskeleva myöhemmin 1930 -luvulla leskeksi jäänyttä isoäitiäni ja sai syystäkin rukkaset. Tuo osuustoimintamies-ukkini kuoli 1930 -luvun puolivälissä aivan muista syistä ja melkoisen nuorena, reilusti alta 50 vuotiaana. Lieköhän lahtari-ukkini ajatellut MIKSI hän SAI isoäidiltäni rukkaset? :=) Itse luulen että tuo ammuttavaksivienti-episodi oli karvaassa muistissa vielä vajaan 20 vuoden jälkeenkin...

Tämä ajatuskulku on saanut vahvistuksen molemmilta puolita Melalahden Korhosia eli faktat pitää.

Melalahdessa oli viisaitakin ihmisiä. Eräs kyläläisten arvostaman Heikkis-Matti oli antanut naapuristaan siksi kovan puollon, että lahtareiden haaveet jäi silleensä. Eihän noilla kylillä ollut aktiivista toimintaa muilla kuin lahtareilla, joita muutamia lähtikin Kainuun Sissi-Rykmentin mukana hurmekentille. Taitaapa Paltamonkin hautausmaalla olla muutama kylmänä takaisin kyydittykin, joita jotkut pitivät ihan sankareinakin.

• Pettuleipuri
        vanha-kapi kirjoitti:

Onko Kapi samoja Korhosia, kenties Sotkamosta?

On se prkle samaa sukua. Ollaan kaukaisia sukulaisia Sotkamon Korhosista Paltamon Melalahteen. Eikä sitten siihen lahtarihaaraan...

Samasta asiasta puhuttiin keväälläkin

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8140226

>Nälkämaan laulu - kepun koko kuva<

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8139191

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000043966762

• -Jäbä
        vanha-kapi kirjoitti:

saatanan kuvottavan näköinen.

• Suomipoika!

Viron Keskustalla ja Suomen Keskustalla on paljon yhteistä. Myös Suomessa Keskustalla oli ja on erittäin lämpimät suhteet kommunisteihin. Kekkosen aikaan suurin osa Keskustan rahoituksesta tuli KGB:ltä.

• vanha-kapi

Mainitsin sen kyllä avauksessanikin. Kyllähän tosiaan Suomen SKP ja sen peitejärjestö SKDL olivat maalaisliitto-kepun sylikoiria, ja maalaisliitto-kepu oli Neuvostoliiton sylikoira. Ja sen hyvin nuo kepulaisemme täällä tietävät ja se heitä "ahistaa" niin, että yrittävät tehdä muista punikkeja. Se on huvittavaa.

Maalaisliiton saama rahoitus Neuvostoliitosta ei tietenkään ole enää mikään salaisuus, tiedettiin se jo aikanaan, miten Neuvostoliitto toista liittoa - maalaisliittoa - auttoi ja Korsimon avulla teki Kekkosesta presidentin. Kaikki tuo, kuten maalaisliiton KGP:lta saama rahoitus tapahtui samaan aikaan, kun sosialidemokraattimme saivat rahoitusta USA:sta ja CIA:lta menestyksellisessä taistelussaan kommunistejamme vastaan.

• tovereita..
        vanha-kapi kirjoitti:

Mainitsin sen kyllä avauksessanikin. Kyllähän tosiaan Suomen SKP ja sen peitejärjestö SKDL olivat maalaisliitto-kepun sylikoiria, ja maalaisliitto-kepu oli Neuvostoliiton sylikoira. Ja sen hyvin nuo kepulaisemme täällä tietävät ja se heitä "ahistaa" niin, että yrittävät tehdä muista punikkeja. Se on huvittavaa.

Maalaisliiton saama rahoitus Neuvostoliitosta ei tietenkään ole enää mikään salaisuus, tiedettiin se jo aikanaan, miten Neuvostoliitto toista liittoa - maalaisliittoa - auttoi ja Korsimon avulla teki Kekkosesta presidentin. Kaikki tuo, kuten maalaisliiton KGP:lta saama rahoitus tapahtui samaan aikaan, kun sosialidemokraattimme saivat rahoitusta USA:sta ja CIA:lta menestyksellisessä taistelussaan kommunistejamme vastaan.

kun ne taistelee kommunismiä vastaan punaliput liehuen ja wencheremosta rääkyen!?

• meistä..

ei tule, olkaamme siis keskustalaisia!

• vanha-kapi

Savisaaren poliittinen ura osoittaa, että kyllä hän on tosiaankin aito kepulainen. Monet kerrat hän on kelkkansa kääntänyt, sekaantunut juonitteluihin ja skandaaleihin, ollut vähällä joutua syytettyjen penkille, ja on välillä myös ilmoittanut jättävänsä politiikan – siis urhokekkosmaisia uhkauksiakin hän on viljellyt. Mutta kokee nyt asemansa vahvemmaksi kuin koskaan. Ihan kuin meidän Mattikin – Savisaar kyllä nyt kai syystäkin, Matti Hölmöyttään.

Meidän Väyrysemme aikoinaan pyysi KGP:n Vladimirovin apua Karjalaisesta presidentin saadakseen, Savisaar ei ole aivan yhtä iljettäviin tekoihin yltänyt venäläismielisyydessään, vaikka vastustikin pronssisotilaan siirtoa ja vahvisti siten kannatustaan venäläisten ja virolaisperäistenkin entisten kommunistien keskuudessa.

Vaikuttaisiko kenties Savisaaren venäläissympatioihin se, että hänen äitinsä on ollut venäläinen (vaikka Siperiaan hänkin on joutunut, kuten Savisaaren isäkin). Tiedot käyvät ilmi Wikipediasta:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Edgar_Savisaar

Edgar Savisaar ei ole vaatimaton mies. Blogissaan hän jo otsikossa julistaa, että ”keskerakonna võit on kõigi voit” eli keskustapuolueen voitto on kaikkien voitto. Lukekaapa tuosta, kai siitä jotakin ymmärrätte (en minäkään ymmärrä kaikkea, mutta tarpeeksi todetakseni, että aito kepulainen on Savisaaren Edgar:

http://www.keskerakond.ee/savisaar/

• Kapolle:

Saihan viron sosialistitkin 7% kannatuksen, eikö se ole mahtava torjuntavoitto, mitä kannattaa aivan aluksi kiittää?

• Huomioitsija

vanha-kapi ilmeisen vahingossa tulee kertoneeksi jotain tottakin keskustasta. Keskusta on suomalaisiin pohjoisiin olosuhteisiin sopeutunut puolue, joka tietää parhaiten millaista politiikkaa täällä kaikkien yhteiseksi parhaaksi tulee tehdä. Se on myös pienen ja köyhän ihmisen asian ajaja, kuten vanha-kapikin totesi arvellessaan vasemmistosta siirtyneen kannattajia keskustaan.

Miksi SDP ja Kokoomus sitten eivät ole menestyneet Suomessa?

SDP on pohjimmiltaan autoritaarinen puolue, joka pyrki proletariaatin diktatuuriin aikoinaan, nyttemmin mikä tahansa diktatuuri ja ylhäältäohjaus kelpaa, kunhan siihen liittyy paljon byrokratiaa ja samankaltaistamista. Ei kukaan itsenäisesti ajatteleva tai massasta poikkeava voi äänestää demareita, ellei satu olemaan masokistinen luonne. Toisaalta onhan niitäkin vanhoja ihmisiä, joiden mielestä nykyään olot ovat liian helppoja ja nuoriso velttoutuu, kun toimeentulo ja huvituksia on kaikkien saatavilla. Äänestämällä demareita se asia kyllä korjaantuu pian.

Kokoomus on rehellisesti suurpääomapuolue, joka haluaa paljon rahaa harvoille ja muille rippeitä. Toki mainostaa olevansa työväenpuolue ja toiseksi helpoimmin huijattavissa oleva osa työväestöstä äänestääkin kokoomusta - ne helpoimmin huijattavat tuli jo esteltyä tuossa SDP-osiossa.

• puolue..

joka on paras meille suomalaisille. Nicaracuassa on FSLN, vasemmistolainen puolue joka voi olla hyvä siellä mutta eihän semmoista täällä tarvita.

• vanha-kapi

>> Keskusta on suomalaisiin pohjoisiin olosuhteisiin sopeutunut puolue, joka tietää parhaiten millaista politiikkaa täällä kaikkien yhteiseksi parhaaksi tulee tehdä.> Miksi SDP ja Kokoomus sitten eivät ole menestyneet Suomessa?

• vanha-kapi
        vanha-kapi kirjoitti:

>> Keskusta on suomalaisiin pohjoisiin olosuhteisiin sopeutunut puolue, joka tietää parhaiten millaista politiikkaa täällä kaikkien yhteiseksi parhaaksi tulee tehdä.> Miksi SDP ja Kokoomus sitten eivät ole menestyneet Suomessa?

...että totta kai olen monelle kepulaiselle punikki! Olen kaikin tavoin aivan liian hyvinvoiva - asun täällä ihanassa Stadissa, minulla on hyvä eläke, matkustelen paljon maailmalla, minulla on ihana naisystävä yms. - ja kun kepuporvari kituu ankeaa elämäänsä siellä jossakin korpiloukossa muualla juuri käymättäkään ja joutuu kuvittelemaan elämänsä kokonaan toisenlaiseksi, kai paljolti elämäni kaltaiseksi - hirvenmetsästyskuvitelmiaan lukuunottamatta - mutta kun hänen takaraivossaan kuitenkin jyskyttää totuus, niin hän järkyttyy huomatessaan hyvin täyttävänsä kaikki puniikilta vaadittavat kriteerit - ja torjuu ne tekemällä punikin minusta!

Noin se kai menee!

• Bula-Aho
        vanha-kapi kirjoitti:

...että totta kai olen monelle kepulaiselle punikki! Olen kaikin tavoin aivan liian hyvinvoiva - asun täällä ihanassa Stadissa, minulla on hyvä eläke, matkustelen paljon maailmalla, minulla on ihana naisystävä yms. - ja kun kepuporvari kituu ankeaa elämäänsä siellä jossakin korpiloukossa muualla juuri käymättäkään ja joutuu kuvittelemaan elämänsä kokonaan toisenlaiseksi, kai paljolti elämäni kaltaiseksi - hirvenmetsästyskuvitelmiaan lukuunottamatta - mutta kun hänen takaraivossaan kuitenkin jyskyttää totuus, niin hän järkyttyy huomatessaan hyvin täyttävänsä kaikki puniikilta vaadittavat kriteerit - ja torjuu ne tekemällä punikin minusta!

Noin se kai menee!

Olet haastamassa Universumin älykkäintä ihmistä sanaiseen taisteluun. Huomioitsija on lukenut jopa Veikko Huovista. Mitäs siihen sanot.

• illan iloksi
        vanha-kapi kirjoitti:

Ruotsissa demarien kannatus on ollut vuosikymmenet 45 % paikkeilla. Ruotsin Keskusta on pienpuolue. Ihan siitä syystä, että Ruotsissa demarit on koko kansan puolue, siellä ei ole sinun kaltaisiasi jotka vihaavat maaseudun ihmisiä, päinvastoin, Ruotsissa sosialidemokraatit ovat vahva maaseutupuolue. Norjassa tilanne on oikeastaan vieläkin selvempi, silllä paikallinen demaripuolue on vahva alue- ja maaseutupolitiikan puolestapuhuja. Edelleenkin, yleiseurooppalaisesta vasemiston alamäestä huolimatta ruotsissa demareilla on 35 % kannatus

Suomessa Keskusta on saanut kasvaa ja voi hyvin, koska meillä SDP on koko olemassa olonsa ajan ollut jotakuta vastaan, liikeen alkuaikoina työnantajia ja ylipäätään porvareita vastaan, myöhemmin sitten milloin kommunisteja milloin maaseudun ihmisiä vastaan. Meillä demari puolue onkin kutistunut jo vuosikymmenet sitten 20-25 % kannatusta nauttivaksi, ja nythän SDP on jo selvästi alle 20% kannatusluvuilla vasta kolmanneksi suurin puolueemme.

Keskusta menestyy koska se ei ole ketään vastaan, Keskusta puolustaa monia ja monille tärkeistä suomalaisen elämänpiirin keskeisiä arvoja, oikeudenmukaisuutta, tasa-arvoa ja sosiaalisuutta. Keskusta ei toimi mitään ryhmää vastaan, ei kaupunkilaisia, ei maalaisia, ei työläisiä, ei yrittäjiä. Toisin kuin demarit, jotka aina ovat jotain vastaan.

Jos SDP haluaisi todella menestyä ja haastaa Keskustan, olisi jo aika lopettaa vastakkainasettelun lietsominen ja alkaa ymmärtää muutakin kuin eliittiduunareiden saavutettujen etujen puolustaminen

• paksumman..
        illan iloksi kirjoitti:

Ruotsissa demarien kannatus on ollut vuosikymmenet 45 % paikkeilla. Ruotsin Keskusta on pienpuolue. Ihan siitä syystä, että Ruotsissa demarit on koko kansan puolue, siellä ei ole sinun kaltaisiasi jotka vihaavat maaseudun ihmisiä, päinvastoin, Ruotsissa sosialidemokraatit ovat vahva maaseutupuolue. Norjassa tilanne on oikeastaan vieläkin selvempi, silllä paikallinen demaripuolue on vahva alue- ja maaseutupolitiikan puolestapuhuja. Edelleenkin, yleiseurooppalaisesta vasemiston alamäestä huolimatta ruotsissa demareilla on 35 % kannatus

Suomessa Keskusta on saanut kasvaa ja voi hyvin, koska meillä SDP on koko olemassa olonsa ajan ollut jotakuta vastaan, liikeen alkuaikoina työnantajia ja ylipäätään porvareita vastaan, myöhemmin sitten milloin kommunisteja milloin maaseudun ihmisiä vastaan. Meillä demari puolue onkin kutistunut jo vuosikymmenet sitten 20-25 % kannatusta nauttivaksi, ja nythän SDP on jo selvästi alle 20% kannatusluvuilla vasta kolmanneksi suurin puolueemme.

Keskusta menestyy koska se ei ole ketään vastaan, Keskusta puolustaa monia ja monille tärkeistä suomalaisen elämänpiirin keskeisiä arvoja, oikeudenmukaisuutta, tasa-arvoa ja sosiaalisuutta. Keskusta ei toimi mitään ryhmää vastaan, ei kaupunkilaisia, ei maalaisia, ei työläisiä, ei yrittäjiä. Toisin kuin demarit, jotka aina ovat jotain vastaan.

Jos SDP haluaisi todella menestyä ja haastaa Keskustan, olisi jo aika lopettaa vastakkainasettelun lietsominen ja alkaa ymmärtää muutakin kuin eliittiduunareiden saavutettujen etujen puolustaminen

A-tapin hanuriinsa, ottaa ginitömpsyt ja menee Jari Tervon myyrän kanssa vuoteeseen! Hyvää yötä. ;)

• vanha-kapi
        illan iloksi kirjoitti:

...taitaa olla kepulaista faktaa, eli vastakohtaa faktalle, keputotuutta.

Mutta mikäpä minä - useammin kokoomuta kuin demareita äänestäneenä - olen demareita puolustamaan, eivätkä demarit nykypolitiikallaan mielestäni puolustustamistani ansaitsikaan. Meidän demarimme ovat todellakin kadottaneet ohjenuoransa - olisiko se heidän tapauksessaan punainen lanka - aivan toisin kuin esim. Ruotsin ja Norjan demarit. Mutta jotenkin minulla tökkää kovasti vastaan se, että kepu olisi jotenkin sopivampi yleispuolueeksi. Maaseudun junttien puolue se on, huolimatta siitä, että sen johdossa on ollut ja on jossain määrin edelleenkin kaupunkilaissivistyneistöä, tohtoreista alkaen (ihmeen juntinoloisena keputohtoreistakin monet näkyvät pysyvän, jollaisista esimerkeiksi käyvät vaikka Virolainen ja Kääriäinen!).

Kepu ei todellakaan mielestäni puolusta puolueistamme parhaiten niitä yleisesti hyväksyttäviä arvoja, joita luettelit, mutta usko sellaiseen on vahvaa siellä, missä kuullaan eniten aina läsnäolevaa keputotuutta.

Mitähän mielestäsi ovat ne eliittiduunarit? Perustellumpaa olisi havaita, että ne eliittiduunarit taitavat kannattaa enemmänkin kokoomusta, ja päätellä, että demarit ovat hoitaneet duunareitten asiat aivan liian hyvin, kun niiden joukosta on tullut sellaisia eliittiduunareita.

• illan iloksi kirjoitti:

Saman käsityksen minäkin olen Ruotsin demareista saanut eli se ajaa myös maaseudun ja aktiivisella aluepolitiikalla Pohjois-Ruotsin etuja. Ruotsin kepu ei Pohjois-Ruotsissa olekaan niin vahva kuin meidän kepumme Pohjois-Suomessa, vaan kerää kannatuksensa lähinnä Tukholman tasolta ja viljelyalueilta etelämpää.

Meillä Suomessakin SDP teki aktiivista työtä viljelijäväestön hyväksi 50-luvulle saakka ja olikin kolmanneksi suurin viljelijäpuolueemme. SDP:llä oli parhaimmillaan useitakin viljelijäkansanedustajia. Sitten se jostain syystä päätti kääntää selkänsä viljelijöille täysin ja ryhtyä puhtaaksi kuluttajapuolueeksi. Vaikuttivatko siihen vaalitaktiset laskelmat tulevaisuutta silmällä pitäen vaiko oliko takana syvempi ideologinen muutos puoluejohdossa? Ehkä molemmat, en osaa sanoa.

Aluepolitiikassa SDP sen sijaan on lähempänä kepua kuin kokoomus. Syy lienee käytännöllinen: puolueen on säilytettävä sillanpäänsä teollisuuskaupungeissa kautta Suomen ja toisaalta sillä on ollut näkyviä kansanedustajia noista kaupungeista, tälläkin hetkellä. Mutta kaukana se on Ruotsin demareista tuossakin asiassa.

• Kapille
        vanha-kapi kirjoitti:

...taitaa olla kepulaista faktaa, eli vastakohtaa faktalle, keputotuutta.

Mutta mikäpä minä - useammin kokoomuta kuin demareita äänestäneenä - olen demareita puolustamaan, eivätkä demarit nykypolitiikallaan mielestäni puolustustamistani ansaitsikaan. Meidän demarimme ovat todellakin kadottaneet ohjenuoransa - olisiko se heidän tapauksessaan punainen lanka - aivan toisin kuin esim. Ruotsin ja Norjan demarit. Mutta jotenkin minulla tökkää kovasti vastaan se, että kepu olisi jotenkin sopivampi yleispuolueeksi. Maaseudun junttien puolue se on, huolimatta siitä, että sen johdossa on ollut ja on jossain määrin edelleenkin kaupunkilaissivistyneistöä, tohtoreista alkaen (ihmeen juntinoloisena keputohtoreistakin monet näkyvät pysyvän, jollaisista esimerkeiksi käyvät vaikka Virolainen ja Kääriäinen!).

Kepu ei todellakaan mielestäni puolusta puolueistamme parhaiten niitä yleisesti hyväksyttäviä arvoja, joita luettelit, mutta usko sellaiseen on vahvaa siellä, missä kuullaan eniten aina läsnäolevaa keputotuutta.

Mitähän mielestäsi ovat ne eliittiduunarit? Perustellumpaa olisi havaita, että ne eliittiduunarit taitavat kannattaa enemmänkin kokoomusta, ja päätellä, että demarit ovat hoitaneet duunareitten asiat aivan liian hyvin, kun niiden joukosta on tullut sellaisia eliittiduunareita.

Demarien heikkous Suomessa juontaa juuri siitä vastakkainasettelusta joa puolue on läpi historiansa harrastanut. Verisen kansalaissotammekin aseellinen osuus alkoi SDP:n puoluepäätöksellä kaapata valta parlamentaarisesti valitulta eduskunnalta ja hallitukselta. SDP:lle ei siis aina ole riittänyt edes vastustaa jotakuta rauhanomaisesti, aseitakin on käyetty.

Ei suomalainen hyvällä katso mitää sellaista joka on koko ajan jotain vastaan: Niinpä meillä on vahvistunut sellaiset sivistyslikkeet kuin Keskusta, tasa-arvo aja oikeudenmukaisuutta sekä yhteistyötä korostava liike. Siinä missä SDP on julistanut taistelulaulujen säestyksellä vastakkainasetteluaan, Keskusta on rakentanut maata yhteistyöllä ja yrittäjyydellä.

Nyt demarien tasitelu on tulossa tiensä päähän; Sen kannatus hiipuu hiipuu hiipuu. Kohta ei ole kuka sen lauluja laulaa, Suomessa valtaa pitää maltilliset keskustaoikeistolaiset voimat vakaasti ja kansan parhaaksi, ei ketään vastaan

• vanha-kapi
        Kapille kirjoitti:

Demarien heikkous Suomessa juontaa juuri siitä vastakkainasettelusta joa puolue on läpi historiansa harrastanut. Verisen kansalaissotammekin aseellinen osuus alkoi SDP:n puoluepäätöksellä kaapata valta parlamentaarisesti valitulta eduskunnalta ja hallitukselta. SDP:lle ei siis aina ole riittänyt edes vastustaa jotakuta rauhanomaisesti, aseitakin on käyetty.

Ei suomalainen hyvällä katso mitää sellaista joka on koko ajan jotain vastaan: Niinpä meillä on vahvistunut sellaiset sivistyslikkeet kuin Keskusta, tasa-arvo aja oikeudenmukaisuutta sekä yhteistyötä korostava liike. Siinä missä SDP on julistanut taistelulaulujen säestyksellä vastakkainasetteluaan, Keskusta on rakentanut maata yhteistyöllä ja yrittäjyydellä.

Nyt demarien tasitelu on tulossa tiensä päähän; Sen kannatus hiipuu hiipuu hiipuu. Kohta ei ole kuka sen lauluja laulaa, Suomessa valtaa pitää maltilliset keskustaoikeistolaiset voimat vakaasti ja kansan parhaaksi, ei ketään vastaan

...mikäpä minä olen puolutamaan demareita - ja ihmetellä sitä, miksi minulle aina sellaista roolia tyrkytetään - mutta kovin kaukaa sinun täytyy hakea niitä vastakkainasettelun perusteita. Historiantuntemuksesi ei taida olla kovin vahva, kun et tiedä mitään siitä yhteiskunnasta, jossa tuo vuosisadan takainen vastakkainasettelu syntyi. Tai jos siitä jotain tiedät, mutta et ymmärrä sen loogisia syitä, et ole kovin älykäs - luvatta sanoen.

Eivät sosialidemokraattimme ole mielestäni aikoihin vastustaneet mitään sen erityisemmin kuin muutkaan puolueet tahoillaan. No, kyllä sdp ja demarit kommunismia ja kommunistejamme voimakkaammin vastustivat kuin maalaisliitto ja sen kannattajat, mutta mielestäni sille oli hyvä syy, ja eräiden historiantutkijoiden mielestä juuri demarit estivät Suomen muodostumisen kommunistiseksi "kansandemokratiaksi". Minä pidän sellaista erittäin ansiokkaana tekona.

Sinun pitäisi muistaa kepulaisen suurmiehen, Kekkosen oppipojan ja Neuvostoliiton suuren ystävän Ahti Karjalaisen lausuma kuolematon viisaus "ennustaminen on vaikeaa, varsinkin tulevaisuuden ennustaminen" ja olla olematta niin kovin vakuuttunut demarien hiipumisesta ja kepun vahvana pysymisestä. Tuollaiselle uskolle ainakaan kepun kohdalta nykytilannekaan ei anna perusteita.

Joo, sivistysliikehän kepu on. Sen tuottamasta sivistyksestä näemme tällä saitilla päivittäin erittäin hyviä esimerkkejä! ;)

• Suurin harha Keskustassa on se, että maataloutta pidetään kapitalistisena. Maatalous nyt kumminkaan ei ole bisneksenteon alue. Eihän hyvänen aika voi edes ajatella, että ruuan kanssa ruvettaisiin leikkimään, kuten näyttää käyneen kapitalististen aatosten leviämisen myötä. Vain kapitalisti keksii käyttää ihmisen hädänalaista tilannetta, kuten esimerkiksi nälässäoloa, hyväkseen. Hädänalaisen tilanteen hyväksikäyttämisen havaitsee erityisesti Suomessa. Täällähän ei pääse kapungissa edes wc:hen joutumatta ryöstetyksi. Ja jos ei vapaaehtoisesti alistu ryöstettäväksi, niin johan on poliisi kimpussa sakotuksineen. Näkyy joku Soininvaarakin ehdottelevan peräti nollatoleranssia sääntöjen rikkomisen suhteen, tosin autoilijoiden tapauksessa, mutta siitähän ei enää pitkä matka ole muuhunkaan ihmiskunnan jäseneen. Siitä juolahtikin mieleen kysymys, miten pitkälle kapitalismi on oikeastaan ulottanut lonkeronsa? Luulen, ettei vihreä aatekaan ei ole muuta kuin viheriäistä kapitalismia sekään.

Jää oikeastaan nähtäväksi, koska ihmisten silmiltä tipahtavat niin sanotut suomut ja vallitsevaa raivokapitalismia ryhdytään suitsimaan. On ilahduttava asia, että edes eteläinen naapurimme osaa ajatella omilla aivoillaan. Suomalaisillahan aivot on tavallisesti lainattu toisilta.

• karpaasi 10

Hienoa että palasit tänne kirjoittelemaan. On mahtavaa lukea sinun tekstejä, koska puhut asiaa.
      Terve tuloa kertomaan totuuksia.

• vanha-kapi

Olen koko ajan toisella silmälläni katsonut tuota Anneli Jäätteenmäestä tehtyä näytelmää - istuu juuri parhaillaan minulle hyvin tutussa paikassa, Mamma Rosassa, jossa usein kävin edesmenneen vaimoni kanssa, kun ravintola sijaitsi melkein hänen työpaikkansa Helsingin Terveydenhuolto-oppilaitoksen naapurissa. Menee tuo ohjelma varmuuden vuoksi tallennukseenkin, ja saatan kommentoida sitä huomenna, jos katson sen aiheelliseksi.

• Höhöhööhöh

Nyt on maailmanlaajuisesti juuri Keskusta menestynyt. Ameriikassakin on Keskusta presidentti, kun puolueen nimi Suomennetaan. Saksassakin Keskusta oli vahvoilla lähivaaleissa.

Muualla maailmassa puolue joko Keskustavasemmisto tai Keksustaoikeisto. Veljespuolueita kuitenkin.

Kannttas olla viisastelematta kun ei tiedä.

• vanha-kapi

Varmaan tarkoitit viestisi minua huvittamaan. Hyvin onnistuit!

Mutta jos tarkoitit muuta, niin onnistuit hunommin. Vai tarkoitatko, että Saksassa on keskimääräisesti keskusta vahvoilla, kun siellä määräävät asioista - nyt poikkeuksellisesti jopa samassa hallituksessa - kristillisdemokraatit (jotka on tavattu samastaa meillä mieluummin kokoomukseen kuin samannimiseen puolueeseemme) ja sosialidemokraatit. Mutta miten selittäisit sen, että Yhdysvaltojen demokraatit , Democratic Party, olisi kepun sisarpuolue? Yritys sen selittämieksi voisi huvittaa minua lisää!

• Ä ja O

en ikinä tunnusta! Usa ja Israel! oma kansa saa kitua!
      Ei saatana!
      Ole sinä apinanasta, minä olen Aatamista!

• kremlin kellokkaat

Epämiellyttävä totuus on, että monissa maissa on nk. 5. kolonna, joka on valmis myymään ja ostamaan mitä hyvänsä, saadakseen itselleen etuja.

Eestissäkin tulee varmasti rumaa jälkeä, kun sikäläinen kepu lyöttäytyy kremlin kelkkaan. Juuri tuota mahdollisuutta on moskovassa varmasti pitkään odotettu. Nyt päästään vyöryttämään virolaisia selkäpuolelta. Ja kukapa siellä luuraa;;;;; kepu tietysti,

Olisiko liikaa sanottu, että "pettää aina"!

• Ukko Nooa

"Sukulaisia olemme"

Jos ei muuten niin Aatamin kautta ja vähän Eevankin...

• Kirnunpesijä

Ennen sanottiin oikein kaukaisista sukulaisista, että on kuin 7. kirnunhuuhinvesi. Siis tosi laimeaa jo...

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      174
      1514
    2. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      56
      1225
    3. puukkotappelu-keskella-tieta

https://www.paivanlehti.fi/puukkotappelu-keskella-tieta-kohta-toinen-miehista-makasi-elottomana-maassa/ Poliisi sai klo
      Rovaniemi
      13
      1201
    4. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      51
      1101
    5. Missä Martina miehineen?

Onko tämä v. 2009 Turhin julkkis unohdettu nyt vallan? Mistä nyt tulee rahaa, kun ketään ei kiinnosta? Tähänkö päättyi M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      193
      1064
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      61
      972
    7. Onko enää rakkaudentunteita

Minua kohtaan?
      Ikävä
      51
      742
    8. Skandaali on persujen vaaliromahdus, ei jonkun metsän kaataminen

Huvittaa kuinka persut yrittävät saada heidän omasta skandaalistaan huomion aivan toisaalle. Persut ovat huonoja häviäm
      Maailman menoa
      252
      727
    9. Miten pääsisin vielä tutustumaan sinuun?

Tekisi mieli etsiä sinut facebookista ja laittaa viestiä, se vaan olisi vähän noloa mutta silti haluaisin kokeilla. Siel
      Ikävä
      33
      720
    10. Haluatko sä enää

Mun kans mitään? ❤️ on ikävä
      Ikävä
      37
      702
    Aihe