kuinka vaarallista hoitamaton

Mulla on ollut kesästä asti liikis.. arvot vaihtelee hirveästi, mutta joskus mitattu t4v 39 ja tsh 0.002 ja nyt on kyllä varmasti liikatoiminta pahentunut. Eli kesästä asti ollut.

Voiko tää olla vaarallista ja miten pitkään voi olla liikatoiminta tilassa?

Tämä liikis on nyt itseaiheutettu thyroxiniä syömällä.. tiedän, se on hullua mutta siihen on omat syyt miksi syön niitä ja haluaisin vaan asiallisia vastauksia että kuinka kauan voi yleensäkään ihminen olla liikatoiminnalla?? Oon kuullut että hoitamattomana siihen lopulta joskus kuolee?????
8376
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 8

Vanhimmat

siis tarkotuksesko on saada ittes hengiltä thyroxinilla???

Äänestä
  • ei ole se tarkoitus, siksi kyselenkin että kuinka kauan kestänyt liikis on hengenvaarallinen? vai voiko se kestää vuosi tolkulla aiheuttamatta sen kummempaa?

    Äänestä

  • alkaja- kirjoitti:

    ei ole se tarkoitus, siksi kyselenkin että kuinka kauan kestänyt liikis on hengenvaarallinen? vai voiko se kestää vuosi tolkulla aiheuttamatta sen kummempaa?

    Laihdutatko thyroxiinin avulla? Miten puhut, että se on itseaiheutettua? Oletko hankkinut niitä vaikkei sinulla ole vajaatoimintaa?? Liikatoimintaa hoidetaan jodilla sitäpaitsi...en ymmärrä...ja todellakin on pidemmän päälle hengenvaarallinen. Ihan siinä missä vajaatoiminta voi aiheuttaa hermostossa suuriakin vaurioita hoitamattomana, liikatoiminta voi johtaa sydämen pysähtymiseen helpostikin, jos sitä ei hoida. Korkea pulssi ja verenpaineet ovat liikatoiminnan oireita jotka ennemmin tai myöhemmin, hoitamattomana saavat sinulle sydänvaurioita tai sydänkohtauksen. Tästä on minusta leikki kaukana ja naurettavaa että syöt turhanpäiväisesti lääkettä jota et edes tarvitse! Kiinnostaisi tietää mihin sitä thyroxiinia käytät, jos et itsemurhaan tai ennen aikaiseen kuolemaan.

    Äänestä

  • kummastunut85 kirjoitti:

    Laihdutatko thyroxiinin avulla? Miten puhut, että se on itseaiheutettua? Oletko hankkinut niitä vaikkei sinulla ole vajaatoimintaa?? Liikatoimintaa hoidetaan jodilla sitäpaitsi...en ymmärrä...ja todellakin on pidemmän päälle hengenvaarallinen. Ihan siinä missä vajaatoiminta voi aiheuttaa hermostossa suuriakin vaurioita hoitamattomana, liikatoiminta voi johtaa sydämen pysähtymiseen helpostikin, jos sitä ei hoida. Korkea pulssi ja verenpaineet ovat liikatoiminnan oireita jotka ennemmin tai myöhemmin, hoitamattomana saavat sinulle sydänvaurioita tai sydänkohtauksen. Tästä on minusta leikki kaukana ja naurettavaa että syöt turhanpäiväisesti lääkettä jota et edes tarvitse! Kiinnostaisi tietää mihin sitä thyroxiinia käytät, jos et itsemurhaan tai ennen aikaiseen kuolemaan.

    luukato on myös hyvin mahdollinen ja jos ripuloit joka päivä se heikentää sisäelimiäsi ja ripuliinkin voi kuolla, lisäksi ripuloiminen voi myöhemmin aiheuttaa suolistosyövän. Lähinnä sydän on eniten vaarassa ja aivot. Aivoihin kulkee liikaa verta ja ne ylikuormittuvat, kun sydän hakkaa liikatoiminnassa.

    Äänestä

  • lololollolol kirjoitti:

    luukato on myös hyvin mahdollinen ja jos ripuloit joka päivä se heikentää sisäelimiäsi ja ripuliinkin voi kuolla, lisäksi ripuloiminen voi myöhemmin aiheuttaa suolistosyövän. Lähinnä sydän on eniten vaarassa ja aivot. Aivoihin kulkee liikaa verta ja ne ylikuormittuvat, kun sydän hakkaa liikatoiminnassa.

    Eli oikeilla jäljillä olet. Käytän tosiaan thyroxinia laihdutukseen. Mun piti vaan ottaa muutama tabletti joskus kesällä, mutta jäinkin siihen ihan koukkuun, kun se aiheutti ihan älyttömän "eufoorisen"/vilkkaan mielen ja paino laski/ei noussut vaik söin mitä.

    Ja aina kun pidin pidempiä taukoja tyrosta, niin paino ponkahti ylös.. eli oon ihan koukussa noihin. Menny nyt 400 kpl kesäkuun lopusta tähän päivään saakka.

    Ja ei, en sairasta vajaatoimintaa ja olen hankkinut eräältä kaverilta reseptin. Hän on siis lääkäri. Että... very nice :((((

    Ja siksi tämä on niin sairasta, mulla on paha syömishäiriö. en ole mikään luuranko mut bmi vaihtelee 17.4-18.7 välillä.

    Enkä halua sillain kuolla, mutta niin ilmeisesti tulee käymää? Sydän pamputtaa hulluna.. leposyke on keskimäärin 100 ja kun liikenteessä on niin herkästi 130-200, ilman että mitään erikoista teen.. mutta toisaalta sydän paukutteli herkästi noita lukemia jo ennen tyroksiinin alottamista, että.. en tiedä. Paineet mulla ei oo korkeet, n. 130/85... onhan ne noussut kun ennen tyroksiiniä ne oli luokkaa 100/55. Välillä ei ole mitään oireita, vaikka söisin 20 kerralla ja nyt taas on... otin tänään 12 0.1mg vahvusia.. on ihan kuuma, kuumottaa naamaa ja aika sähköjänö olo.

    En olis ikinä uskonu et voi jäädä koukkuun tyroksiineihin!!!! Syömishäiriö thyroxiini = helvetin paha juttu :SSS

    Äänestä

  • alkaja- kirjoitti:

    Eli oikeilla jäljillä olet. Käytän tosiaan thyroxinia laihdutukseen. Mun piti vaan ottaa muutama tabletti joskus kesällä, mutta jäinkin siihen ihan koukkuun, kun se aiheutti ihan älyttömän "eufoorisen"/vilkkaan mielen ja paino laski/ei noussut vaik söin mitä.

    Ja aina kun pidin pidempiä taukoja tyrosta, niin paino ponkahti ylös.. eli oon ihan koukussa noihin. Menny nyt 400 kpl kesäkuun lopusta tähän päivään saakka.

    Ja ei, en sairasta vajaatoimintaa ja olen hankkinut eräältä kaverilta reseptin. Hän on siis lääkäri. Että... very nice :((((

    Ja siksi tämä on niin sairasta, mulla on paha syömishäiriö. en ole mikään luuranko mut bmi vaihtelee 17.4-18.7 välillä.

    Enkä halua sillain kuolla, mutta niin ilmeisesti tulee käymää? Sydän pamputtaa hulluna.. leposyke on keskimäärin 100 ja kun liikenteessä on niin herkästi 130-200, ilman että mitään erikoista teen.. mutta toisaalta sydän paukutteli herkästi noita lukemia jo ennen tyroksiinin alottamista, että.. en tiedä. Paineet mulla ei oo korkeet, n. 130/85... onhan ne noussut kun ennen tyroksiiniä ne oli luokkaa 100/55. Välillä ei ole mitään oireita, vaikka söisin 20 kerralla ja nyt taas on... otin tänään 12 0.1mg vahvusia.. on ihan kuuma, kuumottaa naamaa ja aika sähköjänö olo.

    En olis ikinä uskonu et voi jäädä koukkuun tyroksiineihin!!!! Syömishäiriö thyroxiini = helvetin paha juttu :SSS

    Tilanteesi kuulostaa siltä, että sinun olisi syytä ottaa yhteys lääkäriin (ei tähän kaveriisi, joka thyroxinireseptin antoi). Tarvitset todella apua.

    Äänestä

  • soffapottu kirjoitti:

    Tilanteesi kuulostaa siltä, että sinun olisi syytä ottaa yhteys lääkäriin (ei tähän kaveriisi, joka thyroxinireseptin antoi). Tarvitset todella apua.

    kauheaa...osaan kyllä tavallaan kuvitella tilanteesi ja sen miltä susta tuntuu. Paha yhtälö toi syömishäiriö ja thyroxin. Voisitko kuvitella jättäväsi pikku hiljaa thyroxiinia pois. Ensin vähentäisit tablettejen määrää päivä kerrallaan, niin että keho tottuu. Oikeasti, syötkö 12-20 kerralla? HUI KAUHISTUS! itse syön puolikkaan tabletin aamulla, kunnes lääkitys nostetaan kokonaiseen...
    En usko että kuolet, vaikka niin aiemmin ehkä sanoinkin, mutta kunhan nyt tajuat tilanteen vakavuuden...20 kerralla on aivan tajuttoman paljon!

    Äänestä

  • edelleekummastunut85 kirjoitti:

    kauheaa...osaan kyllä tavallaan kuvitella tilanteesi ja sen miltä susta tuntuu. Paha yhtälö toi syömishäiriö ja thyroxin. Voisitko kuvitella jättäväsi pikku hiljaa thyroxiinia pois. Ensin vähentäisit tablettejen määrää päivä kerrallaan, niin että keho tottuu. Oikeasti, syötkö 12-20 kerralla? HUI KAUHISTUS! itse syön puolikkaan tabletin aamulla, kunnes lääkitys nostetaan kokonaiseen...
    En usko että kuolet, vaikka niin aiemmin ehkä sanoinkin, mutta kunhan nyt tajuat tilanteen vakavuuden...20 kerralla on aivan tajuttoman paljon!

    ikäinen olet? BTW

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


liikatoiminta? kirjoitti:

Mulla on ollut kesästä asti liikis.. arvot vaihtelee hirveästi, mutta joskus mitattu t4v 39 ja tsh 0.002 ja nyt on kyllä varmasti liikatoiminta pahentunut. Eli kesästä asti ollut.

Voiko tää olla vaarallista ja miten pitkään voi olla liikatoiminta tilassa?

Tämä liikis on nyt itseaiheutettu thyroxiniä syömällä.. tiedän, se on hullua mutta siihen on omat syyt miksi syön niitä ja haluaisin vaan asiallisia vastauksia että kuinka kauan voi yleensäkään ihminen olla liikatoiminnalla?? Oon kuullut että hoitamattomana siihen lopulta joskus kuolee?????

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu