Laskettelusta lumilautailuun ??

Assas

Olen ollut kaksi vuotta sitten viikon laskettelemassa, ja oppisin laskettelun hyvin, ja ilman sauvoja loistavasti. Tänä talvena olis tarkotus vuokrata viikoksi lumilauta, mutta kuinka ''helppoa'' se on ?? Jos taitaa laskettelun, niin oppiiko sen kans hyvin, mitä kokemuksii ??

8

1287

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lauuttailija

Oppii sen hyvin jos harjoittelee ;D laskettelu ei auta yhtään lumilautailun oppimisessa. Ja jos et koskaan ole ollut ennen lumilaudan päällä, niin voin taata että se ei tule olemaan kovin hauskaa.

• Assas

joo uskon että ensimmäisinä päivinä se ei ole kovin hauskaa :)

• vanha jo
        Assas kirjoitti:

joo uskon että ensimmäisinä päivinä se ei ole kovin hauskaa :)

Heis, Pari kk menee, että opit laskeen suoraan alas. Jos haluut reilejä tai muuta oppia, niin menee vähän kauemmin. Riippuu myös siitä minkä ikäinen olet. Vanhempana on liikaa itsesuojelu vaistoa, joten oppimiseen menee kauemmin aikaa. Itse opin 2 vuodessa sen, minkä poikani 2 kk. Suosittelen sekä suksien, että laudan vuoraamista, ettei lähde into koko touhusta. Kivaa on, vie kyllä jokin verran aikaa.

• lautanainen :D
        vanha jo kirjoitti:

Heis, Pari kk menee, että opit laskeen suoraan alas. Jos haluut reilejä tai muuta oppia, niin menee vähän kauemmin. Riippuu myös siitä minkä ikäinen olet. Vanhempana on liikaa itsesuojelu vaistoa, joten oppimiseen menee kauemmin aikaa. Itse opin 2 vuodessa sen, minkä poikani 2 kk. Suosittelen sekä suksien, että laudan vuoraamista, ettei lähde into koko touhusta. Kivaa on, vie kyllä jokin verran aikaa.

Ja 1 ja puol viikkoo meni niin opin laskee niin että se on hauskaa, eikä kaatuilla.. sitkeesti vaan yritystä, niin noppeesti sen sitten loppupelissä oppii. Luulin lautailua itse asiassa paljon vaikeemmaks. Ostin laudan sillai etten ollut edes kertaakaan vuokrannut tai kokeillu sitä. Tuli jostai niin kova halu vaan oppii se ja tiesin ettei kannata rueta vuokraamaan, koska innostun siitä niin että kalliiks tulee vuokraaminen ja oikeessa olin!

• kimde.

itse vaihdoin bmx/dh fillatoinnista 2v sitten talveksi lajiin nimeltä snowscoot. sen oppi parissa tunnissa ja nyt ollaan jo sellaisella tasolla kuin olen bmx:kin eli tailwhipit ja asteet menee.

katso lisää:

http://www.facebook.com/video/video.php?v=159379037399

ja uusia saa ainakin www.offshore.fi

• Lautailija 4ever

Lautailu vaati enemmän oman kehon hallintaa ja tasapainoilua. Kannattaa lähteä rinteeseen hiihdonopettajan ohjastuksella kuin esim. itseoppineen kaverin opastuksella. Jos kaverilla on omassa laskemisessaan jotain häikkää, tulet itsekin "kärsimään" niistä.

Lautailu on mukava laji ja tuo monipuolisuutta laskemiseen. Voin sanoa suoraan, että tulet oppimaan lajin perusteet paljon nopeammin Hiihtokoulun kautta. Olen sen todettunut jo useamman vuoden ajan hiihdonopettajan työtä tehneenä.

• etniex

Meen viikoks lappiin ni mitä snotte kannattaako ottaa twinit mukaan ku aijon kuitenki opetella lautailee (12v poika :3)

• apuaa1234

Todellakin kannattaa, sillä jos kyllästyt lautailuun ja ei ole omia suksia mukana niin joudut vuokraamaan ja se harmittaa toden teolla. /:

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      200
      6168
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2857
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2317
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2079
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2021
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      231
      1427
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1402
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      303
      1397
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1326
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1266
    Aihe