Pippurikaasua irtokoirille

Hot dog with pepper

Lenkkeilen paljon kuntoradoilla ja metsäalueilla joilla tapaa aivan tämän tästä vapaita koiria omistajineen. Osa isoistakin koirista tulee omistajansa käskyistä välittämättä tai omistajansa antamana nuuskimaan ja murisemaan suoraan syliin. Pelkään koiria, varsinkin isoja enkä ymmärrä miten joillakin voi olla oikeus lenkittää koiriaan ilman hihnaa, varsinkin kun laki kuulemma kieltää tämän osan vuodesta kokonaan. Jonkun paimenkoira juoksi äänettä metsäpolulla haistelemaan ja murisemaan minulle elokuussa eikä omistajaa näkynyt missään. Jähmetyin paikoillleni ja parin minuutin kuluttua koira kuuli omistajansa vihellyksen ja päästi minut jatkamaan matkaa. Painelin suoraan internettiin ja ostin lupavapaan pippurikaasun. Nyt se on AINA taskussani ja olo on turvallinen. Jos vieras koira hyökkää, se lopettaa taatusti pippurisuihkaukseen ja pelkkä tieto että sellainen on taskussa auttaa koirakammoon ja piittaamattomiin koiranomistajiin. Suosittelen todella ja suosittelen myös pienten koirien omistajille, jos joku isompi irtokoira hyökkää kimppuun niin eikun pippuria silmille. Se ei vahingoita koiraa mutta pysäyttää hyökkäyksen.

31

859

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pippuriase

Tullissa ne ainakin määritteli sen käsiaseeksi! Sakkoa tuli tälle ihmiselle, luvattomasta aseen hallussapidosta. Tiedä sitten. Vieras koira kun hölkyttelee vastaan, aina pelästyy. Koirat kiinni!!

• Nerokasta

Ystäväni tyttären kimppuun kävi saksanpaimenkoira Puistolan kentällä nyt kesällä ja samaten Mäntykankaan kuntoradalla annetaan koirien juosta hölkkääjien perään. Samoin Mäntykankaalla toinen ystäväni kertoi, kuinka isompi koira oli hyökännyt hänen koiransa kimppuun, joka oli puolestaan hihnassa. Omistaja oli vain sanonut, että eihän se yleensä hyökkää kenenkään kimppuun.

• pippuriase

vaikka kotona olisi kuinka kiltti koira, ei ole varma miten se käyttäytyy kylillä. Ei ole kiva , jos lenkillä jolkottelee yllättäen jostain puskasta iso viras koira. Nitropurkki taskussa rennolle iltalenkille vai?

• Harlad Hirmunen
        pippuriase kirjoitti:

vaikka kotona olisi kuinka kiltti koira, ei ole varma miten se käyttäytyy kylillä. Ei ole kiva , jos lenkillä jolkottelee yllättäen jostain puskasta iso viras koira. Nitropurkki taskussa rennolle iltalenkille vai?

Ompelutat jollakin juokusverkkarimallisen karhuntalja puvun, niin jos koirat hyökkäävät kimppuusi ja suihkutat pippurikaasua, niin omistaja ei kehtaa sanoa poliisille, että hänen koiransa kimppuun kävi karhu pippurisumuttimen kanssa.

• pippuriase
        Harlad Hirmunen kirjoitti:

Ompelutat jollakin juokusverkkarimallisen karhuntalja puvun, niin jos koirat hyökkäävät kimppuusi ja suihkutat pippurikaasua, niin omistaja ei kehtaa sanoa poliisille, että hänen koiransa kimppuun kävi karhu pippurisumuttimen kanssa.

En kyllä menisi roiskuttelemaan pippurisumutetta, en pelkää sakkoja, vaan ajattelen samoin kuin kahden koiran omistaja tuossa, että sitten se koira varmasti päälle tulee. Itselläni oli iso "kiltti kultainennoutaja/lappis sekoitus jota ei voinut kuvitellakkaan vapaana juoksentelemaan yleisillä alueilla. Se nimittäin hyökkäs varmasti nuoremman uroksen kimppuun. Kerran näin kävi mökillä, oli niin rankan näköistä touhua, että kiinni joutui loppuiäksi, mutta "kiltti se oli" !!

• Harlad Hirmunen
        pippuriase kirjoitti:

En kyllä menisi roiskuttelemaan pippurisumutetta, en pelkää sakkoja, vaan ajattelen samoin kuin kahden koiran omistaja tuossa, että sitten se koira varmasti päälle tulee. Itselläni oli iso "kiltti kultainennoutaja/lappis sekoitus jota ei voinut kuvitellakkaan vapaana juoksentelemaan yleisillä alueilla. Se nimittäin hyökkäs varmasti nuoremman uroksen kimppuun. Kerran näin kävi mökillä, oli niin rankan näköistä touhua, että kiinni joutui loppuiäksi, mutta "kiltti se oli" !!

Tämän mun ystäväni koira nimittäin kerran bongasi yhdestä ojasta hylätyn pyörän ja alkoi murista sille, jos se koira olisi ollut irti, niin se pyörä olisi saannut kyytiä. Tosin ihmisetkin näyttävät lenkkipolulla joskus pelottavilta; hiihdimme kakaroina karhuvuoren kuntoradalla tummissa vaatteissa tasatahtia, niin paljon kauempana oleva isä ja poika luulivat meitä hirveksi, joka oli eksynyt hiihtoladulle.

• lenkkeilijä35

juu, en minäkään ymmärrä miksi jotkut pitää koiriaan vapaan julkisilla ulkoilualueilla tai muutenkaan julkisilla alueilla. ehkä kaikkein kulunein fraasi on se, että koira on kiltti, koulutettu ja tottelee yms. mutta se koira ei kuitenkaan ole mitään muuta kuin vaistojensa varassa elävä eläin, eikä sen tottelevaisuudelle tai kiltteydelle ole mitään takuita silloin kun sopiva ärsyke tulee vastaan. esim juokseva ja koiria arasteleva ihminen voisi olla oikeinkin sopiva sellainen...

itselläni on kaksi isoa koiraa, koulutettuja ja kilttejä, mutta en ikinä kulkisi ne vapaana missään sellaisilla paikoilla missä on muita ulkoilijoita, liikkuvia autoja, lapsia tms. en jo ihan pelkästään sen takia, etten halua koirani loukkaantuvan esim. jäämällä auton alle. ja pelkkiä yksinkertaisia eläimiä ne minunkin koirani ovat.

mutta se, että sinä ruiskuttelisit jotakin pippurikaasuja koirien silmiin ei kuullosta oikein fiksulta toiminnalta. sen mitä itse olen ollut oikeasti agressiivisten koirien kanssa tekemisissä, niin voisin kuvitella, että ruiskuttamalla tulet vain kahta varmemmin purruksi. ja jos se koira onkin jonkun ihmisen matkassa ja omistaja näkee tapauksen, niin aivan takuulla saat nyrkistä, jos ei se koira vielä ole sua purrut.

järki käteen koirien omistajat ja hysteeriset ihmiset!

• Koirat kiinni

Koira lähtee kun hauki rannasta kun pippurisumun saa kuonolle. Sitten vielä sellanen että jos tulet nyrkistä antamaan niin saat sinäkin suihkee ja lisäksi pääset käräjille. Tai jos satun olemaan huonolla tuulella niin voi olla että syleskelet hampaitas ja saat syytteen pahoinpitelyn nolosta yrityksestä ja minä hätävarjelun liioittelusta.

• Lenkkeilijä35
        Koirat kiinni kirjoitti:

Koira lähtee kun hauki rannasta kun pippurisumun saa kuonolle. Sitten vielä sellanen että jos tulet nyrkistä antamaan niin saat sinäkin suihkee ja lisäksi pääset käräjille. Tai jos satun olemaan huonolla tuulella niin voi olla että syleskelet hampaitas ja saat syytteen pahoinpitelyn nolosta yrityksestä ja minä hätävarjelun liioittelusta.

Tiedätkö, tuollainen itseriittoisuuden tunne ja aina oikeassa oleminen voi joissain tilanteissa olla vaarallista. Ei muuta kun hyvää jatkoa ja toivotaan että suihkiessasi et törmää siihen koiraan tai sen omistajaan joka toimiikin juuri toisin kuin olet kuvitellut.

• hölmö jos käytät
        Lenkkeilijä35 kirjoitti:

Tiedätkö, tuollainen itseriittoisuuden tunne ja aina oikeassa oleminen voi joissain tilanteissa olla vaarallista. Ei muuta kun hyvää jatkoa ja toivotaan että suihkiessasi et törmää siihen koiraan tai sen omistajaan joka toimiikin juuri toisin kuin olet kuvitellut.

Menes käyttämään sitä pippuria, niin olet luvattoman ampuma aseen kanssa poliisilaitoksella heti. Itselläni on luvallinen kyynelkaasu ja pippuriase on samalnlainen luokittelultaan, en ole varma onko niitä myytävänäkään aseliikkeissä, luulisin että on kun hankkii luvan poliisilaitokselta, mutta koiria vastaan jo kertoo tarvitsevansa sen, niin ei myönnetä, olen sitä mieltä. Kerroit ostavasi sen muualta ja käytä kanssa sitä, niin itse olet käpälälaudassa.

• kiinni ne pedot
        Lenkkeilijä35 kirjoitti:

en ymmärrä miten se koira on niin vaikea pitää kiinni? hetki sitten olin oman koiran kanssa lenkillä joka oli kiinni ja vastaan tuli keskiikäinen mies ison sakemannin kanssa jolle huusin että koira kiinni mutta mies huusi minulle että mä en vähääkään välitä sun koirasta, että tämä koira on koulutettu ja sulla ei taidä olla.hitto mitä piittaamattomuustta, kyllä mullakin alkaa jotkut kaasut olimaan lenkillä mukana itseni ja koirani turvana!!!

• fart man
        hölmö jos käytät kirjoitti:

Menes käyttämään sitä pippuria, niin olet luvattoman ampuma aseen kanssa poliisilaitoksella heti. Itselläni on luvallinen kyynelkaasu ja pippuriase on samalnlainen luokittelultaan, en ole varma onko niitä myytävänäkään aseliikkeissä, luulisin että on kun hankkii luvan poliisilaitokselta, mutta koiria vastaan jo kertoo tarvitsevansa sen, niin ei myönnetä, olen sitä mieltä. Kerroit ostavasi sen muualta ja käytä kanssa sitä, niin itse olet käpälälaudassa.

Kannattaa päästää kunnon pieru päin koiran näköä. Toimii! Muutamalla koiralla jopa lähtenyt taju.

• Hot dog with pepper

Aloitin viestin ja vastoin uskomuksiani nykyisin minkäänlaiset pippurisumuttimet eivät ole sallittuja joten niiden hankkiminen ei käy. Olemme siis edelleen suojattomia ja oma kaasuni lähti ongelmajätteisiin. Missään tapuksessa en sellaista olisi käyttänytkään muutoin kuin hyökkäyksen torjumiseen.

• remmilöihin.
        kiinni ne pedot kirjoitti:

en ymmärrä miten se koira on niin vaikea pitää kiinni? hetki sitten olin oman koiran kanssa lenkillä joka oli kiinni ja vastaan tuli keskiikäinen mies ison sakemannin kanssa jolle huusin että koira kiinni mutta mies huusi minulle että mä en vähääkään välitä sun koirasta, että tämä koira on koulutettu ja sulla ei taidä olla.hitto mitä piittaamattomuustta, kyllä mullakin alkaa jotkut kaasut olimaan lenkillä mukana itseni ja koirani turvana!!!

koulutettuja koiria, jotka kulkee isäntänsä vieressä, kuin ajatus.Laki kuitenkin määrää, että kiinni! Itsekkäästi ei oteta huomioon toisen ihmisen tai koiran pelkoa.

• pippuriase
        Hot dog with pepper kirjoitti:

Aloitin viestin ja vastoin uskomuksiani nykyisin minkäänlaiset pippurisumuttimet eivät ole sallittuja joten niiden hankkiminen ei käy. Olemme siis edelleen suojattomia ja oma kaasuni lähti ongelmajätteisiin. Missään tapuksessa en sellaista olisi käyttänytkään muutoin kuin hyökkäyksen torjumiseen.

selväksi tämäkin asia. Edelleen, pitäkäämme kaikenkokoiset hauvelit hihnan päässä.!! Rentoja iltalenkkejä toivotan!!

• en puutu

Sitten tiedät kannattiko,kun postilaatikot lentää ilmaan ymym.Itse olen nöyrää poikaa ja perheeni ja lapsieni takia.

• Anonyymi
        remmilöihin. kirjoitti:

koulutettuja koiria, jotka kulkee isäntänsä vieressä, kuin ajatus.Laki kuitenkin määrää, että kiinni! Itsekkäästi ei oteta huomioon toisen ihmisen tai koiran pelkoa.

Koiran kulkeminen housunsauman vieressä ei ole koiran psyykelle hyväksi kuin pieninä annoksina päivässä. Koiran pitää päästä haistelemaan ympäristöään koska sen maailma on hajumaailma.
        Mikä tahansa koira oppii tuon eikä se vaadi mitään erikoisen hyvin kouluttamista. Lähinnä tuota ihailevat ihmiset jotka itse elämässään tarvivat käskyjä ilman omaa ajattelua.

• tekarit

Tiedän tapauksen,missä kaveri potkaisi erään nuoren isokoisen jätkän koiraa. Koira laitettiin kiinni ja potkija ukko sain elämänsä selkäsaunan,eli kalusto meni uusiksi suussa ymym. Meni oikeuteen ja kaveri joutui maksaan vanhan kymppitonnin verran kivuista ja säryistä. Mutta kun olen nähnyt hampaattoman,niin uskon että häntä vittuttaa suussa olevat tekarit,paljon enenmmän kuin sen 10000 maksamaan joutunutta.
      Hihnan toisessa päässä on monesti kovia jätkiä,katselkaahan ympärillennen kelle vittuilette homåt.

• Pikku pupunen

Ensinnäkin, kymppitonni ei riitä mihinkään kun uusitaan hammaskalusto. Toisekseen ei pidä potkia koiria tai mitään muutakaan jos ei ole PAKKO. Kolmanneksi "kovia jätkiä" on maailma täynnä.

• hurttalasta hei!
        Pikku pupunen kirjoitti:

Ensinnäkin, kymppitonni ei riitä mihinkään kun uusitaan hammaskalusto. Toisekseen ei pidä potkia koiria tai mitään muutakaan jos ei ole PAKKO. Kolmanneksi "kovia jätkiä" on maailma täynnä.

12 vuotta, oli aika vahva tapaus. Ihmettelen nykyään, kun äidit työntää lastenvaunuja parikin vaavelia kyydissä ja vieressä, hihnoissa jolkuttaa pari jopa kolme koiraa. Miten ne jaksaa?? Kova työ!

• Tottelematon
        hurttalasta hei! kirjoitti:

12 vuotta, oli aika vahva tapaus. Ihmettelen nykyään, kun äidit työntää lastenvaunuja parikin vaavelia kyydissä ja vieressä, hihnoissa jolkuttaa pari jopa kolme koiraa. Miten ne jaksaa?? Kova työ!

Minulla koirat vapaana metsässä ja on kuules niin kilttejä, mutta kouluttamattomia.
        Toki koirani (keskikokoisia) leikkivät pihan lasten kanssa ja jos nyt näin ikävästi sattuisi että joku koiria pelkäävä sattuisi paikalle ja sumuttaisi pippuria, niin en minä sitä henkilöä syyttäisi.
        Toki koirani ei lakia tunne, mutta ei se ole myöskään tarkoitettu koko aika narunpäässä kulkemaan eli otamme yhdessä riskin. Tosin hän kärsii jo uhka realisoituu, mutta uskon hänen nauttivan eläimenä hivenen vapaudesta. Toki laki kieltänee myös vapaana olevien kissojen jahtaamisen meidän koiralta, mutta se tykkää niistä niin kauheasti.

• pystis.
        Tottelematon kirjoitti:

Minulla koirat vapaana metsässä ja on kuules niin kilttejä, mutta kouluttamattomia.
        Toki koirani (keskikokoisia) leikkivät pihan lasten kanssa ja jos nyt näin ikävästi sattuisi että joku koiria pelkäävä sattuisi paikalle ja sumuttaisi pippuria, niin en minä sitä henkilöä syyttäisi.
        Toki koirani ei lakia tunne, mutta ei se ole myöskään tarkoitettu koko aika narunpäässä kulkemaan eli otamme yhdessä riskin. Tosin hän kärsii jo uhka realisoituu, mutta uskon hänen nauttivan eläimenä hivenen vapaudesta. Toki laki kieltänee myös vapaana olevien kissojen jahtaamisen meidän koiralta, mutta se tykkää niistä niin kauheasti.

Pystykorva rotuista jos muistuttaa yhtään, niin karkaa omille teilleen, vaikka olisi kuinka kivaa seuraa.

• tunnistettu
        Pikku pupunen kirjoitti:

Tiedän mistä puhun,siksi pidän turpani kiinni kun he tulevat koirineen vastaan. Satavarmasti pidät sinäkin.

• Tottelematon
        pystis. kirjoitti:

Pystykorva rotuista jos muistuttaa yhtään, niin karkaa omille teilleen, vaikka olisi kuinka kivaa seuraa.

Kyllä meirän hurtilla roikkuu korvat melkein maassa kävellessä eli ei ihan pystykorvaksi pystyisi sanomaan.
        Toki välillä naapurinkissoja jahdatessa käy karussa, mutta kyllä routa porsaan kotio ajaa.
        Pihalle voi jäädä istumaan tai pällistelemään muuten vain maailmaa, mutta kuuluu rodun luonteen piirteisiin eli helvetillinen jäärä niin päättäesään.
        Toinen murisee ja on arka kuin mikä, mutta toinen ihan hönö eli vaikka kaikkien syliin menossa.

• pökäle kuntoradalla
        Pikku pupunen kirjoitti:

Olen kuitenkin täysin varma,että olet hiljaista poikaa kun nämä 2-3 koiranulkoiluttajaa näät. Aivan varmasti.

• Hoh hoijaa
        pökäle kuntoradalla kirjoitti:

Olen kuitenkin täysin varma,että olet hiljaista poikaa kun nämä 2-3 koiranulkoiluttajaa näät. Aivan varmasti.

Uhkaillaan toinen toistaan kuin pahaiset kakarat. Kotkalaiset eivät kykene muuhun kuin uhkailuun, väkivaltaan ja toisten haukkumiseen. Huumoria on edes turha yrittää, niin järjettömän lapsellista uhoilua saa täällä lukea.

• minun koira on
        Hoh hoijaa kirjoitti:

Uhkaillaan toinen toistaan kuin pahaiset kakarat. Kotkalaiset eivät kykene muuhun kuin uhkailuun, väkivaltaan ja toisten haukkumiseen. Huumoria on edes turha yrittää, niin järjettömän lapsellista uhoilua saa täällä lukea.

kirjoitettiin, kunnes!

• eläinten ystävä
        minun koira on kirjoitti:

kirjoitettiin, kunnes!

Eiköhän se nyt vaan olisi kaikille parempi, että noudatettaisiin lakia ja pidettäisiin koirat hihnassa. Itsekin olen koiran omistaja eikä mieleeni tulisi milloinkaan pitää sitä ilman hihnaa lenkillä vaikka koira onkin pieni ja kiltti. Laki on myös koiranomistajia varten ja sitä pitää noudattaa. Vain yhteistyöllä koirattomien kanssa saadaan turhat syytökset loppumaan. Kyllästyttää nämä iänikuiset jutut. kyllä meidän koiranomistajienkin pitää lakia noudattaa. Ja jos joku pelkää koiria, niin ei se ainakaan asiaa auta, että irti oleva koira menee "ahdistelemaan". MEIDÄN KOIRANOMISTAJIEN ON AIKA OTTAA JÄRKI KÄTEEN, sillä tavalla koirattomien kanssa yhteiselokin sujuu paremmin. Sitä paitsi koirille on paljon harrastusmahdollisuuksia, missä voivat juoksennella vapaana. Sehän on vain omistajan aktiivisuudesta kiinni.

• hampaattoman naapuri
        pökäle kuntoradalla kirjoitti:

Elämä opettaa,kun kerran saa kunnon selkäsaunan koiranulkoiluttajalta.

• Kaikki keinot vapaat

Irtokoirat ovat iljettäviä, varsinkin pienten lasten kanssa ulkoillessa. Koira on usein lasta suurempi ja menetän todella hermoni kun tällainen sesse ryntää lasta kohti. Kaikki keinot ovat tällöin luvallisia.

Lievimmästä päästä on koiran ja omistajien kuvaaminen kamerakännykällä ja rikosilmoituksen teko poliisille.

Usein sanotaan että koira on isäntänsä näköinen ja tapainen. Näin on myös päin vastoin.

On täysin käsittämätöntä että rakkien annetaan juosta luonnossa vapaana. Pahimmat örveltäjät jopa "opettavat" metsästyskoiriaan vainuamaan ja tapaamaan keiväisessä luonnossa kun linnuilla ja muilla eläimillä on pesät ja poikaset maassa.

• Anonyymi

Koira on koira. isäntää tai emäntää on syyttäminen ja siten myös kaasuttaminen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      27
      4815
    2. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      13
      3018
    3. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      14
      1249
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      45
      1075
    5. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      23
      1034
    6. PURRA TULEE !

Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      138
      884
    7. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      40
      845
    8. Vain 30-40v mies on kuuma

Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      112
      799
    9. Minkä vuoksi

Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      37
      784
    10. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      142