Kyseessä siis -04 kaks ovinen Stilo. Eilen laitoin sen käyntiin, ajoin ehkä metrin ja sammutin. Yritin hetken päästä käynnistää uudelleen niin ei enään onnannut, kuulu vain kaks sykähdystä ja näytölle tuli teksti Service Due. Moista ei löydy edes ohjekirjasta. =D Ja äsken kun kävin koittamassa, ei kuulu enään edes näitä syköhdyksiä. Ja airbagvalo palaa. Mutta streot ja valot toimii ihan hyvin eli ei ole akku loppu. Niin, ja joka käynnistysyrityskerran jälkeen kello nollaantuu.
Voisko joku kertoa missä saattaa olla vika? Kiitos =))
Stilo ei käynnisty =D
7
4090
Vastaukset
- stiilosti
Service Due tarkoita, että järjestelmän itsetestaus on OK. Viat joita kerrot viittaavat pahanlaisesti sähkön puutteeseen, oletko varma ettei akku ole syypää. Jossain voi myös olla hapettumia tai liitos löysä. Kellon nollaantuminen viittaa ilman muuta sähkökatkokseen.
- lkjhbljhgu
Service Due ilmoittaa auton olevan huollon tarpeessa. Käynnistysongelma korjaantuu uudella akulla.
- El Stiletto
Tuotahan ei saa tehdaä kattiautolle.
Eli niinsanotusti tulpat ovat kastuneet.
Pitkä reipas pyöritys kaasu pohjassa tai tulppien kuivaus, ja vot stiletto pelittää.
Eli anna käydä aina auton pikku hetki, ennekuin sammutat sen.
Saattaapa tuosta olla akku vaihtokunnossa ennen talveakin. - hlkjlaa
Akku on finaalissa, osta uusi ja taas toimii.
Miten muuten mahtaa onnistua tuo "kuivaaminen" kaasu pohjassa ja startaten. Eikos stilossa ole kaasupolkimen sijasta "toivomuspoljin", joka avaa kaasuläppää sähköisesti moottorinohjauksen ohjaamana.- kun kaasuläppä
Avautuu polkimen toiveiden mukaan.. tosin viatti pitäisi yleensä käynnistää kaasuun koskematta. Jos tulpat on kastuneet niin silloin voi koittaa kaasupohjassa. Radio ei kuluta juuri mitään verrattuna starttiin joten radio voi toimia vaikka startti ei enää jaksaisikaan toimia enää. Parempi vertaus on sytyttää ajovalot ja startata, jos valot himmenee lähes kokonaan niin akku on tyhjä. Ei siis välttämättä sökö! Joku on voinut purkaa sen tai lataus ei toimi.
- hkjhjkfgf
kun kaasuläppä kirjoitti:
Avautuu polkimen toiveiden mukaan.. tosin viatti pitäisi yleensä käynnistää kaasuun koskematta. Jos tulpat on kastuneet niin silloin voi koittaa kaasupohjassa. Radio ei kuluta juuri mitään verrattuna starttiin joten radio voi toimia vaikka startti ei enää jaksaisikaan toimia enää. Parempi vertaus on sytyttää ajovalot ja startata, jos valot himmenee lähes kokonaan niin akku on tyhjä. Ei siis välttämättä sökö! Joku on voinut purkaa sen tai lataus ei toimi.
Ainakaan ajon aikana läppä ei avaudu kokonaan vaikka polkimen painaa pohjaan, vaan ecu ohjaa avautumista parametrien mukaan. Startatessa en ole tosin kokeillut.
Eikös valot muuten sammu aina startatessa? - voihan läppä
hkjhjkfgf kirjoitti:
Ainakaan ajon aikana läppä ei avaudu kokonaan vaikka polkimen painaa pohjaan, vaan ecu ohjaa avautumista parametrien mukaan. Startatessa en ole tosin kokeillut.
Eikös valot muuten sammu aina startatessa?eihän se aivan suoraan verrannollista kaasupolkimen asentoon nähden ole mutta suurinpiirtein. Riittää kunhan kaasuläppä on reilusti auki että palotila huuhtiutuu ylimääräisestä polttoaineesta. Kyllähän se läppä joskus on täysin aukikin, muutoinhan se olisi ollut sama tehdä pienemmäksi. Enpä muista nyt sammuiko valot starttihetkellä, voi olla. Mutta kellon nollautuminen tarkoittaa että jännite on liian alhaalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251308
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa289956- 43845
- 33631
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html145623- 38587
- 52551
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528518Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44501- 107488