Pelottaa mennä kouluun.Pyydän auttakaa.

jjessu

Mua pelottaa ihan sikana mennä kouluun. En nyt oo ollu. Mulla on kai sos.pelko ja ahdistuneisuutta.
Mua pelotta kun jouttuu lukemaan ääneen ja puhumaan ihan pienikin juttu esim vaikka sanoo ihan yks sanakin. Olen käynyt tästä terkalla,kuraatorilla,lääkärillä, psykiatrisella sairaanhoitajalla,toisella lääkärillä.
Mitä teen kun kouluun menosta ei tuu mitään? Koulussa ollaan openi kanssa sovittu et mun ei tarvi esim ääneen lukea jos en halua. Mut kummiskin toisis luokis ja valinnaisis. Mua pelottaa ihan hirveesti valinnaisekkin. Paniikkihäiriös mul tullee: ääni värisee,sydän hakkaa,kädet hikoillee,pyöryttää,paha olo.Se on jotain niin hirveetä. Mua ei kiusata ja mulla on ystäviä. Kotona kaikki on suht hyvin. En tiädä mistä tää tullee. Toivon että saan teiltä apua. Mulla on ainaskin pienempänä ollu jtn ongelmii jtn raivokohtauksia yms liityykö ne tähän jotenkin? siis joskus 4--8v. Voisikohan kaikki valinnais aineet kokonaan jättää.
Mua pelottaa ihan sikana pelkkä ajatuskin. Auttakkaa.

13

4541

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ragtime

Hei,
      On olemassa lääkkeitä, jotka auttaa. Toinen vaihtoehto voisi olla myös suorittaa koulu yksityisoppilaana tai etäopiskeluna esim. etälukiossa. En tiedä, oletko peruskoulussa vai lukiossa, mutta et pysty voittamaan tätä pelkoa itse. Se on oire jostakin. Mulla on ollut sama oire 15 vuotiaasta, eikä se parane. Lieventyy kyllä iän mukana.
      Älä jää yksin. Hae apua!
      Sydämestäni haluan rohkaista sua! Älä anna periksi. Pyydä oikeutta suorittaa opintoja jollain muulla tavalla, kuin olemalla tunnilla.

• xx..

Olisihan se ollut liian helppoa, jos olisi saanut jäädä pois koulusta, jos pelottaa. Pieniä oppilaita pelotti, kun opettaja tukisti, jos teki jotain väärin. Päänahkaa kirveli sitten ja sen kyllä muisti. Joskus opettaja löi karttakepillä.
      Sinun pitäisi pelätä enemmän sitä, mitä tapahtuu jos et mene kouluun.

• sfd

Ei se nyt ihan noinkaan ole. Kyllä jokainen voi pelätä, mutta ei pelko kaikilla aiheuta voimakkaita fyysisiä oireita. Sitä ei tajua se jolla niitä ei ole ollut. Ittenikin oli aluksi vaikea myöntää että oireeni ovat psyykkisiä kun kyllähän minä pystyn psyykkeeni hallitsemaan. Mutta nyt myönnän että enpähän pysty.
      Ennen meni ihmisillä elämä pilalle näiden oireiden vuoksi, nykyään niitä voidaan lääkitä.
      Sun pitäisi tosiaan päästä yksityisopetukseen tai sitten kotiopetukseen jos vanhempasi siihen pystyvät. Älä pilaa nuoruuttasi kärvistelemällä tunnilla. Onneksi opettajasi tuntuu ymmärtäväiseltä. Tietääkö ystäväsi tästä?

• 87stfgv

lapsilla ja nuorilla on samat ongelmat ja he ovat saaneet apua. jo sekin auttaa kun ope tietää ja auttaa ja on kavereita. yksinolo kotona voi aiheuttaa jonkinlaista erakoitumista. tutussa porukassa opiskelu on kuitenkin ihan mukavaa varmaan ja koulukin etenee, yksin on vaikea opiskella...

• pave

Luuseri meinikiä. Niskasta kiinni ja menoksi, elämäähän se vain on. Itseänikin pelottii 7:lk:sta alkaen ääneen lukeminen ja esiintyminen hirveästi. Mokailin useita kertoja esim silloin kun pidin yksin estitelmää, teki mieli lähteä juoksemaan, mutta eräänä aamuna ajattelin tulevaa esiitelmää ja sanoin itselleni'' Haista vittu en anna tän pilata mun elämää... ''Ny olen lukiossa ja esiintyminen on vain pieni osa elämää.

• älä stressaa

Tiedän miltä susta tuntuu, älä huoli. Käytkö kuraattorilla viikottain? Suosittelisin, että kävisit. Jokin lääkitys voisi auttaa sinua, pääsisit vähitellen eroon pelon ja jännityksen tunteista sekä paniikeista myös. Keskusteluapu on kuitenkin yhtä tärkeää kuin lääkkeellinenkin apu. Onko sinulla muita oireita, esimerkiksi nukkumisen kanssa ongelmia?

Tsemppiä, älä stressaa koulusta sitä kyllä kerkeää käydä! Hyvinvointisi on tärkeämpää.

• Lääkäri10

Jos pelkäät lukea ääneen, olisiko kyseessä lukihäiriö? Vaikka ääneen lukeminen pelottaa, kannattaa lukea silti, että pelko häviäisi. Kannattaa jutella lääkärin kanssa ja pyytää häntä ottamaan selvää asiasta.

• Juku8

Mä niin haluun auttaa!! www.sitoumus.blogspot.fi Löydetään toisemme tätä kautta, kohtalotoveri!

• amanda85

Kuulostat aivan minulta nuorempana. Ehkä kannattaa yrittää sopia muidenkin opettajien kanssa, että ei tarvitsisi lukea ääneen yms. Varmasti onnistuisi tuollainen järjestely muillakin tunneilla. Mielestäni kenenkään ei pidä joutua pelkäämään ja kärsimään koulussa. Jos opettajat ovat yhtään ammattitaitoisia, niin kyllä he ymmärtävät. Siinä vain menee koulunkäynti pilalle, jos se on yhtä pelkäämistä. Ja pidemmän päälle se aiheuttaa vain ongelmien pahenemista ja voi tulla kaikkea masennusta ja ahdistusta.

• Myös

Kuinka minun kannattaisi toimia jos minullakin on melkein samaa.esiintyminen luokan edessä jännittää ja aamulla kouluun meno mutta olen jollain tavalla selvinnyt.mutta hänelle joka pelkää mennä kouluun niin koita olla rohkea vain🤔tiedän sen tunteen

• t48732198

Ongelmana on tämä mielipuolinen yhteiskunta, joka haluaa kehitellä kaikenmaailman pakkoja ihmisille, joille ne eivät sovi, tai ei kiinnosta. Ei kaikkien tarvitse olla lavamuusikkoja ja rock-tähtiä, mutta riistoyhteiskunta haluaa luoda tällaisen illuusion /myytin, että täytyy olla ihmisen jotain huippua, että ylipäätään edes pärjää. Oikeasti moni on pärjännyt varsin vähillä lahjoilla, ja vähällä koulutuksella, tai sanoisinko, että monesti on ihmetyttänyt, millä sianihralla nuokin öykkärit ajattelevat. Eikä tarvittu kaikille menestyjille valtava terapeuttilauma ympärille pyörimään. Suuri osa tästä touhusta on vain bisnestä: koulutusbisnes, julkisen sektorin työläisten bisnes, ja muuta bisnestä. On olevinaan viisasta huomata ongelmia ja sitten tarjoutua niiden korjaajaksi tai terapoijaksi. Esimerkiksi mainitsisin vaikka nämä remonttibisnekset, jotka mainostavat, että nyt seudullanne kiertää tällainen ja tällainen kuntokartoitus. Kuin olisi jokin virallinen määräys, että tämä pitää nyt taloon tehdä. Sitten asiantuntijan syvällä rintaäänellä havaitaan "vikoja" tai mahdollisuus ennaltaehkäisyyn -jonka voi tehdä, yllätys yllätys, tämä sama firma itse! Ihmiset ostavat ja maksavat kuin lumottuina, kun joku vakuuttavalla tyylillä esiintyy asiantuntijana. Maailma on täynnä kieroilua, ja hölmöjä mainonnan uhreja.

• Kaikki on hyvin monet kokee tuota. Itse suosittelen käymään esim terapiassa.Anteeksi jos kirjoitan väärin ja myöhään.

• Anonyymi

mitä jos koulussa pelottaa ihan sikana ja ei ole iloinen mieli tarvitsisin vähän ohjeita miten saan pelon pois koulussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      66
      5381
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      132
      4175
    3. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      77
      1732
    4. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      63
      1405
    5. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      261
      1117
    6. 47
      1092
    7. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      122
      930
    8. Ajattele, miten häviävän pieni

todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim
      Ikävä
      43
      762
    9. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      31
      703
    10. Pieni vinkki miehelle

Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.
      Ikävä
      38
      662
    Aihe