Hankkimassa tuollaista legacya ja kiinnostaisi tietää seuraavaa.
Miten mahtaa tuollaisessa vm.1995 olevassa automaattivaihteisessa awd-legacyssa olla tuo neliveto toteutettu?
Jostain lukenut, ettei se olisi samantyyppinen kuin manuaalivaihteisessa?
Onkohan se kuitenkin jatkuva neliveto nopeudessa kuin nopeudessa, vai kytkeytyykö se viskolukon myötä jossain vaiheessa päälle/pois?
Legacyn nelivedosta tietoa?
7
1046
Vastaukset
- at.subaru
Kyllä se on "jatkuva" neliveto, mutta etu painotteinen jota sitte rupee jakaa taakse ku etutassu lipee.Toimii kyllä ihan ok. jos kunnossa.
- cor-leone
Miten se ilmenee, jos ei ole kunnossa? Itsellä muutaman vuoden kokemus vuosia sitten Hondan CR-V:stä, onko tuo legacyn automaatti verrattavissa siihen? Hondassa ainakin oli isohko viive, ennenkuin takapää tuli mukaan. Entä onko tietoa, mikä vetosuhde siinä on normiajossa ja vastaavasti sitten, kun pito eturenkailta hiipuu? Eroaako käytännössä paljonkin manuaalista, ts. huomaako ajossa selvän eron?
- at.subaru
cor-leone kirjoitti:
Miten se ilmenee, jos ei ole kunnossa? Itsellä muutaman vuoden kokemus vuosia sitten Hondan CR-V:stä, onko tuo legacyn automaatti verrattavissa siihen? Hondassa ainakin oli isohko viive, ennenkuin takapää tuli mukaan. Entä onko tietoa, mikä vetosuhde siinä on normiajossa ja vastaavasti sitten, kun pito eturenkailta hiipuu? Eroaako käytännössä paljonkin manuaalista, ts. huomaako ajossa selvän eron?
Ilmenee kahella tapaa. Voi heittääntyä umpijumiin eli ei irrota takapään vetoo ollenkaa, jolloin on aika "kivireki" ajettavaks tai sit ei välitä vetoo taakse ollenkaa(yleensä sähkö ongelma). Jos kunnossa niin et huomaa "nelivetosuutta" ollenkaan ennenku vertaat vajaavetoseen.
- forre
cor-leone kirjoitti:
Miten se ilmenee, jos ei ole kunnossa? Itsellä muutaman vuoden kokemus vuosia sitten Hondan CR-V:stä, onko tuo legacyn automaatti verrattavissa siihen? Hondassa ainakin oli isohko viive, ennenkuin takapää tuli mukaan. Entä onko tietoa, mikä vetosuhde siinä on normiajossa ja vastaavasti sitten, kun pito eturenkailta hiipuu? Eroaako käytännössä paljonkin manuaalista, ts. huomaako ajossa selvän eron?
60/40 on vetosuhde ainakin uudemmissa automaateissa, noista vanhoista ei mulla ole varmuutta, mutta ei sitä voi mitenkään verrata hondan viiveellä toimivaan, ja maximissaankin todella vähän taakse voimaa välittävään "nelivetoon", koska subaru on koko ajan neliveoinen, vedon määrää vain vaihdellaan kun jompi kumpi pää luistaa.
- audnelkku
forre kirjoitti:
60/40 on vetosuhde ainakin uudemmissa automaateissa, noista vanhoista ei mulla ole varmuutta, mutta ei sitä voi mitenkään verrata hondan viiveellä toimivaan, ja maximissaankin todella vähän taakse voimaa välittävään "nelivetoon", koska subaru on koko ajan neliveoinen, vedon määrää vain vaihdellaan kun jompi kumpi pää luistaa.
Eikös se subaru mainosta symmetristä nelivetoa. Elikkäs 50:50 se on.
ostat sen audin niin saat loogisemmin käyttäytyvän nelivedon (torsen). Omalla kokemuksella on nämä todettu eikä voisi vähempää kiinnostaa jos joku nyt alkaa vinkumaan että "mun äitin veljen kummilapsen rekassa oli vanhan justyn tekniikka ja se ainakin ajeli sen kanssa kilimanjaron huipulle eikä tuntunu missään" niin ei vois vähempää kiinnostaa.
Audi ja Subaru on nelivetotekniikoiltaan muihin merkkeihin verraten paljon parempia.
Mielestäni audissa on parempi tuntuma tiehen. - sube
audnelkku kirjoitti:
Eikös se subaru mainosta symmetristä nelivetoa. Elikkäs 50:50 se on.
ostat sen audin niin saat loogisemmin käyttäytyvän nelivedon (torsen). Omalla kokemuksella on nämä todettu eikä voisi vähempää kiinnostaa jos joku nyt alkaa vinkumaan että "mun äitin veljen kummilapsen rekassa oli vanhan justyn tekniikka ja se ainakin ajeli sen kanssa kilimanjaron huipulle eikä tuntunu missään" niin ei vois vähempää kiinnostaa.
Audi ja Subaru on nelivetotekniikoiltaan muihin merkkeihin verraten paljon parempia.
Mielestäni audissa on parempi tuntuma tiehen.Nyt kyllä vaatii hiukan perusteluja. Eli millä tavalla audin neliveto on loogisemmin käyttäytyvä kuin subarussa.
Ainakin Foresterin -99 turbossa oli tuo suhde 50/50 ja viskolukko
manuaalissa.
Vuodesta 2006 lähtien tuo suhde oli 60/40 momentin muuntimella
ja sähköisellä monilevykytkimellä varustettuna, siis automaateissa.
Olisikohan uudemmissa palattu tuohon 50/50, turboissa ainakin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2397184IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its1913925- 1711785
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)731613- 701144
- 1341122
Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61037Lieksa missä syy?
Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte128936Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy205914- 102873