humalassa lääkkeestä

näinkö se menee

Cozaar comp on ollut verenpainelääkkeeni, nyt kun uusin reseptiä annettiin johon tosin itse suostuin hinnan takia Losatrix comp 50mg/12,5. Olen käyttänyt sitä 2 viikkoa ja koko ajan on huimannut ja olo kuin huppelissa, mittasin verenpaineen ja se oli lukemissa 174/108. Yleensä verenpaine on ollut 130/88 ja aivan eri olo tuolla alkuperäisellä lääkkeellä. Eli paineet on nousseet ja nuppi sekaisin. Huippaa kun olisin laivassa. Minulla on 2-dia ja mitä lie tuokaan mannitol, tuossa lisäaineena.
Kyllä pistää miettimään nämä vaihto-ehto jutut. Alkuperäisestä lääkkeestä tulisi niin vähän korvausta että huh.huh... näinkö se sitten kävi täällä maassa tämän terveydenhoidon kanssa???? Miten käynee muiden sokrulääkkeiden kanssa...en edes uskalla lähteä auton rattiin, olen käyttänyt bussia asioimiseen, tämäkin pääte heiluu kun kirjoitan tätä...

16

5290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saanee ihmetellä

      Miten nyt tuo lääke vaikuttaa, kun on aikaa enemmän kulunut? Minulle ihan sama lääke vaihdettiin. Olen syönyt n.17 päivää , olo erilainen, mutta vaikea tietää, onko vanhuus iskenyt, särkyä jäsenissä, kurkku ja nenä (sisältä) vereslihalla. Täytyy katsoa, mitä tuleman pitää....l Ihmettelen myös, miten vanhemmat selviävät näistä lääkkeiden vaihdosta? Tosi sekavaa ja huolestuttavaa....????

      • humalassa lääkkeestä

        Sattuipa että katsoin tätä palstaa, nimittäin tein sen että palasin entisiin lääkkeisiin, ei siitä tullut mitään kun oli niin outo olo. Siis maksoin kylmästi Cozaarin itse ja hinta oli sen mukainen.
        En jaksanut olla pyörryksissä jatkuvasti, ja voi sitä ihmettelyä ja päivittelyä, että mitenkä tämä nyt voi olla mahdollistakaan..... sama aineosa. Minä olin niin topakka ja olen kun suutun ja iskin pöytään faktat ja sanoin että jos työssä pitää käydä, pitääkö olla silloin nuppi sekaisin??
        Tilaan vielä ajan tässä alkuperäiselle lääkärille jolta koetan saada reseptiin merkinnän ettei lääkettä vaihdeta, tässä nyt saadussa reptissä ei mainittu sitä kun sain sen työterveydestä. Menen ja erikoislääkärille joka sen alunperin antoi, mutta vaihdosta tuolloin ei ollut vielä tietoa kun se oli vuoden resepti. Olo korjaantui 3 kolmessa päivässä entiselleen.
        Tsemppiä sinulla, ja eihän se kaikille ehkä voi samoin vaikuttaa minulle kyllä tuli ihan kaheli olo siitä "vastikkeesta", tuntui etten ollut yhtään edes järissäni, saatikka muutenkaan työkuntoinen. Ukkokin sanoi että mitä ihmettä sinulle on tapahtunut kun olet aivan toistaitoinen? Että kyllä sen huomasi mies ja aikuiset pojatkin kotona käydessään, panin mm. tuoremehun mikroon kerran, kun piti laittaa jääkaappiin, en löytänyt tavaroita kun en muistanut mihin ne pistin, jne...


      • humalassa lääkkeestä
        humalassa lääkkeestä kirjoitti:

        Sattuipa että katsoin tätä palstaa, nimittäin tein sen että palasin entisiin lääkkeisiin, ei siitä tullut mitään kun oli niin outo olo. Siis maksoin kylmästi Cozaarin itse ja hinta oli sen mukainen.
        En jaksanut olla pyörryksissä jatkuvasti, ja voi sitä ihmettelyä ja päivittelyä, että mitenkä tämä nyt voi olla mahdollistakaan..... sama aineosa. Minä olin niin topakka ja olen kun suutun ja iskin pöytään faktat ja sanoin että jos työssä pitää käydä, pitääkö olla silloin nuppi sekaisin??
        Tilaan vielä ajan tässä alkuperäiselle lääkärille jolta koetan saada reseptiin merkinnän ettei lääkettä vaihdeta, tässä nyt saadussa reptissä ei mainittu sitä kun sain sen työterveydestä. Menen ja erikoislääkärille joka sen alunperin antoi, mutta vaihdosta tuolloin ei ollut vielä tietoa kun se oli vuoden resepti. Olo korjaantui 3 kolmessa päivässä entiselleen.
        Tsemppiä sinulla, ja eihän se kaikille ehkä voi samoin vaikuttaa minulle kyllä tuli ihan kaheli olo siitä "vastikkeesta", tuntui etten ollut yhtään edes järissäni, saatikka muutenkaan työkuntoinen. Ukkokin sanoi että mitä ihmettä sinulle on tapahtunut kun olet aivan toistaitoinen? Että kyllä sen huomasi mies ja aikuiset pojatkin kotona käydessään, panin mm. tuoremehun mikroon kerran, kun piti laittaa jääkaappiin, en löytänyt tavaroita kun en muistanut mihin ne pistin, jne...

        Jalkoja särki, ja sain kramppeja niihin, ja jäsenet oli myös kyllä kipeät, luulin jo flunssan iskeneen, eli kaikin puolin olin retuperällä ja vielä mielestäni nukuin erittäin huonosti, en sitten tiedä oliko kaikki sattumaa nämä krampit ym. mutta tähän päivään saakka minua ei ole krampannut jaloista vielä kertaakaan vaikka lenkkeilen ja käyn kuntosalilla, tuolla "vastikelääkityksellä" en selvinnyt mihinkään vain työhön ja kotiin, niin se väsytti ja yöllä sitten valvotti aamuyöstä... vielä lisään heikotuksen, sitäkään ei ollut enemmin kuvioissa, tuntui että saan kohta jonkun sydärin tms. kun jotenkin rintaan otti.


      • ei käy korvaava
        humalassa lääkkeestä kirjoitti:

        Jalkoja särki, ja sain kramppeja niihin, ja jäsenet oli myös kyllä kipeät, luulin jo flunssan iskeneen, eli kaikin puolin olin retuperällä ja vielä mielestäni nukuin erittäin huonosti, en sitten tiedä oliko kaikki sattumaa nämä krampit ym. mutta tähän päivään saakka minua ei ole krampannut jaloista vielä kertaakaan vaikka lenkkeilen ja käyn kuntosalilla, tuolla "vastikelääkityksellä" en selvinnyt mihinkään vain työhön ja kotiin, niin se väsytti ja yöllä sitten valvotti aamuyöstä... vielä lisään heikotuksen, sitäkään ei ollut enemmin kuvioissa, tuntui että saan kohta jonkun sydärin tms. kun jotenkin rintaan otti.

        Minulla myös viimekerralla Cozaar comp vaihdettiin Losatrix comp 50mg/12,5. Verenpaine alkoi heittelemään. Pudotin annostuksen ½ tablettiin, sitten alkoi hillitön yskiminen. Koko ajan kaivertaa kurkussa ja kitalaessa kuin karvoja olisi. Nukkuminenkin oli huonoa rykimisen vuoksi. Cozaar compin hinta oli noussut n.52€-> n.100€ ja tämä korvaavalääke oli n.52€ eli saman kuin Cozaar com aiemmin. 6 viikon annostus olisi jäljellä. Lääkäri vaihtoi nyt Cozaariin mutta siitäkin olisi pitänyt ottaa halvempi lääke jotta Kela korvaisi. Otin kuitenkin Cozaarin kun siitä ei ole ollut ongelmia. Maksoi 54€. Apteekista sanoivat että kannattaa otattaa lääkäriltä reseptiin lausunto, ei saa vaihtaa jolloin siitä saa enmmän korvausta Kelalta.


      • ap
        ei käy korvaava kirjoitti:

        Minulla myös viimekerralla Cozaar comp vaihdettiin Losatrix comp 50mg/12,5. Verenpaine alkoi heittelemään. Pudotin annostuksen ½ tablettiin, sitten alkoi hillitön yskiminen. Koko ajan kaivertaa kurkussa ja kitalaessa kuin karvoja olisi. Nukkuminenkin oli huonoa rykimisen vuoksi. Cozaar compin hinta oli noussut n.52€-> n.100€ ja tämä korvaavalääke oli n.52€ eli saman kuin Cozaar com aiemmin. 6 viikon annostus olisi jäljellä. Lääkäri vaihtoi nyt Cozaariin mutta siitäkin olisi pitänyt ottaa halvempi lääke jotta Kela korvaisi. Otin kuitenkin Cozaarin kun siitä ei ole ollut ongelmia. Maksoi 54€. Apteekista sanoivat että kannattaa otattaa lääkäriltä reseptiin lausunto, ei saa vaihtaa jolloin siitä saa enmmän korvausta Kelalta.

        Kävin tänään lääkärillä ja sain reseptiin merkinnät että niitä ei saa vaihtaa, lääkäri ihmetteli että minua ei uskottu apteekissa, mutta olisihan hänenkin pitänyt tietää että se maksaa minulle paljon enemmän. Hyvä kuitenkin että laittoi nimensä ja leiman saa nähdä mitä nyt apteekissa sanotaan.
        Kyllä oli niin pirullisia ne "vaihdokit" verenpaine vain nousi niillä ja koko kroppa oli vinksin vonksin, päätä särki joka pv. Pitäkää puolenne jos halvemmat lääkkeet ei sovi, kaikki olemme erilaisia.-


      • macrodas

        Hei,
        Edullisin alkuperäisen tuotteen kanssa nopea toimitus, joka löydät apteekki täällä http://allmedsnow.biz/


    • huolestunut 70 v.

      Siitä halvemmasta lääkkeestä nyt sitten johtuu minunkin vaivani, jalat särkevät, peukalot kivistävät, vetää suonta ja kramppaa kunnolla. Tulee päivällä sellaisia nukkumistilanteita, että herätessä ei tiedä, missä on ja kuka on ja pää on kuin tossu. Kestää pitkään ennen kuin on "selvänä" ja oma itsensä. Joskus huippaa, kun menee makuuasentoon, joskus taas ei.

      Miten ihmeessä Apteekeilla on tällainen valta, että voivat sanoa lääkkeen olevan koostumukseltaan saman, kuin mitä on lääkärin määräämä lähes samanniminen lääke ja että halpuus yksinomaan on motiivina, ainakin minulla.
      Tottakai lääkärit ovat jonkun lääkefirman agentteja, mutta kyllä heidänkin pitäisi sanoa, että ei kannata ottaa "vastaavaa" lääkettä, joka on kaksi kertaa halvempi, kuin heidän määräämäänsä lääke. Pakko on jonkun tietää, että lääke ei kaikille sovi. Taas on mentävä valittamaan, siinä menee minulta turhaa ajomatkaa ja lääkäriltä aikaa, kun noita lääkkeitä saa vaihdella yhtenään.

      Miksi muuten verenpainelääkkeet ovat niin eri hintaisia. Tunnen ihmisiä, joille lääkäri määrää heti halvan lääkkeen ja sitten esim. minulle kalliin lääkkeen. Kaikilla on kuitenkin yksi ja sama tauti, verenpainetauti. Olisikohan näissä jotain sellaista kuin nesteenpoistoon viittaavaa mukana. Kuka rohkenee kysyä Akuutissa? Siellä on viisas ja ymmärtäväinen lääkäri, jolle voisi asiasta puhua, vaan kuka rohkenee ja koska?????

      • luulosairaita

        Luulosairaita tässä vanhassa ketjussa. Rinnakkaislääke on aivan samaa kuin alkuperäinen. Erona voi olla joku "kiiltävämpi" pinta tms. Eli ne on aivan samaa tavaraa = kopio kuin alkuperäinen. Luulosairaus on se pahin sairaus, eli psyyke heittää kun lääkkeen vaihto hermostuttaa ja oireet tulee siitä. Vaatikaa aina se halvin lääke, joka usein maksaa vain euron-pari kuukaudessa.


      • en ole luulosairas
        luulosairaita kirjoitti:

        Luulosairaita tässä vanhassa ketjussa. Rinnakkaislääke on aivan samaa kuin alkuperäinen. Erona voi olla joku "kiiltävämpi" pinta tms. Eli ne on aivan samaa tavaraa = kopio kuin alkuperäinen. Luulosairaus on se pahin sairaus, eli psyyke heittää kun lääkkeen vaihto hermostuttaa ja oireet tulee siitä. Vaatikaa aina se halvin lääke, joka usein maksaa vain euron-pari kuukaudessa.

        No ei takuulla tarvii olla luulosairas, minulle sanoi lääkäri ihan itse että samaa on valittanut monikin potilas joidenkin vaihtoehto lääkkeiden kohdalla, että on pitänyt laittaa sittenkin se alkuperäinen. Katsos myös apuaineet ei voi käydä kaikille ja jos on useita lääkkeitä niin mistä sitä tietää kukaan mitä kombinaatioita ne aiheuttaa..
        itse vaihdon lääkkeet takaisin kun verenpaine nousi ja nousi, vaikka vaikuttava aine piti olla sama..


      • 13+17
        en ole luulosairas kirjoitti:

        No ei takuulla tarvii olla luulosairas, minulle sanoi lääkäri ihan itse että samaa on valittanut monikin potilas joidenkin vaihtoehto lääkkeiden kohdalla, että on pitänyt laittaa sittenkin se alkuperäinen. Katsos myös apuaineet ei voi käydä kaikille ja jos on useita lääkkeitä niin mistä sitä tietää kukaan mitä kombinaatioita ne aiheuttaa..
        itse vaihdon lääkkeet takaisin kun verenpaine nousi ja nousi, vaikka vaikuttava aine piti olla sama..

        Se että kopiolääke ei toimi yhtä tehokkaasti kuin alkuperäinen, kuulostaa ihan uskottavalta. Erilaiset apuaineet voivat vaikuttaa lääkkeen imeytymiseen suolistosta ja sitä kautta verenpainetta alentava tehokin heikkenee. Ehkä myös päinvastoin voi käydä eli imeytyminen paraneekin yllättävästi ja sitä kautta jo aiemmin lievänä ilmenneet sivuvaikutukset voimistuvat.

        Tuskinpa kovinkaan moni tämän ketjun kirjoittelijoista edes tietää että esim. Burana-särkylääke on KOPIOLÄÄKE alkuperäisestä. Alkuperäistä ei ole suomessa ikinä edes ollut reseptivapaasti myynnissä joten vaikea on verrata olisiko se parempi kuin kopionsa ;)

        Itse olen kahlannut kaikki mahdolliset verenpainelääkkeet läpi ja sen kokemuksen pohjalta tämä ketju silti kuulostaa luulosairaiden kirjoittelulta.


      • ei enää kopiota
        13+17 kirjoitti:

        Se että kopiolääke ei toimi yhtä tehokkaasti kuin alkuperäinen, kuulostaa ihan uskottavalta. Erilaiset apuaineet voivat vaikuttaa lääkkeen imeytymiseen suolistosta ja sitä kautta verenpainetta alentava tehokin heikkenee. Ehkä myös päinvastoin voi käydä eli imeytyminen paraneekin yllättävästi ja sitä kautta jo aiemmin lievänä ilmenneet sivuvaikutukset voimistuvat.

        Tuskinpa kovinkaan moni tämän ketjun kirjoittelijoista edes tietää että esim. Burana-särkylääke on KOPIOLÄÄKE alkuperäisestä. Alkuperäistä ei ole suomessa ikinä edes ollut reseptivapaasti myynnissä joten vaikea on verrata olisiko se parempi kuin kopionsa ;)

        Itse olen kahlannut kaikki mahdolliset verenpainelääkkeet läpi ja sen kokemuksen pohjalta tämä ketju silti kuulostaa luulosairaiden kirjoittelulta.

        Kyllä on tyhmää luulla muita luulosairaaksi, minua kopiolääke turvotti niin että sen huomasi kaikki, jalat ja käsivarret oli kuin judokalla.


      • Ei luulosairas
        ei enää kopiota kirjoitti:

        Kyllä on tyhmää luulla muita luulosairaaksi, minua kopiolääke turvotti niin että sen huomasi kaikki, jalat ja käsivarret oli kuin judokalla.

        Samoin huomasin ettei halvemmista verenpainelääkkeistä ollut apua. Alapaine oli 110 kun oikealla lääkkellä pääsi 95-100. Luulosairaaksi epäilijä, häpeä.


    • pressure..

      Mulla on ollut cozaar comp forte 100mg/25mg käytössä ja olen ostanut myös losatrix vastaavaa tuotetta myös en ole huomannut mitään eroa 6. vuoden aikana. Mulla on myös amlodipin 5mg käytössä siis molempia tabletteja 1päivässä ja verenpainen on luokkaa 125/75.

      Tämä yhdistelmä on sopinut mulle ja näin on menty 2006 lähtien

      • tänne saakka ok

        Hieno juttu että sinulle on sopinut tuo lääkeyhdistelemä hyvin, aina ei tiedä mitä tekee esim. 3:n verenpainelääkkeen yhdistelmä diabetes- ja kolestereloi primaspanit, mies sai infraktin ja 5 eri lääkettä on käytössä, saapa nähdä mitä tässä seoksessa tullaan näkemään tämän vuoden aikana kun ennen kohtausta ei ollut mitään lääkkeitä käytössä eikä ollut verenpainetta, ei sokeria, ei edes kolesterolia, niin vain joutuu nyt käyttämään kaikkia että pumppu kestää, tämä rytäkkä alkoi vaan yhtenä aamuna ilman varoituksia ja siitä suoraan ambulanssin kautta "pöydälle" oli niin hengenlähtö lähellä.


      • Zitisable

        Mahtuuko kengät jalkaan,vai pitääkö kulkea tohveleissa,kun vedellätäytettyjen muovopussien näköiset nilkat,minulle amlodipiini teki sen,Losartaani takaisin.


    • comsi-comsa

      Rinnakkaislääkkeet ovat periaatteessa täysin samoja, kuin alkuperäiset. Halvempia vain. Eihän apteekki pakota ketään lääkkeen vaihtoon vastaavaan rinnakkaislääkkleeseen, vaan se on itsestä kiinni.
      Toisinkinpäin voi tehdä.
      Ainakin itse olen monesti vaihtanut lääkärin määärämän rinnaikkaislääkkeen apteekissa alkuperäislääkkeeseen. Perusteluni on ollut, että se toimii minulla paremmin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe