Somac iltaisin..

Hipsu Hipsukkainen

Onko täällä palstalla vielä niitä joille närästyslääkkeet eivät auta ja jotka kärsivät yöllisestä närästyksestä?

Ottaako kukaan lääkettä iltaisin? Ja onko mielestänne parempi että lääke otetaan ei-tyhjään mahaan jolloin se ei ärsyttäisi niin paljon mahalaukkua? tai että lääkkeen ottaisi pienemmissä erissä esim. 2x20mg toinen aamulla ja toinen illalla?

21

23488

Vastaukset 21

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

Kuinka paljon somac sisältää natriumlauryylisulfaattia joka esim. hammastahnassa tekee aftoja suuhun?

• mie vaan

Ite otan aina aamulla TYHJÄÄN mahaan!

• xxxxxxxxxxxx

jos ei pysty.

• lääkäri9823810

Somakki otetaan aamuisin. Se ei ärsytä mahaa,vaan päinvastoin on mahan suojalääke. Mahahaavan täsmälääke. Kuten nexiumkin

• skarppina nyt!!

JOS EI PYSTY OTTAMAAN VAAN SE ÄRSYTTÄÄ NIMENOMAA TYHJÄÄ MAHAA?? ÄLÄ
        VASTAA "EI ÄRSYTÄ" .

• .........
        skarppina nyt!! kirjoitti:

VASTAA "EI ÄRSYTÄ" .

Somacin voi ottaa aamuisin tai iltaisin. Ihan miten refluksi oireet tulevat esim. jos oireilee vaan öisin niin silloin somacin voi ottaa illalla! Tästä löytyy nettiartikkeleja sekä olen tarkistanut lääkäriltä.

• lääkäri84023

VASTAA "EI ÄRSYTÄ" .

Ei ärsytä mahaa. On mahan suojalääke. Ärsytys johtuu jostain muusta. Keskustele lääkärisi kanssa annoksen nostosta, ja lääke otetaan aamuisin. Somac on täsmälääke, joka sopii ennen kaikkea mahahaavan hoitoon.

• Laryngo

VASTAA "EI ÄRSYTÄ" .

taida saada nyt oikein vastausta siihen kysymykseen täältä ...

Eli sinulla happosalpaaja aiheuttaa jonkinasteista ärsytysoiretta kun
        otat sen tyhjään mahaan? Lääkäriltäsi olet jo ilmeisesti kysynyt - ja
        sieltä ei osattu sanoa mikä sen voisi aiheuttaa?

• mönkijä75
        Laryngo kirjoitti:

toi salpaaja ärsyttää tyhjässä masussa. joten niin se vaan on!

• met8
        lääkäri84023 kirjoitti:

Ei ärsytä mahaa. On mahan suojalääke. Ärsytys johtuu jostain muusta. Keskustele lääkärisi kanssa annoksen nostosta, ja lääke otetaan aamuisin. Somac on täsmälääke, joka sopii ennen kaikkea mahahaavan hoitoon.

siinä salpaajapillerissä voi aiheuttaa ärsytystä mahassa? on siinäkaikkia
        lisäöaineita varmaan? paula tiedätkö sinä?

• Anonyymi

Muistiko itellä pettää....eli eikös Somac ole happosalpaaja....eli vähentää vatsalaukun haponeritystä. Ja eikös vatsahapot sulattele sitä ruokaa siellä ?? Siksi erikoista vähän, että nappia tyhjään vatsaan, kun ei siellä ole toimintaakaan. (varmaan sitte tulee toki, kuten aamukahvia ym ym ym......)

• Anonyymi00018
        Laryngo kirjoitti:

Kannattaa vaihtaa somac toiseen vatsansuojalääkkeeseen. Minulla somac aiheutti kovaa vatsakipua. Toinen lääke ei ole aiheuttanut kipua. Vaihdoin somacin esomeprazol krka lääkkeeseen

• Hoitoja

Somac ei sovi minulle, aiheuttaa kuvottavan olon. Lopetin heti.

• Anonyymi

Sama täällä kuin myös nexium teki karmean olotilan.

• Anonyymi

Somac ei tosiaan sovi kaikille. Itse olen käynyt vuosien varrella läpi monia vatsansuojalääkkeitä. Loppujen lopuksi minulle auttoi Nexium, josta on halvempi versio Esomeprazol. Olen käyttänyt kahdesti vuorokaudessa 20 mg, siitä saa tasaisen vaikutuksen. Tosin yksi lääkäri sanoi että nuo lääkkeet nimenomaan vähentävät vatsan happoja joita kuitenkin tarvitaan ruuansulatuksessa. Eli vatsavaivat voivat myös johtua lääkkeiden käytöstä, eli saattaa olla ruuansulatusvaivoja jotka ilmenevät poltteluna ja närästyksenä. Kumpi lie sitten parempi, lääkitys vai ei.

• Anonyymi

Itse myös käytin happosalpaajia vuosikausia, viimeksi Esomeprazolia säännöllisesti päivittäin. Vähensin käyttöä vähitellen ja lopulta siirryin käyttämään eri tavalla vaikuttavaa Ranixalia (sekin salpaa happoja, mutta eri tavalla).

Käytettyäni jonkin aikaa Ranixalia, lopetin kaikkien närästyslääkkeiden (myös Ranixalin) käytön, jolloin havaitsin syöneeni niitä turhaan. Nykyään joudun joskus ottamaan pari Rennietä, mutta nehän eivät olekaan happosalpaajia.

• Anonyymi

joudun ottamann aamuin ja illoin 2x80 ja se otetaan ain tyhjäänmahaan pari tuntia illalla syömisen jälkeen ,on ohjeita pakaaauksessa tai sitten netissä ,tai lääkärin ohjeen mukaan niinkuin minulla

• Anonyymi

Tuosta Esomeprazolista, onko kokemusta pidemmän ajan käytöstä, nimittäin aloitin äskettäin ja koen huimausta, eikä vatsa toimi sitäkään, mitä ilman tuota lääkettä ?

• Anonyymi00019

Närästys ja muut vatsaongelmat.
      Mitä löytyy taustalta, millaiset elintavat ihmisellä on ? Mistä vatsavaivat voisivat johtua ?
      Mitä tulee syötyä, mitä juotua, jne. ? Kaikella on vaikutusta vatsaan, sekä suolistoonkin.
      Ennen lääkityksiä olisi aina hyvä miettiä, onko mitään muita mahdollisuuksia hoitaa, esim. ravitsemus, juodut nesteet, jne. Tai meneekö alkoholia, minkä verran ja millaista, ym.

• Anonyymi00020

Otan Somacin nykyään öisin, koska toinen lääkitys estää sen aamulla oton, päivällä on kaksi muutakin lääkettä allergiaan ja astmaan, joiden imeytymistä en halua vaikeuttaa. Hyvin on toiminut yöllä otto, herään aina vessaan, ja nyt kun vatsa on jo kunnossa vatsahaavan jälkeen, ei haittaa, jos joskus herätessä olisi jo liian myöhäistä ottaa Somac. Aamulla on aina kilpirauhaslääkitys vakiintuneena, ja sen imeytymiseen saattaa nuo happosalpaajat vaikuttaa, lääkärin ohjaama tunti väliä ei riitä, on kokeiltu, ja parissa kuukaudessa muuttui olo ja arvot.

• Anonyymi00021
      UUSI

Jos makuuasennossa närästää, on hyvä nostaa sängyn päätyä vähän ylemmäs, että pää on kohoasennossa (ei kuitenkaan liikaa), se helpottaa vatsan oireisiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      73
      1764
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      25
      1266
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      34
      1142
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      134
      944
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      836
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      704
    7. 77
      672
    8. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      645
    9. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      618
    10. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      581
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      528
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      517
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      59
      515
    14. 36
      494
    15. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    16. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      23
      453
    17. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    18. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    19. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe