Miksi tupakoitsijat yskivät ja kröhivät melkein kokoajan??.

Ajatelkaa ...!.

LOPETTAKAA se tupakointi!!!.

9

497

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lopettanut

jo kuukausi on kulunut, mutta todella vaikeaa..., siis olisi jokaiselle parempi että ei aloittaisi koskaan tupakan polttoa... voidaan sanoa; lopeta, lopeta, mutta ei se ole niin kovin helppoa..... tupakan polttoon liittyy minella erittäin paljon todella henkilökohtaisia aiioita.... no ajatlkaapa joka on aloittanut tupakanpolton n. 47 vuotta sitten.... miksi... oi niitä mainoksia joita tuli TV:stä COLT ISKEE MIEHEN MAKUUN, MIHEHET JOTKA OVAT JOTAIN POLTTANAT MARLBOROA JA NAISET KUVATTIIN KAUNIIKSI JA MENESTYVIKSI JOTKA POLTTIVAT TUPAKKAA... JNE...JNE... SIIS!!!! MEIDÄN JOKAISEN TULISI TEHDÄ TYÖTÄ SEN ETEN
      , ETTÄ kukaan nuori ei aloittaisi..... tupakka on kuin huume.......

• pppppppppppp

no niin olen yrittänyt loptttaa n. kuukaui sitten, kaksi viikkoa meni ok. mutta sïtten repsahduksia tuli ...... olen lenkkeillyt joka päivä, mutta viikonloput on aika vaikeita... viini jne.. jne.. käytössä nikotiinilaastarit, mutta savuja tekee mieli. ja savuja olen ottanut viikonloppuinq. kuitenkin ihan ok siihen nähden, että olen polttanut 46 vuotta putkeen.... joka tapauksessa yritän lopettaa.... olen kuitenkin niin koukussa, että todella vaikeaa on....painostus lähipiirissä kovaa... jos ei muu auta vedän ranteet poikki partaterällä, niin kovaa on painostus.....

• mummu123hjghj
        pppppppppppp kirjoitti:

no niin olen yrittänyt loptttaa n. kuukaui sitten, kaksi viikkoa meni ok. mutta sïtten repsahduksia tuli ...... olen lenkkeillyt joka päivä, mutta viikonloput on aika vaikeita... viini jne.. jne.. käytössä nikotiinilaastarit, mutta savuja tekee mieli. ja savuja olen ottanut viikonloppuinq. kuitenkin ihan ok siihen nähden, että olen polttanut 46 vuotta putkeen.... joka tapauksessa yritän lopettaa.... olen kuitenkin niin koukussa, että todella vaikeaa on....painostus lähipiirissä kovaa... jos ei muu auta vedän ranteet poikki partaterällä, niin kovaa on painostus.....

kyllä olisi åarempi ettei aloittaisi koskaan.......mutta kukapa nuoeri näiyä lukee ja varsinkaan uskoo... voi mitä haittaa ja vaivaa tupakinpoltosta aiheutuu, jos äkkäisi sen jo nuorena, ei aloittaisi, mutta eipä se äkkääminen ole sitä äkkäämisestä kiinni vaan se on paljon jostakin muusta..... voi kun ne nuorten ja pikkulasten vanhemmat sen äkkäisivät..... nyt yritäm olla äkkäävimpi mummu pikku tytölle, joka on nyt 11 kk vanha.....ja kaiken aikaa yritän tsempata hänen fikduja vanhempia siihen saman... no noin 20 vuoden kuluttua voimme sanoa onnistuimmeko....kaikkihan ei ole meistä kiinni...

• "pennu"

Polttanut,kolme vuotta siten 3 kuukautta lakossa seraavana vuonna 8 kuukautta lakossa nyt voden alusta polttamatta tämän vuoden ,aina on vaikeampi loettaa toivon omalta kohdaltani,että nyt en enää retkahtaisi polttamaan .Tsemppiä vaan kaikille muillekin kyllähän se vaikeeta on lpettaa, paska puhetta jos joku väittää että heitti röökit vaan pois eikä enää mieli tehnyt.

• siksi yskivät koska

Tupakoitsijat kröhivät ja yskivät siksi, koska tupakansavu ärsyttää jatkuvasti kurkunpäätä, keuhkoputkia ja ruokatorvea. Jatkuva altistus saa vagushermon koville, milloin syntyy refleksi nimeltä yskä. Toinen merkittävä syy on, että tupakka nostaa vatsahapon suolahapon tuotantoa, minkä seurauksena muodostuu ns. refluksia, minkä seurauksena taas muodostuu limaa (varsinkin jos on vähänkään löystynyt vatsanportti taikka palleatyrää), mikä pitää saada yskimällä pois kurkusta ja hengituksen tieltä.

Tupakkaan on lisäämällä lisätty siihen muutoin kuulumattomia aineita, mitkä vähentävät hermoärsytystä ja toisaalta lisäävät sitä sopivissa määrin, niin syntyy riippuvuus, koska kurkun, ruokatorven ja tietysti aivojen mielihyväkeskuksen hermoratojen yhteistoiminta saa tupakkaa ihmisen haluamaan. Nikotiinillakin on toki oma osuutensa, mutta suuri osuus on myös itse savun tuntemuksella sisäänhengitettäessä, siitä kun on kemiallisesti tehty mahdollisimman koukuttava kokemus. Tällöin nikotiinipurukumikaan ei toimi.

• En ikinä polttaisi

Yskän syy on kyllä se, että keuhkojen pintaepiteelin värekarvat ovat tuhoutuneet tupakan vuoksi. Värekarvojen ainut virka on kuljettaa lima, epäpuhtaudet ja mikrobit pois hengitysteistä. Kun ei ole värekarvoja, lima ja törky ei poistu.

Tämän vaiheen jälkeen iskee copd-tauti, keuhkoahtaumatauti. Keuhkorakkulat tuhoutuvat vähitellen ja happea ottava pinta-ala keuhkoissa pienenee. Silloin haukotaan henkeä suu auki kuin kala, hauk, hauk, hauk.

Tiesittekö muuten, että keuhkosyöpäkuolema on hukkumiskuolema. Ihminen hukkuu omiin, verellä ja kudosnesteellä täyttyviin keuhkoihinsa eikä kykene ottamaan happea. Se on hidas, tuskallinen ja törkyinen kuolema. Naapurini sekä hänen aikuinen tyttärensä kuolivat samana päivänä keuhkosyöpään. Heidät haudattiin samaan hautaan. Tyttären teini-ikäiset lapset olivat saattamassa.

• savuton muori

Ei vaivaa enää yskä eikä hengenahdistus, kun lopetin röökin. Helppoa se ei ole, mutta saahan kaupasta ja apteekista purukumia ja imeskelytabletteja, jotka auttavat vieroitusoireisiin. Itse käytän Nicotinell- imeskelytabletteja. Periaatteessa näitä korvikkeita pitäisi käyttää vain määrätty aika, mutta eräälle kaverille oli lääkäri sanonut, että voi käyttää Nicorette- purkkaa vaikka koko loppuikänsä, se ei ole niin paha juttu kuin tupakka.

Lopettaminen kannattaa joka tapauksessa. Itse poltin "vain" 27 vuotta.

• Lopeta tupakointi...

• Lopeta tupakointi...
        Lopeta tupakointi... kirjoitti:

http://www.nicorette.fi/tupakoinninlopettaminen/15syyta.aspx
        Keuhkoahtauma on yhtä vakava asia,kuin keuhkosyöpä koska kummatkin ovat eteneviä mitä enemmän tupakoi!!.

Muita hyviä syitä lopettaa:
        -(Kasvoillesi tulee vähemmän ryppyjä,erityisesti suun ympärille).
        -Hampaat muuttuvat valkeammiksi ja hengityksesi tuoksuu paremmalta.
        -Hiukset ja kynnet tulevat terveemmiksi.
        -Tupakoimaton henkilö tulee helpommin raskaaksi.
        ...Ja sitten PARAS syy lopettaa...
        -Säästämäsi rahat,noin 1700 euroa/vuosi riittävät matkaan maailman ympäri (..ainakin melkein!).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      131
      7105
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      4350
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      54
      3442
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      493
      3096
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      293
      2070
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1733
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      20
      1651
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1563
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      176
      1472
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1426
    Aihe