Varokaa Dna:n asiakkaat!

Jeess

Nyt palo hermot lopunkin tuohon puljuun. Itelläni on ollut dna:n liittymä ja oli vaikea saada sanottua se irti.Nyt sitten olen kuullut Saunalahdella töissä olevalta ystävältäni,että myyjät pelaa todella kieroa peliä tuolla. Määräaikaisia sopimuksia jatketaan tai tehdään ilman asiakkaan lupaa,asiakkaalle tarjotaan etuuksia kun on vaihtamassa operaattoria ja vaikka asiakas selvästi sanoo EI,sopimus tehdään siitä huolimatta eikä vaihtaminen siis onnistu.Saunalahdelle tehdään hallaa aivan tahallaan,asiakkaista yritetään pitää väkisin kiinni,halusi asiakas sitä tai ei.

Sanon vaan että,toivon näille myyjille jotain rangaistuksia,tuohan on laitonta laittaa ihmisille liittymä ja sopimus ilman lupaa!!Puheluthan kuuluisi nauhoittaa,epäilen vahvasti että dna:n myyjien puhelut "katoaa" siinä vaiheessa jos tulee riitatilanne ja vaaditaan reklamaatiota.

Olkaa siis ihmiset varovaisia dna-myyjien kanssa!!Ja jos olette vaihtamassa operaattoria ja otatte dna:n tarjoamat etuudet kuitenkin vastaan,ehtona on kuulemma määräaikainen sopimus että saat edes ne edut!!ja kuinka moni on ne luvatut etuudet sitten loppujen lopuksi edes saanut?

boikottiin koko paska ja iso haloo noista laittomista liittymien ja sopimuksien tekemisestä!!

17

3929

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • freo

Aikoinaan kun halusin vaihtaa Dna laskutusliittymän Dna arvoon myyjä ei ymmärtänyt lainkaan,että miksi halusin vaihtaa liittymää?Hän vain rupesin mainostamaan minulle uutta laskutus liittymää.Menin sitten toiseen liikkeeseen ja kas!Sain vaihdettua liittymäni Arvoon ilman minkäänlaisia lisämainostuksia.

• hdjghjdghjfdffss

reilua lähettää 75v mammalle teksti viesti että etuohjelmasi päättyy jos et tee mitään se jatkuu 12kk

ja noi 75v osaa hyvinlukea viestit ek jee reilu.. elisa/sauna/sonera on

• Morkonen

Etuohjelma ei jatku noin.Jos ei tee mitään se jatkuu 1 kk kerrallaan.
        Dnan etuohjelma ilman uutta sopimusta ei jatku 12kk eikä ole koskaan jatkunutkaan. Elisa/Sauna/Sonera on.

• Fucked up!
        Morkonen kirjoitti:

Etuohjelma ei jatku noin.Jos ei tee mitään se jatkuu 1 kk kerrallaan.
        Dnan etuohjelma ilman uutta sopimusta ei jatku 12kk eikä ole koskaan jatkunutkaan. Elisa/Sauna/Sonera on.

Itselläni oli sama ongelma, elokuussa tein liittymätilauksen ja määräaikainen sopimus piti saada purettua uuden operaattorin puolesta valtakirjalla. Ihemettelin kun mitään ei kuulunut pitkään aikaan kunnes minulle soiteltiin ja kerrottiin että valtakirja ei ollut käynyt Dna:lle vaan minun pitäisi sopimus itse purkaa!
        Soitin Dna:n asiakaspalveluun ja katkaisin määräaikaisuuden...valitettavasti en älynnyt pyytää sitä kirjallisena. Pari viikkoa sitten minulle soitettiin uudestaan ja kerrottiin uudelta operaattorilta että tilausta ei voitu tehdä koska se oli katkennut vieläkin määräaikaisuuteen, sain sellaisen käsityksen että en ole ainoa asiakas jolle näin on käynyt... kuulin myös että täsät asiasta olisi tulossa juttua lähiaikoina jossain Ylen- televisio- ohjelmassa, onko kenelläkään tietoa mistä ohjelmasta on kyse???

• Still Fucked Up!
        Fucked up! kirjoitti:

Itselläni oli sama ongelma, elokuussa tein liittymätilauksen ja määräaikainen sopimus piti saada purettua uuden operaattorin puolesta valtakirjalla. Ihemettelin kun mitään ei kuulunut pitkään aikaan kunnes minulle soiteltiin ja kerrottiin että valtakirja ei ollut käynyt Dna:lle vaan minun pitäisi sopimus itse purkaa!
        Soitin Dna:n asiakaspalveluun ja katkaisin määräaikaisuuden...valitettavasti en älynnyt pyytää sitä kirjallisena. Pari viikkoa sitten minulle soitettiin uudestaan ja kerrottiin uudelta operaattorilta että tilausta ei voitu tehdä koska se oli katkennut vieläkin määräaikaisuuteen, sain sellaisen käsityksen että en ole ainoa asiakas jolle näin on käynyt... kuulin myös että täsät asiasta olisi tulossa juttua lähiaikoina jossain Ylen- televisio- ohjelmassa, onko kenelläkään tietoa mistä ohjelmasta on kyse???

Löysinkin tiedon itse, kyseessä lienee tämä ohjelma:

Ajankohtainen kakkonen
        TV2 ti 10.11. klo 21:00

Teleoperaattorit sodassa - tulilinjalla asiakkaat

• jaapajaapajaajoojee

n97kan ostin siksi, kun siinä oli piirustusmahdollisuus, sanoivat että on ainoa puhelin, mihin voi piirtää näyttöön ja tallettaa sen. ja sanoivat että lataa akku mahdollisimman pian täyteen. pistin akun heti kotona lataukseen, ja kuulin sen latauduttua netistä nokian sivuilta, että sen pitäsi ensin antaa tyhjentyä täysin nollaan ennen latausta, tai akun elinikä puolittuu! eivätpä kertoneet asiasta dna:lla!
      noh, siinä meni siis akku, ja sitten kun sammutin puhelimen illalla, kun siiinä oli vielä 3 pykälää akkua jäljellä, niin eikös aamulla ollutkin akku tyhjä, ei meinannut alkaa latautua edes omalla laturilla, sillä mukana tulevalla laturiadapterilla puhelin ei tehnyt mitään. joku siis söi virtaa vaikka laite oli pois päältä! ihmettelin myös, miksi sammutettaessa laite käy läpi joka ikisen ohjelman, jossa olet käynyt päivän aikana, nytkin kone "sammutti" ensin viimeisimmän tekstiviestin, netin, gps-kartan, 2 peliä, asetukset, piirustusohjelman, kuvienkatselun, kameran, sekä lopulta itsensä. vein puhelimen huoltoon, dna ei edes kysynyt haluanko vaihtopuhelinta siksi aikaa, kun omani on huollossa, eikä vastannut siihen kun sanoin myyjälle kaikkien kuullen; "miten te saatte myydä tällaisia prototyyppejä?, täähän on täys p^fska!" no myyjä kertoi että huollossa menee noin 2 viikkoa. äsken tuli huollost tekstari (3 viikon lopussa) että eivät osaa korjata kännykkää, lähettivät sen nokian huoltoon, ja että menee vielä ainakin 2 viikkoa!!! älä osta nokia n97 kaa! osta mäkkis eli apple eli macintosh eli ainoa oikea kosketusnäyttöpuhelin!

Ostin sitte ilman kytkyä n97 puhelimen, josta kerron kohta lisää.
      DNA ssa pakotettiin ottamaan liittymän oton yhteydessä vastaajapalvelu, vaikka sanoin ettei sellaista ollut ikinä ennenkään ollut, enkä sitä tarvitsisi jatkossakaan. maksuista kerrottiin vain paperissa, jonka sain mukaan, myyjä vakuutti ettei vastaajapalvelusta veloiteta mitään, niin ei veloiteta siihen soittavalta, mutta multa kyllä sen omistajana, mikäli erehdyn viestit kuuntelemaan!!! samoin maksaa koko roskan poisto, jonka tein puhelimesta löytyneellä "ohjelmalla".

taidan vaihtaa dnan liittymän pois heti, kun saan puhelimeni niiltä takaisin. maksoi mitä maksoi. (löytyy senverran tililtä, ettei tartte velkaa jäädä) :-) ja nokialainen on myynnissä hintaan 500 eukkoo, mikäli koskaan enää näen sitä.

• Huijauksen uhri

Minulle laittoi dna myyjä luvatta sopimuksen kotiini, kirjattuna kirjeenä. Perumista yrittänyt jo kaksi päivää.
        Uskomatonta huijaamista, vaikka kielsin etten ota liittymää. Koska olen sopimusasiakas Soneralla(kytky puhelin, vuosi jäljellä sopimusta).
        Siis todella sopimuksessa oli kaikki henkilötietoni ja uusi kortti. Sopimuksessa luki, että numeron siirtymisestä ilmoitetaan tekstarilla.
        Ollessani sairaalassa sain tekstiviestin ettei muutos onnistu, olin aivan ihmeissäni röyhkeästä toiminnasta .
        En koskaan ole antanut suostumusta katkaista Soneran liittymääni , jota dna oli yrittänyt luvatta .
        Monta viestiä laitoin sähköpostilla dna asiakaspalveluun, aina tullut vastaus: en ymmärrä mitä tarkoitat.
        Puhelut ei ole menneet läpi tuonne palvelunumeroon, mikä neuvoksi?
        Olen tyrmistynyt tästä, sillä olisi muutakin tekemistä kuin päivästä toiseen jahdata dna asiakaspalvelua.
        Koskaan en aio tuohon asiakassuhteeseen ruveta, en edes pakolla...

• äly hoi
        Huijauksen uhri kirjoitti:

Minulle laittoi dna myyjä luvatta sopimuksen kotiini, kirjattuna kirjeenä. Perumista yrittänyt jo kaksi päivää.
        Uskomatonta huijaamista, vaikka kielsin etten ota liittymää. Koska olen sopimusasiakas Soneralla(kytky puhelin, vuosi jäljellä sopimusta).
        Siis todella sopimuksessa oli kaikki henkilötietoni ja uusi kortti. Sopimuksessa luki, että numeron siirtymisestä ilmoitetaan tekstarilla.
        Ollessani sairaalassa sain tekstiviestin ettei muutos onnistu, olin aivan ihmeissäni röyhkeästä toiminnasta .
        En koskaan ole antanut suostumusta katkaista Soneran liittymääni , jota dna oli yrittänyt luvatta .
        Monta viestiä laitoin sähköpostilla dna asiakaspalveluun, aina tullut vastaus: en ymmärrä mitä tarkoitat.
        Puhelut ei ole menneet läpi tuonne palvelunumeroon, mikä neuvoksi?
        Olen tyrmistynyt tästä, sillä olisi muutakin tekemistä kuin päivästä toiseen jahdata dna asiakaspalvelua.
        Koskaan en aio tuohon asiakassuhteeseen ruveta, en edes pakolla...

Ja kuka antoi henkilötietosi DNA:lle? Sinä itse. Jos olet antanut niin se on suostumus liittymän vaihtoon. JA mitä ihmettä vaahtoat nyt kun liittymän vaihto ei onnistukaan? Heitä DNA:n paperit roskiin ja jatka sitä Sonera-kurismustasi ihan rauhassa.

• Väärin =laitonta
        äly hoi kirjoitti:

Ja kuka antoi henkilötietosi DNA:lle? Sinä itse. Jos olet antanut niin se on suostumus liittymän vaihtoon. JA mitä ihmettä vaahtoat nyt kun liittymän vaihto ei onnistukaan? Heitä DNA:n paperit roskiin ja jatka sitä Sonera-kurismustasi ihan rauhassa.

Todellakaan en antanut suostumusta tehdä liittymäsopimusta.
        Valitettavasti olin ennen DNA asiakas ja nykyään yhä netinkäyttäjä, jonka liittymä on DNA:n. Siellä ne on rekisterissä minun tiedot jo ennestään.
        Helkkari kukaan ei saa tehdä sopimusta tai liittymän vaihtoa ilman suostumustani... Se on laitonta toimintaa ja tiedän nyt jo useamman tapauksen, joten en ole ainut.
        Roskiin en heitä, jos lasku tms tulee. Saatan viedä paperin kuluttaja-asiamiehelle, niin pääsee dna niiden listalle. Aivan sama jos laittaisin sinulle laskun , vaikka taksilla ajosta ja et sitä ole koskaan ajanut.
        Huijari firma , jos tuota tekee.

• saunalahti jyrää
        Väärin =laitonta kirjoitti:

Todellakaan en antanut suostumusta tehdä liittymäsopimusta.
        Valitettavasti olin ennen DNA asiakas ja nykyään yhä netinkäyttäjä, jonka liittymä on DNA:n. Siellä ne on rekisterissä minun tiedot jo ennestään.
        Helkkari kukaan ei saa tehdä sopimusta tai liittymän vaihtoa ilman suostumustani... Se on laitonta toimintaa ja tiedän nyt jo useamman tapauksen, joten en ole ainut.
        Roskiin en heitä, jos lasku tms tulee. Saatan viedä paperin kuluttaja-asiamiehelle, niin pääsee dna niiden listalle. Aivan sama jos laittaisin sinulle laskun , vaikka taksilla ajosta ja et sitä ole koskaan ajanut.
        Huijari firma , jos tuota tekee.

Minulle kävi samoin, ilmoitin etten ole tehnyt sopimusta, mutta tänääntuli kahden kuukauden laskut, vaikka liittymäni on muualla. Huomenna teen rikosilmoituksen ja tänään laitoin ilmoituksen kuluttaja-asiamiehelle. Tee sinäkin samoin, ainakin rikosilmoitus!

• puhelinmyyjä
        saunalahti jyrää kirjoitti:

Minulle kävi samoin, ilmoitin etten ole tehnyt sopimusta, mutta tänääntuli kahden kuukauden laskut, vaikka liittymäni on muualla. Huomenna teen rikosilmoituksen ja tänään laitoin ilmoituksen kuluttaja-asiamiehelle. Tee sinäkin samoin, ainakin rikosilmoitus!

Hei,hienoa että löytyy ihmisiä jotka oikeasti laittaa asian eteenpäin eikä vain alistu kohtaloonsa!!

Eihän ne myyjät lopeta elleivät joudu kunnolla vastuuseen!muistakaahan että tilausvahvistus papereissa on aina liittymän tehneen myyjän nimi,sekä pitäisi olla toimiston numero jossa myyjä työskentelee.Tiedätte tasan tarkkaan kuka teitä on huijannut,helpottaa ehkä jonkun verran vastaan taistelussa.Kyselkää myös myyjältä mistäpäin Suomea se soittelee,saatte myyjän ehkä sillä tiedolla helpommin vastuuseen ja toimiston paikannettua.

Itse kilpailevan operaattorin puhelinmyyjänä törmään usein noihin laittomiin määräaikaisuuksiin sekä muihin ongelmiin dna:n puolelta.Monet eivät tiedä että liittymässä on määräaikaisuus,tai että vastatarjoukset sisältävät melkeinpä aina sen määräaikaisuuden.
        Myyjät ovat ahneita ja haluavat provikat hinnalla millä hyvänsä,luulen sen olevan syy laittomiin sopimuksiin ja liittymiin.Numeroita ei myöskään luovuteta meidän operaattorille niinkuin pitäisi,asiakkaita pidetään väkisin kiinni eikä aina asiakaspalveluun soittaminenkaan auta.
        Aiheen aloittaja jo sanoikin että kaikki puhelut pitäisi nauhottaa riitatilanteita varten,en tiedä miten dna:n puheluita kuunnellaan jos reklamaatio tulee,mutta mun oma pomo kuuntelee kyllä meidän nauhat mikäli asiakas niin pyytää.

Älkää painako asiaa villaisella ja jaksakaa nähdä se vaiva,että soitatte asiakaspalveluun ja vaaditte saada määräaikaisuuden loppumaan.Muistakaa myös pyytää tekstiviestinä vahvistus määräaikaisuuden loppumisesta,saatte edes jonkun todisteen "mustaa valkoisella" että sopimus olisi pitänyt sanoa irti.

• Rahalle vastinetta
        puhelinmyyjä kirjoitti:

Hei,hienoa että löytyy ihmisiä jotka oikeasti laittaa asian eteenpäin eikä vain alistu kohtaloonsa!!

Eihän ne myyjät lopeta elleivät joudu kunnolla vastuuseen!muistakaahan että tilausvahvistus papereissa on aina liittymän tehneen myyjän nimi,sekä pitäisi olla toimiston numero jossa myyjä työskentelee.Tiedätte tasan tarkkaan kuka teitä on huijannut,helpottaa ehkä jonkun verran vastaan taistelussa.Kyselkää myös myyjältä mistäpäin Suomea se soittelee,saatte myyjän ehkä sillä tiedolla helpommin vastuuseen ja toimiston paikannettua.

Itse kilpailevan operaattorin puhelinmyyjänä törmään usein noihin laittomiin määräaikaisuuksiin sekä muihin ongelmiin dna:n puolelta.Monet eivät tiedä että liittymässä on määräaikaisuus,tai että vastatarjoukset sisältävät melkeinpä aina sen määräaikaisuuden.
        Myyjät ovat ahneita ja haluavat provikat hinnalla millä hyvänsä,luulen sen olevan syy laittomiin sopimuksiin ja liittymiin.Numeroita ei myöskään luovuteta meidän operaattorille niinkuin pitäisi,asiakkaita pidetään väkisin kiinni eikä aina asiakaspalveluun soittaminenkaan auta.
        Aiheen aloittaja jo sanoikin että kaikki puhelut pitäisi nauhottaa riitatilanteita varten,en tiedä miten dna:n puheluita kuunnellaan jos reklamaatio tulee,mutta mun oma pomo kuuntelee kyllä meidän nauhat mikäli asiakas niin pyytää.

Älkää painako asiaa villaisella ja jaksakaa nähdä se vaiva,että soitatte asiakaspalveluun ja vaaditte saada määräaikaisuuden loppumaan.Muistakaa myös pyytää tekstiviestinä vahvistus määräaikaisuuden loppumisesta,saatte edes jonkun todisteen "mustaa valkoisella" että sopimus olisi pitänyt sanoa irti.

erehdyin ottaa dna-liittymä- onneksi sentään "vaan " vuodeksi..- Homma toimi alussa ok- mutta..
        Laskutus virheellinen aivan liian usein- asiakaspalvelu kaikkee muuta ku palvelua.
        en siis todellakaan suosittele tätä firmaa.
        Tähän voin vielä lisätä että kuuluvuuskin heikkoa- pätkii- simkortti "hukassa" välillä.(ei puhelimen vika ei).
        Onneksi piina päättyy pian.
        ;)

• dnakauppias
        Rahalle vastinetta kirjoitti:

erehdyin ottaa dna-liittymä- onneksi sentään "vaan " vuodeksi..- Homma toimi alussa ok- mutta..
        Laskutus virheellinen aivan liian usein- asiakaspalvelu kaikkee muuta ku palvelua.
        en siis todellakaan suosittele tätä firmaa.
        Tähän voin vielä lisätä että kuuluvuuskin heikkoa- pätkii- simkortti "hukassa" välillä.(ei puhelimen vika ei).
        Onneksi piina päättyy pian.
        ;)

väki onkin maailman rehellisintä!! eikö ?? (tietämättömille doneto myy KAIKKI SAUNALAHDEN LIITTYMÄT PUHELIMILLA)

Saunalahdella " laitan tarjouksen tulemaan" tarkoittaa UUSI SIM KORTTI ON POSTISSA ennen kuin ehdit huomatakkaan..

"Täältä teidän lankapuhelin operaattorilta soitellaan . olemma ajatelleet laskea lankaliittymänne kuukausimaksua ja lähettää teille ilmaiseksi uuden puhelimen"

ei sanaakaan että palvelun tarjoa vaihtuu..

ja NÄMÄ EI OLE LEGENDOJA Vaan nämä nauhat löytyy..

mut molemmin päin eipä mekään täydellisiä olla

• sellaasta
        dnakauppias kirjoitti:

väki onkin maailman rehellisintä!! eikö ?? (tietämättömille doneto myy KAIKKI SAUNALAHDEN LIITTYMÄT PUHELIMILLA)

Saunalahdella " laitan tarjouksen tulemaan" tarkoittaa UUSI SIM KORTTI ON POSTISSA ennen kuin ehdit huomatakkaan..

"Täältä teidän lankapuhelin operaattorilta soitellaan . olemma ajatelleet laskea lankaliittymänne kuukausimaksua ja lähettää teille ilmaiseksi uuden puhelimen"

ei sanaakaan että palvelun tarjoa vaihtuu..

ja NÄMÄ EI OLE LEGENDOJA Vaan nämä nauhat löytyy..

mut molemmin päin eipä mekään täydellisiä olla

Montakohan kyseistä nauhaa löytyy? Eiköhän tuo ole ihan yksittäistapaus. Tiedän henkilön, joka on ollut dna:n liittymiä myymässä puhelimitse ja vastaavanlainen sim-korttien lähettely oli hänen mielestään enemmän sääntö kuin poikkeus. Eipähän niitä kortteja sieltä tarvitse hakea, jos ei ole sitoutunut ja joku on tyhmyyksissään niitä lähetellyt. Dna on kaikista ongelmallisin numeronsiirroissa. Liittymät eivät tosiaan vaihdu niin kuin pitäisi, vaikka määräaikaisuudet on purettu pariin kolmeen kertaan ja asiakkaat menettävät hermonsa. Onneksi näistä lähtee nauhoitetut puhelut aina ylemmälle taholle, vaikka tuskinpa siitäkään niin hirveästi hyötyä on.

• .
        sellaasta kirjoitti:

Montakohan kyseistä nauhaa löytyy? Eiköhän tuo ole ihan yksittäistapaus. Tiedän henkilön, joka on ollut dna:n liittymiä myymässä puhelimitse ja vastaavanlainen sim-korttien lähettely oli hänen mielestään enemmän sääntö kuin poikkeus. Eipähän niitä kortteja sieltä tarvitse hakea, jos ei ole sitoutunut ja joku on tyhmyyksissään niitä lähetellyt. Dna on kaikista ongelmallisin numeronsiirroissa. Liittymät eivät tosiaan vaihdu niin kuin pitäisi, vaikka määräaikaisuudet on purettu pariin kolmeen kertaan ja asiakkaat menettävät hermonsa. Onneksi näistä lähtee nauhoitetut puhelut aina ylemmälle taholle, vaikka tuskinpa siitäkään niin hirveästi hyötyä on.

Doneto ei todellakaan myy kaikkia liittymiä puhelimilla. Puhelimen saa jos pyytää.

• donetoooo
        . kirjoitti:

Doneto ei todellakaan myy kaikkia liittymiä puhelimilla. Puhelimen saa jos pyytää.

Mä oon ollut yli puoli vuotta donetolla töissä ja oon myynyt tasan kaksi puhelinta liittymien mukana.ei todellakaan joka liittymän kanssa myydä puhelinta.

• Matti-Ilmari

Itse olen ollut ihmeissäni kahdesta laskusta, jotka ovat tulleet palvelusta jota en ole tilannut. Asiaa on nyt selvitelty kahteen kertaan DNA:n "palvelun" kanssa. Luvattu korjata, saa nähdä kuinka käy.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2373
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      238
      1746
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      308
      1286
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      959
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      935
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      844
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      835
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      35
      747
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      683
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      35
      681
    Aihe