Nokkosihottumaa seksin harrastamisesta

Kukkakaalilla

Mulla on ollut jo muutama vuosi mystistä nokkosihottumaa. Sitä tulee aina melkein pelkästään naamaan, usein jostain ihme syystä seksin harrastamisen aikana/jälkeen. Lateksiallergiaa mulla ei testin mukaan ole eikä kortsujen käytöstä tule mitään alapääoireita. Nokkosihottumaa kyllä tulisi muutenkin ellen söisi antihistamiinia jatkuvasti. Jos olen yhdenkin päivän ottamatta allergialääkettä niin kyllä jossain vaiheessa päivää tulee ihottumaa ilman mitään järkevää syytä. Lääkkeestä huolimatta nokkosihottumaa tulee aina silloin tällöin seksin harrastamisen yhteydessä. Olin joku n. 3 vuotta sitten allergiasairaalassa tutkimuksissa, mutta siellä pystyttiin vain selvittämään että mulla on hirveesti ruoka-aineallergioita, joskaan sekään ei oikein mitään selittänyt, kun en juurikaan ennen sitäkään syönyt niitä ruokia mille olen allerginen.

Onko kohtalotovereita ja olisko kellään hyviä vinkkejä mitä tehdä ettei saisi tuota "seksi-ihottumaa"?

6

3454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valkosipuli, sipuli

      Olen itse valkosipulille allerginen, jo pieni määrä mausteseoksessa voi aiheuttaa nokkosihottuman.
      Miehen oli myös vältettävä valkosipulia, muuten sain ihottumaa.

      Elikkä, ensin pitäisi selvittää urtikariaa aiheuttavat ruoka-aineet, senjälkeen molempien tulee välttää niitä parhaansa mukaan.

      Ruoka-aineen poistumisaika kehosta kestää n. 3 vuorokautta -- saman ajan kesti nokkosihottuma.

      Aiheesta on ollut joskus vuosia sitten artikkeli Allergia- ja Astma-lehdessä, kyseessä oli muistaakseni joku juoma, elikkä sen ainesosa oli allergian aiheuttaja - myös miehen nauttimana, vaikka nainen oli se allergikko.

      • ehdotus

        Urtikaria on yleinen allerginen reaktio monelle muullekin allergeenille kuin ruoka-aineallergioille.
        Jotkut saavat nokkosihottuman kylmästä toiset kuumasta ja jotkut hikoilusta, minä itse esimerkiksi auringosta. Että ehkäpä se seksiin liittyvä urtikaria onkin kasvojen lämpötilan kohoamiseen tai hikoiluun liittyvä reaktio? Arvailen vain.


    • mulla..

      Miten sulla on testattu tuo lateksiallergia? Itelle kondomit ja kumiset siivouskäsineet on kyllä pannassa, tulee kauheet ihottumat naamaan, alapäähän ja käsiin. Mulla lateksiallergia on todettu selkään tehtävällä 2:n vuorokauden ns. "lapputestillä", lateksinäytteet reagoi niin pahasti, että lääkäri oikein otti valokuvia kun ei ole kuulemma ennen nähnyt yhtä pahoja reaktioita.

      Prick-testeillähän ei mitään lateksia edes testata, vain pölyt, ruoka-aineet, siitepölyt jne.

      • Kukkakaalilla

        Mulla kyllä testattiin lateksi ihan prick-testillä. Ja olemme kokeilleet myös lateksittomia kortsuja eikä sillä ollut mitään vaikutusta ihottuman ilmestymiseen. Mullakin on mm. paha valkosipuliallergia ja parikymmentä muuta ruoka-aineallergiaa. Joo jotenkin tulee kans mieleen että jos se urtikaria johtuisi hikoilusta tai sit siitä että silloin iho (selkä) on usein sohvakangasta vasten, joskaan ei kyl yleensä naama kosketa sitä sohvaa. Ei nyt varmaa ole, mutta vaikuttaisi ehkä siltä että jos yritetään suoriutua "hommista" nopeammin niin ehkä hieman vähemmän todennäköisesti tulee ihottumaa.


    • tuli vaan mieleen

      .. että eihän miehen parralla/sängellä ole osuutta asiaan. Joskus kun oman siipan naaman ajelusta on ollut hetki (tosin ei silmiinnähtävästi ole karvoitusta mutta sormenpäillä tuntee juuri juuri) niin suutelusta alkaa naama punoittaa, kuten myös kaula jne. Vaikeina aikoina (keskitalvella pahan atopian aikaan) tulee jopa monen tunnin näppylät, jotka kutiaa ja sellanen polttava olo. On meidän allergisten kanssa sekstailu sitten kivaa ;) Tsemppiä!

    • Veriryhmätekijä

      johtua vastakkaisen sukupuolen valkuaisaineitten yhteensopimattomuudesta ja sen herättämästä allergiareaktiosta. Tiedossahan on, että eri veriryhmään kuuluvien vertakaan ei voi verensiirrossa antaa toisilleen, poikkeuksena vasta-aineeton 0 rh - ryhmä. Ja näitten rh tekijöitten osalta vaikutukset voivat olla vielä kohtalokkaampia nimenomaan raskauden aikana ja johtaa syntyvän lapsen kuolemaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7909
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4502
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      27
      2198
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2099
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1775
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1679
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe