Enervent LTR3 ja OKT. Laitetaanko erillinen kanavalämmitin tuloilmaan mikä tulee ulkoa vai koneesta huoneisiin lähtevään tuloilmaan. Ulkoilma saattaa jäädyttää vesikiertoisen kennon niin ajattelin laittaa sen koneesta lähtevään tuloilma kanavaan? Lattialämmityksen jakotukki on yläkerrassa, koneen vieressä.
Onko kukaan laittanut ja riittääkö lattailämmityksen lämpö?
Kanavalämmittimen paikka
8
2358
Vastaukset
- pahvi
Ehdottomasti lämpimälle puolelle.
Muuten lämmität talteenottokennoa ja vesipatteri jäätyy.
Lattialämmityksessä menee noin 27-30 asteinen vesi joka ei kauheasti ilmaa lämmitä jos kenno on pieni.
Mikä kenno sulla on?
Laita patterivesi lämmittämään jos on vedellä lämmitettävä ja pieni kenno.- LTR3
Vaeb CWK 160-3-2,5 kanavalämmittimen ajattelin hankkia. Testaan miten toimii ilman ohjauksia eli säätelen itse lattialämmityksen jakotukista ja pannuhuoneen Ouman 80 säätää muuten. Täytyy laittaa lämpömittarit kanavan molemmin puolin niin näkee onko tuosta mitään hyötyä. 300eur tuo kenno maksaa.
- LT#r-3 omistaja
LTR3 kirjoitti:
Vaeb CWK 160-3-2,5 kanavalämmittimen ajattelin hankkia. Testaan miten toimii ilman ohjauksia eli säätelen itse lattialämmityksen jakotukista ja pannuhuoneen Ouman 80 säätää muuten. Täytyy laittaa lämpömittarit kanavan molemmin puolin niin näkee onko tuosta mitään hyötyä. 300eur tuo kenno maksaa.
Nyt on ulkona 6 astetta ja sisään tulee 20 asteista ilmaa. LTR-3 pienimmällä nopeudella.
Ei tarvitse lämmitellä vielä. - Normaali asento
LT#r-3 omistaja kirjoitti:
Nyt on ulkona 6 astetta ja sisään tulee 20 asteista ilmaa. LTR-3 pienimmällä nopeudella.
Ei tarvitse lämmitellä vielä.Miksi käytät konetta pienimmällä nopeudella?
- asa_
LTR3 kirjoitti:
Tuo matalampaan lämpötilaan tarkoitettu patteri kannattaa valita. Se pitää muistaa tilata erikseen, koska vakiona tulee korkeammille lämpötiloille tarkoitettu kanavalämmitin. Pingvin EDA- koneissa kyllä näkee näytöltä lämmittimeltä lähtevän lämpötilan, koska sinne pitää laittaa anturi, jotta shuntti osaa säätää jälkilämmitystä. Ja ohjelmakortti ohjaa shunttia. Varmasti sama systeemi kaikissa enerventeissä
- LT#r-3 omistaja
Normaali asento kirjoitti:
Miksi käytät konetta pienimmällä nopeudella?
>Miksi käytät konetta pienimmällä nopeudella?
Ilmanvaihto onnistuu hyvin noinkin. Ilmankosteus nyt 43%. Nenään on raikasta.
Viikonloppuna kun ollaan kaikki kotona koko päivän laitan kakkoselle. Kun on vieraita pentuineen käymässä laitan kolmoselle.
Kun tulee paistettua kalaa niin laitan neloselle :-)
Meillä on aika pieni systeemi muutenkin. 3 tuloa ja 4 poistoa koko talossa.
- vesikiertolämmitys
samoja ajatuksia mullakin on, mulla nilan vpl 25c.mitenköhän se toimisi vai sekoaisiko koko kone.
- Jokke1957
Nämä on ongelmisia juttuja kun kennossa on pelkkä vesi. Jos laitat kanavalämmittimen niinlaita se tuloilmakanavaan ennen konetta. Lattialämmityksen lämpö ei varmaankaan riitä koska siellä virtaa noin 50-60C asteista vettä siis matalalämpö järjestelmä ja luovutuspinta ala suuri eikä vaadi korkeita lämpötiloja kuten lämmitys patterit pienen lämmön luovutus pinta-alan vuoksi. En tunne konettasi joten en voi vastata oikein tyhjentävästi. Yleensä on niin, että jos on tuloilman lämmitys neste patterilla tai (sähköllä 9 niin kyllä sille on oltava ihan erillinen lämmityspiiri ja siinä pumppu joka kierrättää sen lämpöistä nestettä kuin on tarvis. Minä laittaisin vielä glykoolin putkistoon varmuuden vuoksi. Kaikki tuloilman lisä lämmitykset pienentävät koneen hyötysuhdetta. Jollakin konstilla tuloilma kuitenkin on saatava oikean lämpöiseksi muuten se aiheuttaa vedon tunnetta ja voi jopa jäätyä. Kokeilin itse kerran talvella(meillä öljylämmitys ja patterit), että josko nuo lämmityspatterit riittäisivät luovuttamaan riittävästi lämpöä kun siihen yhdistettäisiin maalämpö. Ja tulos oli ettei ne luovuta tarpeeksi lämpöä. Joten on oltava lattialämmitys ja niinhän se yleensäkin tehdään kun laitetaan maalämpö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1625355Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä432615- 1562212
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161749- 821374
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241291Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1551264Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321223Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.106972Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne21917