Miksi tupakoitsijat yskivät ja kröhivät melkein kokoajan??.

Ajatelkaa ...!.

LOPETTAKAA se tupakointi!!!.

9

482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lopettanut

      jo kuukausi on kulunut, mutta todella vaikeaa..., siis olisi jokaiselle parempi että ei aloittaisi koskaan tupakan polttoa... voidaan sanoa; lopeta, lopeta, mutta ei se ole niin kovin helppoa..... tupakan polttoon liittyy minella erittäin paljon todella henkilökohtaisia aiioita.... no ajatlkaapa joka on aloittanut tupakanpolton n. 47 vuotta sitten.... miksi... oi niitä mainoksia joita tuli TV:stä COLT ISKEE MIEHEN MAKUUN, MIHEHET JOTKA OVAT JOTAIN POLTTANAT MARLBOROA JA NAISET KUVATTIIN KAUNIIKSI JA MENESTYVIKSI JOTKA POLTTIVAT TUPAKKAA... JNE...JNE... SIIS!!!! MEIDÄN JOKAISEN TULISI TEHDÄ TYÖTÄ SEN ETEN
      , ETTÄ kukaan nuori ei aloittaisi..... tupakka on kuin huume.......

      • pppppppppppp

        no niin olen yrittänyt loptttaa n. kuukaui sitten, kaksi viikkoa meni ok. mutta sïtten repsahduksia tuli ...... olen lenkkeillyt joka päivä, mutta viikonloput on aika vaikeita... viini jne.. jne.. käytössä nikotiinilaastarit, mutta savuja tekee mieli. ja savuja olen ottanut viikonloppuinq. kuitenkin ihan ok siihen nähden, että olen polttanut 46 vuotta putkeen.... joka tapauksessa yritän lopettaa.... olen kuitenkin niin koukussa, että todella vaikeaa on....painostus lähipiirissä kovaa... jos ei muu auta vedän ranteet poikki partaterällä, niin kovaa on painostus.....


      • mummu123hjghj
        pppppppppppp kirjoitti:

        no niin olen yrittänyt loptttaa n. kuukaui sitten, kaksi viikkoa meni ok. mutta sïtten repsahduksia tuli ...... olen lenkkeillyt joka päivä, mutta viikonloput on aika vaikeita... viini jne.. jne.. käytössä nikotiinilaastarit, mutta savuja tekee mieli. ja savuja olen ottanut viikonloppuinq. kuitenkin ihan ok siihen nähden, että olen polttanut 46 vuotta putkeen.... joka tapauksessa yritän lopettaa.... olen kuitenkin niin koukussa, että todella vaikeaa on....painostus lähipiirissä kovaa... jos ei muu auta vedän ranteet poikki partaterällä, niin kovaa on painostus.....

        kyllä olisi åarempi ettei aloittaisi koskaan.......mutta kukapa nuoeri näiyä lukee ja varsinkaan uskoo... voi mitä haittaa ja vaivaa tupakinpoltosta aiheutuu, jos äkkäisi sen jo nuorena, ei aloittaisi, mutta eipä se äkkääminen ole sitä äkkäämisestä kiinni vaan se on paljon jostakin muusta..... voi kun ne nuorten ja pikkulasten vanhemmat sen äkkäisivät..... nyt yritäm olla äkkäävimpi mummu pikku tytölle, joka on nyt 11 kk vanha.....ja kaiken aikaa yritän tsempata hänen fikduja vanhempia siihen saman... no noin 20 vuoden kuluttua voimme sanoa onnistuimmeko....kaikkihan ei ole meistä kiinni...


      • "pennu"

        Polttanut,kolme vuotta siten 3 kuukautta lakossa seraavana vuonna 8 kuukautta lakossa nyt voden alusta polttamatta tämän vuoden ,aina on vaikeampi loettaa toivon omalta kohdaltani,että nyt en enää retkahtaisi polttamaan .Tsemppiä vaan kaikille muillekin kyllähän se vaikeeta on lpettaa, paska puhetta jos joku väittää että heitti röökit vaan pois eikä enää mieli tehnyt.


    • siksi yskivät koska

      Tupakoitsijat kröhivät ja yskivät siksi, koska tupakansavu ärsyttää jatkuvasti kurkunpäätä, keuhkoputkia ja ruokatorvea. Jatkuva altistus saa vagushermon koville, milloin syntyy refleksi nimeltä yskä. Toinen merkittävä syy on, että tupakka nostaa vatsahapon suolahapon tuotantoa, minkä seurauksena muodostuu ns. refluksia, minkä seurauksena taas muodostuu limaa (varsinkin jos on vähänkään löystynyt vatsanportti taikka palleatyrää), mikä pitää saada yskimällä pois kurkusta ja hengituksen tieltä.

      Tupakkaan on lisäämällä lisätty siihen muutoin kuulumattomia aineita, mitkä vähentävät hermoärsytystä ja toisaalta lisäävät sitä sopivissa määrin, niin syntyy riippuvuus, koska kurkun, ruokatorven ja tietysti aivojen mielihyväkeskuksen hermoratojen yhteistoiminta saa tupakkaa ihmisen haluamaan. Nikotiinillakin on toki oma osuutensa, mutta suuri osuus on myös itse savun tuntemuksella sisäänhengitettäessä, siitä kun on kemiallisesti tehty mahdollisimman koukuttava kokemus. Tällöin nikotiinipurukumikaan ei toimi.

      • En ikinä polttaisi

        Yskän syy on kyllä se, että keuhkojen pintaepiteelin värekarvat ovat tuhoutuneet tupakan vuoksi. Värekarvojen ainut virka on kuljettaa lima, epäpuhtaudet ja mikrobit pois hengitysteistä. Kun ei ole värekarvoja, lima ja törky ei poistu.

        Tämän vaiheen jälkeen iskee copd-tauti, keuhkoahtaumatauti. Keuhkorakkulat tuhoutuvat vähitellen ja happea ottava pinta-ala keuhkoissa pienenee. Silloin haukotaan henkeä suu auki kuin kala, hauk, hauk, hauk.

        Tiesittekö muuten, että keuhkosyöpäkuolema on hukkumiskuolema. Ihminen hukkuu omiin, verellä ja kudosnesteellä täyttyviin keuhkoihinsa eikä kykene ottamaan happea. Se on hidas, tuskallinen ja törkyinen kuolema. Naapurini sekä hänen aikuinen tyttärensä kuolivat samana päivänä keuhkosyöpään. Heidät haudattiin samaan hautaan. Tyttären teini-ikäiset lapset olivat saattamassa.


    • savuton muori

      Ei vaivaa enää yskä eikä hengenahdistus, kun lopetin röökin. Helppoa se ei ole, mutta saahan kaupasta ja apteekista purukumia ja imeskelytabletteja, jotka auttavat vieroitusoireisiin. Itse käytän Nicotinell- imeskelytabletteja. Periaatteessa näitä korvikkeita pitäisi käyttää vain määrätty aika, mutta eräälle kaverille oli lääkäri sanonut, että voi käyttää Nicorette- purkkaa vaikka koko loppuikänsä, se ei ole niin paha juttu kuin tupakka.

      Lopettaminen kannattaa joka tapauksessa. Itse poltin "vain" 27 vuotta.

      • Lopeta tupakointi...

      • Lopeta tupakointi...
        Lopeta tupakointi... kirjoitti:

        http://www.nicorette.fi/tupakoinninlopettaminen/15syyta.aspx
        Keuhkoahtauma on yhtä vakava asia,kuin keuhkosyöpä koska kummatkin ovat eteneviä mitä enemmän tupakoi!!.

        Muita hyviä syitä lopettaa:
        -(Kasvoillesi tulee vähemmän ryppyjä,erityisesti suun ympärille).
        -Hampaat muuttuvat valkeammiksi ja hengityksesi tuoksuu paremmalta.
        -Hiukset ja kynnet tulevat terveemmiksi.
        -Tupakoimaton henkilö tulee helpommin raskaaksi.
        ...Ja sitten PARAS syy lopettaa...
        -Säästämäsi rahat,noin 1700 euroa/vuosi riittävät matkaan maailman ympäri (..ainakin melkein!).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1699
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1584
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1458
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1435
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1298
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1217
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe