korkea lepopulssi, 120

Heiiii musta tuntunut jo 3 viikkoa että syke jotenkin tosi vahva ja nopea. Eilen sitten olin äidilläni kylässä jolla on mittari, niin leposyke oli 120 ja heti kun nousin seisomaan niin 150. Mutta olen tällä hetkellä flunssassa joten eikö voikin johtua siitä? minulla on myös vasta aloitettu tyroksiini kilpparin vajaatoimintaan niin ehkä sekin voi alkuvaiheissa aiheuttaa tuota. On kyllä jotenkin pelottavaa kun se noin hakkaa.
71081
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 7

Vanhimmat

Mene heti lääkäriin! Kyse on rytmihäiriöstä, ja jos se on ollut jo 3 vkoa päällä, sinulla voi nyt olla suuri riski saada aivohalvaus lähiaikoina.

Äänestä
  • rytmihäiriö? Takycardiaako tarkoitat kenties...

    Äänestä

  • LL kirjoitti:

    rytmihäiriö? Takycardiaako tarkoitat kenties...

    Rytmihäiriön laatua ei voi oireista diagnosoida, pitää ottaa EKG. Todennäköisiä ovat SVT ja flimmeri, ja jälkimmäinen kasvattaa pitkittyessään merkittävästi mainitsemaani aivohalvausriskiä.

    Äänestä

  • old_profile_42394 kirjoitti:

    Rytmihäiriön laatua ei voi oireista diagnosoida, pitää ottaa EKG. Todennäköisiä ovat SVT ja flimmeri, ja jälkimmäinen kasvattaa pitkittyessään merkittävästi mainitsemaani aivohalvausriskiä.

    eikö totta, siis A-J Kaijanaho?

    Äänestä

  • LL kirjoitti:

    eikö totta, siis A-J Kaijanaho?

    Kuten useimmissa neuvoviesteissäni lukee, näin on. Aina en laita sitä eksplisiittisesti näkyviin niissä jutuissa, joissa kehoitan lääkäriin, mutta jokaiseen sellaiseen laitan, jossa rauhoittelen.

    Toisaalta, haluaako herra/rouva lääketieteen lisensiaatti vain päteä terminologian tuntemuksellaan? En ole nähnyt teiltä vielä minkäänlaista kannanottoa itse alkuperäiseen kysymykseen.

    Mitä rytmihäiriöihin tulee, toki olisin voinut sanoa heti että "kuulostaa takykardialta", vaan tuo termi ei kerro maallikolle yhtä paljon kuin "rytmihäiriö". Bradykardian ja lisälyönnit voi toki jo sykkeen perusteella sulkea pois, mutta se ei ollut tässä oleellista. Kysymyksenne oli suunnilleen yhtä järkevä kuin jos olisin sanonut "ulkona sataa" ja te olisitte ihmetellyt: "Miten niin sataa? Tarkoitatko vesisadetta?"

    Äänestä

En ole lääkäri mutta onko sulla ollut tiuhalyöntisyyttä aiemmin,saattaisi johtua liian suuresta tyroksiini annostuksesta mahdollisesti jos oireet alkoivat tyroksiinin aloituksen jälkeen.

Leposykkeeksi tuo on aivan liikaa..nyt on lääkärin paikka!

Äänestä
  • kun on flunssa sydämen leposyke on korkea.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


pöpöö kirjoitti:

Heiiii musta tuntunut jo 3 viikkoa että syke jotenkin tosi vahva ja nopea. Eilen sitten olin äidilläni kylässä jolla on mittari, niin leposyke oli 120 ja heti kun nousin seisomaan niin 150. Mutta olen tällä hetkellä flunssassa joten eikö voikin johtua siitä? minulla on myös vasta aloitettu tyroksiini kilpparin vajaatoimintaan niin ehkä sekin voi alkuvaiheissa aiheuttaa tuota. On kyllä jotenkin pelottavaa kun se noin hakkaa.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu