Somac iltaisin..

Hipsu Hipsukkainen

Onko täällä palstalla vielä niitä joille närästyslääkkeet eivät auta ja jotka kärsivät yöllisestä närästyksestä?

Ottaako kukaan lääkettä iltaisin? Ja onko mielestänne parempi että lääke otetaan ei-tyhjään mahaan jolloin se ei ärsyttäisi niin paljon mahalaukkua? tai että lääkkeen ottaisi pienemmissä erissä esim. 2x20mg toinen aamulla ja toinen illalla?

17

19067

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

Kuinka paljon somac sisältää natriumlauryylisulfaattia joka esim. hammastahnassa tekee aftoja suuhun?

• mie vaan

Ite otan aina aamulla TYHJÄÄN mahaan!

• xxxxxxxxxxxx

jos ei pysty.

• lääkäri9823810

Somakki otetaan aamuisin. Se ei ärsytä mahaa,vaan päinvastoin on mahan suojalääke. Mahahaavan täsmälääke. Kuten nexiumkin

• skarppina nyt!!

JOS EI PYSTY OTTAMAAN VAAN SE ÄRSYTTÄÄ NIMENOMAA TYHJÄÄ MAHAA?? ÄLÄ
        VASTAA "EI ÄRSYTÄ" .

• .........
        skarppina nyt!! kirjoitti:

VASTAA "EI ÄRSYTÄ" .

Somacin voi ottaa aamuisin tai iltaisin. Ihan miten refluksi oireet tulevat esim. jos oireilee vaan öisin niin silloin somacin voi ottaa illalla! Tästä löytyy nettiartikkeleja sekä olen tarkistanut lääkäriltä.

• lääkäri84023

VASTAA "EI ÄRSYTÄ" .

Ei ärsytä mahaa. On mahan suojalääke. Ärsytys johtuu jostain muusta. Keskustele lääkärisi kanssa annoksen nostosta, ja lääke otetaan aamuisin. Somac on täsmälääke, joka sopii ennen kaikkea mahahaavan hoitoon.

• Laryngo

VASTAA "EI ÄRSYTÄ" .

taida saada nyt oikein vastausta siihen kysymykseen täältä ...

Eli sinulla happosalpaaja aiheuttaa jonkinasteista ärsytysoiretta kun
        otat sen tyhjään mahaan? Lääkäriltäsi olet jo ilmeisesti kysynyt - ja
        sieltä ei osattu sanoa mikä sen voisi aiheuttaa?

• mönkijä75
        Laryngo kirjoitti:

taida saada nyt oikein vastausta siihen kysymykseen täältä ...

Eli sinulla happosalpaaja aiheuttaa jonkinasteista ärsytysoiretta kun
        otat sen tyhjään mahaan? Lääkäriltäsi olet jo ilmeisesti kysynyt - ja
        sieltä ei osattu sanoa mikä sen voisi aiheuttaa?

toi salpaaja ärsyttää tyhjässä masussa. joten niin se vaan on!

• met8
        lääkäri84023 kirjoitti:

Ei ärsytä mahaa. On mahan suojalääke. Ärsytys johtuu jostain muusta. Keskustele lääkärisi kanssa annoksen nostosta, ja lääke otetaan aamuisin. Somac on täsmälääke, joka sopii ennen kaikkea mahahaavan hoitoon.

siinä salpaajapillerissä voi aiheuttaa ärsytystä mahassa? on siinäkaikkia
        lisäöaineita varmaan? paula tiedätkö sinä?

• Anonyymi

Muistiko itellä pettää....eli eikös Somac ole happosalpaaja....eli vähentää vatsalaukun haponeritystä. Ja eikös vatsahapot sulattele sitä ruokaa siellä ?? Siksi erikoista vähän, että nappia tyhjään vatsaan, kun ei siellä ole toimintaakaan. (varmaan sitte tulee toki, kuten aamukahvia ym ym ym......)

• Hoitoja

Somac ei sovi minulle, aiheuttaa kuvottavan olon. Lopetin heti.

• Anonyymi

Sama täällä kuin myös nexium teki karmean olotilan.

• Anonyymi

Somac ei tosiaan sovi kaikille. Itse olen käynyt vuosien varrella läpi monia vatsansuojalääkkeitä. Loppujen lopuksi minulle auttoi Nexium, josta on halvempi versio Esomeprazol. Olen käyttänyt kahdesti vuorokaudessa 20 mg, siitä saa tasaisen vaikutuksen. Tosin yksi lääkäri sanoi että nuo lääkkeet nimenomaan vähentävät vatsan happoja joita kuitenkin tarvitaan ruuansulatuksessa. Eli vatsavaivat voivat myös johtua lääkkeiden käytöstä, eli saattaa olla ruuansulatusvaivoja jotka ilmenevät poltteluna ja närästyksenä. Kumpi lie sitten parempi, lääkitys vai ei.

• Anonyymi

Itse myös käytin happosalpaajia vuosikausia, viimeksi Esomeprazolia säännöllisesti päivittäin. Vähensin käyttöä vähitellen ja lopulta siirryin käyttämään eri tavalla vaikuttavaa Ranixalia (sekin salpaa happoja, mutta eri tavalla).

Käytettyäni jonkin aikaa Ranixalia, lopetin kaikkien närästyslääkkeiden (myös Ranixalin) käytön, jolloin havaitsin syöneeni niitä turhaan. Nykyään joudun joskus ottamaan pari Rennietä, mutta nehän eivät olekaan happosalpaajia.

• Anonyymi

joudun ottamann aamuin ja illoin 2x80 ja se otetaan ain tyhjäänmahaan pari tuntia illalla syömisen jälkeen ,on ohjeita pakaaauksessa tai sitten netissä ,tai lääkärin ohjeen mukaan niinkuin minulla

• Anonyymi

Tuosta Esomeprazolista, onko kokemusta pidemmän ajan käytöstä, nimittäin aloitin äskettäin ja koen huimausta, eikä vatsa toimi sitäkään, mitä ilman tuota lääkettä ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      318
      7464
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2156
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1827
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1372
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1241
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1220
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1151
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe