Kännykkä hävisi

kännykänsä kadottanu

Kännykäni hävisi tänään aamupäivällä. Oletetusti se varmaan tippui maahan kiirehtiessäni bussiin. Joku on varmaan sen siitä ottaut. Koulusta tullessani uskoin vielä, että se on kotona, mutta puhelimeeni soittaessa se tuuttasi varattua. Soitimme siihen about 3 kertaa, joilloin se oli varattu.

No, isäni, jonkan nimissä kännykkäni on, soitti lopulta operaattorille ja sieltä he laittoivat kännykän pois käytöstä.

Minua harmittaa todella paljon, jos kännykkä todella varastettiin, enkä saa sitä enää takaisin. (Onhan tässä vielä mahdollisuus, että se löytyykin jostain...) Kännykässä oli paljon numeroita, ja tunnepitoisia kuvia ja viestejä.

Mitä minun kannattaa nyt tehdä? Tehdä rikosilmoitus? Soittaa löytötavara toimistoon ja kysellä kännykkääni sieltä?

4

1315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • konna

      Niin, jos se tippui kadulle niin sieltähän se pitäisi viedä löytötavaratoimistoon. Kannattaa soittaa ja uskoa ihmisten rehellisyyteen. Itseltäni hukkui kamera, varmaan tippui laukusta ja joku sen on siepannut mukaansa. Soitin paikkaan, jossa se katosi, jos joku sen olisi henkilökunnalle vienyt mutta eipä tietenkään ollut. Sama juttu sinänsä, että kamera oli vanha, satasen arvoinen ehkä nykyään, niin eniten harmittavat juurikin kuvat! Uskoisin, että puhelimesi vieneen löytäminen on aika mahdotonta, joten en tiedä kannattaako rikosilmoituksen tekeminen. Itse olen meinaan miettinyt ihan samaa, mutta mahdotonta tietää, keitä katoamispaikalla oli siihen aikaan jne..

      • Rikosilmoitus on ehdottomasti tehtävä, jos puhelin varastetaan.Varastetulla puhelimella voi olla soitettu vaikka ties minne ja ilman rikosilmoitusta omistaja puhelut. Muutenkin rikoksesta tulee tehdä ilmoitus. Tämä on suunnilleen kansalaisvelvollisuus.

        Kännykkä on aina tunnistettavissa IMEI-koodin perusteella. Periaatteessa varastetun kännykän käyttö voidaan estää tai puhelin voidaan jäljittää.


      • atlatl
        okaro kirjoitti:

        Rikosilmoitus on ehdottomasti tehtävä, jos puhelin varastetaan.Varastetulla puhelimella voi olla soitettu vaikka ties minne ja ilman rikosilmoitusta omistaja puhelut. Muutenkin rikoksesta tulee tehdä ilmoitus. Tämä on suunnilleen kansalaisvelvollisuus.

        Kännykkä on aina tunnistettavissa IMEI-koodin perusteella. Periaatteessa varastetun kännykän käyttö voidaan estää tai puhelin voidaan jäljittää.

        ...viime perjantaina välillä Hakaniemi-rautatieasema.
        Vaikea uskoa,että olisi pudonnut,kunoli itsetehty kotelo tosi vahvalla nyörillä.
        Kotelo roikkui kaulasta,eikä siitä nähnyt ulospäin minkälainen kännykkä kotelossa oli.
        Kadonnut känny oli Nokia N97,joten homma sikäli harmittaa aikalailla.

        Heti kun pääsin puhelimen ääreen,soitin ensin operaattorille liittymän sulkemiseksi.
        Sitten hain operaattorilta uuden sim-kortin.
        Kotona on onneksi kapulaa käyttöön....

        Kotona tein sähköisen rikosilmoituksen,johon täytyy laittaa puhelimen sarjanumero (sen saa operaattorilta).
        Tämän rikosilmoituspaperin sitten kiikutin taas operaattorille,jotta voivat sulkea puhelimen niin,ettei sitä voi käyttää edes sim-korttia vaihtamalla.Se faksattiin sieltä eteenpäin.
        Jostakin syystä operaattori vaatii puhelimen sulkuun tehdyn rikosilmoituksen.
        Sivuilla poliisi.fi on mahdollisuus tehdä rikosilmoitus pdf-muodossa,jonka voi sitten tulostaa.
        Siellä voi myös tehdä tuon sähköisen rikosilmoituksen,mutta se on eri kuin tulostettava versio.
        Tai niin ainakin itse toimin.

        Rehellinen löytäjä voi kiikuttaa löytämänsä puhelimen vaikkapa lähimmälle poliisiasemalle,kys paikan/alueen vartioille yms.
        Yleensä tavarat kiikutetaan seuraavan viikon aikana Suomen löytötavaratoimistoon,joka on kai Pasilassa??
        Mutta yhteystiedot sinne löytyy googlettamalla.


      • atlatl
        atlatl kirjoitti:

        ...viime perjantaina välillä Hakaniemi-rautatieasema.
        Vaikea uskoa,että olisi pudonnut,kunoli itsetehty kotelo tosi vahvalla nyörillä.
        Kotelo roikkui kaulasta,eikä siitä nähnyt ulospäin minkälainen kännykkä kotelossa oli.
        Kadonnut känny oli Nokia N97,joten homma sikäli harmittaa aikalailla.

        Heti kun pääsin puhelimen ääreen,soitin ensin operaattorille liittymän sulkemiseksi.
        Sitten hain operaattorilta uuden sim-kortin.
        Kotona on onneksi kapulaa käyttöön....

        Kotona tein sähköisen rikosilmoituksen,johon täytyy laittaa puhelimen sarjanumero (sen saa operaattorilta).
        Tämän rikosilmoituspaperin sitten kiikutin taas operaattorille,jotta voivat sulkea puhelimen niin,ettei sitä voi käyttää edes sim-korttia vaihtamalla.Se faksattiin sieltä eteenpäin.
        Jostakin syystä operaattori vaatii puhelimen sulkuun tehdyn rikosilmoituksen.
        Sivuilla poliisi.fi on mahdollisuus tehdä rikosilmoitus pdf-muodossa,jonka voi sitten tulostaa.
        Siellä voi myös tehdä tuon sähköisen rikosilmoituksen,mutta se on eri kuin tulostettava versio.
        Tai niin ainakin itse toimin.

        Rehellinen löytäjä voi kiikuttaa löytämänsä puhelimen vaikkapa lähimmälle poliisiasemalle,kys paikan/alueen vartioille yms.
        Yleensä tavarat kiikutetaan seuraavan viikon aikana Suomen löytötavaratoimistoon,joka on kai Pasilassa??
        Mutta yhteystiedot sinne löytyy googlettamalla.

        Löytötavaratoimisto on Vallilassa,Mäkelänkadulla Helsingissä ja siellä heillä on palvelu,jolla voivat ottaa selville kännykänomistajan tiedot (olettaen ettei kyse ole prepaid-liittymästä?) ja ilmoittaa omistajalle jos känny sinne yleensä palautuu eikä ole päätynyt rikollisiin käsiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8256
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe