Mitähän se oikein on se kielillä puhuminen? joku väittää puhuvansa. epäilyttää.
Kielillä puhuttua
45
356
Vastaukset
- Raamatt
Raamatusta löytyy useita esimerkkejä.
Mark. 16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat:
minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
Ap. t. 2:4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä,
sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
Ap. t. 19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
Ap. t. 19:6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
1. Kor. 12:7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
1. Kor. 12:8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
1. Kor. 12:9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
1. Kor. 12:10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
*) 1. Kor. 12:11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.
1. Kor. 12:22 Päinvastoin ne ruumiin jäsenet, jotka näyttävät olevan heikompia, ovat välttämättömiä;
1. Kor. 12:23 ja ne ruumiin jäsenet, jotka meistä ovat vähemmän kunniakkaita, me verhoamme sitä kunniallisemmin, ja niitä, joita häpeämme, me sitä häveliäämmin peitämme;
1. Kor. 12:24 mutta ne, joita emme häpeä, eivät sitä tarvitse. Mutta Jumala on liittänyt ruumiin yhteen niin, että antoi halvempiarvoiselle suuremman kunnian,
1. Kor. 12:25 ettei ruumiissa olisi eripuraisuutta, vaan että jäsenet pitäisivät yhtäläistä huolta toinen toisestaan.
1. Kor. 12:26 Ja jos yksi jäsen kärsii, niin kaikki jäsenet kärsivät sen kanssa; tai jos jollekulle jäsenelle annetaan kunnia, niin kaikki jäsenet iloitsevat sen kanssa.
1. Kor. 12:27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.
1. Kor. 12:28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
1. Kor. 12:29 Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?
1. Kor. 12:30 Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?
1. Kor. 12:31 Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.
1. Kor. 13:1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
1. Kor. 13:2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
1. Kor. 13:3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi. - kuuntele tästä
linkistä sanomaa kielillä, on hebreaa. http://www.elisanet.fi/toikkanen.pentti/
Näytteet, jotka kuuntelin linkkien kautta, olivat sikäli tarpeettomia, ettei ollut mitään selitystä.
Kun Paavali puhuu kielilläpuhumisesta, hän on sitä mieltä, ettei pitäisi puhua julkisesti kielillä ilman tulkintaa.
Mainitut näytteet saattavat olla jotain olemassa olevaa kieltä, jota on mahdollista tulkita, muutoin se jää irralliseksi touhuksi, johon on vaikea suhtautua.
Maailmassa on paljon kieliä jotka voivat tulla Hengen vaikutuksesta esille. On myös olemassa salainen rukouskieli, jossa Henki rukoilee puolestamme.- teuta
vihne kirjoitti:
Näytteet, jotka kuuntelin linkkien kautta, olivat sikäli tarpeettomia, ettei ollut mitään selitystä.
Kun Paavali puhuu kielilläpuhumisesta, hän on sitä mieltä, ettei pitäisi puhua julkisesti kielillä ilman tulkintaa.
Mainitut näytteet saattavat olla jotain olemassa olevaa kieltä, jota on mahdollista tulkita, muutoin se jää irralliseksi touhuksi, johon on vaikea suhtautua.
Maailmassa on paljon kieliä jotka voivat tulla Hengen vaikutuksesta esille. On myös olemassa salainen rukouskieli, jossa Henki rukoilee puolestamme.Eli kun minun rukous on heikko tai huono tai kieliasu ei olisi Taivaanisälle hyävä , Hänen enkelinsä
tekevät uuden eli siinä Henhi rukoilee Jumalaa . - pelikonsolia
teuta kirjoitti:
Eli kun minun rukous on heikko tai huono tai kieliasu ei olisi Taivaanisälle hyävä , Hänen enkelinsä
tekevät uuden eli siinä Henhi rukoilee Jumalaa .Jumala on läsnä kaikkialla ja Hän tietää kaiken.
Minun on vaikea uskoa, että Jumala tarvitsee jonkun kielen saadakseen tietoa ja ihmisen rukoukset tiedokseen.
Nyt ei ole kysymys ihmisestä eikä ihmismäisistä tarpeista lähettää jotakin koodattua sanomaa, joka sitten Jumalassa vastaanotetaan ja kuitataan saaduksi kuin Merivoimien esikunnassa.
Kielillä puhuminen on nyt tapetilla.
Mikä tarve ja merkitys sillä on, että joku puhuu jotain mongerrusta kesäjuhlilla, mistä kukaan ei saa mitään selvää? Ketä se palvelee?
Seurakunnan kokoontumisella on 1 tarkoitus: saarnata parannusta ja kirkastaa Kristusta.
Eikö se ole Jumalan sanan tehtävä? Jos on, miksi se sana ei riitä?
Nämä vesselit, jotka nyt puhuvat kielillä puhumisen tarpeesta, miksi heidän suhteensa Kristukseen on niin hämärä? Kun keskustelemme heidän kanssaan syntisen vanhurskautumisesta, heidän turvansa on osittain ihmisen omissa teoissa ja ratkaisuissa. Se on seikka, joka aina tulee esiin.
Onko siis niin, että kun usko vähenee, konstailu lisääntyy?
Jeesus teki ihmeitä.
Se johtui hänen laupeudestaan ja siitä, että hän kiinnitti ihmisten huomiota sanaan, Jumalan sanaan.
"Sana todistaa minusta".
Jeesus ei tullut ja sanonut "kuulkaa mitä Henki seurakunnalle opettaa" tai "minä ja vanhimmat olemme ymmärtäneet". Hän vetosi Jumalan sanaan.
Hän osoitti ihmeteoillaan olevansa se, josta oli ennustettu: "sokeat saavat näkönsä, rammat hyppäävät kuin peurat" jne...
Koska Mestari oli tehnyt ihmeitä, niitä tekivät myös opetuslapset, nekin jotka eivät kuuluneet niihiin kahteentoista. Jumalan tarkoitus oli osoittaa, että nämä ovat samaa porukkaa ja julistavat samaa sanomaa. Se jatkui alkukristillisyyden aikana.
Kirkkohistoria osoittaa, etteivät nämä lahjat ole laajemmin seuranneet kirkon mukana, vaikka Pyhä Henki on vaikuttanut ja johdattanut pyhiä pelastukseen ja autuuteen. Jumala on katsonut, että sana ja sakramentit ovat ne, joiden kautta Hän on tekemisissä ihmisten kanssa. Se on riittänyt.
Väittääkö joku, ettei Jumala ole toiminut, etteivät ihmiset ole olleet Pyhässä Hengessä, vaikka he eivät ole parantaneet käärmeen puremia tai herättäneet kuolleita?
Nyt halutaan jättää Jumalan sana ja keskittyä näihin ns. armolahjoihin. Näen siinä amerikkalaisperäistä
wau-kristillisyyttä. Mikään ei ole mitään, jos ei ole ainesta lyödä suuria otsikoita.
Onhan se kovin arkista, jos joku juoppo pääsee viinasta eroon ja saa sovinnon rauhan sydämeensä. Ei se ole kovin suuri asia jossakin suvijuhlateltassa. Se on kuitenkin Kristuksen tehtävän AINOA tarkoitus! - vangittu muurari
pelikonsolia kirjoitti:
Jumala on läsnä kaikkialla ja Hän tietää kaiken.
Minun on vaikea uskoa, että Jumala tarvitsee jonkun kielen saadakseen tietoa ja ihmisen rukoukset tiedokseen.
Nyt ei ole kysymys ihmisestä eikä ihmismäisistä tarpeista lähettää jotakin koodattua sanomaa, joka sitten Jumalassa vastaanotetaan ja kuitataan saaduksi kuin Merivoimien esikunnassa.
Kielillä puhuminen on nyt tapetilla.
Mikä tarve ja merkitys sillä on, että joku puhuu jotain mongerrusta kesäjuhlilla, mistä kukaan ei saa mitään selvää? Ketä se palvelee?
Seurakunnan kokoontumisella on 1 tarkoitus: saarnata parannusta ja kirkastaa Kristusta.
Eikö se ole Jumalan sanan tehtävä? Jos on, miksi se sana ei riitä?
Nämä vesselit, jotka nyt puhuvat kielillä puhumisen tarpeesta, miksi heidän suhteensa Kristukseen on niin hämärä? Kun keskustelemme heidän kanssaan syntisen vanhurskautumisesta, heidän turvansa on osittain ihmisen omissa teoissa ja ratkaisuissa. Se on seikka, joka aina tulee esiin.
Onko siis niin, että kun usko vähenee, konstailu lisääntyy?
Jeesus teki ihmeitä.
Se johtui hänen laupeudestaan ja siitä, että hän kiinnitti ihmisten huomiota sanaan, Jumalan sanaan.
"Sana todistaa minusta".
Jeesus ei tullut ja sanonut "kuulkaa mitä Henki seurakunnalle opettaa" tai "minä ja vanhimmat olemme ymmärtäneet". Hän vetosi Jumalan sanaan.
Hän osoitti ihmeteoillaan olevansa se, josta oli ennustettu: "sokeat saavat näkönsä, rammat hyppäävät kuin peurat" jne...
Koska Mestari oli tehnyt ihmeitä, niitä tekivät myös opetuslapset, nekin jotka eivät kuuluneet niihiin kahteentoista. Jumalan tarkoitus oli osoittaa, että nämä ovat samaa porukkaa ja julistavat samaa sanomaa. Se jatkui alkukristillisyyden aikana.
Kirkkohistoria osoittaa, etteivät nämä lahjat ole laajemmin seuranneet kirkon mukana, vaikka Pyhä Henki on vaikuttanut ja johdattanut pyhiä pelastukseen ja autuuteen. Jumala on katsonut, että sana ja sakramentit ovat ne, joiden kautta Hän on tekemisissä ihmisten kanssa. Se on riittänyt.
Väittääkö joku, ettei Jumala ole toiminut, etteivät ihmiset ole olleet Pyhässä Hengessä, vaikka he eivät ole parantaneet käärmeen puremia tai herättäneet kuolleita?
Nyt halutaan jättää Jumalan sana ja keskittyä näihin ns. armolahjoihin. Näen siinä amerikkalaisperäistä
wau-kristillisyyttä. Mikään ei ole mitään, jos ei ole ainesta lyödä suuria otsikoita.
Onhan se kovin arkista, jos joku juoppo pääsee viinasta eroon ja saa sovinnon rauhan sydämeensä. Ei se ole kovin suuri asia jossakin suvijuhlateltassa. Se on kuitenkin Kristuksen tehtävän AINOA tarkoitus!Pirun juoni kans se kielillä puhuminen (tämä oli minun ajatus jota en sanonut ääneen)
- bobitza
teuta kirjoitti:
Eli kun minun rukous on heikko tai huono tai kieliasu ei olisi Taivaanisälle hyävä , Hänen enkelinsä
tekevät uuden eli siinä Henhi rukoilee Jumalaa .AMEN!lämmöllä (emme me kaikki ole äidinkielen ihmelapsia).Meille kaikille on jaettu myös maallisia erilaisia lahjoja.Kuka on hyvä talon rakentaja,puunhakkaja,muurari,insinööri ym(siis taitava käsistään)
- bobitza
bobitza kirjoitti:
AMEN!lämmöllä (emme me kaikki ole äidinkielen ihmelapsia).Meille kaikille on jaettu myös maallisia erilaisia lahjoja.Kuka on hyvä talon rakentaja,puunhakkaja,muurari,insinööri ym(siis taitava käsistään)
oli ed.viesti.peppiinalta
- teu
Koska ei ollut vielä silloin tulkkeja (tulee nyt lähinnä Helluntai mieleen jossa 18 eri kieltä yhtaikaa puhuttiin)
eikä audiovisuaalisia laoitteita , Hän antoi sanansa kulua , ja ymmärryksensä näkyä.- vangittu muurari
Paljon oon kuullu että joku tuntee jonku jonka serkku puhuu kielillä. Kai myös pääpiru voi harhaannuttaa etsivää ihmistä kielillä puhumisella. kuka tietää vaikka suusta tuleva teksti olisi kirousta ja manausta?? ja ihmisraukka luulee olevansa olevansa täynnä pyhää henkeä.
- teuta
vangittu muurari kirjoitti:
Paljon oon kuullu että joku tuntee jonku jonka serkku puhuu kielillä. Kai myös pääpiru voi harhaannuttaa etsivää ihmistä kielillä puhumisella. kuka tietää vaikka suusta tuleva teksti olisi kirousta ja manausta?? ja ihmisraukka luulee olevansa olevansa täynnä pyhää henkeä.
He menivät sunnuntaikun oli läheiseen kirkkoon ja viihtyivät 1,5-2h kun mies puhui suurinpiirtein samanlaisella äänen painolla ja tiukkuudella kun meikäläisetkin .
- teu
vangittu muurari kirjoitti:
Paljon oon kuullu että joku tuntee jonku jonka serkku puhuu kielillä. Kai myös pääpiru voi harhaannuttaa etsivää ihmistä kielillä puhumisella. kuka tietää vaikka suusta tuleva teksti olisi kirousta ja manausta?? ja ihmisraukka luulee olevansa olevansa täynnä pyhää henkeä.
ei se kaiken loppu ole enää kaukana .
Suomesta muuttanut henkilö sairastui ja joutui sairaalaan . Siellä puhuttiin vain englantia.
Eräänä iltana hän kuulöi samassa huoneessa olleen potilaan lausuvan selkeällä suomen kielellä psalmia 23.
Hän ilahtui, että saa nyt puhua äidinkieltään, kun on toinenkin sitä taitava. Selvisi ettei tämä henkilö osannut sanaakaan suomea, mutta hän oli rukoillut kielillä hengessä ja näin toinen sai lohdutusta.
Tällaisen asian olen jossain kokouksessa kuullut kerrottavan.
Olen kuullut myös puhuttavan kielillä useita kertoja ja myös selitettävän.- Jeesus-lainen
Kyllä minäkin olen monesti kuullut kielillä puhumista, mutta en koskaan selitystä.
Lähinnä puhe on muistuttanut lapsen jokeltelua isälleen.
Sen sijaan tiedonsanoja olen omakohtaisesti kuullut, kun puolestani on rukoiltu.
Itse olen myös saanut tiedonsanoja. Jeesus-lainen kirjoitti:
Kyllä minäkin olen monesti kuullut kielillä puhumista, mutta en koskaan selitystä.
Lähinnä puhe on muistuttanut lapsen jokeltelua isälleen.
Sen sijaan tiedonsanoja olen omakohtaisesti kuullut, kun puolestani on rukoiltu.
Itse olen myös saanut tiedonsanoja.Jos on turvallinen piiri, jossa saa olla oma itsensä, sitä voi koetelle.
Yksi puhuu kielillä ja toiset kuuntelevat. Jonkin tulee ikäänkuin pitää ohjakset käsissään ja sitten voi kysyä: Tuliko kenellekkään mitään sanoja mieleen puhumisen aikana tai sen jälkeen.
Alkuun voi olla, että tulee yksi sana sieltä ja toinen täältä. Jumala kyllä vastaa sanastaan ja antaa tarpeen mukaan, jos on vastaanottavainen mieli.
Itsekseen jokelteleminen on oma rukouskieli, jota välttämättä ei voi tulkita ja silloin sitä tulee käyttää niin, ettei kokous häiriinny.- teu
Jeesus-lainen kirjoitti:
Kyllä minäkin olen monesti kuullut kielillä puhumista, mutta en koskaan selitystä.
Lähinnä puhe on muistuttanut lapsen jokeltelua isälleen.
Sen sijaan tiedonsanoja olen omakohtaisesti kuullut, kun puolestani on rukoiltu.
Itse olen myös saanut tiedonsanoja.Minusta rehellinen saarna on ,1000 kertaa voimakkimin tulee selitettyä sanaa ja kaikkitarve .
teu kirjoitti:
Minusta rehellinen saarna on ,1000 kertaa voimakkimin tulee selitettyä sanaa ja kaikkitarve .
Seuroissa ja jumalanpalveluksissa julistettu sana ravitsee seurakuntaa seurakuntana.
Me varmasti kaikki tiedämme, että joskus elämässä tarvitsemme "vierihoitoa" Jumalalta. Se tapahtuu yleensä pienryhmissä tai ihan kadenvälisissä keskusteluissa ja sielunhoitotilanteissa.
Joskus on ollut suureksi avuksi, kun Jumala on Henkensä kautta voinut välittää rohkaisua ja neuvoja kielilläpuhumisenkin kautta. Joka tapauksessa hyödytys on siinä, että luottaessamme Pyhään Henkeen voimme saada ymmärrystä asiaan itsemme ulkopuolelta.
Toinen momentti on siinä, että Jumalan sana ei ole kokonaisena keskuudessamme ilman armolahjoja ja kielilläpuhuminen on yksi niistä.- Kaltimon Kalle
vihne kirjoitti:
Seuroissa ja jumalanpalveluksissa julistettu sana ravitsee seurakuntaa seurakuntana.
Me varmasti kaikki tiedämme, että joskus elämässä tarvitsemme "vierihoitoa" Jumalalta. Se tapahtuu yleensä pienryhmissä tai ihan kadenvälisissä keskusteluissa ja sielunhoitotilanteissa.
Joskus on ollut suureksi avuksi, kun Jumala on Henkensä kautta voinut välittää rohkaisua ja neuvoja kielilläpuhumisenkin kautta. Joka tapauksessa hyödytys on siinä, että luottaessamme Pyhään Henkeen voimme saada ymmärrystä asiaan itsemme ulkopuolelta.
Toinen momentti on siinä, että Jumalan sana ei ole kokonaisena keskuudessamme ilman armolahjoja ja kielilläpuhuminen on yksi niistä.Moni vinoutuma seurakunnassa ja yksilön kohdalla lähtee siitä, että suhde Jumalan sanaan hämärtyy ja lopulta vioittuu.
On monia aktiivisia uskovia, jotka eivät näe Jumalan sanalla sitä merkitystä, mitä sillä kuuluisi olla. Siitä huolimatta tällainen ihminen voi aivan innolla tahtoa muita.
Mitään selkeyttä ei kuitenkaan tule ilman sanaa.
Evankeliumin sana on se yksi ja ainoa seurakunnan eli kirkon aarre.
Sille ei voi mitään, että on aina kristittyjä, jotka tahtovat hylätä sanan ja perustaa uskonsa tuntemuksiin ja Hengen ilmoituksiin sanan kustannuksella.
Jeesus sanoi: minä olen elämän leipä.
Jumalan ilmoituksen mukaan ihminen ei elä yksin leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka tulee Jumalan suusta. Tämä sana on tullut ja se on meille tarjonna Pyhässä Raamatussa ja sakramenteissa.
Jumalan sana on varmasti ollut ja on edelleenkin kokonaisena keskuudessamme, jos se ohjaa parannukseen ja Kristuksen tuntemiseen. Muunlainen ajatus ei voi olla oikea, koska se ei pidä yhtä totuuden kanssa.
Pyhä Henki vaikuttaa seurakunnassa sanan ja sakramenttien kautta. Kaltimon Kalle kirjoitti:
Moni vinoutuma seurakunnassa ja yksilön kohdalla lähtee siitä, että suhde Jumalan sanaan hämärtyy ja lopulta vioittuu.
On monia aktiivisia uskovia, jotka eivät näe Jumalan sanalla sitä merkitystä, mitä sillä kuuluisi olla. Siitä huolimatta tällainen ihminen voi aivan innolla tahtoa muita.
Mitään selkeyttä ei kuitenkaan tule ilman sanaa.
Evankeliumin sana on se yksi ja ainoa seurakunnan eli kirkon aarre.
Sille ei voi mitään, että on aina kristittyjä, jotka tahtovat hylätä sanan ja perustaa uskonsa tuntemuksiin ja Hengen ilmoituksiin sanan kustannuksella.
Jeesus sanoi: minä olen elämän leipä.
Jumalan ilmoituksen mukaan ihminen ei elä yksin leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka tulee Jumalan suusta. Tämä sana on tullut ja se on meille tarjonna Pyhässä Raamatussa ja sakramenteissa.
Jumalan sana on varmasti ollut ja on edelleenkin kokonaisena keskuudessamme, jos se ohjaa parannukseen ja Kristuksen tuntemiseen. Muunlainen ajatus ei voi olla oikea, koska se ei pidä yhtä totuuden kanssa.
Pyhä Henki vaikuttaa seurakunnassa sanan ja sakramenttien kautta.Edellinen luku, P. Paavalin 1. Epistola Korintilaisille
P. Paavalin 1. Epistola Korintilaisille 12
1. Mutta hengellisistä lahjoista, rakkaat veljet, en minä tahdo teiltä salata.
2. Te tiedätte, että te olette pakanat olleet ja käyneet mykkäin epäjumalain tykö, niinkuin te viedyt olitte.
3. Sentähden teen minä teille tiettäväksi, ettei yksikään, joka Jumalan Hengen kautta puhuu, Jesusta kiroile: ja ei yksikään taida Jesusta kutsua Herraksi, vaan Pyhän Hengen kautta.
4. Lahjat ovat moninaiset, mutta yksi on Henki;
5. Ja virat ovat moninaiset, mutta yksi on Herra.
6. Ja voimat ovat moninaiset, mutta yksi on Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa.
7. Mutta jokaiselle annetaan Hengen ilmoitus hyödytykseksi.
8. Sillä yhdelle annetaan Hengen kautta puhua viisaudesta, toiselle puhua tiedosta, sen yhden Hengen kautta:
9. Mutta toiselle usko siitä yhdestä Hengestä: toiselle lahjat terveeksi tehdä siinä yhdessä Hengessä:
10. Toiselle voimallisia töitä tehdä, toiselle ennustus, toiselle henget eroittaa, toiselle moninaiset kielet, toiselle moninaisten kielten selitys.
11. Mutta nämät kaikki se yksi Henki vaikuttaa, jakaen kullekin omansa niinkuin hän tahtoo.
12. Sillä niinkuin ruumis on yksi, ja hänellä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, ehkä heitä on usia, ovat kuitenkin yksi ruumis; niin on myös Kristus.
13. Sillä me olemme myös yhdessä Hengessä kaikki yhdeksi ruumiiksi kastetut, sekä Juudalaiset että Grekiläiset, sekä orjat että vapaat, ja kaikki me olemme yhteen Henkeen juotetut.
14. Sillä ei ruumis ole yksi jäsen, vaan usia.
15. Jos jalka sanois: en minä ole käsi, sentähden en minä ole ruumiista: eikö hän senvuoksi ole ruumiista?
16. Ja jos korva sanois: en minä ole silmä, sentähden en minä ole ruumiista: eikö hän senvuoksi ruumiista ole?
17. Jos koko ruumis silmänä olis, kussas siis kuulo? Jos se kaikki kuulona, kussas siis haisto?
18. Mutta nyt on Jumala pannut jäsenet erinänsä itsekunkin ruumiissa niinkuin hän on tahtonut.
19. Vai jos kaikki olisivat yksi jäsen, kussa sitte ruumis olis?
20. Mutta nyt on monta jäsentä, vaan yksi ruumis.
21. Mutta ei silmä taida kädelle sanoa: en minä sinua tarvitse, eli taas pää jaloille: en minä teitä tarvitse.
22. Vaan paljoa enemmin ne ruumiin jäsenet, jotka heikommaksi näkyvät, ovat tarpeelliset.
23. Ja jotka me luulemme häpiällisemmäksi ruumiissa, niiden päälle me enimmän kunnian panemme; ja jotka häijymmäksi näkyvät, niillä on enin kaunistusta:
24. Sillä jotka meissä kauniit ovat, ei ne mitään tarvitse; mutta Jumala on ruumiin kokoon liittänyt ja sille puuttuvaiselle enemmän kunnian antanut,
25. Ettei eripuraisuutta ruumiissa olisi; vaan kaikki jäsenet pitää toinen toisestansa surun pitämän.
26. Ja jos yksi jäsen kärsii jotakin, niin kaikki muut jäsenet kanssa kärsivät, ja jos yksi jäsen kunniassa pidetään, niin kaikki jäsenet myös riemuitsevat.
27. Mutta te olette Kristuksen ruumis ja jäsenet, jokainen osansa jälkeen.
28. Ja Jumala on pannut seurakuntaan ensin apostolit, sitte prophetat, senjälkeen opettajat, sitte voimalliset työt, jälleen parantamisen lahjat, avut, hallitukset, moninaiset kielet.
29. Ovatko kaikki apostolit? Ovatko kaikki prophetat? Ovatko kaikki opettajat? Onko kaikilla voimalliset työt?
30. Onko kaikilla parantamisen lahjat? Puhuvatko kaikki moninaisilla kielillä? Taitavatko kaikki selittää?
31. Mutta noudattakaat te paraita lahjoja. Ja vielä minä teille korkiamman tien osoitan.- Kaltimon Kalle
Kaltimon Kalle kirjoitti:
Moni vinoutuma seurakunnassa ja yksilön kohdalla lähtee siitä, että suhde Jumalan sanaan hämärtyy ja lopulta vioittuu.
On monia aktiivisia uskovia, jotka eivät näe Jumalan sanalla sitä merkitystä, mitä sillä kuuluisi olla. Siitä huolimatta tällainen ihminen voi aivan innolla tahtoa muita.
Mitään selkeyttä ei kuitenkaan tule ilman sanaa.
Evankeliumin sana on se yksi ja ainoa seurakunnan eli kirkon aarre.
Sille ei voi mitään, että on aina kristittyjä, jotka tahtovat hylätä sanan ja perustaa uskonsa tuntemuksiin ja Hengen ilmoituksiin sanan kustannuksella.
Jeesus sanoi: minä olen elämän leipä.
Jumalan ilmoituksen mukaan ihminen ei elä yksin leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka tulee Jumalan suusta. Tämä sana on tullut ja se on meille tarjonna Pyhässä Raamatussa ja sakramenteissa.
Jumalan sana on varmasti ollut ja on edelleenkin kokonaisena keskuudessamme, jos se ohjaa parannukseen ja Kristuksen tuntemiseen. Muunlainen ajatus ei voi olla oikea, koska se ei pidä yhtä totuuden kanssa.
Pyhä Henki vaikuttaa seurakunnassa sanan ja sakramenttien kautta.>>>Toinen momentti on siinä, että Jumalan sana ei ole kokonaisena keskuudessamme ilman armolahjoja ja kielilläpuhuminen on yksi niistä. >>>>
Tällainen väite halventaa Jumalan sanan, aivan kuin se olisi jonkunlainen vajaa tuote ja sekundaa, johon vielä tarvitaan jonkunlainen täydennys. Pyhän Hengen toimintakin tulee ikävällä tavalla halvennetuksi. Aivan varmasti evankeliumin sana on ollut täydellinen ja se on myös tehnyt sen, mitä Jumala on sen halunnut tekevän.
Eräässä kirkossa oli pari nuorta rouvaa pyytänyt päästä alttarille laulamaan ja puhumaan kielillä.
Ihan tuosta vaan, ihan kuin nappulasta vääntäen puhumaan kielillä. Seurakuntapastori oli estellyt, mutta nämä meninvät siitä huolimatta. Onkohan niin, että tämä väkisin tehty armolahjojen etsintä on ajamassa monia täysin hengettömiin ns. kylmiin hyppyihin? Kaltimon Kalle kirjoitti:
>>>Toinen momentti on siinä, että Jumalan sana ei ole kokonaisena keskuudessamme ilman armolahjoja ja kielilläpuhuminen on yksi niistä. >>>>
Tällainen väite halventaa Jumalan sanan, aivan kuin se olisi jonkunlainen vajaa tuote ja sekundaa, johon vielä tarvitaan jonkunlainen täydennys. Pyhän Hengen toimintakin tulee ikävällä tavalla halvennetuksi. Aivan varmasti evankeliumin sana on ollut täydellinen ja se on myös tehnyt sen, mitä Jumala on sen halunnut tekevän.
Eräässä kirkossa oli pari nuorta rouvaa pyytänyt päästä alttarille laulamaan ja puhumaan kielillä.
Ihan tuosta vaan, ihan kuin nappulasta vääntäen puhumaan kielillä. Seurakuntapastori oli estellyt, mutta nämä meninvät siitä huolimatta. Onkohan niin, että tämä väkisin tehty armolahjojen etsintä on ajamassa monia täysin hengettömiin ns. kylmiin hyppyihin?lukea Paavalin ajatukset ennenkuin alat huhtomaan?
- Kaltimon Kalle
vihne kirjoitti:
Edellinen luku, P. Paavalin 1. Epistola Korintilaisille
P. Paavalin 1. Epistola Korintilaisille 12
1. Mutta hengellisistä lahjoista, rakkaat veljet, en minä tahdo teiltä salata.
2. Te tiedätte, että te olette pakanat olleet ja käyneet mykkäin epäjumalain tykö, niinkuin te viedyt olitte.
3. Sentähden teen minä teille tiettäväksi, ettei yksikään, joka Jumalan Hengen kautta puhuu, Jesusta kiroile: ja ei yksikään taida Jesusta kutsua Herraksi, vaan Pyhän Hengen kautta.
4. Lahjat ovat moninaiset, mutta yksi on Henki;
5. Ja virat ovat moninaiset, mutta yksi on Herra.
6. Ja voimat ovat moninaiset, mutta yksi on Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa.
7. Mutta jokaiselle annetaan Hengen ilmoitus hyödytykseksi.
8. Sillä yhdelle annetaan Hengen kautta puhua viisaudesta, toiselle puhua tiedosta, sen yhden Hengen kautta:
9. Mutta toiselle usko siitä yhdestä Hengestä: toiselle lahjat terveeksi tehdä siinä yhdessä Hengessä:
10. Toiselle voimallisia töitä tehdä, toiselle ennustus, toiselle henget eroittaa, toiselle moninaiset kielet, toiselle moninaisten kielten selitys.
11. Mutta nämät kaikki se yksi Henki vaikuttaa, jakaen kullekin omansa niinkuin hän tahtoo.
12. Sillä niinkuin ruumis on yksi, ja hänellä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, ehkä heitä on usia, ovat kuitenkin yksi ruumis; niin on myös Kristus.
13. Sillä me olemme myös yhdessä Hengessä kaikki yhdeksi ruumiiksi kastetut, sekä Juudalaiset että Grekiläiset, sekä orjat että vapaat, ja kaikki me olemme yhteen Henkeen juotetut.
14. Sillä ei ruumis ole yksi jäsen, vaan usia.
15. Jos jalka sanois: en minä ole käsi, sentähden en minä ole ruumiista: eikö hän senvuoksi ole ruumiista?
16. Ja jos korva sanois: en minä ole silmä, sentähden en minä ole ruumiista: eikö hän senvuoksi ruumiista ole?
17. Jos koko ruumis silmänä olis, kussas siis kuulo? Jos se kaikki kuulona, kussas siis haisto?
18. Mutta nyt on Jumala pannut jäsenet erinänsä itsekunkin ruumiissa niinkuin hän on tahtonut.
19. Vai jos kaikki olisivat yksi jäsen, kussa sitte ruumis olis?
20. Mutta nyt on monta jäsentä, vaan yksi ruumis.
21. Mutta ei silmä taida kädelle sanoa: en minä sinua tarvitse, eli taas pää jaloille: en minä teitä tarvitse.
22. Vaan paljoa enemmin ne ruumiin jäsenet, jotka heikommaksi näkyvät, ovat tarpeelliset.
23. Ja jotka me luulemme häpiällisemmäksi ruumiissa, niiden päälle me enimmän kunnian panemme; ja jotka häijymmäksi näkyvät, niillä on enin kaunistusta:
24. Sillä jotka meissä kauniit ovat, ei ne mitään tarvitse; mutta Jumala on ruumiin kokoon liittänyt ja sille puuttuvaiselle enemmän kunnian antanut,
25. Ettei eripuraisuutta ruumiissa olisi; vaan kaikki jäsenet pitää toinen toisestansa surun pitämän.
26. Ja jos yksi jäsen kärsii jotakin, niin kaikki muut jäsenet kanssa kärsivät, ja jos yksi jäsen kunniassa pidetään, niin kaikki jäsenet myös riemuitsevat.
27. Mutta te olette Kristuksen ruumis ja jäsenet, jokainen osansa jälkeen.
28. Ja Jumala on pannut seurakuntaan ensin apostolit, sitte prophetat, senjälkeen opettajat, sitte voimalliset työt, jälleen parantamisen lahjat, avut, hallitukset, moninaiset kielet.
29. Ovatko kaikki apostolit? Ovatko kaikki prophetat? Ovatko kaikki opettajat? Onko kaikilla voimalliset työt?
30. Onko kaikilla parantamisen lahjat? Puhuvatko kaikki moninaisilla kielillä? Taitavatko kaikki selittää?
31. Mutta noudattakaat te paraita lahjoja. Ja vielä minä teille korkiamman tien osoitan.on kenenkään ihmisen täällä tehdä omaa itseään ja omia käsityksiään Paavaliksi ja Jumalan sanaksi.
mutta jostain kumman syystä Jumalan sanalla ei siellä puolella ole ollut sitä auktoriteettia, mitä tulisi olla. - Kaltimon Kalle
vihne kirjoitti:
lukea Paavalin ajatukset ennenkuin alat huhtomaan?
Minulla ei ole mitään keskustelua menossa Paavaalin kanssa. En ole hänen kanssaan eri mieltäkään.
Jos pidät hurmahenkisyyden torjumista huitomisena, annetaan olla. - teuta
vihne kirjoitti:
Edellinen luku, P. Paavalin 1. Epistola Korintilaisille
P. Paavalin 1. Epistola Korintilaisille 12
1. Mutta hengellisistä lahjoista, rakkaat veljet, en minä tahdo teiltä salata.
2. Te tiedätte, että te olette pakanat olleet ja käyneet mykkäin epäjumalain tykö, niinkuin te viedyt olitte.
3. Sentähden teen minä teille tiettäväksi, ettei yksikään, joka Jumalan Hengen kautta puhuu, Jesusta kiroile: ja ei yksikään taida Jesusta kutsua Herraksi, vaan Pyhän Hengen kautta.
4. Lahjat ovat moninaiset, mutta yksi on Henki;
5. Ja virat ovat moninaiset, mutta yksi on Herra.
6. Ja voimat ovat moninaiset, mutta yksi on Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa.
7. Mutta jokaiselle annetaan Hengen ilmoitus hyödytykseksi.
8. Sillä yhdelle annetaan Hengen kautta puhua viisaudesta, toiselle puhua tiedosta, sen yhden Hengen kautta:
9. Mutta toiselle usko siitä yhdestä Hengestä: toiselle lahjat terveeksi tehdä siinä yhdessä Hengessä:
10. Toiselle voimallisia töitä tehdä, toiselle ennustus, toiselle henget eroittaa, toiselle moninaiset kielet, toiselle moninaisten kielten selitys.
11. Mutta nämät kaikki se yksi Henki vaikuttaa, jakaen kullekin omansa niinkuin hän tahtoo.
12. Sillä niinkuin ruumis on yksi, ja hänellä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, ehkä heitä on usia, ovat kuitenkin yksi ruumis; niin on myös Kristus.
13. Sillä me olemme myös yhdessä Hengessä kaikki yhdeksi ruumiiksi kastetut, sekä Juudalaiset että Grekiläiset, sekä orjat että vapaat, ja kaikki me olemme yhteen Henkeen juotetut.
14. Sillä ei ruumis ole yksi jäsen, vaan usia.
15. Jos jalka sanois: en minä ole käsi, sentähden en minä ole ruumiista: eikö hän senvuoksi ole ruumiista?
16. Ja jos korva sanois: en minä ole silmä, sentähden en minä ole ruumiista: eikö hän senvuoksi ruumiista ole?
17. Jos koko ruumis silmänä olis, kussas siis kuulo? Jos se kaikki kuulona, kussas siis haisto?
18. Mutta nyt on Jumala pannut jäsenet erinänsä itsekunkin ruumiissa niinkuin hän on tahtonut.
19. Vai jos kaikki olisivat yksi jäsen, kussa sitte ruumis olis?
20. Mutta nyt on monta jäsentä, vaan yksi ruumis.
21. Mutta ei silmä taida kädelle sanoa: en minä sinua tarvitse, eli taas pää jaloille: en minä teitä tarvitse.
22. Vaan paljoa enemmin ne ruumiin jäsenet, jotka heikommaksi näkyvät, ovat tarpeelliset.
23. Ja jotka me luulemme häpiällisemmäksi ruumiissa, niiden päälle me enimmän kunnian panemme; ja jotka häijymmäksi näkyvät, niillä on enin kaunistusta:
24. Sillä jotka meissä kauniit ovat, ei ne mitään tarvitse; mutta Jumala on ruumiin kokoon liittänyt ja sille puuttuvaiselle enemmän kunnian antanut,
25. Ettei eripuraisuutta ruumiissa olisi; vaan kaikki jäsenet pitää toinen toisestansa surun pitämän.
26. Ja jos yksi jäsen kärsii jotakin, niin kaikki muut jäsenet kanssa kärsivät, ja jos yksi jäsen kunniassa pidetään, niin kaikki jäsenet myös riemuitsevat.
27. Mutta te olette Kristuksen ruumis ja jäsenet, jokainen osansa jälkeen.
28. Ja Jumala on pannut seurakuntaan ensin apostolit, sitte prophetat, senjälkeen opettajat, sitte voimalliset työt, jälleen parantamisen lahjat, avut, hallitukset, moninaiset kielet.
29. Ovatko kaikki apostolit? Ovatko kaikki prophetat? Ovatko kaikki opettajat? Onko kaikilla voimalliset työt?
30. Onko kaikilla parantamisen lahjat? Puhuvatko kaikki moninaisilla kielillä? Taitavatko kaikki selittää?
31. Mutta noudattakaat te paraita lahjoja. Ja vielä minä teille korkiamman tien osoitan.1 Kor. 12: 4-31. Pelastavan , pyhittävän ja hyviä hedelmiä vaikuttavan työnsä Ks. Joh. 16:7-15 ; Room. 8:1-16.;26-27. Lisäksi PYHÄ HENKI antaa Kristuksen seurakuntaruumiin jäsenille (jotka kaikki ovat "HENGESSÄ KASTETTUJA,"13)SEN RAKENTUMISksi erityistiä ARMOLAHJOJA (Kharismata) eli (ENKILAHJOJA pneumamatika)
Perustava armolahja , kharisma , on iankaikkinen elämä Kristuksessa ( Room. 6;23 ja 12:6-8 ja 1 kor 12:8-10
28-30. Luetellut armo - eli henkilahjat voidaan jakaa kahteen pääryhmään . 1HENGEN PYHITTÄMÄT JA
KÄYTTÄMÄT LUONNONLAHJAT : 1 :sananpalvelu tai muu seurakuntavirka . 2 : Opettaminen ,3: kehottaminen ,
4: antaminen , 5: johtaminen , , 6: laupeuden harjoittaminen , 7: viisauden sanat , 8: tiedon sanat.
II. IHMELAHJAT , JOTKA EIVÄT OLE SIDOTTUJA HENKILÖN LUONTAISIIN KYKYIHIN : 1. PROFEETOIMINEN
2: Ihmeitä tekevä usko. 3: terveeksitekeminen , 4 : voimallisten tekojen suorittaminen 5 :henkien arvosteleminen ( joka on sidottu Raamattun tuntemiseen) 6 : kielilläpuhuminen , 7: kielten selittäminen . _,
Pyhä Henki jakaa näitä lahjoja " kullekin erikseen . niin kuin tahtoo " Kuten kaikilla ei ole profetoimisen tai opettamisen tai terveeksitekemisen lahjaa , niin kaikilla ei ei myöskään ole kielillä puhumisen tai kielten selittämisen lahjaa ._. Kristityjä kehotetaan kuitenkin tavoittamaan ja rukoilemaan armolahjoja , erityisesti arvokkaanpia . - teuta
vihne kirjoitti:
Seuroissa ja jumalanpalveluksissa julistettu sana ravitsee seurakuntaa seurakuntana.
Me varmasti kaikki tiedämme, että joskus elämässä tarvitsemme "vierihoitoa" Jumalalta. Se tapahtuu yleensä pienryhmissä tai ihan kadenvälisissä keskusteluissa ja sielunhoitotilanteissa.
Joskus on ollut suureksi avuksi, kun Jumala on Henkensä kautta voinut välittää rohkaisua ja neuvoja kielilläpuhumisenkin kautta. Joka tapauksessa hyödytys on siinä, että luottaessamme Pyhään Henkeen voimme saada ymmärrystä asiaan itsemme ulkopuolelta.
Toinen momentti on siinä, että Jumalan sana ei ole kokonaisena keskuudessamme ilman armolahjoja ja kielilläpuhuminen on yksi niistä.Miksi Jeesus sanoi parempi on yksi ymmärretty sana , kuin 1000 kielillä joita
kukaan ei ymmärrä .
Voisiko olla niin , että nämä todella oli joskus hyvin tarpeen (esimerkiksi se Helluntai )
Apostolit sai silloin sen taidon tarpeeseen , kysyn nyt onko kukaan kuullut myöhemmistä käytöistä ? - ja Agricolan raamatt
teuta kirjoitti:
Miksi Jeesus sanoi parempi on yksi ymmärretty sana , kuin 1000 kielillä joita
kukaan ei ymmärrä .
Voisiko olla niin , että nämä todella oli joskus hyvin tarpeen (esimerkiksi se Helluntai )
Apostolit sai silloin sen taidon tarpeeseen , kysyn nyt onko kukaan kuullut myöhemmistä käytöistä ?Ei Jeesus ole sellaista sanonut.
- 99999999900
ja Agricolan raamatt kirjoitti:
Ei Jeesus ole sellaista sanonut.
>>>>Toinen momentti on siinä, että Jumalan sana ei ole kokonaisena keskuudessamme ilman armolahjoja ja kielilläpuhuminen on yksi niistä. >>>>
Ryöväri ristillä ei siis saanut kuulla täydellistä evankeliumia, kun ei päässyt puhumaan kielillä eikä parantamaan sairaita? Helvettiin oli siis matka? 99999999900 kirjoitti:
>>>>Toinen momentti on siinä, että Jumalan sana ei ole kokonaisena keskuudessamme ilman armolahjoja ja kielilläpuhuminen on yksi niistä. >>>>
Ryöväri ristillä ei siis saanut kuulla täydellistä evankeliumia, kun ei päässyt puhumaan kielillä eikä parantamaan sairaita? Helvettiin oli siis matka?lukea noinkin, jos ei huomaa Paavalia.
Jos joudut ristille naulattavaksi niin keskity Jeesukseen ei tarvitse opetella kielillä puhumuista.
Olen tottunut kuitenkin, etten jätä raamatusta mitään tietoisesti pois. On kokonaan eri asia, että ymmärrän vähän, mutta en väännä vitsiä sellaisesta mitä en ymmärrä.- teuta
ja Agricolan raamatt kirjoitti:
Ei Jeesus ole sellaista sanonut.
Sinähän vain härnäät , Raamatussa on paljon mitä Jeesus on sanonut.
Mutta toisen saivartamisesta on monet lauseet , vielä tuohon kirjoittamaasi
ettei muka Jeesus ollut sanonut , kyllä on etippä . - teuta
99999999900 kirjoitti:
>>>>Toinen momentti on siinä, että Jumalan sana ei ole kokonaisena keskuudessamme ilman armolahjoja ja kielilläpuhuminen on yksi niistä. >>>>
Ryöväri ristillä ei siis saanut kuulla täydellistä evankeliumia, kun ei päässyt puhumaan kielillä eikä parantamaan sairaita? Helvettiin oli siis matka?Olet minun kanssani paratiisissa . Jos sattumalta tiedät mikä paikka paratiisi on , se on sellainen esikartano
jossa kaikki kuolleet odottaa viimeistä tuomiota , ja kun viimeinen tuomio tulee Jeesuksen käskystä
Hänen enkelinsä ja Hän suorittaa valinnan . Ei sitä tee kukaan maanpäällä eläjä ,( meistä yhdestäkään
ei siihen olisi ), siis helvettiin hän ei joutunut paremminkin minä, tai sinä . - moneen junaan!!
teuta kirjoitti:
Olet minun kanssani paratiisissa . Jos sattumalta tiedät mikä paikka paratiisi on , se on sellainen esikartano
jossa kaikki kuolleet odottaa viimeistä tuomiota , ja kun viimeinen tuomio tulee Jeesuksen käskystä
Hänen enkelinsä ja Hän suorittaa valinnan . Ei sitä tee kukaan maanpäällä eläjä ,( meistä yhdestäkään
ei siihen olisi ), siis helvettiin hän ei joutunut paremminkin minä, tai sinä .ihan toivoton tyyppi!
- teuta
moneen junaan!! kirjoitti:
ihan toivoton tyyppi!
minusta joku muu on toivoton
- bibitza
Jeesus-lainen kirjoitti:
Kyllä minäkin olen monesti kuullut kielillä puhumista, mutta en koskaan selitystä.
Lähinnä puhe on muistuttanut lapsen jokeltelua isälleen.
Sen sijaan tiedonsanoja olen omakohtaisesti kuullut, kun puolestani on rukoiltu.
Itse olen myös saanut tiedonsanoja.Minä kävin kerran Koiviston kokouksessa.Menin eteen esirukoiltavaksi.Eräs nainen laittoi kätensä päälleni ja mongersi ihan siansaksaa koska en ymmärtänyt siitä mitään.Yritti selkeästi saada minut kaatumaan ,en kaatunut,en olisi uskaltanutkaan.Vieressä oleva mies kaatui vieressäni ja kolautti päänsä aika pahasti.Ihmettelen!Toista kertaa en enää uskalla sinne mennä.Tämä oli vaan minun kokemukseni,ei hyvä.rakkautta kaikille
- bobitza
vihne kirjoitti:
lukea noinkin, jos ei huomaa Paavalia.
Jos joudut ristille naulattavaksi niin keskity Jeesukseen ei tarvitse opetella kielillä puhumuista.
Olen tottunut kuitenkin, etten jätä raamatusta mitään tietoisesti pois. On kokonaan eri asia, että ymmärrän vähän, mutta en väännä vitsiä sellaisesta mitä en ymmärrä.Kuten jo aiemmin kirjoitin kokemuksestani,oletko sitä mieltä että syy olikin minussa kun en ymmärtänyt sitä ns.kielillä puhumista?Ajattelen tässä että kielillä puhumista voi käyttää väärinkin.Kannattaa olla kuitenkin varma etteivät huijarit ole Jumalan Suurta Armoa halveksimassa.Minulla ei ole erityistä Hengen eroittamisen lahjaa mut se on varmaa et kyllä kielillä puhuminen tulisi ymmärtää vaikka jonkun toisen selittämänä.Näin ajatellen,lämmpöä kaikille!
bobitza kirjoitti:
Kuten jo aiemmin kirjoitin kokemuksestani,oletko sitä mieltä että syy olikin minussa kun en ymmärtänyt sitä ns.kielillä puhumista?Ajattelen tässä että kielillä puhumista voi käyttää väärinkin.Kannattaa olla kuitenkin varma etteivät huijarit ole Jumalan Suurta Armoa halveksimassa.Minulla ei ole erityistä Hengen eroittamisen lahjaa mut se on varmaa et kyllä kielillä puhuminen tulisi ymmärtää vaikka jonkun toisen selittämänä.Näin ajatellen,lämmpöä kaikille!
Olit siis edessä vastaanottamassa esirukousta, koet ettet ymmärtänyt mitään, etkä näinollen kokemuksesi mukaan saanut mitään.
Tässä ei ole puoleltasi mitään väärää.
Koitan selittää jotakin. Jotkut esirukoilijat puhuvat hiljaa kielillä ikäänkuin sillä tavalla pyytäen apua rukouksen kohteelle. Joskus Pyhä Henki koskettaa niin, että tuntuu vaikka välttämättä ei ymmärräkkään. Vrt Paavali Damaskon tiellä.
Meille ihmisinä olisi tietysti hyvä, että kileillä rukoileva voisi myös puhua ymmärrettävää kieltä ja jos saisi jonkin tiedon sanan tai profetiaan verrattavaa niin olisihan se hyvä.
Joskus kuitenkin käy niin, ettemme tunne saavamme mitään, kun väkeä on paljon ja koitetaan palvella kaikkia.
Kaatuminen tai kaatumatta jääminen ei ole oleellinen kysymys. Ilmeisesti kaatuminen vaatii jonkin määrän antautumista ja kontrollin vähentämist'. Itse en ole juurikaan kaatunut, vaikka vierestä on joku voinut tulla niin kosketetuksi, että on ollut pitkän aikaa kykenemätön nousemaan ylös.
Tilanne, jossa saatetaan kaatua, pitäisi järjestää turvalliseksi kiinniottajineen, vaikka en usko Pyhän Hengen pahoinpitelevän ketään.
Jos on vielä jotain epäselvää, mielelläni koitan vastata.- teu
ja Agricolan raamatt kirjoitti:
Ei Jeesus ole sellaista sanonut.
Ja oletko jo katsonut , koska sinä epäilet se jää sun haettavaks .
- teu
99999999900 kirjoitti:
>>>>Toinen momentti on siinä, että Jumalan sana ei ole kokonaisena keskuudessamme ilman armolahjoja ja kielilläpuhuminen on yksi niistä. >>>>
Ryöväri ristillä ei siis saanut kuulla täydellistä evankeliumia, kun ei päässyt puhumaan kielillä eikä parantamaan sairaita? Helvettiin oli siis matka?Etkö lukenut hesrista kuinka siellä oli käynyt
- teu
moneen junaan!! kirjoitti:
ihan toivoton tyyppi!
enkä haluasi olla niiden seassa
- bobitza
vihne kirjoitti:
Olit siis edessä vastaanottamassa esirukousta, koet ettet ymmärtänyt mitään, etkä näinollen kokemuksesi mukaan saanut mitään.
Tässä ei ole puoleltasi mitään väärää.
Koitan selittää jotakin. Jotkut esirukoilijat puhuvat hiljaa kielillä ikäänkuin sillä tavalla pyytäen apua rukouksen kohteelle. Joskus Pyhä Henki koskettaa niin, että tuntuu vaikka välttämättä ei ymmärräkkään. Vrt Paavali Damaskon tiellä.
Meille ihmisinä olisi tietysti hyvä, että kileillä rukoileva voisi myös puhua ymmärrettävää kieltä ja jos saisi jonkin tiedon sanan tai profetiaan verrattavaa niin olisihan se hyvä.
Joskus kuitenkin käy niin, ettemme tunne saavamme mitään, kun väkeä on paljon ja koitetaan palvella kaikkia.
Kaatuminen tai kaatumatta jääminen ei ole oleellinen kysymys. Ilmeisesti kaatuminen vaatii jonkin määrän antautumista ja kontrollin vähentämist'. Itse en ole juurikaan kaatunut, vaikka vierestä on joku voinut tulla niin kosketetuksi, että on ollut pitkän aikaa kykenemätön nousemaan ylös.
Tilanne, jossa saatetaan kaatua, pitäisi järjestää turvalliseksi kiinniottajineen, vaikka en usko Pyhän Hengen pahoinpitelevän ketään.
Jos on vielä jotain epäselvää, mielelläni koitan vastata.Siellä Koiviston tilaisuudessa oli niin suuri meteli.Ihmiset tulivat ja menivät.Huutelivat kuka mitäkin mut ei mitään pahaa.Hengellinen rock-musa pauhasi ja näkyi joka seinällä kuin elokuvateatterissa.Sanoista en mölyn takia saanut selvää mut musa kyllä kuului yhtä kovaa kuin Koiviston huuto,:Jeesus pelastaa,antakaa itsenne Hänelle,nyt on aika,tulkaa kaikki kiusatut.Sitä jatkui 2 tuntia,sitä huutoa ja musaa.Loppua kohti vain koveni.Koivisto kulki näyttämöllä edestakaisin,kädet taskuissa ja huuto vain koveni.Oli se mulle outoa.Monet kaatuivat,2 naista kieriskelivät lattialla ihan hysteerisen naurun vallassa.He olivat siinä tilassa varmaankin noin puoli tuntia.Tuntuihan se huimalta.Minä sain vapinakohtauksen joka kesti noin puoli tuntia,sekin.Sen jälkeen tuli tyhjä olo,kuin voimakkaasta unesta olisin herännyt.Ihmettelen vaan koko tilaisuutta.Meninkö minä johonkin suggestioon?Olo ei ollut mitenkään paha sen jälkeen,olo oli kuin narkoosista herännyt.Että tällaista,selitäppä minulle!!lämmöllä peppiina
bobitza kirjoitti:
Siellä Koiviston tilaisuudessa oli niin suuri meteli.Ihmiset tulivat ja menivät.Huutelivat kuka mitäkin mut ei mitään pahaa.Hengellinen rock-musa pauhasi ja näkyi joka seinällä kuin elokuvateatterissa.Sanoista en mölyn takia saanut selvää mut musa kyllä kuului yhtä kovaa kuin Koiviston huuto,:Jeesus pelastaa,antakaa itsenne Hänelle,nyt on aika,tulkaa kaikki kiusatut.Sitä jatkui 2 tuntia,sitä huutoa ja musaa.Loppua kohti vain koveni.Koivisto kulki näyttämöllä edestakaisin,kädet taskuissa ja huuto vain koveni.Oli se mulle outoa.Monet kaatuivat,2 naista kieriskelivät lattialla ihan hysteerisen naurun vallassa.He olivat siinä tilassa varmaankin noin puoli tuntia.Tuntuihan se huimalta.Minä sain vapinakohtauksen joka kesti noin puoli tuntia,sekin.Sen jälkeen tuli tyhjä olo,kuin voimakkaasta unesta olisin herännyt.Ihmettelen vaan koko tilaisuutta.Meninkö minä johonkin suggestioon?Olo ei ollut mitenkään paha sen jälkeen,olo oli kuin narkoosista herännyt.Että tällaista,selitäppä minulle!!lämmöllä peppiina
Jos haluat keskustella enempi asiasta , niin m inuun saa yhteyden: [email protected].
Siellä esimerkiksi vopisit ottaa sopivan nimimerkin, koska minulle ei tarvitse henkilöllisyyttä paljastaa. Keskustelen näistä asioista mielelläni.
Ensinnäkin esikoistaustaisina me joudumme helposti hämmennykseen musiikista ja muusta esiintymisestä.
Koivisto on sairastanut ankarasti ja se on saattanut vaikuttaa siihen liikehtimiseen, en tiedä.
Nyt olisi hyvä, jos voisimme keskittyä sisältöön niin, ettei puitteet pilaisi asiaa. Suuren ehtoollisen vertauksessa sanotaan: Vaatikaa heitä tulemaan...
Koivisto koittaa rohkaista ja houkutella kaikkia, jotka eivät vielä Jeesusta tunne Vapahtajanaan.
Minä olen kokenut vapinaa muutaman kerran. Erityisen paha oli kerran vankilassa, kun minun piti julistaa sanaa.
Ihmiset kokevat niin eri tavalla näitä asioita emmekä voi sanoa toisen kokemuksesta oikeastaan mitään. Itse olen nähnyt enempi itkettävän. Nyt ajattelisin, että olisi hyvä, jos voisit olla Herran edessä rukouksessa ja pyydä Jumalalta Jeesuksen nimessä vahvistusta, koska ilmeisesti sinulla on joku ajatus oliko kokemus hyvä vai huono.
Siunausta sinulle ja hyvää matkaa Jeesuksen seurassa.- bobitza
bobitza kirjoitti:
Siellä Koiviston tilaisuudessa oli niin suuri meteli.Ihmiset tulivat ja menivät.Huutelivat kuka mitäkin mut ei mitään pahaa.Hengellinen rock-musa pauhasi ja näkyi joka seinällä kuin elokuvateatterissa.Sanoista en mölyn takia saanut selvää mut musa kyllä kuului yhtä kovaa kuin Koiviston huuto,:Jeesus pelastaa,antakaa itsenne Hänelle,nyt on aika,tulkaa kaikki kiusatut.Sitä jatkui 2 tuntia,sitä huutoa ja musaa.Loppua kohti vain koveni.Koivisto kulki näyttämöllä edestakaisin,kädet taskuissa ja huuto vain koveni.Oli se mulle outoa.Monet kaatuivat,2 naista kieriskelivät lattialla ihan hysteerisen naurun vallassa.He olivat siinä tilassa varmaankin noin puoli tuntia.Tuntuihan se huimalta.Minä sain vapinakohtauksen joka kesti noin puoli tuntia,sekin.Sen jälkeen tuli tyhjä olo,kuin voimakkaasta unesta olisin herännyt.Ihmettelen vaan koko tilaisuutta.Meninkö minä johonkin suggestioon?Olo ei ollut mitenkään paha sen jälkeen,olo oli kuin narkoosista herännyt.Että tällaista,selitäppä minulle!!lämmöllä peppiina
Missä kohdassa Raamatussa sanotaan että ihmiset kaatuilevat ja nauravat?Sellaista en vielä Raamatusta ole löytänyt?Siellä ei myöskään puhuttu Raamatun Sanaa,ei katumuksen Hengestä eikä uudelleen syntymisestä,ellei sitten Jeesuksesta puhuminen tarkoita uudelleen syntymistä.Ei myöskään vedottu miten Taivaan Isä Pojassan on meidän syntimme antanut anteeksi rakkaudessaan.En kyllä ole varma siitä koska meteli oli niin kova.En millään pahalla halua kirjoittaa tätä mutta mielestäni sieltä puuttui jotain?En osaa analysoida mitä?Rauhaa kuitenkin meille kaikille
bobitza kirjoitti:
Missä kohdassa Raamatussa sanotaan että ihmiset kaatuilevat ja nauravat?Sellaista en vielä Raamatusta ole löytänyt?Siellä ei myöskään puhuttu Raamatun Sanaa,ei katumuksen Hengestä eikä uudelleen syntymisestä,ellei sitten Jeesuksesta puhuminen tarkoita uudelleen syntymistä.Ei myöskään vedottu miten Taivaan Isä Pojassan on meidän syntimme antanut anteeksi rakkaudessaan.En kyllä ole varma siitä koska meteli oli niin kova.En millään pahalla halua kirjoittaa tätä mutta mielestäni sieltä puuttui jotain?En osaa analysoida mitä?Rauhaa kuitenkin meille kaikille
ettei se toiminta ole sinulle, siinä ei ole mitään väärää.
Minä olen ollut yhden kerran Nokian kirkossa ja toisen kerran nykyisessä paikassa, joten pätevään analyysiin en kykene.
Sinulle on ehkä hyväksi löytää joku toinen paikka, jossa meininki vastaa kaipaukseesi.
Raamatussa puhutaan hurmoksesta, mutta tarkemmin ei selitetä mitä se sisälsi.- tietoa
bibitza kirjoitti:
Minä kävin kerran Koiviston kokouksessa.Menin eteen esirukoiltavaksi.Eräs nainen laittoi kätensä päälleni ja mongersi ihan siansaksaa koska en ymmärtänyt siitä mitään.Yritti selkeästi saada minut kaatumaan ,en kaatunut,en olisi uskaltanutkaan.Vieressä oleva mies kaatui vieressäni ja kolautti päänsä aika pahasti.Ihmettelen!Toista kertaa en enää uskalla sinne mennä.Tämä oli vaan minun kokemukseni,ei hyvä.rakkautta kaikille
Joskus olen radiosta kuullut heidän jumalanpalvelusmenojaan. En minäkään pidä sellaisesta. Markun vaimo on psykiatri, edesmenneen kirkkoherra Haapaniemen tytär. Markultakin otettiin pois papin oikeudet, luulen että enemmän tekivät siinä pahaa kuin hyvää.
- teu
Ja siitä sanotaan ATP. 2:4 .. Ja he täytettiin kaikki Pyhällä Hengellä , ja rupeisit puhumaan kielillä ,
sen jälkeen kuin Henget antoivat heidän puhua . kirjoitin 1642 Raamatusta .- teuta
Lue tuo elinen viesti hitaasti , siinä ei ole mitään uutta , mutta jos se avartaisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2813357BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho62375Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2522155- 682039
- 711704
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3421332MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/241108- 651059
"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko231036Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola166983