Kevät ja kesä on linnun lauluineen jälleen jäljellä päin. Saamme yrittää iloita että edes närhi ylläpitää konserttiaan metsässä. Mitähän varten, tähän aikaan vuodesta...?
Närhen "laulua"
15
724
Vastaukset
- roskalintu?
Minua ei ilahduta närhien rääkyminen. Viljapelloilla niitä on laumottain.
- KrÄÄäää
Mielestäni närhen laulu on ehdottomasti kamalinta linnunääntelyä Suomessa.
Ja HUOM. meillä on kyllä onneksin talvella muitakin ääntelijöitä. Laitappas itsellesi lintulauta ja käy joskus pihalla kuuntelemassa vähän kauniimpiakin ääniä kuin se närhi... - Uusi Nikki
KrÄÄäää kirjoitti:
Mielestäni närhen laulu on ehdottomasti kamalinta linnunääntelyä Suomessa.
Ja HUOM. meillä on kyllä onneksin talvella muitakin ääntelijöitä. Laitappas itsellesi lintulauta ja käy joskus pihalla kuuntelemassa vähän kauniimpiakin ääniä kuin se närhi...on kyllä ihan mukavia kuunnella.. ei ne talvisaikaan paljon ääntele, mutta on kivoja katsellakin. Oikeastaan närhi ei näytä ollenkaan pahalta. Jos se olis pienempi niin olisi oikein sievä.
- 3+3
aika erikoista, kyllä närhi aika hyvin pysyttelee metsissä, eikä yleensä keräänny "laumoihin"
- roskalintu?
3+3 kirjoitti:
aika erikoista, kyllä närhi aika hyvin pysyttelee metsissä, eikä yleensä keräänny "laumoihin"
Kyllä närhet ovat puiduilla viljapelloilla lukuisina yksilöinä ja rääkyvät lujaa. Elämää on muuallakin kuin metsässä. Loppuen lopuksi metsässä närhen näkee harvoin. Nykyään näkee usein rosvoamassa rasvoja lintujen ruokinpaikoilta.
- Närheltä voi
roskalintu? kirjoitti:
Kyllä närhet ovat puiduilla viljapelloilla lukuisina yksilöinä ja rääkyvät lujaa. Elämää on muuallakin kuin metsässä. Loppuen lopuksi metsässä närhen näkee harvoin. Nykyään näkee usein rosvoamassa rasvoja lintujen ruokinpaikoilta.
Tulla mitä kummallisimpia ääniä,niitä kuunnellessaan ei ikinä uskoisi,että kyseessä on "paskanärhi".
- Uusi Nikki
Närheltä voi kirjoitti:
Tulla mitä kummallisimpia ääniä,niitä kuunnellessaan ei ikinä uskoisi,että kyseessä on "paskanärhi".
närheä kutsutaan "paskanärheksi"?
- närhi on
Närheltä voi kirjoitti:
mikäli olen oikein ymmärtänyt. Monasti olen luullut jonkun muun linnun ääntelevän tai viheltävän, mutta onkin osoittautunut närheksi. Minusta närhen höyhenpuku on kaunis, mutta harvoin sitä pääsee tavallinen metsässä kulkija läheltä katselemaan, siksi hyvin se piiloutuu.
- Eläinten ystävä
närhi on kirjoitti:
mikäli olen oikein ymmärtänyt. Monasti olen luullut jonkun muun linnun ääntelevän tai viheltävän, mutta onkin osoittautunut närheksi. Minusta närhen höyhenpuku on kaunis, mutta harvoin sitä pääsee tavallinen metsässä kulkija läheltä katselemaan, siksi hyvin se piiloutuu.
Meillä on Närhiä pihassa 7-8 aina kun vien leivän palasia sun muuta ruuan jätettä, ne tulee heti syömään. Kun menen ulos enkä vie mitään , niin sitten kyllä rääkyvät mulle. Minä rääkäsen välillä me keskustellaan sillai. Onhan se samanlainen lintu kuin muutkin. Miten siitä on tullut kaikkien vihaama. Komia lintu. siinä ne syövät oravien ja pikkulintujen kanssa sulassa sovussa.
- Eläinten ystävä
Eläinten ystävä kirjoitti:
Meillä on Närhiä pihassa 7-8 aina kun vien leivän palasia sun muuta ruuan jätettä, ne tulee heti syömään. Kun menen ulos enkä vie mitään , niin sitten kyllä rääkyvät mulle. Minä rääkäsen välillä me keskustellaan sillai. Onhan se samanlainen lintu kuin muutkin. Miten siitä on tullut kaikkien vihaama. Komia lintu. siinä ne syövät oravien ja pikkulintujen kanssa sulassa sovussa.
Närhellä on monta erilaista ääntä. Se tuhahtelee hiljaa ja erilailla kommunikoi eri tilanteissa . Ilmeisesti yrittää matkia toisia lintuja.
- Myös eläinystävä
Eläinten ystävä kirjoitti:
Närhellä on monta erilaista ääntä. Se tuhahtelee hiljaa ja erilailla kommunikoi eri tilanteissa . Ilmeisesti yrittää matkia toisia lintuja.
vaan täälläpäin, kun asun kerrostaloalueella. Niitä on muutama, jotka tulevat katsomaan mitä on tarjolla, kun avaan oven ulkopaikkaan.
Närhet ovat arempia ja oleilevat metsässä, mutta varmaan rauhallisemmassa ympäristössä myös kesyyntyyvät. Linnut on hauskoja, monet kuuntelee ja jotkut vastailee, kun niille juttelee. Joskus pölötän ohikulkiessani naakoillekin, niin muut katselevat hämmästyneinä. Naakat kuuntelevat tarkkaavaisesti. - Uusi Nikki
Myös eläinystävä kirjoitti:
vaan täälläpäin, kun asun kerrostaloalueella. Niitä on muutama, jotka tulevat katsomaan mitä on tarjolla, kun avaan oven ulkopaikkaan.
Närhet ovat arempia ja oleilevat metsässä, mutta varmaan rauhallisemmassa ympäristössä myös kesyyntyyvät. Linnut on hauskoja, monet kuuntelee ja jotkut vastailee, kun niille juttelee. Joskus pölötän ohikulkiessani naakoillekin, niin muut katselevat hämmästyneinä. Naakat kuuntelevat tarkkaavaisesti.ei mielestäni ole niin röyhkeitä kuin harakat. Jos pikkulintuille ripustaa talipalloja oksalle niin kyllä siellä on harakka kohta repimässä palloa. Sellaista en ole närhen tehneen. Olen kuullut väitettävän että kun metsässä tapaa vanhan muurahaispesän tms hajotetun, että se olisi närhen työtä.
- Myös eläinystävä
Uusi Nikki kirjoitti:
ei mielestäni ole niin röyhkeitä kuin harakat. Jos pikkulintuille ripustaa talipalloja oksalle niin kyllä siellä on harakka kohta repimässä palloa. Sellaista en ole närhen tehneen. Olen kuullut väitettävän että kun metsässä tapaa vanhan muurahaispesän tms hajotetun, että se olisi närhen työtä.
En ole kuullutkaan, mutta kukapa tietää vaikka niin olisikin. Täälläpäin sanovat mäyrien kaivelevan muurahaisia ja niiden munia ruuakseen. Säälittää murkut, mutta marjalla käydessä on mukava, kun muurahaiset eivät ole lisääntyneet tolkuttomasti.
- närhi rikkoa
Uusi Nikki kirjoitti:
ei mielestäni ole niin röyhkeitä kuin harakat. Jos pikkulintuille ripustaa talipalloja oksalle niin kyllä siellä on harakka kohta repimässä palloa. Sellaista en ole närhen tehneen. Olen kuullut väitettävän että kun metsässä tapaa vanhan muurahaispesän tms hajotetun, että se olisi närhen työtä.
muurahaispesiä. Palokärki sensijaan kaivelee muurhaispesiin syviä melko siistejä koloja.
Jos pesä on voimalla kauhottu täysin hajalleen niin silloin vahva ehdokas hajottajaksi on mesikämmen. Pahaa jälkeä tekee myös mäyrä. Jotkut väittävät supikoirankin kaivavan muurahaispesiä mutta tämä voi olla samanlainen luulo kuin närhen kaivelu.
Toisaalta voihan se närhikin vänän rikkoa pesää kun käy ottamassa suihketta kainaloon. Mutta ne tuhot lienevät niin mitättömiä, että ihminen ei niitä huomaa. - uusi Nikki
närhi rikkoa kirjoitti:
muurahaispesiä. Palokärki sensijaan kaivelee muurhaispesiin syviä melko siistejä koloja.
Jos pesä on voimalla kauhottu täysin hajalleen niin silloin vahva ehdokas hajottajaksi on mesikämmen. Pahaa jälkeä tekee myös mäyrä. Jotkut väittävät supikoirankin kaivavan muurahaispesiä mutta tämä voi olla samanlainen luulo kuin närhen kaivelu.
Toisaalta voihan se närhikin vänän rikkoa pesää kun käy ottamassa suihketta kainaloon. Mutta ne tuhot lienevät niin mitättömiä, että ihminen ei niitä huomaa.ole kuullut närhen tonkineen vaan vanhoja, entisiä pesiä. Joidenkin puiden juurilta on myös sammalet lennelleet, joita olen kuullut sanottavan närhen työksi. Tosin villisiat voi hyvin tehdä sen työn eikä närhi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad1001723- 551123
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4381104- 1701023
- 58811
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän126782- 83730
- 51708
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38675- 57671