kuomun pesu

sunbrella

syksyn kosteilla uudehkon kuomun sisäpuolelle tuli tummia pilkkuja,lienee homeen alkua? millähän saisi puhtaaksi kun valmistajan ohjeet on vain haalea vesi ja mieto saippua. näillä konsteilla laikut vain hivenen haaleni juuriharjalla pestessä. kuumalla ei uskalla jottei kutistu ja taas paljuunkaan ei uskalla kai likoamaan laittaa kun valmistaja ei suosittele käyttämään liuotinpesuaineita?

15

10114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ongelma,

Otin kuomun pois ja harjasin juuriharjalla lattialla painepesurin pesuaineella, mutta laikut eivät lähteneet irti. Kertokaa ihmeessä, jos tiedätte, miten kuomu lähtee puhtaaksi.

• 3+1

Motonetistä tai bilhelvetistä.
        Tuota kuomun pesuainetta ?
        Vie mennessään kaiken homeen. Pitää vaan käsitellä kyllästeaineella senjälkeen.

• puolivuosisadankokemus

Kuomun pesuaineella, pehmeällä harjalla, EI missään tapauksessa juuriharjalla!!!

• Puhdasta

Laimenna kloriini 20 prossaiseksi. Näin itiöt kuolee ja pressu puhdistuu. Hankaa varovasti. Kokeile varmuuden vuoksi johonkin ei niin näkyvään paikkaan, ettei vaan väri lähde. Mulla ainakin on aina toiminut.

• Cl2

Minkähän takia kuomuvalmistajat aina muistavat kieltää tuon kloorin käytön? Eipä silti, sehän on valkaisuaine eikä pesuaine eli onko ne valkoiset pilkut haalean sinisessä kuomussa sitten mukavammat kuin mustat pilkut tumman sinisessä kuomussa, enpä osaa sanoa.

• 8+8=16
        Cl2 kirjoitti:

Minkähän takia kuomuvalmistajat aina muistavat kieltää tuon kloorin käytön? Eipä silti, sehän on valkaisuaine eikä pesuaine eli onko ne valkoiset pilkut haalean sinisessä kuomussa sitten mukavammat kuin mustat pilkut tumman sinisessä kuomussa, enpä osaa sanoa.

Olen käyttänyt reilusti laimennettua klooria pressuihin, vuorokauden huuhtelulla kaikki home hävisi.
        Seuraavana kesänä hävisi sitten ompeleetkin, eli ompelulanka ei tykännyt ko. myrkystä, pressu sinänsä kesti sen hyvin, myös muovi-ikkunat. Kaikkien saumojen uudelleenompeluttaminen oli yllättävän halpaa mutta varmaan pressun pesettäminen ammattilaisella on yhtä halpaa.

• jh
        8+8=16 kirjoitti:

Olen käyttänyt reilusti laimennettua klooria pressuihin, vuorokauden huuhtelulla kaikki home hävisi.
        Seuraavana kesänä hävisi sitten ompeleetkin, eli ompelulanka ei tykännyt ko. myrkystä, pressu sinänsä kesti sen hyvin, myös muovi-ikkunat. Kaikkien saumojen uudelleenompeluttaminen oli yllättävän halpaa mutta varmaan pressun pesettäminen ammattilaisella on yhtä halpaa.

Samoin kävi Starbriten homeenpoistoaineen kanssa. Klooria on siinäkin ainakin hajun perusteella. Keväällä kuomua asentaessa oli ikävä yllätys, kun putkien tunnelien ompeleet olivat aivan haperot. Myöhemmin sitten irtosivat vetoketjujenkin ompeleet. Osa ompeleista oli kuitenkin ihan kunnossa. Mielestäni kyllä huuhtelin aineen hyvin pois.

• Rami-64

Minullakin on joskus ollut kuomullinen vene ja tulihan sitä kuomua vuosien varrella putsattua.

Putsaus hommaa tehtävä läpi vuoden. Vesillä ollessa muistettava pitää hyvä tuuletus veneen sisällä, tämä auttaa paljon. Lisäksi lokin paskat putsattava heti pois, kun niitä tulee. Juuriharja hyvä.

Syksyllä pressu irti. Laitoin sen pesutuvan lattialle. Kastelin kylmällä vedellä. Mäntysuopa ja juuriharja pesu. Harja varrellinen, ettei selkä mene kontatessa. Huuhtelu kylmällä vedellä. Kylmällä siksi, ettei kutistu. Ei tämä pressua täydellisesti puhdista, mutta riittavän hyvin. Eipähän tarvitse kalliita ja myrkyllisiä pressunpesuaineita käyttää. Vievät lisäksi pintasuojan pois. Lopuksi kuivatus ennen talvisäilöön laittoa.

• VP

Itse laitoin tavalliseen pesukoneeseen ja ohjelma 40 astetta puhdasta tuli.

Kyllästettä kun oli kuivunut pari päivää. Kyllästettä saa laitta vain yli 15 asteen lämpötiloissa.

• sunbrella
        VP kirjoitti:

Itse laitoin tavalliseen pesukoneeseen ja ohjelma 40 astetta puhdasta tuli.

Kyllästettä kun oli kuivunut pari päivää. Kyllästettä saa laitta vain yli 15 asteen lämpötiloissa.

ja entä menikö ne muoviset *ikkuna* palaset miksikään kun tunki ison kuomun pienestä luukusta sisään ja siellä myttääntyy kuitenkin? jyrkät taitoksethan tahtoo tehdä ikäviä jälkiä *ikkunapintoihin*

• hönökki

80% virun valkea on paras homeenpoistaja ja saumat kestää edeskin päin!

• StarBrite2

Star Britella on hyvät tuotteet. Lähtee home mutta väri jää.

• 40vuottapressujapessyt

Liputan Star Britea, kokeillut vaikka mitä, toi on paras,

• Pesukoneeseen

Olen käyttäny pesukoneen 40c ohjelmaa ja pyykkipesuainetta joka syksy jo 4 vuotta noin 10v pressuun . Pvc ikkunat edelleen ok vaikka joutuu sullomaan koneeseen. Kyllästän starbitella joka kevät ja hyvänä pysyy. Vene vedessä huhti-lokakuun loppu.

• kokemuksesta

Kannatettava keino on kastaa huuhteluaineeseen pesun jälkeen ja sen jälkeen pistää paikoilleen kuivumaan. Asettuu oikeisiin mittoihin ilman väkivaltaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7505
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5424
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      261
      4669
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4555
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      64
      3302
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2728
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2378
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      51
      2362
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2352
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2214
    Aihe