Haluaisin kutoa miehelle villasukat, kengän koko on 43.
Montako silmukkaa tulis olla puikolla? Monta kierrosta kantapäähän? Milloin aloittaa kärkikavennus, mihin pikkuvarvas loppuu?
Lankana minulla on 7 veljestä, puikot 4.
Omat sukat (koko 39) tein 12silmukkaa/puikko.. 48silmukkaa yhteensä.
Villasukat miehelle koko 43
2
9262
Vastaukset
- lootus
Itse juuri kutomassa samasta langasta puolisolle sukkia, koko 48. Puikot 3 1/2. Mulla käytössä 14 silmukkaa/puikko ja vartta kudoin 16 cm. Kärkikavennuksen aloitin silloin, kun pikkuvarvas peitty, kokeilin puolison jalkaan sukkaa. Normiohje sanoo muistaakseni 25 cm mitaksi.
- googlaaja
Novitalla on seiskaveikalle ihan valmis sukkamittataulukko:
http://www.novita.fi/public/File/sukkamitat_7_veljesta.pdf
Koossa 42 aloitetaan 52 silmukalla, koossa 46 on 56 silmukkaa - varmaan 52 riittää vielä neljäkolmoseenkin...
Kantatilkun silmukat ja kerrokset on 26 kokoon 42, 28 kokoon 46, pohjan pituus ennen kärkikavennuksia 22/25 cm.
Kannattaa kuitenkin tarkistaa, että neuletiheytesi vastaa yleensä lähellekään seiskaveikan ohjetiheyttä, eli 21 s on 10 cm. Jos teet kovasti tiukempaa tai löysempää, eivät kerros- ja senttimäärät täsmää ihan taulukon mukaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643202Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532311Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 692088
- 452082