Stilo ei käynnisty =D

omgstiloomg

Kyseessä siis -04 kaks ovinen Stilo. Eilen laitoin sen käyntiin, ajoin ehkä metrin ja sammutin. Yritin hetken päästä käynnistää uudelleen niin ei enään onnannut, kuulu vain kaks sykähdystä ja näytölle tuli teksti Service Due. Moista ei löydy edes ohjekirjasta. =D Ja äsken kun kävin koittamassa, ei kuulu enään edes näitä syköhdyksiä. Ja airbagvalo palaa. Mutta streot ja valot toimii ihan hyvin eli ei ole akku loppu. Niin, ja joka käynnistysyrityskerran jälkeen kello nollaantuu.

Voisko joku kertoa missä saattaa olla vika? Kiitos =))

7

4090

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stiilosti

      Service Due tarkoita, että järjestelmän itsetestaus on OK. Viat joita kerrot viittaavat pahanlaisesti sähkön puutteeseen, oletko varma ettei akku ole syypää. Jossain voi myös olla hapettumia tai liitos löysä. Kellon nollaantuminen viittaa ilman muuta sähkökatkokseen.

    • lkjhbljhgu

      Service Due ilmoittaa auton olevan huollon tarpeessa. Käynnistysongelma korjaantuu uudella akulla.

    • El Stiletto

      Tuotahan ei saa tehdaä kattiautolle.
      Eli niinsanotusti tulpat ovat kastuneet.
      Pitkä reipas pyöritys kaasu pohjassa tai tulppien kuivaus, ja vot stiletto pelittää.
      Eli anna käydä aina auton pikku hetki, ennekuin sammutat sen.
      Saattaapa tuosta olla akku vaihtokunnossa ennen talveakin.

    • hlkjlaa

      Akku on finaalissa, osta uusi ja taas toimii.

      Miten muuten mahtaa onnistua tuo "kuivaaminen" kaasu pohjassa ja startaten. Eikos stilossa ole kaasupolkimen sijasta "toivomuspoljin", joka avaa kaasuläppää sähköisesti moottorinohjauksen ohjaamana.

      • kun kaasuläppä

        Avautuu polkimen toiveiden mukaan.. tosin viatti pitäisi yleensä käynnistää kaasuun koskematta. Jos tulpat on kastuneet niin silloin voi koittaa kaasupohjassa. Radio ei kuluta juuri mitään verrattuna starttiin joten radio voi toimia vaikka startti ei enää jaksaisikaan toimia enää. Parempi vertaus on sytyttää ajovalot ja startata, jos valot himmenee lähes kokonaan niin akku on tyhjä. Ei siis välttämättä sökö! Joku on voinut purkaa sen tai lataus ei toimi.


      • hkjhjkfgf
        kun kaasuläppä kirjoitti:

        Avautuu polkimen toiveiden mukaan.. tosin viatti pitäisi yleensä käynnistää kaasuun koskematta. Jos tulpat on kastuneet niin silloin voi koittaa kaasupohjassa. Radio ei kuluta juuri mitään verrattuna starttiin joten radio voi toimia vaikka startti ei enää jaksaisikaan toimia enää. Parempi vertaus on sytyttää ajovalot ja startata, jos valot himmenee lähes kokonaan niin akku on tyhjä. Ei siis välttämättä sökö! Joku on voinut purkaa sen tai lataus ei toimi.

        Ainakaan ajon aikana läppä ei avaudu kokonaan vaikka polkimen painaa pohjaan, vaan ecu ohjaa avautumista parametrien mukaan. Startatessa en ole tosin kokeillut.

        Eikös valot muuten sammu aina startatessa?


      • voihan läppä
        hkjhjkfgf kirjoitti:

        Ainakaan ajon aikana läppä ei avaudu kokonaan vaikka polkimen painaa pohjaan, vaan ecu ohjaa avautumista parametrien mukaan. Startatessa en ole tosin kokeillut.

        Eikös valot muuten sammu aina startatessa?

        eihän se aivan suoraan verrannollista kaasupolkimen asentoon nähden ole mutta suurinpiirtein. Riittää kunhan kaasuläppä on reilusti auki että palotila huuhtiutuu ylimääräisestä polttoaineesta. Kyllähän se läppä joskus on täysin aukikin, muutoinhan se olisi ollut sama tehdä pienemmäksi. Enpä muista nyt sammuiko valot starttihetkellä, voi olla. Mutta kellon nollautuminen tarkoittaa että jännite on liian alhaalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1308
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      956
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      623
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      488
    Aihe