Hei! Onko kenelläkään kokemuksia/neuvoja?
Sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä ja nyt tuntuu että lääkitys ei ole ihan kohdillaan... Ketinopir menee mutta en tykkää sen puuduttavasta vaikutuksesta.
Minulla on ollut jo kauan aikaa myös lähes psykoosinomaisia ahdistuskohtauksia. Kun se iskee päälle, en tajua enää mitään. Viimeksi viiltelin jalkana ja mahani todella pahasti. Nyt haavat parantumaan päin mutta en todellakaan tahtoisi satuttaa itseäni. Jälestäpäin kaduttaa.... Vielä kun olen aloittamassa parisuhteen, miten ihmeessä kerron omista psyykkisistä ongelmistani? entäpä kun näytän siltä kuin olisi juossut päin ruohonleikkaajaa? Omaan päihdetaustan, nyt ollut kuiteskin yli 5-v selvänä. Kuitenkaan en saa bentsoja tms. kaappiini jos tällaisia vainoharhaisia paniikki/ahdistuskohtauksia iskee. Ärsyttää ettei edelleen luoteta.
Tiedän kliseet että pitäisi soittaa jollekin ja blaa blaa mutta kun ahdistuskohtaus iskee, ei kyllä soittaminen tule ensimmäisenä mieleeni. Enkä koe säännöllisiä käyntejä psykologillakaan hyväksi, en koe saavani niistä mitään apua. Saattaa mennä parikin kuukautta hyvin, sitten tulee piikki taas alaspäin ja kaikki menee vituiksi. En näe valoisuutta missään. En kuitenkaan ole niin suicidaalinen että itsensä tappaminen kävisi mielessä. Enkä myös tahtoisi syödä älyttömästi turruttavia, pöhöttäviä lääkkeitä, apua!
Kaikki nämä vaikuttavat työhöni, omaan hyvinvointiini, läheisiini ja ennen kaikkea ihmissuhteisiini. Jos löytyy kokemusta tai neuvoja mitkä on auttaneet, niin pistäkää ihmeessä tulemaan. Tunnen olevani taas umpikujassa.
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Itsensä satuttaminen ja kaksisuuntainen mielialahäiriö
3
670
Vastaukset
- johanna_mielipuoli
Ranteita on tullu viillettyä maniassa kun on niin aggressiivinen ettei tiedä mitä oikein tekisi. Myöskin nilkat on saaneet oman käsittelynsä. Nyttemmin oon viiltelyn lopettanu mutta sitä kesti 6 vuotta.
Kannattaa vaikka repiä puhelinluettelo silpuksi tai muuta vastaavaa kun alkaa ahdistamaan ja tekee mieli viiltää.
Itse tosin hakkaan nykyään nyrkeillä jalkojani ja mahaan kun ahdistaa. Ei hyvä sekään mutta eipähän jää pysyviä jälkiä. - jaty
vanhempien kanssa ongelma josta ei itse selviä voi ainakin jakaa tuskaansa.Tämän taudin kanssa ei ole leikkimistä ajaa monen täysin nurkkaan ja kun ei ole enää pakotietä on vain yksi vaihtoehto.Kaikkien läheisten täytyy saada sinua tukemaan yhteiset palaverit psykiatrin kanssa kuinka nyt edetään lääkitys kohdalleen vaikka sairaalassa ja pitkä sairasloma yhteistä aikaa että kaikki käsittää taudin vakavuuden.Sinä olet syytön bipoon ei kannata aloittaa suhdetta joka rasittaa.Rakkauskin auttaa ja vanhempas rakastaa sua yli kaiken mutta eivät näe ongelmaa eivätkä tiedä miten voisi auttaa.Hieno juttu että et juo se auttaa sinua jo todella paljon jää turhat itsemurha ajatukset selvinpäin ajatuksiin.Toivon todella että kerrot ajatuksiasi saat vähän rauhaa itsellesi.
- yks toinen
Ketinopir taitaa olla sinulle väärä lääke. Järjestä tämä asia ensin.
Huonoina aikoina minullakin oli itseni vahingoittamista. Kitkeränä muistona joitakin arpia. Lohdutukseksi voin kertoa, että tuo touhu ainakin minulla loppui sitten aikanaan. Liekö syy, että on lääkitys kohdallaan vai että muuten vain tämä kirottu tauti päätti helpottaa/muuttaa muotoaan.
Pidän sinulle peukkuja! Uskon, että tilanteesi vielä parantuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2234111Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1112593Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382325Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811416Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te861298- 481159
- 751037
- 59913
- 45896
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58891