Somac iltaisin..

Hipsu Hipsukkainen

Onko täällä palstalla vielä niitä joille närästyslääkkeet eivät auta ja jotka kärsivät yöllisestä närästyksestä?

Ottaako kukaan lääkettä iltaisin? Ja onko mielestänne parempi että lääke otetaan ei-tyhjään mahaan jolloin se ei ärsyttäisi niin paljon mahalaukkua? tai että lääkkeen ottaisi pienemmissä erissä esim. 2x20mg toinen aamulla ja toinen illalla?

17

23354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

      Kuinka paljon somac sisältää natriumlauryylisulfaattia joka esim. hammastahnassa tekee aftoja suuhun?

    • mie vaan

      Ite otan aina aamulla TYHJÄÄN mahaan!

      • xxxxxxxxxxxx

        jos ei pysty.


    • lääkäri9823810

      Somakki otetaan aamuisin. Se ei ärsytä mahaa,vaan päinvastoin on mahan suojalääke. Mahahaavan täsmälääke. Kuten nexiumkin

      • skarppina nyt!!

        JOS EI PYSTY OTTAMAAN VAAN SE ÄRSYTTÄÄ NIMENOMAA TYHJÄÄ MAHAA?? ÄLÄ
        VASTAA "EI ÄRSYTÄ" .


      • .........
        skarppina nyt!! kirjoitti:

        JOS EI PYSTY OTTAMAAN VAAN SE ÄRSYTTÄÄ NIMENOMAA TYHJÄÄ MAHAA?? ÄLÄ
        VASTAA "EI ÄRSYTÄ" .

        Somacin voi ottaa aamuisin tai iltaisin. Ihan miten refluksi oireet tulevat esim. jos oireilee vaan öisin niin silloin somacin voi ottaa illalla! Tästä löytyy nettiartikkeleja sekä olen tarkistanut lääkäriltä.


      • lääkäri84023
        skarppina nyt!! kirjoitti:

        JOS EI PYSTY OTTAMAAN VAAN SE ÄRSYTTÄÄ NIMENOMAA TYHJÄÄ MAHAA?? ÄLÄ
        VASTAA "EI ÄRSYTÄ" .

        Ei ärsytä mahaa. On mahan suojalääke. Ärsytys johtuu jostain muusta. Keskustele lääkärisi kanssa annoksen nostosta, ja lääke otetaan aamuisin. Somac on täsmälääke, joka sopii ennen kaikkea mahahaavan hoitoon.


      • Laryngo
        skarppina nyt!! kirjoitti:

        JOS EI PYSTY OTTAMAAN VAAN SE ÄRSYTTÄÄ NIMENOMAA TYHJÄÄ MAHAA?? ÄLÄ
        VASTAA "EI ÄRSYTÄ" .

        taida saada nyt oikein vastausta siihen kysymykseen täältä ...

        Eli sinulla happosalpaaja aiheuttaa jonkinasteista ärsytysoiretta kun
        otat sen tyhjään mahaan? Lääkäriltäsi olet jo ilmeisesti kysynyt - ja
        sieltä ei osattu sanoa mikä sen voisi aiheuttaa?


      • mönkijä75
        Laryngo kirjoitti:

        taida saada nyt oikein vastausta siihen kysymykseen täältä ...

        Eli sinulla happosalpaaja aiheuttaa jonkinasteista ärsytysoiretta kun
        otat sen tyhjään mahaan? Lääkäriltäsi olet jo ilmeisesti kysynyt - ja
        sieltä ei osattu sanoa mikä sen voisi aiheuttaa?

        toi salpaaja ärsyttää tyhjässä masussa. joten niin se vaan on!


      • met8
        lääkäri84023 kirjoitti:

        Ei ärsytä mahaa. On mahan suojalääke. Ärsytys johtuu jostain muusta. Keskustele lääkärisi kanssa annoksen nostosta, ja lääke otetaan aamuisin. Somac on täsmälääke, joka sopii ennen kaikkea mahahaavan hoitoon.

        siinä salpaajapillerissä voi aiheuttaa ärsytystä mahassa? on siinäkaikkia
        lisäöaineita varmaan? paula tiedätkö sinä?


      • Anonyymi

        Muistiko itellä pettää....eli eikös Somac ole happosalpaaja....eli vähentää vatsalaukun haponeritystä. Ja eikös vatsahapot sulattele sitä ruokaa siellä ?? Siksi erikoista vähän, että nappia tyhjään vatsaan, kun ei siellä ole toimintaakaan. (varmaan sitte tulee toki, kuten aamukahvia ym ym ym......)


    • Hoitoja

      Somac ei sovi minulle, aiheuttaa kuvottavan olon. Lopetin heti.

      • Anonyymi

        Sama täällä kuin myös nexium teki karmean olotilan.


    • Anonyymi

      Somac ei tosiaan sovi kaikille. Itse olen käynyt vuosien varrella läpi monia vatsansuojalääkkeitä. Loppujen lopuksi minulle auttoi Nexium, josta on halvempi versio Esomeprazol. Olen käyttänyt kahdesti vuorokaudessa 20 mg, siitä saa tasaisen vaikutuksen. Tosin yksi lääkäri sanoi että nuo lääkkeet nimenomaan vähentävät vatsan happoja joita kuitenkin tarvitaan ruuansulatuksessa. Eli vatsavaivat voivat myös johtua lääkkeiden käytöstä, eli saattaa olla ruuansulatusvaivoja jotka ilmenevät poltteluna ja närästyksenä. Kumpi lie sitten parempi, lääkitys vai ei.

    • Anonyymi

      Itse myös käytin happosalpaajia vuosikausia, viimeksi Esomeprazolia säännöllisesti päivittäin. Vähensin käyttöä vähitellen ja lopulta siirryin käyttämään eri tavalla vaikuttavaa Ranixalia (sekin salpaa happoja, mutta eri tavalla).

      Käytettyäni jonkin aikaa Ranixalia, lopetin kaikkien närästyslääkkeiden (myös Ranixalin) käytön, jolloin havaitsin syöneeni niitä turhaan. Nykyään joudun joskus ottamaan pari Rennietä, mutta nehän eivät olekaan happosalpaajia.

    • Anonyymi

      joudun ottamann aamuin ja illoin 2x80 ja se otetaan ain tyhjäänmahaan pari tuntia illalla syömisen jälkeen ,on ohjeita pakaaauksessa tai sitten netissä ,tai lääkärin ohjeen mukaan niinkuin minulla

    • Anonyymi

      Tuosta Esomeprazolista, onko kokemusta pidemmän ajan käytöstä, nimittäin aloitin äskettäin ja koen huimausta, eikä vatsa toimi sitäkään, mitä ilman tuota lääkettä ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      141
      1359
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      966
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      855
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      641
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      633
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      597
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      528
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      498
    Aihe