Reikä koiran selässä

Onkalo

Kultaisella noutajallemme ilmaantui pikkuhiljaa vertavuotava/rupinen/märkivä/ihosta koholla oleva kohta lapojen väliin (muutama viikko sitten sai matolääkityspiikin samoihin kohtiin).
Ahkeran hoitamisen jälkeen sain rupisen/kuivuneen/karvaisen möykyn lähtemään irti, niin alta paljastui reikä!! Topsin pään mentävä reikä, missä näytti olevan keltaista katetta. Kohdan ympäristöstä on karva lähtenyt pois n. 2 cm matkalta ja reiän ympärillä näyttäisi olevan myös laakeahko patti.
Eläinlääkäri soitti apteekkiin antibioottikuurin näin enshätään. Onko kellään tietoa asiasta mitä voisi olla

5

4705

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epskula

en kyllä yhtään tiiä. käytä sitä eläinlääkärissä.
      koskaan mitään tuollaista vastaavaa en ole itse kokenut
      niiten vuosien aikana, mitä olen koiria hoitanut,
      ja kouluttanut.

• patteja1+1

Saattaapi olla puhjennut rasva patti,mutta eläinlääkäripä varmaan diagnisoi sen kun varaat ajan.Vesihoitoa ja betadineä sen ajan kun odottelet hoitoon pääsyä.

• betadine ja reikä

vähän samantyylinen, mutta kyynärpäässä. Koira oli nuoleskellut sitä ja haava oli pyöreähkö reikä ja karvoja oli lähtenyt ympäriltä nuolemisen seurauksena, laakea patti siinä myös oli. Laitoin betadinea ja hoitavaa haavapulveria ja se reikä hävisi aika äkkiä. Oletin siinä olleen punkin pureman.
      Joku ehdotti tulehtunutta rasvapattia, sekin se voi olla.

• jp

myös jos toinen koira on purrut ja siitä jää myös samanlainen tulehtunut reikä jonka ympäriltä saattaa lähteä myös vähän karvojakin. En ole asiantuntija mut uskon että iho on tulehtunut ja se keltainen on mätää ja iho märkii. antibiootilla paranee. Se miun koira muuten oli vanhempi doberman narttu ja sille kävi aivan samoin rokotuksen jälkeen. Huomattiin vasta sitten kun alkoi rapsuttamaan kaulasta niin karvat lähti niskasta jolloin katsottiin mitä hel...iä ja märkivä reikä oli siellä. ei käytetty lääkärissä vaan ostin basibactia, basimysin jauhetta jota laitoimme puhdistuksen jälkeen 2 krt päivässä. Hyvin parani :)

• Anonyymi

Kuinka tässä kävi kun mopsillani on just sama reikä ja onkalo
      Olen putsannut ja sain kuivan ruven pois .
      Ja nyt vkn.loppu lääkäriä ei nyt tähän hätään ole

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4659
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      272
      2376
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2247
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1642
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe