opiskelen viimeistä vuotta tarjoilijaksi ja toisen vuoden aikana ollessani työharjoittelussa ravintolassa sain sen 10 viikon aikana käsiini pahan ihottuman (vesirakkuloita, haavoja, kuivunut iho). työharjoittelun jälkeen käsien ihottuma parani mutta aika ajoin palailee koska käyn silloin tällöin töissä... nyt tällä hetkellä juoksen allergiatesteissä mutta pistokokeet olivat negatiiviset... olen miettinyt että johtuuko käsieni ihottuma alkoholista koska joudun olemaan baarinkin puolella töissä ja väkisinkin lipsahtaa käsille alkoholia... lääkäri ei oikein uskonut tuohon mutta itse olen aika varma siitä mutta kysyisinkin että olisiko jollakin samanlaista kokemusta?
alkoholista käsiin ihottumaan
2
600
Vastaukset
- Osma74
Voisko olla pikemminkin runsaasta käsienpesusta? Itse sain hoitotyöstä vastaavan, siinä meni ammatti, ja mitään apua uudelleenkoulutukseen en yhteiskunnalta saanut.
Oletko atoopikko/kuivaihoinen alkujasikin? Siinä voi olla reaktioon syy. Kun iho oireilee, niin allergioitakin kehittyy helposti, vaikkei niitä vielä olisi. Ja ärsyyntynyt iho reagoi erilaisiin ärykkeisiin, vaikkei näille allergiaa olisikaan. Eli suunnilleen kaikkea kannattaa välttää: suojakäsineet aluskäsineineen käteen, turhan pesun välttäminen ja runsas rasvaus. Itse en muuten kärsi käyttää desinfioivia käsihuuhteita, vaikka näitä mainostetaan niin ihoystävällisiksi. Rakkuloita tulee heti.
Itse käytän nyt ihottuman hoitoon Protopicia jatkuvasti, ja perusvoiteena Ceridal-lipogeelia (ei ole allergisoivia ainesosia). - kokemusta.
Allergiaihottuma ilmenee vain kehon sisäisesti nautittuna. Itselläni on allergiaihottuma, se ei näy allergiakokeissa, mutta en voi nauttia tiettyjä alkoholijuomia, sillä reaktiona on kasvojen punoitusta, turvotusta, näppyä, ihottumaa, kuumotusta.
Samanlaiset reaktiot käsiini taas aiheuttaa lateksiallergia, eli en voi käyttää luonnonkumista valmistettuja käsineitä, on sitten kyseessä keittiötyöskentelyyn tarkoitetut kertakäyttökäsineet tai siivouskäsineet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031665
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271442En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k841274- 621163
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101038Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.111999Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall213806Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57773- 122743
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20708