Saa..nan kakarat, kävelee suoraan päin

mies35helsinki

Kakaroita ei kai kasvateta enää ollenkaan, kun kävelevät kadulla päin, eivät väistä itseään vanhempaa miestä. Varsinkin parikymppiset ja varsinkin silloin, kun on useampi nulikka yhtaikaa kävelemässä. Koko jalankulkuväylä omitaan ja reitti on suoraan eteenpäin, vaikka tulisi aivan oikeassa laidassa heitä vastaan.

Siitä ei ole kyse, etteikö minua huomaisi, koska minulla EI ole tummat vaatteet. Iso mies en ole, 173 m ja hoikka, mutta kyllä silti pitää väistää vanhempaansa ja vaikka ei olisi vanhempi, kun Suomessa on oikeanpuoleinen liikenne.

Jos tästä lähtien kakaranne tulee mustan silmän kanssa kotiin ja sanoo että joku reilu kolmekymppinen äijä veti turpaan, kun ei väistänyt kadulla, niin se olin minä.

Kasvattakaa saatanan kakaranne tai minä kasvatan, vaikka tulisi kuinka monta syytettä pahoinpitelystä.

37

1289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies35helsinki

Tänään: valaistu tie, hyvä näkyvyys, tiellä siinä kohtaa sillä hetkellä ei ketään muita kuin minä ja vastaan tulevat kaksi parikymppistä kakaraa, leveä katu, minä kävelen kadulla oikealla puolella aivan reunassa, toisen minua huomattavasti pidemmän vastaan tulevan kakaran reitti oli sama, niin hänhän ei väistä, vaan minun pitää mennä melkein autotielle!

Pitää varmaan hankkia pamppu ja alkaa huidella sillä, jos alkaisi löytyä teidän parikymppisiltä kakaroiltanne, joita ei ole kasvatettu, kunnioitusta itseään mvanhempia kohtaan.

• Captain Jack

voit tulla ihan rauhassa koittaan kasvattaan mua. Jos tollanen koulukiusattu kuivankesän orava alkaa riehuun niin lupaan että kakkoseks jäät. Onko se meidän "parikymppisten kakaroiden" hypittävä auto tielle, että tollanen vitun mikki hiiri voi nukkua yönsä rauhassa. Mikään lakihan ei kiellä rinnakkain kävelyä ja uskallan väittää että olet itsekkin moiseen kuolemansyntiin hairahtanut! Herää nyt vittu verkkareistas. Jos sua vituttaa väistää, niin älä väistä. Ja parempi ehkä jättää väliin toi sun "kasvattamises". Voi olla että hyvin nopeasti keräilet muroja kurkustas. On sullakin tylsä elämä, kun pitää tollasesta itkee.

• mies35helsinki
        Captain Jack kirjoitti:

voit tulla ihan rauhassa koittaan kasvattaan mua. Jos tollanen koulukiusattu kuivankesän orava alkaa riehuun niin lupaan että kakkoseks jäät. Onko se meidän "parikymppisten kakaroiden" hypittävä auto tielle, että tollanen vitun mikki hiiri voi nukkua yönsä rauhassa. Mikään lakihan ei kiellä rinnakkain kävelyä ja uskallan väittää että olet itsekkin moiseen kuolemansyntiin hairahtanut! Herää nyt vittu verkkareistas. Jos sua vituttaa väistää, niin älä väistä. Ja parempi ehkä jättää väliin toi sun "kasvattamises". Voi olla että hyvin nopeasti keräilet muroja kurkustas. On sullakin tylsä elämä, kun pitää tollasesta itkee.

viestilläsi nuorten väärän asenteen meille kaikille.

En koskaan kävele vasenta puolta tai jos kävelen ja joku tulee eteen, väistän, koska tiedän olevani väärällä puolella.

Asenteesi on väärä myös siinä, että luulet olevasi parempi tappelussa kuin kaikki muut. Mihin perustat luulosi, että voitat minut tappelussa? Ei tappelu ole koko- tai voimalaji vaan tekniikkalaji. Sillä että olen vain 173 cm ja laiha mies, ei ole merkitystä.

• hene__
        Captain Jack kirjoitti:

Ootkos kova jannu? Helppohan se on täällä anonyymina "kovistella". Tuskimpa sun kaltaselle häiriintyneelle räkänokalle kovin moni kakkoseks jää.

• teiniangstiako?
        Captain Jack kirjoitti:

Ei voi kun vaan toivoa, ettet vaan olisi kenenkään isä. Juuri teitä varten ei lasten pitäisi koskaan syntyä tähän maailmaan.

-Yhden uhoajan kasvattama

• Jalmari 13vee
        mies35helsinki kirjoitti:

En koskaan kävele vasenta puolta tai jos kävelen ja joku tulee eteen, väistän, koska tiedän olevani väärällä puolella.

Asenteesi on väärä myös siinä, että luulet olevasi parempi tappelussa kuin kaikki muut. Mihin perustat luulosi, että voitat minut tappelussa? Ei tappelu ole koko- tai voimalaji vaan tekniikkalaji. Sillä että olen vain 173 cm ja laiha mies, ei ole merkitystä.

Aikuinen äijä kehtaa porata jossain Suomi24:n keskustelu foorumilla ku mikäkin angstiteini. Oot varmaan äitelleskin käyny vinkuun että "mua kiusataan kadulla". Äläkä siä yhtään yleistä. Kyllä siä kadulla kävelee vanhemmatkin väistymättä ja sit kun vetäset päin kerran kunnolla niin johan itketään täälä, kun aamulla heräs verkkarit väärinpäin jalassa. Syyttelet siä nuorten asenteesta, mutta katsoppas ukko peiliin seuraavan kerran ku alat jotain vonkuun. Itselläni ei ole tarvetta alkaa tappeleen jos joku päästään pöpi 3-kymppinen äijä tuuppasee nokkaan kadulla. Siitä voin suoraan painella poliisiasemalle ja kertoa heille tilanteen. Etkö osaa kotiin jos et kävele suoraan vai miksi on niin vaikeaa väistää pari askelta sivulle?

Ja miks vitussa tarvis kunnioittaa vanhempaa? En todellakaan nöyrry kunnioittamaan varsinkaan tuollaista porupilliä, jonka ainoa auktoriteetti oli intissä kun sai alikin nappulat ja sai vapaasti huutaa alokkaille kun takana seiso yksikön kapteeni. Eihän vanhemmatkaan kunnioita kunnon nuoria vaan aina pälistään, että ne nykyajan nuoret on niin laiskoja sun muuta paskaa. Eihän se meidän vika ole, että te olette syntyneet silloin kun maata johti vielä Cesar. Eikä tuollainen ole edes kasvatuksesta kiinni. Sinä olet tainnu olla vaan joku hylkiö jolla oli kavereinaan kaksi lukutoukkaa ja koskaan ei tehty mitään oikeeta hauskaa yhdessä.

• jalmari merimäki
        hene__ kirjoitti:

Ootkos kova jannu? Helppohan se on täällä anonyymina "kovistella". Tuskimpa sun kaltaselle häiriintyneelle räkänokalle kovin moni kakkoseks jää.

mutta käsittääkseni tuo ei ole sinun oma nimesi ja jos on niin on sut kyllä jumantsuikka nimellä raiskattu. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH
        Nuole pussejas pelle.

• Captain Jack

Päättelen tuosta lausahduksestasi että hommaat pampun ja alat sillä mäiskiin, sen ettet muuten pärjää. Ja vaikka kyseessä on tekniikka laji niin kyllähän taistelulajeissa on paino luokat juurikin sitä varten, että jos 120kg kaveri nojaa nyrkin varassa koko painollaan höyhen sarjalaisen nenää vasten, niin siitä on jo "reilu peli" kaukana. Ja omilla viesteilläsikö todistat sen että sinulla ei ole asenne vamma? Ensimmäisenä uhoat käyväsi päälle kättä pidemmän kanssa. Onko toi sitten se teidän yli 30:sten kurppien asenne ihan oikeutettu. Kyllä kadulla saa kävellä kaverin kaa vierekkäin. Se ettei kukaan halua sun kanssas välttämättä vierekkäin kävellä(voi johtua toki vain pahasta hajusta), ei ole meidän nulikoiden vika. Samanlailla maksan veroja, niin minun ei tarvitse sua väistää vain sen takia että olet vanhempi. Kyllä minä rollaattorilla/ pyörätuolilla/ kepeillä kävelevää iäkästä ihmistä väistän ja pidän ovea auki, jos tälläinen tilanne tulee eteen, mutta en itseäni 10v vanhempaa kaveria jolla ei ole fyysistä vammaa(vaikka jonkin tason psyyke lääkityksen kyllä tarvitsisit). Jos sun asentees on se että alat piekseen ihmisiä kun ei kadulla väistä niin mielestäni on täysin oikeutettua että minun asenteeni on tule koittamaan.

"Asenteesi on väärä myös siinä, että luulet olevasi parempi tappelussa kuin kaikki muut. Mihin perustat luulosi, että voitat minut tappelussa? Ei tappelu ole koko- tai voimalaji vaan tekniikkalaji. Sillä että olen vain 173 cm ja laiha mies, ei ole merkitystä."

-Olisiko sillä merkitystä että olen harrastanut enemmän ja vähemmän aktiivisesti nyrkkeilyä 10 vuotta..? ja edelleen jos tarvitee ensimmäisenä ottaa kättäpidempää, kertoo kyllä jotain sun synnynäisistä tappelu taidoistas.

• mies35normaali
        Captain Jack kirjoitti:

Päättelen tuosta lausahduksestasi että hommaat pampun ja alat sillä mäiskiin, sen ettet muuten pärjää. Ja vaikka kyseessä on tekniikka laji niin kyllähän taistelulajeissa on paino luokat juurikin sitä varten, että jos 120kg kaveri nojaa nyrkin varassa koko painollaan höyhen sarjalaisen nenää vasten, niin siitä on jo "reilu peli" kaukana. Ja omilla viesteilläsikö todistat sen että sinulla ei ole asenne vamma? Ensimmäisenä uhoat käyväsi päälle kättä pidemmän kanssa. Onko toi sitten se teidän yli 30:sten kurppien asenne ihan oikeutettu. Kyllä kadulla saa kävellä kaverin kaa vierekkäin. Se ettei kukaan halua sun kanssas välttämättä vierekkäin kävellä(voi johtua toki vain pahasta hajusta), ei ole meidän nulikoiden vika. Samanlailla maksan veroja, niin minun ei tarvitse sua väistää vain sen takia että olet vanhempi. Kyllä minä rollaattorilla/ pyörätuolilla/ kepeillä kävelevää iäkästä ihmistä väistän ja pidän ovea auki, jos tälläinen tilanne tulee eteen, mutta en itseäni 10v vanhempaa kaveria jolla ei ole fyysistä vammaa(vaikka jonkin tason psyyke lääkityksen kyllä tarvitsisit). Jos sun asentees on se että alat piekseen ihmisiä kun ei kadulla väistä niin mielestäni on täysin oikeutettua että minun asenteeni on tule koittamaan.

"Asenteesi on väärä myös siinä, että luulet olevasi parempi tappelussa kuin kaikki muut. Mihin perustat luulosi, että voitat minut tappelussa? Ei tappelu ole koko- tai voimalaji vaan tekniikkalaji. Sillä että olen vain 173 cm ja laiha mies, ei ole merkitystä."

-Olisiko sillä merkitystä että olen harrastanut enemmän ja vähemmän aktiivisesti nyrkkeilyä 10 vuotta..? ja edelleen jos tarvitee ensimmäisenä ottaa kättäpidempää, kertoo kyllä jotain sun synnynäisistä tappelu taidoistas.

Väistän kohteliaasti ja kävelen oikeassa laidassa, mutta sitten on NÄITÄ POIKKEUKSIA eli 15 - 20 v poikia, jotka omivat koko kadun itselleen ja LISÄKSI kävelevät suoraan päin vanhempaansa, vaikka tilaa olisi väistääkin.

Juttu pampusta oli pelkkä heitto, pampun pitämien on laitonta enkä ole niitä, jotka rikkovat lakia.

Jos olet harrastanut vain nyrkkeilyä, niin et tiedä itsepuolustuksesta mitään. Itsepuolusuts perustuu kehon tuntemukseen (nivelten rakenne, arat kohdat jne.) Niin nopeaa 120 kiloista ei löydy, että hän ehtisi lyödä minua naamaan, ennen kuin ehdin väistää. Suuri massa liikkuu hitaammin kuin pieni massa.

• mies35helsinki
        teiniangstiako? kirjoitti:

Ei voi kun vaan toivoa, ettet vaan olisi kenenkään isä. Juuri teitä varten ei lasten pitäisi koskaan syntyä tähän maailmaan.

-Yhden uhoajan kasvattama

ja kasvattaminen ovat eri asioita, ja nyt on nimenomaan kyse siitä, että näitä "kadunvaltaajapoikia" pitäisi jonkun kasvattaa, kun heillä ei ole mitään kunnioitusta muita ihmisiä kohtaan.

• glfghflgfd
        jalmari merimäki kirjoitti:

mutta käsittääkseni tuo ei ole sinun oma nimesi ja jos on niin on sut kyllä jumantsuikka nimellä raiskattu. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH
        Nuole pussejas pelle.

oot nolo pikkuteini.

• jalmari13vee
        glfghflgfd kirjoitti:

oot nolo pikkuteini.

tämäkin pikkuteini pisti säälittävälle foorumiapinalle luun kurkkuun. Olet kyllä sanavarastoltasi varsin lahjakas kaveri, voi luoja. Pakko hirnahtaa tämänkin kanssa kun aasi työjuhtana AAHAHAHAHAHAHA. hene_ vanha silkkipylly imeskelee peukkuaan nyt kotona kun tulikin loukatuksi pikkuteinin toimesta. kjeh kjeh kraah!

• eeryh
        mies35normaali kirjoitti:

Väistän kohteliaasti ja kävelen oikeassa laidassa, mutta sitten on NÄITÄ POIKKEUKSIA eli 15 - 20 v poikia, jotka omivat koko kadun itselleen ja LISÄKSI kävelevät suoraan päin vanhempaansa, vaikka tilaa olisi väistääkin.

Juttu pampusta oli pelkkä heitto, pampun pitämien on laitonta enkä ole niitä, jotka rikkovat lakia.

Jos olet harrastanut vain nyrkkeilyä, niin et tiedä itsepuolustuksesta mitään. Itsepuolusuts perustuu kehon tuntemukseen (nivelten rakenne, arat kohdat jne.) Niin nopeaa 120 kiloista ei löydy, että hän ehtisi lyödä minua naamaan, ennen kuin ehdin väistää. Suuri massa liikkuu hitaammin kuin pieni massa.

eihän siinä nopea tarvitse ollakkaan kun nappaa pillistä kiinni. Koita siinä sitten kipitellä niillä rusakon jaloillas karkuun.

• Paskat teinit

Olen samaa huomannut. Eivät osaa väistää ollenkaan. Pitäiskös pukeutua jonkunlaiseen kaktus pukuun, niin törmäys olis vitun kivulias. :D

• turhaa taistoa

Nuo ohitustilanteet tuntuu aina olevan jotain tahdonvoiman testejä. Mutta jos kävelet oikeaa puolta, ota sitten asenne että kävelet, etkä väistä. Kyllä ne sintitkin väistää jos törmäystilanne uhkaa. Mutta minä ja koirani emme valitettavasti väistä.

Me siis kävelemme sitä väärää puolta. Miksikö? No siitä syystä, että koirani on kookas, ja olemukseltaan monia pienempiä ihmisiä pelottava, ja haluan pitää hänet aina mielummin sen nurmikentän kuin ajotien puolella, ihan jokaisen oman turvallisuuden vuoksi. Itse ainakin autoilijana säikyn heti ajotien vieressä kulkevia koiria, niistä kun ei ikänään voi tietää, vaikka olisi kuinka koulutettuja. Lisäksi sitä mielummin käyttää koiraa siellä syvässä heinikossä tarpeillaan kun siinä metrin nuollulla nurmikaistaleella.

Huvittaa välillä kuinka ajttelemattomat ihmiset yrittää uhmalla kävellä vastaan kun koira ui heinikossa. Eli minun pitäisi siis repiä koira tarpeiltaan kun joku vaan haluaa sinnikkäästi kävellä sitä oikeaa puolta. Näillä ihmisillä on se ominaisuus, että eivät näe muita kuin oman roolinsa, ja se on kävellä siinä oikealla puolen tietä.

Oma olemukseni on myös melko kookas, niin että kukaan ei ole vielä uskaltautunut uhmaamaan ihan hiusrajaan asti. Ja jos tämän tekisi, todennäköisesti väistäisin ihan suosiolla moukkaa sinne heinikon puolelle. Kysehän nyt on kuitenkin vain kadulla kävelemisestä, ei muusta.

• kyllä naurattaa

On sulla raukalla pieni ego, kun sitä rakin avulla pitää pönkittää. "Minä ja koirani emme väistä". Hahhah. No, suotakoon sinulle se pieni ilo, minkä haisevan piskisi ulkoiluttamisesta maailmanomistajan tavoin saat. Minä en muuten kyllä rakkiasi väistäisi senttiäkään.

• edell.
        kyllä naurattaa kirjoitti:

On sulla raukalla pieni ego, kun sitä rakin avulla pitää pönkittää. "Minä ja koirani emme väistä". Hahhah. No, suotakoon sinulle se pieni ilo, minkä haisevan piskisi ulkoiluttamisesta maailmanomistajan tavoin saat. Minä en muuten kyllä rakkiasi väistäisi senttiäkään.

Et sitten viitsinyt lukea loppuun, kun intouduit jo raivoamaan. Koira ei siis ole kävelyllä niin kuin sinä, vaan tarpeillaan tai "lukemassa kirjeitä". Se on koiran luonto. Ja enhän väistä, tai saat hypätä hihnan yli. Mutta tyhmiä vastaan ei viitsi taistella, eli menen kyllä uhoajien tieltä suoraan heinikkoon. Antaa teidän egon kasvatuksenne vain jatkua. Nyt ei siis puhuta voimasta, vaan älystä :)

• mies35helsinki

Viestini koske koiraihmisiä. Väistän aina koiraa - vaikka sitten autotielle. Näilllä nuorilla ei koskaan ole koiraa mukanaan vaan 2 - 10 henkilöä, jotka kävelevät kävelytiellä tai ostoskeskuksessa rinnakkain.

• mies35helsinki
        edell. kirjoitti:

Et sitten viitsinyt lukea loppuun, kun intouduit jo raivoamaan. Koira ei siis ole kävelyllä niin kuin sinä, vaan tarpeillaan tai "lukemassa kirjeitä". Se on koiran luonto. Ja enhän väistä, tai saat hypätä hihnan yli. Mutta tyhmiä vastaan ei viitsi taistella, eli menen kyllä uhoajien tieltä suoraan heinikkoon. Antaa teidän egon kasvatuksenne vain jatkua. Nyt ei siis puhuta voimasta, vaan älystä :)

tavaran kuskaajat jne. ovat tietenkin asia erikseen ja heitä väistetään.

• Yllättävä kukkahattu

Olen huomannu saman asian monessa eri jalkakäytävän käyttäjässä. Äidit lastenvaunujensa kanssa, kaikenikäiset pyöräilijät, skeittaajat, rullaluistelijat, rollaattori ukot ja akat, kulkijat yleensä jopa autot. Kukaan ei osaa väistää, siksi päätin etten väistä minäkään. Olisettepa nähneet sen keski-ikäisen pyöräilijän ilmeen kun en koirani kanssa väistänytkään märälle nurmikolle kun pyöräilijä tuli vastaamme keskellä jalkakäytävää. Seurauksena väistämättömyydestäni käteni osui ohjaustankoon ja pyöräilijä menetti ajopelinsä hallinnan saaden enemmän mustelmia kuin minä. Hyvä. Tai tapaus jossa kymmenisen kpl 13-14 vuotiasta poikaa mateli jalkakäytävällä kaljaa juoden, osa laudoilla osa pyörillä ja jalan, päästämättä ketään ohitseen herjaten muita kulkijoita äänekkäästi. Kävelin yhden poijan taakse, aivan kiinni eikä kestänyt kauaa ennen kuin poikä kääntyi sanoakseen jotain ivaavaa toisten yllyttämänä. Kun poijan pärstävärkki oli kääntynyt puoliksi minun suuntaan tartuin häntä salamana takinliepeistä ja nostin 20 senttiä ilmaan ja kysyin ystävällisesti josko hän oli saanut tapakasvatuksensa samasta paikasta kuin minä. Koko seurueelle tuli kiire hajaantua. Hyvä näin.

• Rollataan taas

Joo, mutta kyllä sun sitä rollaattorilla kulkevaa pappaa täytyisi väistää. Sen on paljon vaikeampi väistää kuin sinun. Osaathan itse käyttäytyä ja väistää sellaista, jonka käveleminen ei ole helppoa?

Ja jos ei inhimilliset seikat kiinnosta, niin maksat ainakin enemmän veroja, jos se pappa ei uskalla kulkea nuorten öykkärien täyttämällä kadulla niitä vähiä voimiaan ylläpitämässä niin, että todennäköisyys joutua vuosikymmeniksi vuoteeseen hoivattavaksi potilaaksi kasvaa. On meinaan kallista ja epäinhimillistä touhua sellainen.

• Ei nyrkkiä

Tervehdi iloisesti ja kysy, onko vastaantulija tulossa syliin. Levitä kätesi koska olet niin suosittu.

• oijh

Jos ne 'kakarat' on kaks kymppisii, niin ei kannata yllättyy jos ite tuut silmät mustana kotii :D

• mies35helsinki

ihan kuin en itse olisi koskaan ollut parikymppinen. Olin 19-vuotiaana 11 kk armeijassa ja kyllä sen ajan muistan oikein hyvin.

• mies35helsinki

hyvin esille, täällä uhoavat nuoret, että monilla nuorilla on asennevamma vanhempia ihmisiä kohtaan - ja se asennevamma on näköjään paljon pahempi kuin luulin!

• jalmari13vee

ihan kuin en itse olisi koskaan ollut parikymppinen. Olin 19-vuotiaana 11 kk armeijassa ja kyllä sen ajan muistan oikein hyvin.

Nyt en ymmärrä miten sinun 11 kuukautta aikuisten lastentarhassa vaikuttaa siihen kuka tulee kotiin silmä mustana. Ja tiedostan että tänä päivänä armeijassa ollaan kuitenkin 6-12kk. Tällä periaattella jäät monellekkin nuorelle 12 kuukautta palvelleelle kakkoseksi. Kerää ny ittes mies ja lopeta tuo ylenpalttinen poraaminen ja osta lentokone millä voit kulkea niin ettei ketään tarvitse väistää, jos asiat todella on noin huonosti. Herää kysymys että eikö sinulla ole muuta elämää kun valittaa maailman pienistä sinua kohtaan tehdyistä vääryyksistä ja syyttää siitä lasten vanhempia. Hommaappa itelles mukula ja kasvata se meille kaikille esimerkiksi sinun näkemyksestäsi tähän asiaan. Kovin vaikeaa sinun kaltaisen kuumakallen tosin on naista saada kun ei ketään kiinnosta kuunnella sitten valitustasi siitä kun söhit väärään reikään eikä väliliha väistänytkään sinua kunnioittamaan.

• repa32

hyvin esille, täällä uhoavat nuoret, että monilla nuorilla on asennevamma vanhempia ihmisiä kohtaan - ja se asennevamma on näköjään paljon pahempi kuin luulin!

tuot helvetin näkyvästi esille kuinka asennevammanen itse olet... luetko yhtään kirjoittamaasi? suosittelisin vähän miettimään tuota huutelua nuorille asennevammasta kun itse olet vielä pahempi. Itselläni henkilökohtaisesti ei ole mitään vanhempia ihmisiä vastaan, mutta tälläisessä tilanteessa teen poikkeuksen. Itselläsi tuntuu olevan paha asennevamma nuoria kohtaan ja olet todistanut sen jokaisessa viestissäsi. Lopeta tuo yleistäminen. Elisa_83 puhuu tuossa alempana asiaa, kun sanoo että ongelma on kaikenikäisillä. Ainoa joka täällä ei tunnu tajuavan sitä olet sinä. Sinä olet tavallinen tallaaja siinä missä kaikki muutkin. 11 kuukautta armeijassa, ikäsi ja se että asut helsingissä ei tee sinusta minkään sortin valtiasta. Mielestäni on ihan oikein, että juuri sinua ei kunnioiteta millään tavalla, koska halveksut ja syytät nuoria ja heidän vanhempiaan sellaisesta asiasta missä iällä ei ole mitään tekemistä. Mikä sinä ylipäänsä olet kertomaan kenellekkään miten heidän tulisi lapsensa kasvattaa.

• Elisa_83

ei ole ainoastaan nuorilla, vaan kaikenikäisillä. Minua rasittaa suunnattomasti se, että joidenkin ihan normaalisti liikkuvien aikuisten (18-60 vuotiaiden) mielestä minun tulisi väistää heitä lastenvaunujen sekä koiran kanssa. Hei haloo! Ei kai sillä nyt niin ole väliä kumpaa puolta kulkee, eikö se voisi väistää, jonka on helpompi niin tehdä?

Itse väistän aina rollaattorilla tai pyörätuolilla kulkevia sekä vanhoja ihmisiä, joiden liikkuminen on selvästi hankalaa. Lisäksi väistän toisia vaunujen tai koiran kanssa kulkijoita, mikäli minä olen vasemmalla puolella. Mutta jos nyt satun olemaan itse vasemmalla puolella, niin en ymmärrä, miksi pitäisi alkaa repimään koiraa ojasta ja kankeamaan vaunuja tien keskelle vain siksi, että joku kolmekymppinen pääsee ohitse koukkaamatta metrin verran. Rasittavaa itsekkyyttä.

• kaikkea sitä kuulee

Miksihän kävelet väärää puolta? Etkö erota vasenta oikeasta? Outo vamma - johtunee itsekkyydestäsi.

• Elisa_83
        kaikkea sitä kuulee kirjoitti:

Miksihän kävelet väärää puolta? Etkö erota vasenta oikeasta? Outo vamma - johtunee itsekkyydestäsi.

siksi, että minulla on koira, jonka on varmaankin parempi tehdä tarpeensa ojan puolelle, kuin pyörä- tai autotielle?? Jestas, miten jotkut eivät todellakaan osaa ajatella asioita toisten kannalta.

Alankin käyttämään koiraa asioillaan aina ihan siinä valkoisen keskiviivan päällä, katsotaan mitä mieltä siitä ollaan. Kunhan ei nyt vahingossakaan seiso tai kävele hetkeäkään väärällä puolella. Sitä paitsi kävelijöiden ei ole pakko kulkea kävelytien oikeaa puolta, tiedoksi vain.

• tuokin
        Elisa_83 kirjoitti:

siksi, että minulla on koira, jonka on varmaankin parempi tehdä tarpeensa ojan puolelle, kuin pyörä- tai autotielle?? Jestas, miten jotkut eivät todellakaan osaa ajatella asioita toisten kannalta.

Alankin käyttämään koiraa asioillaan aina ihan siinä valkoisen keskiviivan päällä, katsotaan mitä mieltä siitä ollaan. Kunhan ei nyt vahingossakaan seiso tai kävele hetkeäkään väärällä puolella. Sitä paitsi kävelijöiden ei ole pakko kulkea kävelytien oikeaa puolta, tiedoksi vain.

Jalankulkijoilla ei ole velvoitetta kulkea tien reunassa paitsi silloin kun jalkakäytävää tai kevyen liikenteen väylää ei ole. Toisin on polkupyöräilijöillä, sillä polkupyörähän on ajoneuvo. Tämä raukka helsingistä voisi itsekin tutustua liikennesääntöihin, kun ei sitä vielä 35 vuoden aikana ole kerinnyt tekemään. On ollu vissiin kiire laatia omia sääntöjä, joita ei noudata muut kuin hän itse ja nyt leikkii poliisia täälä.

• Kaakattajat??

"eivät väistä itseään vanhempaa miestä"

Just nämä joille oma napa on se ainoa ja muut ovat roskaa joiden kustannuksella on hauskaa ilakoida, ovat Intiassa kastittomia, vailla sivistystä.

Täällä ylläpidetään valheellista "tasa-arvoa" ja nämä kotivammaiset häiriköivät sitten normaali-ihmisten elämää?

Kotivammainen, lue lisää? Joskus tämä kotivammaisuus jatkuu läpi elämän, tässä esimerkki:

"vaari sitä sorttia että ei koskaan - ei siis ikinä ole voinut antaa tunnustusta - ei omille lapsille - ei lastenlapsille.
      Naureskelee, jos jollekin käy vaihinko, satuttaa itseään yms."

http://keskustelu.suomi24.fi/node/6961233

• AikuiNeN...

Missäs on sinun sivistyksesi tai kasvatuksen tulos? Luuletko tosiaankin, että saat väkivallalla nuoret tai nuoret aikuiset jotenkin muuttamaan käytöstään. Ehkäpä sinä oletkin se jonka naama ärsyttää; onko nuorilla oikeus vetää lättyy sinua, jos ajattelevat, että sinä et väisty?

• kiltti_tyttö

Minut on pienestä pitäen olemaan kohtelias ja hyvätapainen. Vanhemmilla ihmisillä taas ei tunnu olevan minkäänlaisia käytöstapoja! Muutaman kerran mummot on rollaattoreineen pari-kolme rinnakkain vallanneet jalkakäytävän. Itse joudun kulkemaan suunnilleen ojassa koiranpaskojen seassa tai hyppäämään autotien puolelle kun mummot juttelevat keskellä jalkakäytävää. Nämä vanhukset ovat niinkuin eivät huomaisikaan minua eivätkä todellakaan siirry senttiäkään, puheenpälpätys reumavaivoista vaan jatkuu. En tarkoita, että vanhusten pitäisi kadota edestäni, olisi kiva jos hekin hieman osoittaisivat kohteliaisuutta ja tiivistäisivät. Ei ole mukava loikkia autotielle.

Kaupoissa ostoskärryt jätetään käytävälle poikittain, mummot kerääntyvät juoruamaan tukkien käytävän. Saan vihaisen mulkaisun osakseni jos kohteliaasti kysyn, että "anteeksi, pääsisinkö kulkemaan tästä". Jos odotan vuoroani täyden ostoskärrin kanssa kassajonossa, saatan päästää jonkun edelleni jos hänellä on vain pari ostosta käsissään. Ikinä kukaan ei ole päästänyt minua edelleen vaikka olisin ollut ostamassa vain purkkapussia.

Olen 18-vuotias opiskelija, siistin ja ystävällisen näköinen tyttö. Naamassani ei roiku hakaneuloja enkä muutenkaan vaikuta "ilkeältä, huonokäytöksiseltä teiniltä". Antaako ikä oikeutuksen kohdella nuorempiaan huonosti? Ikävää, että sinä "mies35helsinki" olet saanut tuollaisen kuvan nuorista. Kyllä niitä huonosti käyttäytyviä löytyy ihan jokaisesta ikäluokasta.

• nytvittuoikeesti

Se on kyllä täysin totta, että vanhemmat ihmiset käyttäytyvät usein erittäin törkeästi nuorempia kohtaan. He ilmeisesti kuvittelevat, että heidän ei tarvitse kunnioittaa meitä nuoria paskan vertaa.

Yksi hieno esimerkki tästä oli, kun muutaman ystäväni kanssa olimme melkein tyhjässä raitiovaunussa ja pari vanhempaa naista nousi kyytiin. Ystäväni istuivat näillä "mummopaikoilla" ja kuten sanoin, niin vaunu oli melkein tyhjä muutamaa ihmistä lukuun ottamatta. No tämä toinen vanhempi nainen nosti kauhean metelin siitä, miten hänen pitää päästä istumaan juuri näille paikoille. Hiukan siinä ihmeteltiin, kun tämän naisen vieressä oli juuri muutama vapaata paikkaa ja koko takavaunu oli tyhjänä.
        Kiltteinä tyttöinä ja poikina sitten kuitenkin vaihdettiin paikkoja tämän akan mieliksi, mutta nainen jatkoi kovaan ääneen valittamista. Muutaman pysäkin jälkeen kuitenkin ratikkaan nousi tarkastajat ja tämä hermoja raastava naishenkilö sai sakot, koska ei omistanut lippua. Siinä vaiheessa olin kyllä vahingoniloinen.

Myös liian usein on käynyt niin, että vanhemmat ihmiset kävelevät törkeästi päin kadulla. Monesti ei ole ollut edes mahdollisuutta väistää, koska nämä ihmiset tuppaavat kävelemään selän takaa päin niin, että monesti olen melkein kaatunut naamalleni maahan. Että siinä sitten se nuorten törkeydestä valittaminen

• mikäs mun on

Mutta selvästi enemmän tuota en väistä ,on nuoret naiset ,,kuljetaan kuin lammaslauma,, mutta niin itsekkin olen vuosikausia huomannut että itse saa aina olla väistämässä ,l mutta en enää pariin vuoteen ole väistänyt ,,siinähän sitten tälläinen 100kg juippi törmää 50kiloseen niin aina ne on kivasti lennähtänyt,, sen ymmärrän että joku 10v ja alle pyörii kaupassa kuin päässilimäänen mutta aikuiset ihmiset ,, ei ymmärrä

• Anonyymi

Täytyy kyllä kaikille sanoa että täällä vauva.fi:ssähän ne tosimiehet uhoilevat :)

Jos asiaa ajatellaan ihan ilman urputusta niin tämä ei ole mielipide vaan fakta. Jos satun joskus kävellen olemaan liikenteessä olen myös nähnyt tämän välinoiyämättömyyden yleensäkkin kaikkia paitsi Peraa kohtaan joka sattuu olemaan kilpailrvasta jengistä ja kattonut myös liikaa karate elokuvia.

Ei ole iso asia pysähtyä pohtimaan tätä hieman jos sattuu olemaan kylän kingi Rane ja kuuluu tohon ikäryhmään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      106
      4858
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3233
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3155
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      415
      2276
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      237
      1402
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1233
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1217
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      71
      1166
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1138
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      121
      1042
    Aihe