Sattuisiko joku tietämään tästä veneestä jotakin, pituus näyttää olevan 6,30 leveydestä en tiedä.
Onkohan kiikkerä ankka. Näyttää olevan varustettu Solen konella ja hv max. 34. Mutta muuta tietoa on näköjään vaikea saada. Jos jollain oma kohtaisia kokemuksia, tai joku on kuullut minkälainen vene on kysymyksessä niin kiitos tiedoista.
Viehe Ficher S21 onko kokemusta
7
3137
Vastaukset
- Fiskervuohi
Kokeile Googletta veneen oikealla nimellä niin voit päästä eteenpäin
http://www.supermarket.fi/venekuvasto/vene/?superid=0005146- edelleen hankkimassa
Eipä tuolta paljoa saa irti veneen ominaisuuksista, ei edes ollut mittoja, puhumattakaan ominaisuuksita tai kokemuksista takahytillisestä.
- no tanx
edelleen hankkimassa kirjoitti:
Eipä tuolta paljoa saa irti veneen ominaisuuksista, ei edes ollut mittoja, puhumattakaan ominaisuuksita tai kokemuksista takahytillisestä.
eli jos vertaat esim 5-metrisiin veneisiin vihe on kuin laiva, jos taas 7-metrisiin on kiikkeryys huomattavaa. En oikein tiedä ketä varten tälläinen ven on tehty ja siksi ei hirveän hyvin ole menestynyt. Hitaus tuo oman haasteensa kiikkeryyteen, ohittavien peräaalloissa ei ole kiva keikkua. Mutta jos veneilet vain järvellä tai siellä misssä ei ole muita, ei haitta ole kovin iso.
- mutta...
... koska ilmeisesti olet tuolla jo aiemmin ottanut tämän veneen esiin, niin pistä nyt mieleen, että se on Vihe Fisher, eikä Viehe Ficher...
- R K-S
Ole valmistanut niitä n. 200 kpl ja sen jälkeen Vihe vielä saman verran lisää. Ei ole kiikkerä. Ylittää runkonopeuden jos tehoa riittä eli on ns. puolilukuva. Suuntavakavuus suuremmilla nopeuksilla ei ole hyvä. Se on tyypillinen ongelma suippo tai pyöreäperäisille puoliplaanareilla. Solen 34 hv moottori on suurimpia, mitä niihin on laitetu. Yleensä on ollut 25 hv. Mitä muuta haluat tietää?
- GapteeniGoukku
leveys on 2,44m. Vene on erittäin vakaa pohjarakenteensa ansiosta, (siis laiturissa) jos menee vaikka reunalle seisomaan niin ei paljoa kallistu. Toki merenkulku ominaisuudet ovat rajalliset koosta johtuen mutta saaristokäytössä oiva vene. Kulkee pienellä 3l/h ja tarvittaessa voi 2 yöpyä. Uusimmissa malleissa on liesilämmitin ja kaikissa taitaa olla vakiona moottorin kierrosta oleva lämmitys/puhallus tuulilasiin. Säilytystilat ovat kokolokkaan nähden isot , iso pilssikin löytyy. Avotila on itsetyhjentyvä. Vene on viimeistelty ja laadukas, tosin joissain sisätilan verhoukset ovat liimattu amatöörimäisesti.
Luvia-Pori-Merikarvia akselilta et löydä laituria missä ei S-21.sta olisi, arviolta niitä on yli 100kpl täälläpäin.
Suurimmassa osassa on Sole moottori, johtuen sen edullisuudésta. Muutamiin olen törmännyt joissa on uutena ollut Yanmar tai Volvo, mutta ne ovat harvinaisia. - Anonyymi
Olen ajellut S21-veneellä kolmekymmentä vuotta. Pääasiassa on käytetty yhteysveneenä saariston mökille. Aivan upea tähän tarkoitukseen. Yksin ajaessakin pääsee hyvin laituriin. Moottorina aikaisemman Solen sijasta nyt Yanmar-diesel. No, oma valinta. Molemmilla pärjää hyvin. Suosittelen erityisesti mökkisaariston yhteysveneeksi ja ehkä kalastuskäyttöönkin. Mökkimatkalla on kuin perillä olisi, kun tavarat on pakattu veneeseen ja matka alkaa. Mieto olut pienen matkan aikana rauhoittaa mielen eikä sitten olekaan mihinkään kiire. En vaihtaisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kohunäyttelijä Aku Hirviniemi täyttää tänään pyöreät 40 vuotta. Onnea kaikesta huolimatta!
Näyttelijä, juontaja Hirviniemi on ollut otsikoissa ja hänen keikkojaan sekä tuotantojaan on peruttu julkisuuteen nousse1202433- 1402367
Tunnut niin oikealta kuin osa minua
Olenko oikeassa? Eihän tässä puutu kuin samat tuntemukset sinulta. Nainen, mitä tämä on? Jotain todella outoa tässä on,921916Miten sinä juhlistat Suomen itsenäisyyttä 6.12. - Onko millaisia perinteitä?
Itsenäisyyspäivä on näinä aikoina entistä tärkeämpi osa suomalaisuutta ja merkittävä juhlan aihe meistä monelle. Miten s3461557Nainen, täällä minä vain sinua ikävöin
Joka päivä riudun ja ajatus sinusta viiltää syvälle, se, miten ihanaa olisi kokea sinut lähelläni. Mieleni askartelee si621369Vaatii kaupungilta kuusinumeroista summaa
Onko ahneudella ja kieroudella rajaa? Itse tekee väärin, saa oikeutetusti potkut ja on nyt etukäteen suunnitellusti käsi771231En mä vaan ymmärrä miten noin kaunis voi olla sinkku
Sähän olet uskomattoman upea nainen kaikinpuolin.591078Ikävä sinua, voimmeko tavata?
Anteeksi se minun viestini aikoinaan. Perun (jos se on vielä mahdollista) viestini sisällön ja olen pahoillani, jos se l461038Voitko ystävällisesti
Vastata siihen mitä kirjoitin Oletko valmis kasvotusten puhumaan vai kidutatko lopunelämäsi minua941027Jos joskus pääsen halaamaan sinua
niin voi olla, että en päästä enää ollenkaan irti. Sitten on hankala mm. käydä töissä, mutta eipä voi mitään.59925